1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E65 / s65 3rd ja lomamoodi / työpuheluiden blokkaus

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jimpo, 14/7/09.

1. jimpo

Tykkäykset:
    0
    Saakos tähän minun Nokia E65:n asennettua jotain softaa, jolla saisi sen toimimaan "lomamoodissa" eli suodattamaan kaikki työpuhelut pois

- esto/päästölista jolla vois valita luettelosta joko estetyt työpuhelut tai sitten erikseen sallitut numerot
    - jos työnumero/ei sallittujen listalla oleva/entuudestaan tuntematon soittaa, ei kuulu eikä näy niin mitään lokitiedoissa eikä näytössä
    - samoin suodattuu tekstarit yms

Tämmöistä ei varmaan saa ihan perus profiileilla aikaan, vai saako?

Onko tähän olemassa ratkaisua, vai tarviiko hommata taas erillinen lomaliittymä?

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jotain BlackList jne. ohjelmia on olemassa. jossain ehkä jutta enemmän, ja varmaan ketjuun tulee ehdotuksia lisää.

Riippuen operaattoristasi niin kannattaa selvittää onko heillä tarjolla palvelua, esim Soneran poissaolotiedote, jos jotain yritysnumeroita / vaihde käytössä niin voi löytyä apuja.

3. zetagi

Tykkäykset:
    0
    http://www.anfymobile.com/callfilter/

Liekkö tuosta apua?

Ainakin itse sain 12555******* tapaisilla säännöillä kaikki työpuhelut blokattua.

Tekstareitahan tuo ei taida suodatella.

Z

4. jimpo

Tykkäykset:
    0
    Joo, tekstarit on pakko suodattaa kanssa, muuten käytännön hyötyä ei ole oikeastaan lainkaan.

Blacklist -s60 softia näkyy löytyvän netistä, kiitos hyvästä hakusanasta.

http://www.handango.co.uk/PlatformP...=2&catalog=0&sectionId=0&productId=121416
    http://www.unwiredview.com/2008/11/16/symbian-s60-app-review-mcleaner-sms-and-caller-blacklist/

Olisko kellään kokemuksia? Vaikea noista arvata mikä toimii oikeasti, osasta oli kommentteja että "puhelin soi hetken ennen blokkausta" yms...

5. VilleKoo

Tykkäykset:
    0
    Itse koitin joskus jotain tuollaista, ja hyvin tuntui sillon toimivan. Mutta helpoin tapa on pistää puhelin kiinni ja kävästä vaikka r-kioskilla hakemassa prepaid liittymä, jota sitten käyttää lomalla :)

6. quagmire

Tykkäykset:
    0
    Ilmeisesti aloittajalla on pointtina tehdä firman liittymällä työpaikalleen laskua loman ajan, mutta olla silti vastaamatta työpuheluihin.

7. jimpo

Tykkäykset:
    0
    Ei viitsisi aloittaa offtopicia, mutta tuossa "laskun tekemisessä työpaikalle" ei ole mitään kyseenalaista. Saan palkkaa lomalla normaalisti ja palkan ohessa maksetut työspimukseen kirjatut edut (joista myös maksan verotusarvon kautta) kuuluvat minulle myös lomalla. Työpuheluihin vastaaminen ei kuulu loma-ajan velvollisuuksiin, mutta aina on ihmisiä/asiakkaita/kontakteja jotka eivät tiedä minun olevan lomalla ja soittelevat.

Prepaidia olen ennen käyttänyt mutta a) maksan silloin kummastakin liittymästä, prepaidista käteisellä turhaan ja firman liittymästä verotusarvon kautta b) on käytännössä aika hankalaa saada kaikki tutut käyttämään loma-ajan numeroa kuukauden verran

Usein kuvitellaan että se, että firma kustantaa kännykkäliittymän sinulle, tarkoittaa että työpuheluihin tulisi automaattisesti vastata vapaa-ajalla. Näinhän se ei mene.

8. quagmire

Tykkäykset:
    0
    Ok, pointti ymmärretty. Tosin itse olin kyllä yhdessä vaiheessa vastaamisvelvollinen 24/7, kun vastasin erään ison yrityksen kulunvalvontasoftan toimivuudesta. Silloin pidin kyllä kahta puhelinta aina matkassa ja työpuhelimessa aina ääniä päällä. Ei ollut kivaa :|

9. fleetwood

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Note II & Galaxy Nexus
    Itselläni on vähän samanlainen tilanne ja kaikista kokeilemistani softista on ehdoton suosikkini IVCM, http://www.mobisophy.com/products/IVCMforS603rd-1.html. Sillä saa tehokkaasti määrättyä mitkä soittajat päätyvät suoraan vastaajaan ja mitkä pääsevät läpi. Osaapa vielä siinä sivussa puheluiden nauhoituksenkin, mutta kaikista parasta on soittajille soitettavat äänivalikot tyyliin "Olen nyt lomalla, paina 1 niin soitto siirretään sijaiselle, paina 2 jos haluat jättää viestin tai 3 jos asiasi on todella tärkeä ja haluat häiritä minua lomallani".

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tekeekö softa välipuhelun ja sitten edelleen yhdistää, vai miten se tuon hoitaa ? (ulkomailla... e)
    Kuullostaa hyvältä vaihtoehdolta jos operaattori ei tarjoa tuollaista palvelua.

11. fleetwood

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Note II & Galaxy Nexus
    Kyllä, ilmeisesti juuri noin. Ulkomailla on varmaan parempi jättää tuo soiton siirto pois ja tyytyä vaikka pelkästään äänitiedotteeseen tai softaan sisäänrakennettuun vastaajaan, jolloin ei tule kustannuksia puhelun siirrosta operaattorin vastaajaan. Tai sitten pelkästään vaan äänetön hälytys halutuille soittajille.

12. jimpo

Tykkäykset:
    0
    Vaan onko tuossa SMS blokkaus? Sivulla ei ainakaan puhuta siitä? Siis ei se, että puheluun vastataan tekstarilla, vaan että osaa blokata myös tekstareita?

Jaa tämä viestiketju