1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E730 + Prodige Bluetooth Dongle

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Nanika, 11/8/05.

1. Nanika

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung SGH-E900, Saunalahti
    Jos joku vain jaksaa ja osaa vaihe vaiheelta kertoa miten tämä saadaan asennetuksi ja jopa toimimaan, olisin iloinen jos voisitte kertoa. Minä en nähkääs ymmärrä näistä BT-tikuista mitään suoraan sanottuna :p. Kiitos.

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kyseisestä tikusta ei ole kokemusta mut about näin:

otat mukana tulleen bt tikun ajuricd:een, toimit sen ohjeiden mukaan ja asennat ajurit, tikku koneeseen kiinni.

sit laitat puhelimesta bt:een päälle. sit siel on kohta "etsi uusia laitteita", sen pitäis löytää sun tietokonees, sit painat ok että se yhdistää siihen.

kysynee tässä vaiheessa salasanaa ja sen voit laittaa ihan miks haluut, vaikkapa 0000, sit taas ok. nyt pitäis tietokoneen kysyä salasanaa ja laitat siihen saman salasanan, eli vaikka sen 0000.

sit vaan ok ja pitäis olla yhteys muodostettu.

mutta tuon tikun mukana tullutta softaa en osaa neuvoa kun itellä on epoxin palikka

3. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
  4. Nanika

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nyt oon saanu ohjelman asennettua ja toimimaan, mutta en osaa siirtää mitään tiedostoja koneelle enkä myöskään kännykkään..Olenko täysin idiootti? Minulla ei hajuakaan mitä pitää tehdä :S

5. Omenanraato

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    koitas esim jonkun mp3 tiedoston päälle oikeaa hiirtä ja sit lähetä ja sen alta ilmestyvästä valikosta bluetooth

6. Nanika

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Asennuksessa tuli suht suuria ongelmia. Ensinnäkään minä en saanut netin kautta asennettua tuota BlueSoleil 1.6 kun siinä tuli pientä känkkäränkkää, joten asensin ohjelmaa tuolta levyltä joka on versio 1.4.. No enivei, on sellainen hassu ongelma että asentaessa ohjelma tavallaan jää jumiin kohtaan missä lukee "Installing Bluetooth Audio Device..." ja siinä se on jurnannut jo monta tuntia. Kerran asennuksen kokeilin keskeyttää ja yhtäkkiä koko ohjelma aukesi ja sai yhteyden puhelimeen jne, mutta siltikään en tiedä mistä kuvakkeista pitää painaa, että saa siirrettyä itse ohjelman omasta ikkunasta tiedostoja kännykkään tai toisin päin. Joten henkilö jolla on juuri tämä kyseinen ohjelma ja on perehtynyt tähän paremmin, osaisitteko auttaa? Minulla menee kohta järki koko tikun kanssa.

7. Nanika

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kokeilin myös tuota tiedoston lähettämistä. Vain BT-tikun mukana tulleen asennuslevyn ollessa tietsikan asemassa, siihen tulee mahdollisuus lähettää bluetoothilla, mutta kun klikkaa siihen, kone pyytää tavallaan siirtämään sen tietyn mp3 tiedoston levylle! En ymmärrä tätä lainkaan. Tuhannen Korealaiset tuotannot vai onko jopa Made in Japan. Hyrkele. Palautanko koko pee askan vai osaako joku auttaa? :S

8. mobilus

Tykkäykset:
    0
    Nanika

Sinulla tuntuu olevan suuria ongelmia kyseisen tikun kanssa.... : )

Minulla on kyseinen tikku ja toimii erittäin hyvin.

Eli sanoit että se löytää puhelimes......no sitten napsautat puhelimen ikonia (SAMSUNG SGH-E730). Tämän jälkeen näet että jotkut kuvat ikkunan yläosassa muuttuu keltaisiksi. Yksi näistä kuvista on "File transfer", klikkaa sitä ja valitse connect (se taitaa automaattisesti yhdistää). Tämän jälkeen puhelimesi kysyy sinulta jos haluat vaihtaa tietoja koneen kanssa.

(ensimmäisellä kerralla voi olla että puhelimesi pyytää sinua antamaan jonkun pin-koodin, tässä vaiheessa syötät vaikka 141 tai ihan mitä vaan, tämän jälkeen tietokoneen ruudulle ilmestyy vastaavaanlainen ikkuna ja tähän syötät saman numeroyhdistelmän minkä syötit puhelimeesi)

Jos kaikki toimii niinkuin pitäisi niin seuraavaksi sinulle ilmestyy ikkuna jossa näkyy tiettyjä kansioita (esim. Kuvat, Videot, Musiikki jne.). Tässä voit sitten drag&drop tai copy&paste metodilla siirtää tiedostoja puhelimeesi.

9. mobilus

Tykkäykset:
    0
    ai niin

Meinasin unohtaa yhden seikan.

Jos siirrät tällä tavalla tiedostoja koneelle/koneelta niin jostain ihmeen syystä et näe puhelimessa olevat kuvat (tämä koskee ainoastaan itse ottamia), taustakuvat näkyy kyllä ja niitä pystyy siirtämään aivan niinkuin mp3:set.

Ratkaisu tähän on se että lataat ja asennat Samsungin PIMS & File Manager-ohjelman Samsungin kotisivuilta. Tämän avulla pystyt sitten siirtämään kaikki puhelinnumerosi tietokoneelle (esim. Outlookiin tai Windows Osoitteistoon).

Näin yksinkertaista se ei kuitenkaan ole........jotta tämä ohjelma saisi yhteyden puhelimeesi sinun tulee Blue Soleil ohjelmassa valita Serial Port ikoni (aikaisemmin valitsit File transfer). Tämän jälkeen PIMS & File Manager ohjelma lataa koko puhelinluettelosi, tekstiviestisi jne. koneelle.......muista kuitenkin että ne eivät jää koneelle ellet itse tallenna niitä.

PIMS & File Manager taitaa löytyä täältä:

10. Omenanraato

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    et viitteis mobilus muuttaa linkkiäs tähän muotoon jotta ei sivun leveys muuttuis noin paljoa

11. Nanika

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sain minä ohjelman loppusissaan toimimaan eilen yöllä :D. Paitsi että koko ajan ohjelmaa asentaessa tuli varoituksia mm "Bluetooth audio ei ole läpäissyt windows logo-testiä, joka varmistaa ohjelmiston sopivuuden Windows XP:n kanssa" ja sitte se varoitteli järjestelmän virheellisestä toiminnasta jos ohjelman asentaa loppuun saakka. No kuitenkin. Asennus onnistui ja osaan jopa siirtää puhelimeen tietoja \o/ Woo. Paitsi etten osaa siirtää puhelimesta itse koneeseen vieläkään omia valokuvia, jotka ei tosiaan näy missään enkä edes mp3:ia :eek:

12. mobilus

Tykkäykset:
    0
    Mulle tuli kans asennusvaiheessa koko ajan noita virheitä.....mut pääasia et toimii.... : )

Ootsä muuten Mäksä nyt tyytyväinen?

13. Omenanraato

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    olen kiitos :), eihän tuossa muuten mitään mut ärsyttää rullailla vaakatasos sivuja kun on pitkiä linkkejä :)

14. mobilus

Tykkäykset:
    0
    No hyvä juttu..... : )
    Kyllä mä ymmärrän täysin että on järkevämpää laittaa tommosia pienempiä linkkejä.......en vaan kato tienny miten sitä tehään joten piti ottaa selvää......kiitti vihjeestä

15. star

Tykkäykset:
    0
    Mulla on Epoxin dongle ja seuraavia ongelmia: puhelin (e730) löytää pc:n ja kysyy pin-koodia, mutta mikä tahansa numero johtaa heti virheilmoitukseen. PC taas ei löydä puhelinta ollenkaan. Mikä neuvoksi? :(

16. star

Tykkäykset:
    0
    Asensin softan uudelleen ja nyt toimii jotenkuten..

17. Nanika

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mun kirottu mese ei enää kunnolla ole toiminut tuon BlueSoleil ohjelman asennuksen jälkeen :/..Grrele

18. Migi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 4 16Gb
    No, toi BlueSoleil on muutenkin ihan pommi ohjelma... Ei toimi kenelläkään mun kaveril kunnol ja moitteettomasti.

Jaa tämä viestiketju