1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E90sen tilalle?!

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Sammen, 20/4/08.

1. Sammen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nyt alkaa mennä hermot, toinen kerta kun mun tekstiviestit on poissa, tällä kertaa noin 600kpl.
    Sammutin puhelimen ja sitten kaikki oli pois, kaikki viestit.

Mikä olis vastaava puhelin?
    Näppäimistö ja kalenter in tärkeimät.

2. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Suosittelisin iPhonea tai Tytinä 2 (htc kaiser)...

3. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    iPhone E90:n tilalle? Kas kun ei LG Prada. Tuo toinen edellä mainittu ehdotus onkin jo parempaa tasoa ja harkitsemisen arvoinen, mikäli ei merkissä tahdo pysyä.

4. Mr.Tyson Vieras

Jo jälleenmyynnin takia iPhone! Ainakin jos iPhonea ja kaiseria verrataan. Kyllä kaiserin pois myyminen niin vaikeaa oli että taitaa viimeiseksi HTC:n puhelimeksi allekirjoittaneella jäädä.. Toki jos ilmaiseksi haluaa pois antaa niin sitten kyllä eroon pääsee. Jäähän iPhone toki ominaisuuksissa alakynteen, mutta luulisin että on myös helpompi päästä eroon jos siltä alkaa tuntumaan eikä välttämättä tarvi montaa sataa euroa takkiin ottaa. Kaiserista ei saa lähimainkaan omiaan pois vaikka hyvä luuri sekin on!

5. seiska

Tykkäykset:
    0
    Kyllä siitäkin rahaa saa, jos ei ole tarkoitus päivässä tai kahdessa myydä.

6. Mr.Tyson Vieras

No itellä on kumminkin se periaate, että jos jotain myyntiin laitan niin pitäisi myös äkkiä saada myytyä... Ei kai sitä viitti kuukausitolkulla odotella että josko joku viittis ostaa, vallankin jos uusi luuri on jo kiikarissa ja siihen pitäisi rahaa saada..

7. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Mitä sä oikein valitat?
    iPhonesta löytyy loistava qwerty näppäimistö ja loistava kalenteri (jos ei kalententeri miellytä lataat toisen),toisiksi tämä luuri on laatua toisin kun mokiat,joita joutuu viemään huoltoon joka viikon välein, ja tämä käytettävyys on aivan loistava ja todella toimiv. Toisin kuin s60,tiedän sen verran että E90 oli paska puhelin koska siitä löytyi niin paljon tyyppi vikoja....
    Mutta päätös on tosi sinun sammen!

Mutta iHmettä suosittelen!

8. Pomppa

Tykkäykset:
    1
    Hohhoijaa...tässä tuskin ollaan valkkaamassa puhelinta jälleenmyynti arvon perusteella. iPhone on mukava lelu, mutta tuskinpa siitä ihan kovaksi "työkaluksi" on. Näppäimistö oli myös yksi tärkeä ominaisuus, kirjota nyt iPhonella vaikka parikymmentä mailia päivässä ni johan hermo menee..ainakin itse vältän pitkien tekstien kirjoittelua kyseisellä puhelimella.

9. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    itse kirjoitan enemmän tekstareita iphonella kun mitä silloin aikoinaan tuli E90 kanssa kirjoitettua, minulla on nakkisormet kyllä tekstailu onnistuu niilläkin :D
    Kyllä tämä työtkin hoitaa kestää iskuja todella paljon, ja puhuakin voi, sähköposteja voi lähetellä jne...

10. Sammen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Työn takia en enään tule kirjoitettu niin paljon spostia koska on Powerbooki mukana koko ajan. Mutta tekstiviestejä noin 50kpl päivässä.

11. Macpilot

Macpilot

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE Xperia Mini & iPhone + some even older shit
    Hehheh, ei voi muuta sanoa. Siis ostatko sä puhelimesi sen perusteella, missä sattuu olemaan paras jälleenmyyntiarvo??! Ostatko sä autosikin samalla ajatuksella..? "Emmä kyllä tällästä tarvitsis mutku on niin pirun hyvä myydä poies, tulee vaan vähän takkiin"... No ajatusmallihan se on tuokin.

Tuliko mieleesi, että joku saattaisi ihan oikeasti tarvita niitä E90:n kaltaisia ominaisuuksia ilman, että hintaa tarvitsee/ haluaa miettiä, saati jotain jälleenmyyntiä? Itse en ole ainakaan yhtään käyttämääni puhelinta ikinä edes yrittänyt myydä, varakapuloiksi ovat jääneet ja muutaman olen antanut eteenpäin. Ei nuo nyt niin arvokkaita ole että viitsisi nähdä vaivaa jonkun kympin tai satasen vuoksi. Jos tarvitsee vaikka Kaiserin, niin tuskin monellekaan on silloin merkitystä sillä, mikä sen arvo on vaikka vuoden päästä, puhutaan kuitenkin aika pienistä rahoista. Ja henkkoht. mulle on ihan sama, vaikka sen puhelimen arvo olis nolla euroa saman tien kun olen sen kaupasta ulos kantanut. Itselleni olen puhelimen ostanut tähän mennessä enkä tuntemattomalle ostajaehdokkaalle.

Sammen; Itse voin suositella Kaiseria 5. kuukauden kokemuksella varauksin. Windows tuntuu olevan windows puhelimessakin, ei kaikkein stabiilein / ongelmattomin käyttis mutta parit Symbianpalikat omistaneena pärjää niille kyllä mainiosti. Itsellä ei ole ollut suuria ongelmia mutta kannattaa selata tuota Windowsmobile-palstaa läpi, siellä paljon juttua luurista. Puhelin on huomattavasti sirompi kuin E90 mutta ei häpeä ominaisuuksissa yhtään. Näyttö voisi olla hiukan isompi (nettikäytössä) mutta erityisesti Opera minillä selailu on "asiallista" tuollakin näyttökoolla. TomTom toimii jopa paremmin kuin osasin olettaa.... Aijuu niitä negatiivisia; Wlan tuntuu pätkivän kovasti, välillä data ei siirry moneen minuuttiin kunnes taas herää henkiin. Mutta muut yhteydet pelaavat hienosti, joten tuo ei ole itselle ainakaan mikään ongelma.

Ei kyllä tunnu olevan mikään "ulkotyö"puhelin, näppiksen liukukisko kerää helposti pölyä ja rohina alkaa näppistä avattaessa. Sen lisäksi näyttö naarmuutuu niissä olosuhteissa helposti kun pöly/ hienojakoinen lika kerääntyy puhelimen pinnalle ja sitten lääppii kosketusnäyttöä sormilla... Hyvä suojakalvo on (olisi) poikaa.

12. Mr.Tyson Vieras

No kai sitä vähä kannattaa miettiä jos esim. 1000€ maksat puhelimesta, että haluatko sen myydä vajaan kuukauden tai muutaman päivän päästä 600-700€ halvemmalla... Jos noi sulle on niin pieniä rahoja ettei haittaa niin onneksi olkoon siitä, mutta kyllä mua ainakin tympis noin takkiin ottaa. Ja siksi en enää HTC:n puhelinta osta koska ne pitää antaa vähintään puolet halvemmalla pois vaikka olis samana päivänä ostettu. Autot ny on hieman eri asia ku puhelimet, ainakin mulle. Mutta kyllä mä ny vähä niidenkin kanssa mietin että mitähän tosta vois saada 10-15 vuoden päästä ja että saako ylipäätään myytyä. Sä varmaan ostat miljoonan euron auton ja sua ei haittaa yhtään vaikka arvo tippuis nollaan ku rullaat liikkeestä pihalle ja annat sitte puolen vuoden-vuoden päästä ilmaiseksi jollekkin tutulle...

13. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Ihan uteliaisuuttani täytyy kysyä, että mikä puhelin maksaa uutena 1000 euroa, josta saa kuukauden kuluttua enää 300-400? Täytyy olla kyllä aika huono kauppamies tai sitten pitää puhelinta tosi huonosti :)

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Toki, mutta monelle nämä luurit ovat maitopurkkeja joita hankkiessa ei mietiä paljonko käytetystä maitpurkista saa. Eli hankintaa tehdessä mietitään vastaako se tarvetta ja hintaa ja ymmäretään että käytön jälkeen se on kierrätyskamaa. Sama pätee televisiohin, tietokoneisiin jne.

Toisaalta voi kysyä onko raha kovin tärkeää jos ostaa tonnin luureja myydäkseen niitä kuukauden päästä, ehkä kannattaa katsella luuri jonka myy vasta kolmenkuukauden päästä, jos eurot alkaa tekemään tiukkaa.

Auton osalta jotkut perustelee hankintaa oletetulla jälleenmyyntiarvolla, mutta unohtavat siltikin paljonko se auton arvo laskee käyttönaikana.

Jos Audi maksaa 40 000 euroa ja Kia 30 000, Muutamanvuoden päästä myydessä Audista saa 15 000, Kiasta viis tonnia, niin jälkimmäinen parempi hankinta hinnan kannalta (numerot eivät realimailmasta)

15. Mr.Tyson Vieras

No toi 1000€ oli vaan esimerkki puhelimen hinnasta. Ja onhan se Armanin ja Samsungin yhdistelmä melkeen tonnin hintainen jos ei ylikin ja tuskin viittähunttia kuukauden päästä enää saa vaikka olis ollu laatikossa koko ajan (ilmeisesti vielä melko paska puhelin). Ja kaiserin ovh. saunalahdella 895€ ja sitte pitää myydä 300-400€ jos meinaa eroon päästä. Vaikka kuinka kytky onkin niin ovh:n mukaan silti jälleenmyyntiarvon katon. Ajatelkoon siitä kukin mitä haluaa. Ja jos uhraan paljon rahaa johonkin puhelimeen ja se ei miellytäkkään niin en sitä halua pitää. Täällä edge ja 3g verkon tavoittamattomissa kun ei anneta liikkeissä puhelimia testailla ennen ostopäätöstä niin aina ei tiedä minkä käteen saa vasta kun kotona.. Ja E90 ostin heti ku liikkeisiin asti niitä saivat -> pettymys -> vaihto -> arvo lähes puolet pienempi kun ostettaessa ja samassa liikkeessä vieläpä. Ja mainittakoon että kyseinen firma kyllä ottaa puhelimia vaihdossa ja joistakin luureista saa jopa enemmän vaihdossa mitä ite on maksanu. Ja kumminkin joku kysyy että miks edes aikoinaan hankit kaiserin tai E90 jos ei 3g verkko edes toimi, niin voin vastata että onhan niissä muitakin hienouksia mihin ei tarvi "nopeaa" nettiä... Ja ton KIA:n ottaisin kyllä audia mielummin muutenkin. :)

16. Macpilot

Macpilot

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE Xperia Mini & iPhone + some even older shit
    Niin siit tiedät näemmä E90:sen (ja kaiserin) ominaisuuksista kyllä mutta silti tarjoat E 90:stä vastaavaksi tuotteeksi kysyjälle iPhonea... Puhut itseäsi pussiin nyt kyllä aika pahasti ;).

Naulankantaan Sovelias. Puhelimet ovat nykyisin kulutushyödykkeitä, jotka hankitaan oman tarpeen mukaan ja käytetään sen aikaa kuin kuin se on soveltuva omaan käyttöön/ kestää/ rupeaa kyllästyttämään. Eivät ne ole mitään sijoituskohteita ja tuskin ovat koskaan olleetkaan. Et sä saa käytetystä kaljapullostakaan kuin n. kymmenesosan hinnasta kun oot sen käyttöön ottanut ja sisällön tyhjentänyt, näin vahvasti karrikoiden.

Toisaalta jos ei hankkiessa tiedä mitä on hankkimassa ja haluaa muutaman päivän kuluttua ostosta luopua jo laitteesta niin ei voi syyttää kuin itseään. Jos siinä paikallisessa luuriliikkeessä ei anneta ennakkohipelöidä laitetta niin itse ottaisin hatkat moisesta putiikista. Vaikka Suomi onkin pitkien etäisyyksien maa niin tuskimpa sinullakaan montaa sataa kilometriä on lähimpään kaupunkiin matkaa. Ja bensa on sentään vieläkin halpaa verrattuna siihen tonnin luurin arvonlaskuun jos se on kerran sinulle tärkeä "ominaisuus". Ehkä muutamalla bensalitralla et sitten joutuisi pettymään niin pahasti ja saisit kerralla luurin jota kehtaisi pidempäänkin käyttää..?

17. tahratonteraes

tahratonteraes

Tykkäykset:
    0
    Jälleenmyyntiarvo

Mä olen vaihtanut puhelinta tasaisin väliajoin ihan vaan jotta olisin saanut jotain vanhasta vaihdossa. Tätä systeemiä olen käyttänyt jo vuodesta 1997 ja aina käyttänyt samaa tuttua kännykkäkauppiasta. Hän kun tuntee minut ja tietää että pidän puhelimia hyvin niin hyvittää niistä paljon enemmän kuin kukaan muu. Sen takia en varmaan ole koskaan miettinyt niin hirveästi sitä jälleenmyyntiarvoa. Tosin nyt on ykköspuhelimenani e90 ja siitä en luovu ennen kuin ehkä sitten kun Nokialta tulee seuraava kommari. Kakkospuhelinta voikin sitten vaihtaa vähän useammin...

18. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Nää on just niin makuasioita, ettei ole tosikaan. En suosittelisi iPhonea yrityskäyttöön ekskanken ja 3G:n puuttumisen takia. Lisäksi kun kaikki nuo "hienot" ominaisuudet saadaan tässävaiheessa hakkeroimalla, niin enpä nyt tiiä.

Mutta jos / kun uusi iPhone tulee, niin toki suosittelisin, varauksin. Huhujen mukaan tulossa HSDPA / GPS / GPRS / Wifi pulikka. Vielä kun saatais soppaan dial up networking, niin todellakin suosittelisin.

Appstoren kaikki jo tietää samoin yrityskäyttöön räätälöidyt toiminnallisuudet, joten en näe mitään syytä miksi ei iPhonesta olisi yritskäyttöön.

Ja kirjoittaako muka kukaan millään luurilla 100 x a4 dokkareita päivässä? Joistakuista saa sen kuvan että tekevät juurikin näin.

Itelle ainakin tärkeetä että on kaikki samassa kompaktissa koossa taskussa. Just e90 + iLuuri vierekkäin ja nokia <> kompakti.

19. Mr.Tyson Vieras

Tarjosin iPhonea koska se vaikuttaa toimivammalta ja muutenkin varmemmalta luurilta ku semmoinen nyt on käytössä ollut jo jonkin aikaa... Ja jos joskus myyn niin varmasti ainakin helpommin saan myytyä ku htc:n luurin. Kerrankin näin ettei parin viikon jälkeen jo oo ihan kypsä laitteeseen vaan päinvastoin päivä päivältä pidän enemmän ja enemmän. No jos tästä päälle 300 kilsaa suuntaansa pitää ajaa että pääsee kokeilemaan ennen ostamista, niin onko se nyt sen väärti kumminkaan. Ehkä joissakin tapauksissa, mutta itse en sitä pidä ainakaan mulle järkevänä vaihtoehtona. Vielä kun tuo epilepsian perkele todettiin niin en kovin mielellään tien päällä pidempiä matkoja viitti ajella ku sen verran epävarma olo on tyyrätä autolla.. Toi putiikki ny on semmosen matkan päässä että viittin vielä ajaa. Niin ja ketä olen täällä kaupoistani syyttänyt? Välillä saa voittoa ja välillä tulee takkiin, that's the name of the game.. Ja toi tonnin hintainen luuri oli edelleenkin vaan ESIMERKKI. En mä mitään tonnin luureja ostele. Kalleimmat ny on ollu e90 ja kaiser ainakin muistaakseni eikä nekään ovh:ltaan tonnia ollu..

Jaa tämä viestiketju