1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E720:n ääni tynnyristä ???

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja khaxyz, 20/7/05.

1. khaxyz

Tykkäykset:
    0
    Miten on muut Samsung E720 käyttäjät, millainen äänen taso on teidän luureissanne ? Tarkoitan ääntä, jonka kuulet luurista, siis jolle soitat tai
    sinulle soitetaan. Minulla tuo äänen laatu on heikko ja kaikista sanoista ei saa selvää ja ääni tulee kuin tynnyristä. Mistä tämä johtuu ja voiko äänen laatua
    saada paremmaksi vai vienkö puhelimen huoltoon. Luuri on alle 2 kk vanha.
    Onko kokemuksia SE:n K750i:n äänenlaadusta ? Onko mahdollisesti parempi.
    Jos on, vaihdan puhelimeni Sony Ericssoniin.

2. Spaceman

Tykkäykset:
    0
    äänenlaatu ko. mallissa on normaali. Uusi softa on tullut joka antaa säätää äänenvoimakkuuden tasoa paremmin, mutta se siis ei vaikuta itse äänenlaatuun.

3. khaxyz

Tykkäykset:
    0
    mistä softa ?

Kiitos avaruusmies, mutta kerro mistä ja miten saan sen softan + asennuksen ? Vai voinko asentaa itse ? Mitä maksaa vai maksaako mitään ? Pitääkö käydä huollossa ? Myyjäliike on takuuasioissa pyytänyt tuomaan heille vai vienkö suoraan maahantuojan huoltoon Helsingissä ? Kuuluuko tämä uuden softan asentaminen takuuseen ? Puhelin on ostettu 21.6. 05.
    Valaise avaruusmies lisää, kiitos

4. nossi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: mistä softa ?

Softan saa päivitettyä ilmaiseksi huollossa taih liikkeessä.

5. Spaceman

Tykkäykset:
    0

Siis voit toimittaa laitteen huoltoon minkä tahansa jälleenmyyjäliikkeen kautta joka samsungia myy. Helpoin varmasti viedä laite sinne mistä sen ostit (jos mahdollista) Nuo päivitykset voi siis tehdä ainoastaan huolto, ei mitkään liikkeet. Ja päivitys menee siis takuuseen.

6. nossi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Kyllä liikkeetkin voi päivittää esmes iisalmessa camy päivittää SE suoraan liikkeessään.

7. BiGG

BiGG

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4

Niin mutta nythän oli kyse Samsungista, ei Erkistä.

8. ykii

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6

Olin yhteydessä tänään Samsungin (Tampere) huoltoon, ja sanoivat että uusi softa on päivitettävissä ensi viikolla. Pitäisi olla apuja äänen "monotonisuuteen". Asiasta oli tullut sinnekin useita valituksia ja viestiä oli laitettu eteenpäin Koreaan saakka... josko se joskus toimisi kuten kuuluu... ;)

Katsokaapa mitkä versiot luuristanne tällä hetkellä löytyvät:

Firmware code: (*#1234#)
    Hardware Version: (*#2222#)
    Software Version: (*#1111#)

Tässä omani:

Firmware code: E720CPED1
    Hardware Version: Rev1.0
    Software Version: REV 1.0g

9. khaxyz

Tykkäykset:
    0
    Ykii..kerro lisää

Kiitos ykii. mutta kerro miten ja mistä saan nuo versiot katsottua ?
    Vietkö luurisi huoltoon päivitystä varten ja onko sulla sama ongelma tuossa kuuluvuudessa ?

10. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    Re: Ykii..kerro lisää

käytännössä jokaisella on tainnut olla tota vikaa äänenlaadussa, tiedän tasan kaksi tapausta joissa ei ole ollut ton suhteen valittamista, toinen olen minä, ja toinen on kaverini jolla on luuri on.

kyllä minä sen sanon että x480:ssä ja z107:ssä parempi toi laatu on, mutta ainakaan mulla ei ollu mitenkään tynnyrimäinen se ääni, mut taitaa olla kyllä siten että on sattunut hyvällä tavalla maanantaikappaleita pari kpl :)

SE:ssä äänenlaatu on todella hyvä, mutta mielestäni äänenpaine ei ole riittävän kova ja se on suht tarkka et puhelin on oikeassa kohtaa korvalla jotta ne reiät osuu korvakäytävään, itse en ainakaan jaksa kokoajan puhelinta tarkkailla et kuulee hyvin.

Nokialla(pienin varauksin mallista riippuen), samsungin halpis luureilla ja z107:lla, SE t630, qtek, lg kuuluu ainakin erittäinkin hyvin, joutuu volyymiä siirtämään

11. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)

Eiköhän ne versiot noilla koodeilla löydy... siis perustilassa näpyteltynä.

12. ykii

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6

Koodit on edellisessä postauksessani suluissa, esimerkiksi Firmware *#1234* jne.

Vien puhelimen huoltoon softapäivitystä varten ensi viikolla - ellen ole myynyt sitä. :) Olisi kiva tosiaan tietää mitä versioita muilla E720 -kapulan omistajilla on, jos saisi "omainaisuuksia" hieman paikallistettua tiettyihin firmwareihin ja softiin.

13. khaxyz

Tykkäykset:
    0

Kiitos, löysin versiot luurista. Jäi toi * naputtelematta kun etsin versioita.
    Kyll mull ykii on samat versiot kun sulla. Eli sull on ongelmia ton kuuluvuuden kanssa, eiks niin. Ääni " särisee " vaikka laittais kuuluvuuden ihan minimiin ja sekin on mun mielestä liian "kovaääninen". Voisko joku laittaa omat versionumeronsa, joilla omasta mielestä kuuluvuus on hyvä/normaali. Minäkin vien luurini huoltoon päivitystä varten. Kysyin eilen myyjältä asiaa tässä kuuluvuusasiassa ja hän sanoi, että on kuullut monelta asiakkaalta samanlaista palautetta.

14. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    versionumeroa en tiedä mutta nää kaks luuria joista mul kokemusta omasivat aivan ensimmäisen softaversion

15. Spaceman

Tykkäykset:
    0
    Oudolta kuullostaa, koska powermillissä päivitetyissä e720:ssä on versio PEF1. Scf-huollosta tulleessa on pykälän vanhempi versio.

Eli tuosta kun vetää johtopäätöksen, on scf-huollossa vanha softa. Joten tuskin mitään mullistavaa ohjelmistoversiota on tulossa.

Kuten olen jo useassa aikasemmassa vietissä todennut, tuo PEF1 versio antaa paremman säätömahdollisuuden äänenvoimakkuuteen, mutta ei siis varsinaisesti paranna äänenlaatua.

16. ykii

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ok, eli varmaankin tuota PEF1:stä odottelevat sitten SCF:ään... onko PEF1:llä edelleenkin samat ongelmat kuuluvuuden kanssa?

17. Juzecko

Tykkäykset:
    0
    Mulla on PED1 ja ääni on aivan perseestä!

18. khaxyz

Tykkäykset:
    0
    Samsungin asiakaspalvelu vastasi

Tässä Samsungin asiakaspalvelun vastaus:

Kiitos yhteydenotostasi
    Samsungin asiakaspalveluun.

Puhelimien ominaisuudet
    voivat vaihdella malleittain. SGH-E720 mallin äänenlaatu voi
    olla hieman heikompi johtuen MP3-soitinta varten parannetusta
    kaiutinäänestä.
    Huollossa on uusi softapäivitys (PEF1), jolla äänenlaatua
    voi ehkä saada jonkin verran parannettua.

Eli luuri huoltoon. Niin teen minäkin ensi viikolla.

19. ykii

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Re: Samsungin asiakaspalvelu vastasi

Tuosta tuli mieleen kokeilla mp3 -soittimen taajuuskorjainta, jossa on muutama vaihtoehto: Normaali, Klassinen, Jazz, Rock. Jälkimmäisestä noissa trebleä on kaikista eniten ja keskiääntä leikattu... kuulenko väärin, vai vaikuttaako tuo myös puhelun aikaiseen kaiuttimen taajuuksiin?? Mielestäni nimittäin vaikuttaa ja rock-asetuksella puheesta saa jopa selvää. :)

20. caarlo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    MPF:n sääennustaja v. 2005

Mulla on näköjään e720 samat softat kuin sulla...
    Pitänee myöskin käyttää päivityksessä.
    Missäspäin Tamperetta samsungin voi käyttää huollossa?

Jaa tämä viestiketju