1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E63 vai XM 5630?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja murur0a, 4/12/09.

1. murur0a

Tykkäykset:
    3
    Joulu tulla jolkottelee jo aivan kulman takana. Ajattelinkin tykönäni, notta josko sitä tyttöystävälle kääräsis uuden puhelimen pakettiin. Muutaman päivän tahkottuani olen rajannut vaihtoehdot kahteen finalistiin, jotka siis otsikossa.

Ensiksi pidin E63:n valintaa selviönä, mutta kyllä tuo 5630:kin vaikuttaa todella kovalta peliltä hintaisekseen (täällä E63 = ~130€, 5630 = ~150€). Jälkimmäisen etuja olisivat 4 gigan muistikortti myyntipakkauksessa, parempi playeri, nopeampi prossu ja N-Gage tuki. Ensinmainitun valintaa taas puoltaisivat qwerty-näppis, snadisti suurempi näyttö, pidempi akkukesto, parempi ulkonäkö (?) ja korkeampi laatuvaikutelma (?).

Käyttö tulee olemaan tavallista sekakäyttöä, eli puhumista, tekstiviestejä, musiikinkuuntelua, pelaamista, kevyttä nettisurffailua wifin ylitse jne. Nk. business-ominaisuuksilla ei tässä skabassa lisäpojoja noukita. Ongelmana on, että itseäni kiehtovat seikat tyyliin nopeampi prosessori ovat loppukäyttäjälle tod. näk. melko yhdentekeviä, josta syystä valinnan tekeminen tuntuu vaikealta. En epäile, etteivätkö molemmat olisi lopulta oivallisia pelejä parikymppisen naisen tarpeisiin... Mutku mutku.

Ilmeisesti siis yritän saada kysytyksi, onko kummassakaan mallissa mitään sellaista oleellista, minulta mahdollisesti huomioimatta jäänyttä hyvää tai huonoa puolta, joka toisi helpotusta tähän pähkäilyyn? Olisiko jollakulla käyttäjäkokemuksia molemmista laitteista?

Kiitos jo etukäteen.

2. Maple

Tykkäykset:
    2
    Itse olen juuri näiden kahden puhelimen välillä miettinyt itselleni uutta luuria ja olen päätynyt tähän 5630 XM -malliin. Juuri tuolla mainitsemasi edut kääntävät skaban tälle 5630:lle. Siinä tulee paketissa tuon 4 gigan muistikortin lisäksi myös USB-kaapeli, jota ei tuossa E63:ssa tule. Tietenkin tuossa E63:ssa nuo qwerty-näppäimet ovat ihan mukava lisä, mutta kyllä itse olen jo aivan varma että ostan tuon 5630:n. Melko varmasti nuo musiikkiominaisuudet siinä on paremmat ja ainakin paketissa mukana tulevat kuulokkeet vaikuttavat paremmilta. Ja mielestäni 5630 on tyylikkäämmän näköinen näistä kahdesta.

Mitä tarkoitat noilla hinnoilla? E63 130€ ja 5630 150€? Hintaseurannasta kun katsoo, niin 5630:n saa halvimmillaan jollain 180€ kun taas E63:sen jollain 220€.

3. murur0a

Tykkäykset:
    3
    Kiitos Maple mietteistäsi. Kyllä tuossa 5630:ssa näyttäisi olevan niin paljon kaikkea kivaa, että vaikea sitä on pelkällä qwertyllä lyödä.

Asun muilla mailla vierahilla ja täällä ko. mallien hinnoittelupolitiikka on tosiaan tuollainen. Pistää kyllä hiukan miettimään (lisää), kun E63:n täkäläinen hinta on vain 60% Suomi-hinnasta. :I

Jaa tämä viestiketju