1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

eBay/PayPal

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja vtormane, 29/1/05.

1. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    http://www.deutschepost.de/dpag?check=yes&lang=de_EN&xmlFile=834

6-8e maksikirjeenä ja tulee kotiin asti jos kotona on laatikko. Mulla on kestäny 2-5 pv.

2. WS

WS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos jotain kalliimpaa ostaa, niin suostuuko ketään lähettämään postiennakolla, jos vaikka maksaa postimaksut ensin tilille ja mitä postiennakolla lähettäminen maksaa vaikka Deutsche Postin hinnoilla?

3. PA-Mikko

Tykkäykset:
    0
    Omat kokemukseni e-baysta on tähän asti olleet positiiviset. Olen ostanut myös pari puhelinta. Minua ihmetyttää vain kun, jotkut Saksalaiset ovat kinuneet 3% lisämaksua jos maksaa Paypalilla jolla minä maksan aina. Eli kuulemma Paypal ottaa välistä.

Yleensä kun olen jotai tilannut Saksasta tai Englannista niin noin viikko on mennyt siihen että olen saanut täällä päässä viestin postilta että on noudettavissa.

Jos on opiskelija niinkuin minä jolla ei ole tarpeeksi tuloja Visaan niin todellakin suosittelen Sampon Visa-electronia. Toimii aivan kuin tavallinen Visa.

Mä oon yleensä joutunut maksamaan postimaksuja vähän toistakymmentä euroa puhelimista. Kannattaa kysyä postimaksuista ENNEN kuin lähtee huutamaan. Yleensä jos on luotettava kauppakumppani niin vastauskin tulee todella nopeasti.

4. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mitä eroa on Sampon ja Nordean visa electroneilla, itellä ois noudettavissa nyt tuo nordean electroni konttorista, pitää maanantaina käydä hakemassa. Voi olla että tämä on aika idiootti kysymys, kun en näistä niin hirveästi tiedä...

5. PA-Mikko

Tykkäykset:
    0
    Siis ero on se että Sampon electron toimii nettikaupoissa ja Nordean ei. Minulla on molemmat ja Sampon tiliä käytän vain nettimaksuihin :) Suosittelen.

6. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No voi hel*etti, just sen takia hommasin tuon että oisin voinu käytellä sitä nettikaupoissakin, minkä takia se nordean ei toimi, mitä eroo siinä on? Tai voinhan mää tietysti tehdä tilisiirtoja ku on ne solotunnukset, mutta en voi esim. käyttää PayPal'ia?

7. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Nykyään toimii kuulemma Nordea electron samoissa paikoissa kuin samponkin. Näin ainakin DVD Plazalta olin lukevinani ja parista muustakin lähteestä kuullut.

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Joo...

Noista ebay jututista:
    Olen ostellut parikymmentä kännyäkin ebaysta (muutakin vallan pirusti), pääosin Saksasta ja UK:sta. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että myyjät kyllä postittavat Suomeen kunhan muistaa kysyä sitä etukäteen. Samalla on parasta kysyä hinta.
    Paypal, kuten edellä on sanottu, on paras maksuväline jos myyjä sen hyväksyy.
    Puhelimista seuraava nyrkkisääntö: Sony Ericssonit ovat halvimpia UK:ssa, etenkin 800-910i sarja. Tuollaisen siistin 900:sen saa about 200-250 ekellä kunhan on vaan kärsivällinen. Samoin Orangen ja Vodafonen lukitsemattomat puhelimet ovat "halpoja". Itse hankin juuri tyttärelle Sendo X:n ja maksoin uudesta lukitsemattomasta noin 150 ekeä postikuluineen. Muutaman päivän kokemuksen jälkeen sanoisin tuosta Sendosta, että ihme härveli ja todella positiivinen yllätys. Puhelimessa ominaisuuksia kuin Nokian kommarissa ja lisäksi erittäin helppokäyttöinen luuri.
    UK:sta hankittuihin puhelimiin täytyy huomioida laturin hankinnnan hintaa lisäävä osuus (UK laturit eivät mene suomalaiseen pistorasiaan ilman lievää törkeämpää välivaltaa).
    Sharpit, Samsungit ja Motorolat ovat Saksassa halvimpia. Vaimolle tuli hankituksi juuri tuossa Motorolan MPX200 (uusi) ja hintaa noin 120 ekeä postikuluineen. Samaan pakettiin tuli "telakka" ja 2002&2003 käyttikset.
    Saksasta saatu takuu pelaa Suomessa ainakin Samsungin kanssa (kokemusta on parinkin puhelimen osalta, jolloin "käyttis" on päivitetty takuuseen Suomessa).
    Halvimmillaan puhelimet ovat Italian ebayssa, mutta hinta/ikä panee hieman epäilemään puhelimen alkuperää. Vai mitä täytyisi ajatella minulle tehdystä tarjouksesta. Uusi SE:n P910i, ja hintaa postikuluineen tasan 250€ .... haiskahti niin paljon, että jäi ostamatta.

9. Rasbelin

Rasbelin

Tykkäykset:
    20
    PayPal veloittaa tietenkin luottokorttimaksuista myyjiltä, sillä täytyyhän palvelun jotenkin kannattaa ja luottokorttimaksuihin liittyvät kulut täytyy peittää. Veloittavat pienmyyjiltä 3,4% + 0,35€. Fiksu myyjä ei kuitenkaan rupea pyytämään niitä, vaan on ottanut ne huomioon jo tuotetta huudettavaksi laittaessaan. Teoriassa väärin vaatia erikseen jotain maksua maksun vastaanottamisesta. Asiasta voi kokeilla tehdä valituksen eBaylle ja myyjälle.

Mitä postiennakolla ostamiseen tulee, niin itse suosittelen kulujen vähentämiseksi PayPal-maksamista, niin voi tarvittaessa sitä kautta karhuta takaisin rahoja, jos tulee ongelmia, eikä myyjä suostu maksamaan takaisin rahoja. Itselläni tällä hetkellä yksi maksuperuutus PayPalin käsittelyssä.

Molemmat ovat tismalleen samanlaisia. Molemmilla toimivat verkossa Verified by Visa-verkkokaupat, sillä niissä osataja joutuu tunnistautumaan tunnusnumerollaan, joten siinä ostaja sähköisesti kuittaa maksunsa. Sen lisäksi Sampo Pankin Visa Electron-kortit toimivat vastoin oletusta myös verkkomaksuissa kuten tavalliset Visa-kortit, eli Verified by Visa-turvauksen ei tarvitse olla käytössä. Tämä nähtävästi johtuu Sampo Pankin korttien numeroinnista, joka on Visa-korttien kanssa identtinen.

Korttien numerointi, AFAIK. Voi olla myös, että Sammolla puuttuu jokin rajoitus.

Et voi.

Vain jos Verified by Visa-kauppias, sillä käytössä sama varmennus. Muuten ei.

10. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ai en voi tehdä EU-tilisiirtoja? Kotimaassa tietenkin voin...

11. PA-Mikko

Tykkäykset:
    0
    No ainakaan noin viikko sitten ei vielä toiminut. Kävin kysymässä nordeasta ja eipä oikeen mitään osannut siihen sanoa. Sanoi vaan että näin minäkin olen kuullut. Tarkisti vielä että josko nytten lähiaikoina olisi tullut tämmöinen mahdollisuus mutta ei ollut. No täytyy koittaa vaikka tänään Nordealla.

12. PA-Mikko

Tykkäykset:
    0
    Ai miksi ei voisi? Ihan hyvin voi lähettää rahat myös pankin kautta ja solo tunnuksilla onnistuu hyvin. Siitä en kyllä sitten tiedä kauanko siinä kestää lähettää rahat villiä huhua ollut että yli viikko ja jotkin väittää että muutamassa päivässä..

13. ArTTu83

Tykkäykset:
    3
    DVDPlazalla kovasti väitetään, että Nordean Visa Electronkin käy visana, kunhan Solo-palvelusta valitsee verkkomaksun käyttöön. Itse en asiaa vielä ole kokeillut, mutta Plazalaiset kertoilevat kovasti onnistuneista tilauksista Nordean kortilla.

14. Rasbelin

Rasbelin

Tykkäykset:
    20
    En väittänyt mitään tilisiirtojen suhteen. Tietenkin voit.

Nyt oli puhe PayPalin käytöstä, ei tilisiirroista. Jos ostaja ei hyväksy niitä, niin niitä ei voi käyttää.

Pitäisi koskea vain Verified by Visa-verkkokauppoja. Kokeilen nyt kuitenkin varmuuden vuoksi PayPalin käyttöä Nordean Visa Electronilla, jos jostain syystä nyt toimisi, vaikka ei pitäisi. Tuo verkkomaksun kytkeminen kun ottaa käyttöön vain ja ainoastaan Verified by Visa-palvelun. Joku lahopää mahdollisesti mennyt väittämään muuta DVDPlazalla, vaikka nimenomaan Solon sivuillakin lukee selvästi mitä se verkkomaksamisen tuki merkitsee.

15. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Viittiikö joku ostaa mun puolesta yhden tuotteen tuolta eBay'stä, kun itellä se ei onnistu tuon PayPalin kautta tuolla nordean electronilla? Ja muutenkin mieluummin jätän eBaystä ostamisen jonkun enemmän kokemusta omaavan käsiin... YV:tä tulemaan jos kiinnostaa.

16. PA-Mikko

Tykkäykset:
    0
    enköhän ;) Mulla ollu kännykkä tulossa nyt 2 viikkoa ja alan pikkuhiljaa epäillä että on kusetettu. Pistin paypaliin nyt ne karhuamaan. Luulen kuitenkin että saadaan tää ihan hyvin päätökseen koska se on verified ja tehnyt muiden ihmisten kanssa reilua kauppaa. Voihan se olla että postitus kestää mutta epäilen.

17. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Miten se paypalin kautta karhuaminen tapahtuu? Siis miten paypal voi mitenkään alkaa vaatia myyjältä rahoja takaisin? Kun maksan paypalilla niin näkyykö rahat välittömästi vastaanottajalla? Entä kun olisin nyt taiwanista hankkimassa luuria, niin laitanko siinä send money -kohdassa currencyksi EUROT, kun eihän siinä mitään taiwanin dollareita olekkaan... Niin se myyjä ainakin ilmoitti "you need to pay me XXX,XX€ by using paypal". Eli se pystyy sitten sillä omalla tunnuksella muuttamaan ne omaksi valuutakseen?

18. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Maksaessasi PayPallin kautta, sinulla on 30vrk aikaa perua maksusi jos et ole siihen mennessä saanut maksamaasi tavaraa/palvelua. Paypal huolehtii kyllä rahojen palauttamisesta. Toki myyjällä on mahdollisuus/oikeus todistaa lähettäneensä tavaran. Tämä myyjälle varattu aika on 14vrk. Pelkkä lähettämisen todistaminen ei kuitenkaan riitä, vaan myyjällä on todistusvelvollisuus siitä, että ostaja on saanut tavaran. Siksi kokeneet myyjät lähettävät kaiken vähänkin arvokkaamman tavaran kirjattuna.
    Mikäli myyjä ei vastaa Paypallin tekemään kysymykseen 14vrk:n sisällä, menee häneltä sen jälkeen välittömästi luottotiedot. Paypal ei pahemmin armoa tunne. Mikäli myyjä vastaa ja onnistuu todistamaan lähettäneensä tavaran, mutta vastaanottamista ei, voi myyjä maksaa koko homman Paypallille takaisin säilyttäen luottotietonsa...
    Paypal toimii yhteistyössä kaikkien luottokorttifirmojen ja suurimpien pankkien kanssa ... ja taitaa tällä hetkellä olla maailman suurin luottokorttilaskuja välittävä firma. Ostaja on aina turvattu maksaessaan Paypallin kautta, koska todistusvelvollisuus jää aina myyjälle. Tästä syystä kaikki myyjät eivät oikein pidä koko systeemista....
    Paypal maksaa aina myyjälle siinä valuutassa kuin myyjä haluaa. Muutos valuttojen välillä tapahtuu automaattisesti ja noudattaen viimeisen vuorokauden keskikurssia. Myyjän, jos haluaa maksun muussa kuin omassa valuutassaan, on itse huolehdittava maksun oikeellisuudesta. Myyjä voi myöskin vaatia maksun aina omassa valuutassaan, jolloin Paypal velottaa ostajaa (joka maksaa myyjän haluamassa valuutassa) kurssin mukaan ostajan omalla valuutalla...
    Paypal on ostajalle ehdottoman turvallinen, ostajan on vain itse muistettava tehdä se ilmoitus saapumattomasta tavarasta 30vrk aikana...

19. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No niin, kiitoksia pitkästä selvennyksestä. Tuon jälkeen tuntuu että en usko että lähes 400 positiivisen palautteen mies alkaa multa kusettaa rahoja. Voi melko turvallisin mielin maksaa. Eikun kaupoille--->

20. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Siihen unohdit vastata että näkyykö rahat myyjällä välittömästi maksamisen jälkeen?

Jaa tämä viestiketju