Ebay ja PayPal, Ostaminen ja maksaminen.

Pikkuhannu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
40
Puhelinmalli
Nokia Lumia 830
Paypallia käytetty pitkään, helpompaa se tuolla on, kuin luottokortilla.

Moni nettikauppa siirtää automaagisesti paypaliin, joten hyväksyy vain summan ja se on siinä.

Tänään viimeksi tilasin Koreasta kirjan, jota ei Suomesta löydy. Hintaa 30 taalaa kotiin toimitettuna.
Pitäisi pistää lisää tavaraa tuolta tulemaan, jota saisin myös Suomalaisen firman kautta, mutta joutuisin odottamaan kuukausia.
Koreasta tavara tehdään kuukaudessa ja lähetyskuluineen hinta sama, tosin tullit päälle.

Tosin maksu menee luottokortilta, en tiedä, miten tuo toimii muilla maksutavoilla...

PeeVee

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3
Se siitä.

Noniin, kävin taas pankissa. Ei siellä tiedetä koko Paypallista mitään, ja eivät ne saa mennä pankista sinne sivuillekaan. Selitä siinä sitten!

Kortti on jälleen käytössä.

Paypal-sivuilla kun annetaan kortin numero ja se 3 numeron tarkistusnumero niin se pitää antaa kahteen kertaan, uskomatonta, onko niin? Näin ehdottivat pankissa!

Rahat on tullut takas Paypal-tililtä, se on hyvä se.

Verifield by visa on automaattisesti päällä Visa Elektron kortissa, sitäkin sai kysellä moneen kertaan, aina vaan ehdotetaan luotollista Visa-korttia ja siinä vain olisi Verifield by visa ominaisuus.

Sovelias:
"Kaikkille ATK ei ole niin helppoa, muistelen että hänelle on usemmankin pankin ja operaattorin kanssa sähköinen asioimoinen ollut hyvin haasteellista."
-Ketä tarkoitat? Minulle tuo ei pidä paikkaansa.

"Aika tyylikäs ratkaisu olisi lykätä auton Radio reikään jokin läppäri. ja siihen kasa USB palikoita."
-En ole aikonutkaan laittaa sitä auton kojelautaan!

Qwertyi, karvis, Pikkuhannu:
Kun te olette tilannet sieltä niin voisiko joku tilata se navikaattori minulle?

Hei Duunari: "eBaystä olen ostanut reilut 200 kertaa ilman mitään ongelmia."
Voisitko tila minulle Navikaattorin?

Miksi Suomessa ei ole myynnissä 7" navikaattoreita?

Joku voisi tehdä ohjeet siitä, kuinka maksetaan ostokset Paypal tilillä olevilla varoilla?

Hei! Onko mukaan Lappeenrannasta tai läheltä?

karvis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
791
Puhelinmalli
6T McLaren
Kyllä minä voin jelpata, laita vaikka yv:tä.

Tuotteellahan on sen verran hintaa, että siitä voi joutua maksamaan alvit jos paketti jää tulliin...kannattaa siis varautua myös siihen.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
12239
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Tilaus kyllä onnistuu. Laitoin privaa.

PeeVee

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3
Navigaattori GPS-S570HD tuli Hongkongista, kiitokset Qwertyi.lle avusta.
Mielenkiintoinen laite 7" näytöllä, euroopan kartoilla ja kahdella suomenkielisellä opastuksella. Käyttis on WinCE. Karttaohjelma OziCE toimii kortilta asentamatta ja Karttapaikan kartoilla konvertoituna.
Näyttö on todella iso.
Maksoi 68€ plus tulli 16€ ei paha hinta 7" navista.

PeeVee

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3
Toimii

Tilasin Tablet-koneen Hongongista, ja pitkään mietin uskaltaako kokeilla maksamista Paypallilla.
Yllätys, yllätys, maksu onnistui vaivatta Visa Elektronilla. Eikä sitä 3 numeron tarkistusta tarvii kahteen kertaan laittaa.

Luulen, että viimeksi kun kävin pankissa, laittoivat sen Verified by visa ominaisuuden korttiin, muuta selitystä ei oikein ole.

Tuote on tämä: http://www.ebay.com/itm/280767350347?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Hinta vähän päälle 50€+tulli. Ei ole iso vahinko jos ei tee mitään.

Tilasimpa vielä lämpömittarin: Non-Contact IR Laser Infrared Digital Thermometer GM300 -50°C ~ 380°C 12:1 NEW
Maksoi jotain 10€ paikkeilla.

Nyt kun ostot onnistuu, niin pitää alkaa tutkailla tuotteita enemmän.

jansku136

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Huawei Nova 3
Terve,

Ostinpa tuossa iPhone 4S:ään digitizer+näyttö -paketin, joka osoittautuikin olemaan viallinen. Sovin myyjän kanssa palautuksesta, hän korvaisi alkuperäisen hinnan postikuluineen + kulut, jotka aiheutuvat minulle tuotteen takaisinlähetyksestä.
Kaikki sujui hyvin, myyjä sai paketin ja kertoi maksavansa ne minulle aiheutuneet kulut (1,70e) toiselta tililtä, ja näytön hinnan (30e) toiselta tililtä.
Sitten tuli viesti, että maksut olisi minulle maksettu. Jopa Paypalin kautta tuli viesti, joka kertoi että minulle on korvaus päätetty antaa. Viesti tuli osoitteesta service@intl.paypal.com.
Rahoja ei silti vaan näy. Postikuluista kyllä tuli korvaus siltä toiselta tililtä ihan normaalisti, mutta itse näytöstä ei mitään muuta kuin tuo viesti.

Voivatko rahat tulla viiveellä, vai viilataanko tässä nyt linssiin?

Edit. Ja kun kysyin myyjältä, hän oli aivan ihmeissään. Hänellä oli jopa antaa maksun Transaction ID. Eikai hän nyt tuotakaan ID:tä päästänsä keksi.

Hannu83

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
33
Puhelinmalli
OP5
Terve,

Ostinpa tuossa iPhone 4S:ään digitizer+näyttö -paketin, joka osoittautuikin olemaan viallinen. Sovin myyjän kanssa palautuksesta, hän korvaisi alkuperäisen hinnan postikuluineen + kulut, jotka aiheutuvat minulle tuotteen takaisinlähetyksestä.
Kaikki sujui hyvin, myyjä sai paketin ja kertoi maksavansa ne minulle aiheutuneet kulut (1,70e) toiselta tililtä, ja näytön hinnan (30e) toiselta tililtä.
Sitten tuli viesti, että maksut olisi minulle maksettu. Jopa Paypalin kautta tuli viesti, joka kertoi että minulle on korvaus päätetty antaa. Viesti tuli osoitteesta service@intl.paypal.com.
Rahoja ei silti vaan näy. Postikuluista kyllä tuli korvaus siltä toiselta tililtä ihan normaalisti, mutta itse näytöstä ei mitään muuta kuin tuo viesti.

Voivatko rahat tulla viiveellä, vai viilataanko tässä nyt linssiin?

Edit. Ja kun kysyin myyjältä, hän oli aivan ihmeissään. Hänellä oli jopa antaa maksun Transaction ID. Eikai hän nyt tuotakaan ID:tä päästänsä keksi.
Siis ei näy edes Paypal-tilillä rahat? Rahathan pitää itse siirtää takaisin pankki-tilille paypalista.

J.J-75

Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
230
Mun ei ole tarvinu siirrellä mitään mihinkään. Tilille on tulleet automaattisesti.

ajs

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
195
Tai sitten näkyvät esim. visatapahtumissa vain "plussana". Itselläni tapahtuma on näkynyt visa-kortin tapahtumalistauksessa verkkopankissa heti kun maksu on palautettu ja myyjä on siitä ilmoittanut. Siis käytännössä heti kun paypal-viestikin maksun palautuksesta on sähköpostiin kilahtanut.
Toki, saattaa olla pankkikohtaisia eroja ja maksuissakin sekä paypalin käyttötavassa. Muistaakseni joskus vuosia sitten oli joku pieni maksu palautunut juuri paypal-tilille josta sen olisi voinut siirtää omalle kortille tai käyttää maksuihin uusissa ostoissa. Eli itse en pidä paypal-tilillä rahaa, vaan veloitukset menevät visakortilta parin päivän viiveellä.

jansku136

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Huawei Nova 3
Rahat tulivatkin noin 4 päivän päästä Visan tililleni, juuri kuten joku arvelikin.
Eli homma selvä! :)

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
12139
Puhelinmalli
OP6
Paypalilla maksettu ja tilausvahvistuksessa mikä tuli lukee lopussa näin "pleas enter reason for transfer the ordernr XXXXXX"

No mitenhän mä lisään jo suoritettuun maksuun tuon numerosarjan viitteeksii/syyksi? :D

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8278
Puhelinmalli
Apple iPhone 8
PayPal, meni luottokortti vanhaksi kuun vaihteessa.
Uutta kun sinne yrittää saada, ilmoittaa aina että
"Tämä luottokortti ei kelpaa, kokeile toista luottokorttia"
Onkos muilla samaa ongelmaa?

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
7586
Puhelinmalli
S10
PayPal, meni luottokortti vanhaksi kuun vaihteessa.
Uutta kun sinne yrittää saada, ilmoittaa aina että
"Tämä luottokortti ei kelpaa, kokeile toista luottokorttia"
Onkos muilla samaa ongelmaa?
Aina mennyt uusi kortti heittämällä. Jos kortin numero säilyy ennallaan niin voimassaoloajan päivitys ja uusi CSC-numero pitäisi riittää. Oletko koittanut poistaa vanhan kortin kokonaan ja lisätä sen jälkeen uuden?

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8278
Puhelinmalli
Apple iPhone 8
Kaikki mahdollinen on tullut kokeiltua.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
12239
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Eikä siis anna mitään tarkennusta miksei kelpaa?

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
7586
Puhelinmalli
S10
Kaikki mahdollinen on tullut kokeiltua.
Paypalin omalla foorumilla oli ainakin yksi keissi jossa uuden kortin lisääminen ei onnistunut jos luotto oli käytössä limiittiin saakka.

Top Bottom