1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ei enää ikinä Saunalahti

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja -W-, 21/11/03.

1. -W-

Tykkäykset:
    0
    Täytyy näin jälkiviisaana sanoa, että olinpa tyhmä kun menin vaihtamaan vanhalta kunnon Soneralta Saunalahteen. Heidän hiukan edullisemmat puh ja tekstarit tietysti houkuttivat vaihtoon. Minulle sattui sitten käymään niin että, minulta hävisi yhteys verkkoon. Tämän johdosta käännyinkin heidän "asiakaspalvelunsa" puoleen ja täytyy sanoa että niin ala-arvoiseen työskentelyyn en ole törmännyt. Puhelimessa asioidessani minua pidettiin aivan idioottiina ja että vika täytyy olla minussa. Kysyttiin
    noin 4 kertaa on puhelimessa edes akku kiinni. Aikamoista asiakkaiden aliarviointia. Soitin 3 kertaa, ei selitystä ei vastausta. No yritin vielä e-maililla saada jonkun ihmisen kiinni joka osaisi vastata edes jotain.3 mailia, ei yhtään vastausa. Paitsi automaattisesti että asiaanne käsitellään. Kauan tuntuvat käsittelevän, kun kk kulunut eikä vastausta.
    Tähän väliin täytyy sanoa ettei katkos johtunut maksamattomista laskuista tai puhelimen tai sim-kortin viasta. 24h yhteys oli poikki ja palautui itsestään.
    Onneksi asiakas saa itse valita keneltä palvelunsa ostaa. Joten vaihdoin takaisin Soneralle. Jossa sain aivan loistavaa asiakaspalvelua ja vaihto sujui ongelmitta ja nopeasti (toisin kuin Saunalahdella).
    Muutamalla ystävävälläni on ollut myös ongelmia ja ovat kiireesti vaihtaneet takaisin vanhaan. Itse en ainakaan voi suositella kenellekään Saunalahtea. He ovat ilmeisesti unohtaneet, että tyytyväinen asiakas on parasta markkinointia.

Any comments?

2. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Valitettavasti maailma on täynnä niin tyhmiä ihmisiä, jotka eivät osaa tarkistaa edes noin yksinkertaisia asioita, joista mainitsit. Muista syistä sinulle on kait turha edes mainita, sillä varmaan siihen heität ns. tilastovastauksen.

3. -W-

Tykkäykset:
    0
    Juu tiedän kyllä.Mutta olin kyllä jo keskustelun alussa kertonut mitä olin puhelimella tehnyt. Heidän ainoat vastaukset olivat onko puhelin päällä jne., uudestaan ja uudestaan.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No jos se yhteys palasi ja sitten ei ollut enää ongelmia miksi vaihdoit sen sitten takaisin soneraa??
    Pelkän asiakaspalvelun takiako tuo vaiva.?
    Jos se kuitenkin olis skulannut jatkossa hyvin..Niin menet sitten maksamaan kalliimpia puheluhintoja ja tekstareita niin kuin sanoit soneralla olevan. Ei sitä aina ymmärrä kaikkea..
    Jospa oli vaikka jossain verkon tekniikassa vikaa tms.

5. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Niin. Tämä nyt on täälläkin käyty jo moneen kertaan läpi, mutta kyllä ihmisillä on erilaisia perusteita operaattorin valinnalle: toisilla se on halpa "aina"-hinta, toisilla palvelut, kolmannella vaikkapa asiantunteva asiakaspalvelu.
    Numeronsiirto helpottaa vaihtoa siinä määrin, että tuntiessaan itsensä kaltoin kohdelluksi voi asiakas helposti äänestää jaloillaan. Ja hyvä niin.

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kuulostaa tosiaan siltä kuten Jacce sanoi, että vika on ollut matkapuhelinverkossa eikä (palvelu)operaattorissa.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kuinkahan monta kertaa sitä asiakaspalvelua oikeesti ihmiset käyttää esim. vuodessa? Ei sinne varmaan joka päivä tule soitettua jos on asiat hallussa.Ei munkaan ole tarvinnut kuin muutaman kerran vuoden aikana sinne kilautella.Tietysti jos on niille paljo asiaa ni onhan se hyvä et voi sitte rupatella vaikka niiden kanssa..

8. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ihmeellistä. Minulle ainakin riittää yksikin vastaanotettu surkea asiakaspalvelu jotta liittymät lähtevät eikä mahdollisesti tulevien kontaktien määrällä ja laadulla ole tämän kanssa mitään tekemistä. Sitäpaitsi jos saman palvelun saa omasta mielestään oleellisemmilla etuisuuksilla (hinta/laatu-suhde) niin mikä estää vaihtamasta? Onko jonkinlainen velvollisuus tukea vaihtoehto-operaattoria kun sellainen mahdollisuus on? Jos asiakas on pettynyt tia muuten vain tyytymätön uuden operaattorin tarjoomaan, ei siinä kai pitäisi netti-tutuilla olla mitään huutelemista?

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No jos noin nopeesti päättelee niin sitten ei voi mitää.
    Jos tuo sama olisi toistunut viikoittain olisin mäkin vaihtanu aika nopeesti. En ehkä yhden kerran takia,koska en olisi tiennyt mikä on vikana. Jospa silloin oli vaikka se aurinkotuuli sotkemassa asiota;)

10. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Niin, mikä on kenellekin syynä. Erilaisilla asiakkailla erilaista sietokykyä; kuten myös uutuuden "pelko" voi vaikuttaa - jos vaikka on epäröinyt vaihtoa jo hieman etukäteen. Mutta mitä sitten, saahan noita liittymiä vaihdella vaikka kuun asennon perusteella.

11. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulle kanssa riittää että asiakaspalvelussa "vittuillaan" kerran, jos kerran voin äänestää jaloilla niin ilman muuta.

Vähän OT ehkä, mutta aikoinaan (4 v sitten) olin ostamassa autovahvistinta. Kiersin kauppoja ja yhdessä kaupassa hinta oli huomattavasti korkeampi kun muualla. Kysyin että mistä johtuu että hinta on niin korkea ja myyjä vastasi että "No jos kerran saat sen muualta halvemmalla niin sun varmaan kannattaa asioida muualla". Olen pitänyt asiaa sovittuna, ja asioinnut AINA sen jälkeen toisissa kodinkoneliikkeissä. Kyseessähän ei silloin ollut kovin iso kauppa ko. kaupalle, mutta esim. viime vuonna tehtiin keittöremontti ja uusittiin kaikki kodinkoneet. Tarjouksia tuli haettua kaikkialta muualta, muttei kyseessä olevasta liikkeestä. Mielessä tuli käydä, mutta muistin ylimielisen tavan jolla myyjä totes että mun kannattaa varmaan asioida muualla.

12. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tuli vaan mieleen, että jos on ongelmia teknisiin asioihin liittyen, niin kannattaa ehdottomasti soittaa tekniseen tukeen eikä asiakaspalveluun. Niitä tavallisia asiakaspalvelijoita ei kouluteta miksikään matkapuhelinverkon asiantuntijoiksi, vaan nimenomaan asiakaspalvelijoiksi yleisimpiin, jokapäiväisiin toimenpiteisiin.

13. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Onko Saunalahdella tekninen palvelu erikseen?

Edit: Onhan heillä näköjään maksullinen 0600 numero tekniseen tukeen.

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Pakko siellä joku teknisiin kysymyksiin erikoistunut henkilö/henkilöitä on olla. Pyytää sitten yhdistamään näille henkilöille/jättää yhteydenottopyynnön.

En nyt suoralta kädeltä muista onko Saunalahdella erikseen nimettyä teknistä tukipalvelua.

OT: Vaikka tosin joillakin operaattoreilla nuo soittopyynnöt taidetaan pistää suoraan roskikseen, sillä yritin kolme päivää tavoitella erään operaattorin työntekijää, useita soittopyyntöjä ja soittoja. Oli kuulemma aina jotain kokousta, asiakaskäyntiä tai muuta menoa. Aloin jo miettiä, että onko ko. henkilöä enää ollenkaan yrityksen palveluksessa (eivät kehdanneet sanoa) tai sitten jollain hermolomalla tai sitten oli vaan liikaa kahvitaukoja...asiani olisi selvinnyt parissa minuutissa. Kenellekään ei voi olla niin kiire ettei jossain välissä yhtä 2-5 minuutin puhelua ehdi ottaa...

15. Kinesias

Tykkäykset:
    0
    Minullakin huonoja kokemuksia Saunalahden asiakaspalvelun käsittelyajoista. Hyväksyn sähköpostin käsittelyssä viikon kahden viiveen, mutta en enää kolmen tai neljän viikon vastausviivettä, saati sitten yli kuukauden kestävää vitkastelua.

Tuntuu vähän jokapuolelta kuuluvan ettei Saunalahti vastaa sähköposteihin, miksei? Todella ikävää jos asia koskee esimerkiksi laskun hyvittämistä, jolloin sen pitäsi tapahtua ajallaan ettei lähde perintäkiertoon. Saunalahdella on myös netin kautta täytettävä laskuasioihin liittyvä lomake, mutta sitäkään ei kai kukaan käsittele Sauniksen päässä.

Kyllä asiakkaalle pitää jotain vastata vai roskiinko ne viestit menee saman tein.

16. geelop

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän näiden tavallistenkin asiakaspalvelijoiden pitäisi sen verran valveutuneita olla, että osaisivat ohjata asiakkaan tekniseen tukeen mikäli eivät itse osaa tehdä asialle mitään. Harva ns. tavallinen asiakas tietää, että on erikseen tekninen tuki ja asiakaspalvelu.

17. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ehkä jos maailma olisi täydellinen.

18. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Onko teknistä tukea

Tuli mieleen, että onko Saunalahdella omaa teknistä tukea ollenkaan. En muista nähneeni gsm-asiakkaille tukea muutakuin asiakaspalvelu- laskutus- ja jonkun yönumeron, johon kadonneet simkortit ilmoitetaan, tai puk-koodia kysytään??

19. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
  20. paspau

Tykkäykset:
    0
    Pitääpä itselläkin kommentoida hivenen.
    Ensinnäkin tuntuu että nimimerkki 'Lemon' on joku saunalahden työntekijä kun foorumilta löytyy aina noita saunalahtea puoltavia kommentteja... Ei millään pahalla.
    Itse en ikinä milloinkaan vaihtaisi liittymääni saunalahteen. Tyytyväinen soneran asiakas olen ollut jo nmt ajoista alkaen.
    Miksi?
    Ihan siitä syystä että sen verran on jippiin/saunalahden kanssa tullut asioitua että kaikesta on jäänyt vain negatiivinen mielikuva.
    Pelkästään jo sähläily noiden kiinteiden internet liittymien/www-hotellipalveluiden suhteen on niin käsittämätöntä että ei voi kun ihmetellä. Firma myy tuotetta mitä niillä ei edes ole, huh huh.
    Täyttä kusetusta täynnä koko saunalahti. En nyt jaksa/viitsi keroa kaikkea kokemuksiani ko. lafkan suhteen, mutta jos joku välttämättä haluaa parempia perusteita mielipiteelleni niin kerron sitten.
    Mulle on aivan sama maksaako puhelu tai txt viesti pari senttiä enemmän minuutilta jos vaan saan hyvää palvelua sillä hinnalla (soneralta sitä palvelua saa!).
    No nämä olivat vain minun omat mielipiteeni asiasta ja siitä miten valitsen operaattorini.

Jaa tämä viestiketju