1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E90 ketjun hinta lässytys

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja sovelias, 17/6/07.

1. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Pikkuputiikit ilmoittelee, tosin ei-oota on hyvä ilmoitella, osa ilmeisesti kerännyt rahatkin ennakkoon.

Mutta jos jollain kauppiaalla on noita jäänyt myymättä reippaasti alle 900e pyynnillä, niin ehkä ei kovin kummonen kauppamies.

Mikään laki ei kiellä myymästä alla 800e, mutta jos enemmänkin saa kinaamatta, niin rahanjakoahan tuo on.

On toki aivan totta että joissain myymälöissä on tutuille myytä monenmoisilla hinnoilla, syyt vaihdellen, jos ei oma firma niin työnantajan ansiomenetys ei ehkö paljoa harmita.

2. myymaaja

Tykkäykset:
    0
    tottakai nettimyyjät otta rahat etukäteen :)
    se on toisaalta ymmärrettävää . ei tule turhia varauksia
    miettikääs niin päin ,minkä rahamäärän ne saa käyttöönsä korottomasti :)
    moni ei pyydä rahojaan takaisin , toimitusajan venyessä

3. Peppokani Vieras

Tämä asia on selvä.
    Vielä kun saisi tietää, mikä tämän topikin tarkoitus on...?

4. deadhead

deadhead Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    Melko vakuuttava tämä Kartsak. kyllä on... Viimeiset about 20 viestiä on täysin asian vierestä ja/tai asiattomia. Ja äijä sanoo olevansa 58...? jep jep

5. myymaaja

Tykkäykset:
    0
    olen kysynnyt kahdesta nettikaupasta ennakkovarausta
    homma olisi toiminut näin
    maksu varatessa ja jonoon
    rahat olisi kuulemma saannut takaisin toimituspäivän venyessä
    en kuitenkaan usko että mon on pyytäyt rahoja takaisin
    sikisi perustelin sitä kauppiaan korotonta lainaa :)

6. Kartsak.

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95 Elisa ja muita operaattoreita
    Jep jep, Ja tämä sinun viimeisesi oli kai sitten viestien eliittiä?

7. jesi

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G3 + LG G Watch R & Nexus 7 4G
    En koe itseäni normaalia varakkaammaksi, mutta jos kaupassa on hyllyssä tuote jonka haluan, sen hinta sielä on vaikka 10-20% enemmän mitä hintaseurannan halvin eijoota myyvä, niin ei siinä sillo itku auta.

Itse en edes vaivautunut tutkimaan että mikä putka myy mihinkin hintaan, kun on selviö että niitä koneita ei nyt ole niillä kaikilla jotka niitä haluavat myydä tai sanovat myyvänsä selvästi halvemmalla.
    Otin koneen sieltä mistä semmonen ensimmäisenä lyötiin tiskiin, rahalla siitä vielä selvis.

Kaikille E90 maksaa saman verran, köyhästä voi vaan tuntua kalliilta.

8. Kartsak.

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Olen samaa mieltä kanssasi. Tämä ostopaikan ilmoittamatta jättäminen on saanut jo surkuhupaisia piirteitä, täällä kun on menty jo ihan henkilökohtaisiin loukkauksiin ja suoranaiseen nälvimiseen minua kohtaan. Mitä väliä noille on sillä millä hinnalla ja mistä duunarilleni puhelimen hankin? On jopa arvosteltu tekemääni kytkyostosta, pojuteltu ym.
    Minne on kadonnut näitten "nörttien" netiketti?

Olen selventävissä viesteissäni pyrkinyt lopettamaan tämän aiheen, vaan ei, nyt mentiin henkilökohtaisuuksiinkin. Ja ei noi edes osaa hävetä...

Jokohan jäisi tähän viestiin?

Jäisi siis tuohon viimeiseen loukkaavaan viestiin? En tarkoita sinua... Tarkoitin nim. deadhead

9. simma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    34
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gt
    Jotkut viitsivät maksaa sen kalleimman hinnan vaikka mikä olisi kun laite on saatava :)

Köyhät kyykkyyn, vai mitä? :D
    Kaikki maksaa ja jokainen katsoo sen taholleen onko järkeä silloin, tai ollenkaan, hankkia tiettyä asiaa. Itse näkisin että hankkisin E90sen jossain vaiheessa, tässä odottelen hinnan laskua joka tulee tapahtumaan, kuten aina. Ehkäpä innostukseni menee ohi ja unohdan koko laitteen mutta harrastus on harrastus ja leluja pitää olla :)

Tämän hetkinen hinta on kyllä suolainen. Eikös sanonta mene että: "On tyhmää maksaa liikaa" (Gigantti?)... Tyhmäksi en ketään hauku kun kuulun samanlaiseen porukkaan joka laitteita ostelee harrastukseksi, pärjäisi ilmankin :)

10. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Ei se liian kallis ole siitä pitää huolen kytkykauppa. Loppukesästä näitä saa huuto.netistä kuudella sadalla, jos silloin puhelimen päivittäisi.

11. simma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    34
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gt
    Kyllä tätä kytkykaupan hintaa odottelen putoavan alle 30€/kk. Huuto.netistä en lähde huutelemaan mitään luuria, enpä ole muutenkaan innostunut siitä. Uutena pitää saada :)

Perhana, otin N93sen Saunalahden kytkynä ettei tarvitsisi joka vuosi kännyä vaihtaa. Nyt on n. 10kk menny siitä kaupasta ja uusi jo houkuttaa :D

12. jesi

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G3 + LG G Watch R & Nexus 7 4G
    Jos köyhät pitää kyykyttää, niin olen jo mahallani makaamassa.

Pointti oli se että pitää omassa päässä päättää että mitä haluaa, milloin ja kuinka paljon on valmis maksamaan siitä halustansa.
    Esimerkkinä, itse olen hakannut tuhansia euroja RC-autoon, tiedä onko siinäkään järkeä, mutta halusin semmosen ja kellään muulla ei täälläpäi maapalloa ole samanlaista =)

Itse olen ynnännyt että jos jään odottamaan sitä hinnan putoamista, en koskaan saa sitä tuotetta silloin kun sitä haluan/tarvin tai että se tuote on vielä ajanmukainen eikä mikää käpysodan ajan tuote.

Mutta kukin tyylillään.

13. simma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    34
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gt
    Vaikka rahaa olisi niin sitä ei aina ole siihen mitä haluaisi, vaan siihen mitä tarvitsee oikeasti.

Joskus on halut siirrettävä sivuun ja hankittava se mitä oikeasti tarvitsee. No, omalle kohdalle auto ei ole aivan välttämätön, mutta vielä vähän vältämättömämpi on uusi känny. Auto on silti hankittava että pääsisi muuallekkin vapaammin kuin tänne Klan keskustaan.

Ymmärrän kyllä mielipiteesi :) Mutta jotenkin vain pisti silmään :D Siksi kommentini, kaiken tämän hinta väittelyn ja E90sen hypen lisäksi :p

E: Niin ja jokainen tyylillään :)

14. Jeje2

Jeje2

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 930
    Vaikakkin toivoit asian käsitellyn olevan jo - niin "ulkopuolisena" voin kyllä samalla kehottaa pikkasen kattoo peiliin kans.

"läälläpäs lää empäs kerro" tuli sinulta useammassa viestissä, kun homma hoitu kommentilla "tutulta tiskinalta". (Kuten asia sitten lopulta myös tuli käsiteltyä)

Toki ylilyöntejä kohdallesi tapahtu, mutta kun tällä hetkellä kiivasti seurtataan mistä tätä kapulaa saisi halvalla (Itsekkin seuraan tilannetta) ja jos jotain väittää on syytä kyetä seisomaan sanojensa takana, muuten kyllä leimantuu (Minäkin olin jo leimannut sinut - kunnes kerroit)

Ja kuuluuko netikettiin "lälläpäs lää - empäs kerro"? ;)

Mutta kuten sanottu - asiahan selvisi kun kerrot tiskin alta saaneesi, sen kun oilisit heti kertonut ei tätä härdelliä olisi koskaan syntynytkään.

15. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Siltikin ao henkilö kehotti
    "Otappa kumijalka allesi heti maanantaiaamuna, kierrä näitä liikkeitä ja tee löytöjä! Jos istut kotona ja tivaat minulta vastauksia ostospaikkoihin, et vastauksia saa. Etsivä löytää ja rahalla saa!".

Olisihan se myyjienkin taholta varmaan perin hauskaa kun joku meistä taksilla sahaisi kauppoja ees-taas ja kyselisi että
    "olisiko myymäläpäälliköllä siellä tiskin alla myyrä commua 790€?"

16. Kartsak.

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    "Lällällää"

No, olishan tietty ollu paree pitää turpavärkki rullalla, tiedänhän minä miten herkkänahkasia jotkut, varsinkin keskustelupalstoilla on.
    Syy, miksen halunnut kertoa oli se, että oma ostokseni (siis duunarini puhelin), oli ostettu pikkasen niinkuin ohi jonojen, kenties jonkun joka täälläkin puhelintaan odottaa. Aattelin, ettei sillä tiedolla olisi niin väliä, vaan oli kuin olikin sitten...En vaan ikinä voinut kuvitella, että siitä moinen älämölö nousee...!
    Erikoista on, että tapauksen johdosta mentiin jo ihan henkilökohtaisuuksiin, enpä ihan heti olisi tuota uskonut, ovathan kaikki täällä kirjoittavat "merkittyjä" siis rekisteröityjä ja siten jollain lailla tunnettuja. Mutta uskottava se on.... Jopa vieläkin joku tuossa pohtii asiaa että "ei tolla hinnalla voi myydä"... Antais nyt olla jo. Myyty mikä myyty. Onko sillä nyt hänelle mitään väliä mitä toiset maksaa??

Joo, oman koneeni saan vissiin nyt viikolla, mulla kun ei oo niin kiire. Kytkytkätkyt Saunikselta tulee koska halusin vaihtaa liittymäni pakettihinnoiteltuun joka sopii mulle paremmin.

Jonkin verran olen kokeillut duunarini konetta, tuntuu ihan olevan OK. Saas nähdä sitten kun alan tutkimaan lähemmin.

Koitetaanko me kaikki olla nyt sovussa?

17. oltorno

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Note3
    Saahan sitä rahaa sylkeä mihin lystää. Itse ainakin näen parempia sijoitus kohteita niille ylimääräisille eruroille joita säästää siinä kun ei osta kaikki mulle heti nyt nyt.

Esim. Ite kattelin n93:sta viime syssynä giganttissa. Tuntu pirun mukavalta puhelimelta, mutta hinta hieman suolainen luurista. No sitten osu kytky silmään melkein jo menin ottamaan, mutta onneksi emäntä sano että mietippä nyt hetki. Nyt sitten kun vanha tipahti ja meni vähäksi aikaa rikki ennen kuin sain uuden mikin. Niin tuli hyvä syy hommata toinen luuri ja koska n95 oli juuri tullut markkinoille niin tämä edellinen malli lähti pilkkahintaan. Okei mulla nyt meni se 8kk, että sain luurin mutta hinta oli 150e vs. suoraan kaupasta reilu 600e tai kytkynä melkeen 700e. Voi sitten miettiä ihan ite onko valmis maksamaan tosta, että saa sen heti. Minä en.

Kiitokset kyllä hallitukselle tosta kytkykaupan laillistamsesta, koska kuka tahansa deeku voi nyt hommata huippuluureja ja sitten kun tarttis kiiruusti saada sitä jussi kaljaa niin mikäköhän olis helpoin muuttaa rahaksi kuin puhelin.

Jaa tämä viestiketju