1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E61i:n akku tyhjenee aina yön aikana

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja GeminiTM, 17/8/08.

1. GeminiTM

Tykkäykset:
    0
    Ongelma:
    Uuden E61i:n akku tyhjenee yön aikana mystisesti täysin. Tapahtuu melkein joka yö, ei koskaan päivän aikana. Virtaa on juuri ja juuri herätyskellon soimiseen mutta usein ei siihenkään.

Checklist:
    - vika ei akussa, akku vaihdettu ja ongelma jatkuu
    - päällä ei ohjelmia, virustorjuntakin (F-Secure) otettu pois päältä
    - ei aktiivista bluetooth-yhteyttä tietokoneeseen päällä
    - akkua on ladattu normaalisti, aina täyteen asti ja yönkin yli muutaman kerran

Ihmetyttää erityisesti se, että tämä tapahtuu yöllä kun puhelin on käyttämättömänä ja akku ladattu... Muita ei asunnossa asu joten "salapuheluista" ei ole kyse :)

Täytynee viedä puhelin vaihtoon, vai tuleeko vielä joku asetus/kikka mieleen?

Kiitos!

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mitä kaikkia sovelluksia puhelimeen on asennettu? esim World Travell, push mail jne.
    Onko WLAN päällä?

Onko varma ettei Fsecure tee mitään?

Tuossa Nokia E61i ketju

3. valonlapsi Vieras

Joskus oon törmänny kastuneissa puhelimissa tähän "ominaisuuteen" mut ilmeisesti tää puhelin on uusi joten se ei liene todennäköistä. Vie huoltoon ni selviät helpoimmalla...

4. GeminiTM

Tykkäykset:
    0
    Wlan ei ole päällä eikä puhelin edes etsi wlan-verkkoja, asennettuna on Smartmail-pushmail ja se on päällä - se ei kuitenkaan tee yöaikaan mitään poikkeavaa päivittäisestä. Ja kollegoilla ei vaikuta virtaan mitenkään. Ohjelmavalikon perusteella päällä ei ole mitään ohjelmia. F Secure ei tee mitään, on laitettu pois päältä...

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Koneeseen on ilmeisesti asenneltu kaikenlaista, onko mainitun pushmail sovelluksen ja Fsecuren lisäksi jotain muuta?

Kuvuaksen perusteella virratkatovat nimenomaan yöllä, mikä kovasti tuo mieleen jonkin sovelluksen touhut, varsinkin jos virrankulutus ei ole sidoksissa paikkaan, vaan nimenomaan aikaan (Yö).

Paikkakotaiset virrankulutus erot voivat olla suuria, ihan puhtaassa valmiustilassa tuossa luurissa on sen verran isoakku ettei siinä pitäisi ihan yönaikana tyhjentämisiä tapahtua. Jos esim pushmail sovellus syö akkua yöllä, tuohon kuvaukseen sopii se että kapasiteettia jää vain vaihän, jolloin esim pushmail sovelluksen asetettu akkun kapasiteetti raja on asetettu aika niukille, mutta on estänyt sen kokonaan viemästä kaikkia paukkuja.

Ilmeisesti kyse firmaluurista, joten tuen juttuja ongelman ratkaisu. Itse voi toki formatoida luurin, ja kokeilla luuria ilman mustikorttia, jos epäilee rauta/luurin FW ongelmaa. Jälkimmäisen omatoiminen kokeilu toki edellyttää että noin saa tehdä ja pystyy itse asentamaan ja konffaamaan tarvittavat kilkkeet takaisin (tai no voihan se viedä tyhjänä asennettavaksi, kuka sitten asenteleekin).

6. GeminiTM

Tykkäykset:
    0
    Jep

Jep, taidan viedä firman huoltoon että asentavat uuden firmwaren ja jos se ei auta niin sitten Nokian huoltoon/vaihtoon. Muuten olen kännyyn tosi tyytyväinen ja aika monia olen kokeillut.

7. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    SGS5 (työ) | Nexus 4 (priva)
    Mulla vähän samalaisia ongelmia kommarin kanssa. Tarkista että widset ja selain ei ole päällä JA pakoita puhelin vain ja ainoastaan GSM-tilaan. Itsellä jäi GSM-tila päälle useammaksi päiväksi, mutten huomannut muuta kun parantuneen akun keston; push-mail ja selailut toimivat edelleen (ja lähes yhtä hitaasti kuin aikaisemmin). Asun 3G:n rajamailla Etelä-Espoossa 200m tutkiasemasta heti mäen takana.

8. GeminiTM

Tykkäykset:
    0
    Nyt toimii

Päivitin firmwaren ja sen jälkeen on virta pysynyt akussa normaalisti.

Ja tosiaan akkukestoa saa huimasti lisää kun pistää pelkän GSM-moodin päälle, eikä pidä pushmailia päällä silloin kun sitä ei tarvi.

Kiitos kaikille vinkeistä!

Jaa tämä viestiketju