1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E61 tippuu verkosta

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Kulmalla, 22/1/07.

1. Kulmalla

Kulmalla Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Puhelinmalli:
    Lg G4
    Eli ongelmana on ettei E61 pysy verkossa. Puhelin pokkana väittää että kuuluvuutta löytyy ja homma pelaa, mutta jos soittaa yrität tai joku yrittää soittaa niin eipä onnistu. Ainoa korjaus on pistää offline tilaan tai kokonaan buutata.

Soittaessa puhelin vaan jää jumittamaan soittaa kohtaan eikä mitään kuuluu, sama data liikenteen kanssa. Ongelma tuntuu vaivaan heti jos laitteella yrittää tehdä mitä tahansa data liikenteeseen liittyvää. Nyt pitäisi tietää haukunko Nokian vai Saunalahden tästä?

Firmiksenä on tuo 2.jotain versio kun ei suostu uusinta 3.jotain lataamaan vaikka ilmeisesti olemassa olisi.

Pikkasen riipii kun puhelimen hankinnan idea oli saada sähköposti ja messengerit sun muut taskukokoon ja nyt ei toimi.

2. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    päivitystä olis voinu ensin kokeilla mutta jossei onnistu.. :(

kokeilepa sitä sun simmiä jollain toisella puhelimella (vastaavalla jos mahdollista) ja jos toistuu niin simmi vaihtoon.

jossei toistu niin kapula takuuseen ja selkeä ja kunnon palaute huoltoon :)

3. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Mulla on täsmälleen sama ongelma ja myös E61:n omistavalla kaverillani. Eikä tuohon auttanut päivitys (ainakaan versioon 2.0618.06.05). Homma liittyy kyllä jotenkin 3G-verkon käyttöön sillä ongelma häviää kun vaihtaa luurin valikosta "GSM-moodille".

Sama ongelma tuli vähän aikaa sitten esiin myös 7390- puhelimessa joten epäilisin että liittyy jotenkin Elisan 3G-verkkoon. Siellähän ne toimivat niin Saunalahti kuin itse Elisakin. Soneran verkossa en ole päässyt kokeilemaan.

4. Rammo

Tykkäykset:
    0
    Hauku se Saunalahti =) Testikäytös oli toi E61 viikonlopun ja oon sitä nyt menos palauttaan ja tekeen omasta kauppoja =)

Niin, siis 3g-verkos kokoajan ja eilen melkeen koko päivän yhteys(mese) päällä ja ei kertaakaan katkonu yhteyttä ja puhuminen/viestittäminen toimi normaalista. Tämä siis Soneralla. Veikkaisin, et verkosta johtuvaa.

Edit:Tämä siis ensimmäisellä 19-04-06 asennetulla softalla

5. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    SIIS: Hauku Elisa. Mun kokemuksien mukaan homma toimii yhtähuonosti niin Saunalahden kuin Elisankin korteilla joten tässä tapauksessa katseet kääntyvät verkkoon eli Elisaan... ;)

6. honpsu

Tykkäykset:
    0
    Noniin, nyt tätä ongelmaa alkaa esiintymään muillakin - itsellä E70 ja ongelmia juurikin datayhteyden ja tekstiviestien, paikoitellen myös puhelujen kanssa 3G Saunalahden verkossa Lappeenrannan alueella. Ominaista on juuri että ihan turhaa yrittää meseä pitää päällä pariatuntia kauempaa.

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=31559

Saataisiinko tälle nyt jotain selvitystä Nokian / Elisan suunnalta - kummassa vika.?

Teemu

7. neoman

Tykkäykset:
    0
    Minulla 6630 ja samaa tekee myös Soneran verkossa. Jos puhelimen järjestelmätila on kaksitoiminen (3G+GSM) niin osa puheluista ei tule läpi ollenkaan vaikka kenttiä on. Vika kuulemma siinä että puhelin ei osaa vaihtaa 3G- ja GSM-verkon välillä. Minulla tämä puhelin on reissannut väliä huolto-koti liekkö 10 kertaa.. (7 niistä oli samasta viasta :)). Yhdellä kerralla minulle vaihdettiin puhelimen sisusta ja nämä ongelmat minun mielestä hävis kokonaan. Sitten puhelimeen iski toinen vika ja vaihdettiin taas sisusta, ongelmat tuli jälleen riesaksi. Nyt viime kerralla eivät enään huollossa suostuneet vaihtamaan konetta uuteen vaan päivittivät softan.. ja villi veikkaus siitä tuliko kuntoon? No eipä tullut. Joku väittää että olis softavika, toiset väittää että hardiksessa vikaa.. mene ja tiedä

8. jaah

Tykkäykset:
    23
  9. honpsu

Tykkäykset:
    0
    Itsellä ei ole niinkään ongelmia puhelujen kanssa, siis siitä että puhelin tipahtaisi hetkeksi kuulumattomiin heikossa 3G/GSM verkkojen rajapisteessä, vaan juurikin oleilen samassa pistessä täysien tolppien 3G alueella, painottuen datayhteys ongelmiin. En kyllä tiedä miten puhelujen laita on kun niin vähän tulee soiteltua/vastaanotettua puheluita, mutta tekstiviestit ei tosissaan myöskään mene lävitse ilman puhelimen boottia yhteyden jumiutuessa.

10. Kulmalla

Kulmalla Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Puhelinmalli:
    Lg G4
    Lyhyt testi tältä päivältä osoittaa että tuntuisi ainakin GSM-tilassa toimivan hyvin. Tosin mitä helvettiä sitten tekee datapaketilla ja 3G-kännyllä. Puhelin lähtee huoltoon huomenna ja katsotaan auttaako.

11. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Tätäpä olen itsekin ihmetellyt. Ongelmia on niin monen eri mallisen puhelimen kanssa että tekisin sinuna vikailmoituksen operaattorille ja odottelisin GSM-tilassa ennemmin kuin lähettäisin puhelimen (turhaan) huoltoon.

Kyllähän sillä datapaketilla data siirtyy GSM-verkon kauttakin, mutta on toki hieman hitaampaa tuo bittivirta... ;)

12. vekkuli

Tykkäykset:
    0
    Sama homma e61:n ja saunalahden kanssa. Välillä tipahtaa verkosta. Yks päivä olin miltei kokonaan tavoittelemattomissa, ennen ku vasta illalla huomasin katsoa puhelinta ja verkkoa ei näkyny. buuti autto ja sitten puheluita alkoikin tulemaan. Sama homma taas tänään. Sisko koitti soitella, mutta turhaan! Tommonen syö mieste rotan lailla!!! Josku jollain vois olla jotain tärkeetäkin asiaa ja sitten ei saa kiinni!

13. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    Minulla em. vika ilmeni yhden kerran pari viikkoa vanhalle E61:lle. Sitten ei esiintynyt enempää em. vikaa enää 3-4 kk. Mutta koska 3G ei toimi kunnolla asuntoni sisällä niin olen siirtynyt takaisin GSM:n käyttäjäksi. Minulla siis DNA:n liittymä.

14. pekkax

Tykkäykset:
    0
    Sama ongelma täälläkin E61 + Saunalahti -yhdistelmällä. Todella veemäinen juttu, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi valittaa operaattorille tai viedä puhelinta huoltoon.

15. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Mä olen valittanut ja päivittänyt puhelimen. Kumpikaan ei auttanut. Vasta kun vaihdoin sen kaksitoimisuuden pois ja aloin käyttämään luuria pelkässä GSM-tilassa homma toimii... Elisan/Saunalahden toimenpiteitä odotellen...

16. Pertsa

Tykkäykset:
    0
    Joo mulla on kans tuo sama ongelma E61 + Sonera :( Joskus kuukauden vanhana toi rakkine hävis verkosta pari kertaa kokonaiseks päiväks, mut nytte puolen vuoden iässä tippuu harvemmin ja lyhyemmäks aikaa. Välil ku taskusta ottaa puhelimen ni näyttää aluks et ei verkkoa ja sit kestää joku puol minuuttii et pääsee taas jyvälle hommasta. Junassa nyt ei oo ikinä mitään toivoa toimia mitenkään, vaikka kaverit puhuu ikivanhoihin kuraluureihinsa täyttä kyytiä :(

17. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Täälläkin on aivan sama homma sauniksen ja htc tytnin kanssa. Eli puhelin näyttää täysiä palkkeja kuuluvutta, mutta soitettaessa numeroon ilmoittaa ettei numeroon juuri nyt saada yhteyttä. Kyllä ottaa päähän tuo vika, kun mulla se tekee tätä vielä melko useasti.. Pitäisi nyt kaikkien tehdä operaattorille vikailmoitusta niin asia voisikin mennä eteenpäin ja tulla joskus jopa kuntoon.

18. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    täytyy vain sanoa tähän väliin että kerrankin on kiva lukea tälläistä keskustelua jossa aina ei haukuta kapulaa :)

prkl toivottavasti jollain operaattorilla töissä (aiheen parissa) olevat lukee tätä keskustelua ;)

19. pekkax

Tykkäykset:
    0
    Pirautin Sauniksen aspaan ja sieltä kehoitettiin tekemään kuuluvuusvikailmoitus tänne http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/puhekuuluvuus.php Asia lähtee sitä kautta Elisaan selvitykseen. Käykääpä muutkin Saunalahden asiakkaat tekemässä ilmoitus, niin ongelmaan suhtaudutaan sitä kautta toivottavasti vakavammin mitä enemmän valittajia on. Aspan tyttö ehdotti ongelman ratkaisuksi ensimmäisenä vaihtoa pelkkään GSM-tilaan, joten kyllä siellä joku haju 3G:n ongelmista on. Se nyt ei tietysti mikään ratkaisu ole, että kallista 3G-puhelinta käyttää missään vajaamoodissa, kele.

20. slate

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Laidasta laitaan.
    joo o, samaa vikaa täälläkin. Tuntuu että datayhteys jumittaa välillä kaikki yhteydet puhelimeen ja siitä ulospäin. Ei kulje puhelut / viestit. Bootti auttaa. Eikä tuo kuuluvuusongelma kyllä ole, eli tainnu sauniksella olla joku asiantuntija taas aspassa kuuntelemassa asiakkaan ongelmia.

Puhelimena mulla E61 ja liittymänä Saunalahti + dataetu

Jaa tämä viestiketju