1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

EDGE ja UMTS? Uuden kännykän ostamisvaikeuksia.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja micke65, 23/3/06.

1. micke65

Tykkäykset:
    0
    Miksi on niin vaikeata löytää UMTS ja EDGE samassa puhelimessa?
    Nykyään käytän P800 kännykkää, ja olen ollut 3 vuotta tyytyväinen siihen mutta nyt kyseinen puhelin vetelee viimeisiään (sammuu, puhelut ei tahdo mennä läpi ym, softapäivityskin saattaisi auttaa).
    Kuitenkin niin haluaisin käyttää UMTSia kaupungissa ja EDGEä kesämökillä Sipoossa. Siten EDGE on UMTSiä tärkeämpi, nopeuseroa kun niillä ei myöskään ole niin paljon.
    Kännykässä pitäisi myöskin olla kosketusnäyttö, mielellään WLAN, kamera ja näppäimistö (näistä voi parikin jättää pois). Mitä kännyköitä on olemassa vaihtoehtoina?
    Itse olen päässyt siihen, että sopivia kännyköitä ei juurikaan löydy. Suurin ongelma on sekä EDGE että UMTS. Muuten P990i sopisi, mutta sinänsä niin kännykälle olisi nyt tarvetta. Näyttäisi nyt että päätyisin Ipaq kämmenmikroon, jossa on kuitenkin EDGE sekä myös sis. rak. GPS, josta saattaa hyvinkin olla runsaasti käyttöä kun liikku vesillä. Muitakin ehdotuksia saa laittaa. Sen huonot puolet ovat WLANin puutuminen, mutta se korjautuu Secure Digital paikkalla. Kameran puutumisessa ei ole suurta ongelmaa. Ja Bluetoothilla saa näppiksen kytkettyä. Kommentteja, tulevista ja nykyisistä malleista olisi kivaa.

2. bazzi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia e75 & Elisa

Jaa tämä viestiketju