1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

EDGE alueen rajalla EDGE soluun kiinni?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Ruutiveijari, 15/4/06.

1. Ruutiveijari

Tykkäykset:
    0
    Mikä olisi varmin ja helpoin tapa onnistua moisessa? Kännykkänä Nokia 3220 ja sijaintina Espoo ja Bodomin rannat. Löytyykö jotain ohjelmaa kännykkään tai mikä olisi halvin tapa hommata jonkinlainen suuntaava antennin tms.?

Yleensäkin - onko ainoa tapa tietää olevansa EDGE-solussa testata nopeutta? Löytyykö tämän ilmentämiseen mitään ohjelmaa?

Iso kiitos avusta, pikkusiskolle kovasti yritetään saada nettiyhteyttä opintojen tueksi.

2. Lende

Tykkäykset:
    0
    tosta 3220:sta en ole varma mutta jos otat 9300:lla yhteyden, ja olet edgesolussa kiinni, G:n sijaan näytön yläreunassa on E neliön sisällä...

puhelinta ei oikein voi lukita tiettyyn soluun mitenkään, ehkä jollain suuntaavalla antennilla kuuluvuus voisi parantua. jos tiedät missä suunnassa edgesolu on. Operaattorin tekninen tuki voisi olla hyvä paikka kysyä..

nopeudesta voi päätellä paljon, jos imuroit koneella jotain tiedostoa. gprs = ~5kt/s, edge = ~20kt/s

3. Ruutiveijari

Tykkäykset:
    0
    Jostain syystä tuntuu, että en ole kertaakaan saanut EDGE yhteyttä auki puhelimella (Saunalahti, rajaton Dataetu). Kokeillut sekä Leppävaaran keskustassa että Bodomin rannoilla. Molemmat vielä 3G aluetta kartan mukaan. Nopeus on kuitenkin matelevaa 2-3 kt/s tahtia ja HS.FI avaamiseen jo pelkästään tietokoneella menee noin seitsemän minuuttia.

Mitäköhän taas tumpeloin?

4. K-Veikko

K-Veikko

Tykkäykset:
    0
    Samankaltaisia kokemuksia minulla.
    Olisikohan niin että edge on poistettu käytöstä 3G alueilla.
    ps
    Asenna firefox selaimeen adblock tai adblock plus + jokin filterset niin mainosten määrä vähenee lähes nollaan (työalut -> laajennukset -> hae lisää laajennuksia)

5. Samu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    190
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2
    Sama ongelma minulla, pääasiassa Järvenperä-Leppävaara-Kauniainen -akselilla Espoossa. Tosin sillä erolla ettei omassa roskassa saa mitenkään näkyviin sitä onko EDGE -solussa kiinni vai ei. Sylettää tommoinen lapsus! :(

6. polle

Tykkäykset:
    0
    Tokkopa sentään. Ainakin itse olen Espoossa löytänyt edgeä, vaikka 3G onkin.

7. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Tarkennuksena tähän, että ilmeisesti vain 9300i näyttää tuon E:n.. Ainakaan oma 9300 ei erottele tuota verkkoa.

Jaa tämä viestiketju