1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ei mennyt putkeen siirto Saunalahdelle :(

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Cooler, 28/8/03.

  1. Cooler

    Cooler

    Liittynyt:
    22/8/03
    Viestit:
    56
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    LG G3
    Tänään piti siirtyä Saunalahdelle Soneran liittymä n. klo 13.30. No Sonera lakkasi toimimasta kyllä ihan ajallaan, mutta Saunalahden SIM vaan valittaa, että "SIM kortin rekisteröinti epäonnistui". Sain asiakaspalvelusta jonkun henkilön kiinni joka selvitteli asiaa ja tulos oli se, että ehkä aukeaa tänään tai huomenna? On nyt Sonerasta kuulemma kiinni, ei Saunalahdesta. Pitääköhän tälläinen paikkaansa? Web-sivustolla kyllä puhutaan 10:stä minuutista. Nyt on sitten kiva olla, kun ei ole mitään liittymää :(. Huomenna iltapäivällä voi kuulemma soitella, jos liitymä ei vielä ole auki. Sitten kuulemma ottaa "Isommat herrat yhteyttä eteenpäin." Eipä kovin ruusuisesti ala uusi asiakassuhde. Muilla vastaavia kokemuksia? Muuten Saunalahti sopisi minun tarpeisiin erinomaisesti. Asiakaspalvelussa olisi kyllä toivomisen varaa...
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    No,parin viikkoa avautumisen jälkeen sä et enää muista edes tota juttua;))
     
  3. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Anteeksi nyt tämä, mutta mielestäni toi koko numeronsiirtodirektiivi ja sen toteutus on katastrofi ja täysin susi jo syntyessään. Ok, on tietysti firmoille helpompaa noin, toisaalta firmat voisivat varmaankin ostaa jotain virtuaalinumeroita jotka voi sellaisenaan siirtää toiselle operaattorille. Mutta toi ryntäys että kaikki yksityisetkin ryntää siirtään numeroitaan aiheuttaa totaalisen kaaoksen operaattoreilla ja sitten kirotaan kun avautuminen kestää niin pitkään. Ei tainneet viranomaiset ottaa oikein realistisesti tuota hommaa kun tuon säädöksen määräsivät ja antoivat liian ruusuisia lupauksia joita operaattorit eivät ymmärrettävistä syistä pysty säädetyssä ajassa toteuttamaan.
     
  4. Cooler

    Cooler

    Liittynyt:
    22/8/03
    Viestit:
    56
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    LG G3
    Siirtymäaika ei sinänsä mua haittaa. Se että toinen liittymä katkeaa kyllä ajallaan ja toista saa sitten odotella, niin ei ole kovin kivaa = ilman liittymää.
     
  5. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Tai sitten suurimmat operaattorit vähättelivät numeron siirrettävyyden kiinnostavuutta. Ja samalla pahasti aliarvioivat palvelun suosion.

    Numeron siirrettävyyden tulohan oli tiedossa suunnilleen vuoden, vaikka varsinainen laki sorvattiinkin melko myöhään.

    Joka tapauksessa pahasti sössitty koko homma. Nykyisellä purkutahdilla näyttää siltä, että ruuhkat on hyvällä tuurilla ohi puolen vuoden päästä, huonolla ties milloin...
     
  6. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    No kyllä muakin v***aa aina jos ei mee putkeen hommat. Mut en mä enää sen jälkee rupee niitä miettii ihan turhaa.Vaan sit ku hommat skulaa ni ollaa ilosii..eiks nii? Menneet on menneitä..
     
  7. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Ikävä kyllä verkko-operaattoreilla (kaikilla) on ollut viime viikkoina ongelmia numeroiden irtikytkemisen kanssa, niin ikään joissakin tapauksissa myöskin uuden numeron rekisteröinnin kanssa. Kokonaisuudessaan ongelmat koskevat 1-2 prosenttia kaikista siirroista - tämä ei tietenkään lainkaan lohduta niitä joita ongelmat koskevat. Pahoittelemme ongelmaa. Toivottavasti verkko-operaattorit saavat verkkonsa toimimaan siten, että kaikki siirrot tapahtuisivat täysin ajallaan ongelmitta.

    T: panu.
     
  8. Niko Maekinen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    278
    Tykkäykset:
    0
    No joo, ei noi kyllä ihan nappiin mene aina..

    Itsekin vaihdoin yhden liittymän netin kautta Saunalahteen. Ja annoin tarvittavat tiedot kysyttäessä. Liittymä on auki Y-tunnuksella vanhalla operaattorilla.. (Sonera) Kyseessä oman firmani liittymä (ei kännykkäalan).

    Saunalahden sivuilla kysytään Firman Nimeä, syötin ne ihan oikein. Tarkistin vielä Ytj:stä Y-tunnuksen ja annoin sen. Sitten tottakai siinä kysytään "allekirjoittajan nimeä/hetua" laitan ne (ei omani,vaikka itselläni myös allekirjoitusoikeus).. Ja loput tiedot. Eipä auta.. Eilen tulee tekstiviesti, "Liittymän siirto ei onnistu. Irtisanottavan operaattorin puolella liittymä on eri nimissä. Soita nykyiselle operaattorille tai saunalahdelle."

    Enpä taida jaksaa, antaa olla Soneran laskutettavissa. Kyseessä on 1-taajuuslaite (9110i), niin Soneran hinnat ei houkuttele. Ostetaan sitten uusi kommu, niin pääsee helpommalla ja vaihdetaan liittymä 2-taajuudeksi. Saapa sitten puheajat, jos ei muuta.
     
  9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Tämä tuskin on vastaanottavan operaattorin vika, luovuttavat operaattorit (oli se kuka tahansa) eivät kovain herkästi luovuta liittymää jollei tiedot ole identtisiä, mm allekirjoitusoikeuksien kanssa voi tulla herkästi ongelmia.
     
  10. Niko Maekinen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    278
    Tykkäykset:
    0
    Itse asiassa veikkaisin tässä tapauksessa, että vastaanottavan operaattorin nettilomakkeessa on/oli vika, koska pakotetaan antamaan henkilötunnus siihen, vaikka kyseessä Y-tunnus. Ja tilausvahvistuksessa lukee firman tiedot, mutta ns. saunalahden omilla palvelunhallintasivuilla allekirjoittavan henkilön tiedot.. No aivan sama..
     
  11. karjaj

    Liittynyt:
    28/8/03
    Viestit:
    370
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy Gio
    Eipä menyt putkeen juu.

    Tilasin siiron Soneralta Saunalahteen samana päivänä, kun se tuli mahdolliseksi. Siirto tehtiin niin, että Soneran numeroni piti siirtää Saunalahdella jo olleen numeron (joka oli minulle tapeeton) päälle, eli korvata se Soneran numerolla.
    Siiron odotteluaikana kävi sitten sellainen tapaus, että kaverini koira pisti poskeensa sen Saunalahden vanhan liitymäkortin. Oletin, että siirrosta tulee uusi kortti ja en siis vitsinyt sitä enää sitten alkaa siinä välissä vaihtelemaan.
    Siirto sitten tapahtui 13.8 ja Sonera meni mykäksi. Ongelma oli vaan siinä, että minulla ei ollut siis korttia Saunalahden liittymään.
    Eli olivat siirtäneet sen kai sille vanhalle kortille. Tämä oli siis ilmeisesti oma mokani, kun en ollut tilannut uutta korttia sen koiran syömän tilalle.

    Yritin siis 14.8 päästä Saunalahden asiakaspalveluun puhelimella, mutta ei onnistunut. Pistin sitten menemään sähköpostilla pyynnön uudesta kortista, jotta lähettäisivät sen mahdollisimman nopeasti.
    Sähköpostista tuli koneen lähettämä kuittaus työnumeroineen, mutta sen jälkeen ei kuulunut mitään. Muutaman päivän kuluttua pistin uudellen kysymyksen säköpostiin, mutta edelleenkään ei ole kuulunut vastausta.
    Myöskään korttia ei ole tullut.

    Eli liittymäni on ollut käyttökelvottomana 13.8 lähtien ja ainoa ja nopein tapa saada se käyttöön uudelleen, lienee tilata numeron siirto toiselle operaattorille, kayttämättä päivääkään Saunalahden liittymää. :(
     
  12. Pakana

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    551
    Tykkäykset:
    0
    Ihan oikeinhan tuo on. Tietysti halutaan sen luonnollisen henkilön sotu jolla on allekirjoitusoikeus yhtiöön. Se taas kuka soneran tietokannassa on merkitty allekirjoitusoikeudelliseksi, on ongelmallista - jos se ei olekaan soneran tietokannassa sama, niin homma tökkää.
     

Jaa tämä viestiketju