1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E6 vai E7? (vai jokin ihan muu?)

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja namm, 17/12/11.

1. namm

Tykkäykset:
    2
    Eli tuollaiseen 200 €:n luokkaan hakusessa (käytettyä) luuria ja nuo Nokian "business-mallit" jotenkin on noussut tällä hetkellä kärkeen. Valinta näiden kahden välillä ei vaan tunnu helpolta:

E6:sta puoltaa:
    - Pienempi & kevyempi
    - Parempi akkukesto

E7:kaa taas:
    - AMOLED -> kello näkyvissä sleepissä
    - isompi näyttö

Tärkeimmäksi toiminnoksi perus puhelu- & sms/mailikäytön lisäksi nostaisin itselleni kalenterin ja epäilenkin miten tuo on fiksusti saatu toteutettua E6:n pienemmällä ruudulla -resoluutio riittää, mutta tuskin siitä on otettu kaikkea irti kun menisi liian pieneksi. Miten on toimiiko hyvin? E7:ssa epäilyttää lähinnä koko: toisaalta muinoin oli käytössä legendaarinen 7710 ja senkin kanssa pärjäsi (~5mm ekstraa joka suuntaan vrt. E7). Tosin olin todella tyytyväinen vaihdettuani huomattavasti pienempään ei-älypuhelimeen.

Jos kyseiseen hintaluokkaan löytyy myös muita varteenotettavia vaihtoehtoja niin toki saa ehdottaa.

2. silkkiuikku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Omnia W
    Voisin tuoda tässä esiin oman mielipiteeni:
    Molempia puhelimia jonkin verran räplänneenä sanoisin, että valinta on enempi mieltymyskysymys. Itse en ole kovinkaan sujut E6-tyyllisen näppäimistön kanssa, joten omaan käyttööni E7:n näppis oli selvästi parempi. Näyttö ja koko ovat myös isompia, mutta pidän E7:n muotoilua sen verran onnistuneena ettei koko tuota ongelmaa.

Omalla tavallaan E6 on todella kiva, kompakti ja hyvin toimiva yhdistelmä touch-and-typeä. Kuitenkin itse näkisin, että minitoimistoa etsivälle E7 on parempi: isompi näyttö ja näppäimistö tuovat mukavaa lisää.

Tiivistäen:
    - E6 toimii hyvin myös pikkunäytöllä
    - E7 mielekkäämpi käyttää
    - E7:n koko ei ole käytännössä niin iso miltä tuntuu

Itse ottaisin siis E7:n, mutta en näe E6 huonona vaihtoehtona. Sinuna menisin sen mukaan, kuinka paljon fyysistä kokoa arvostaa.

3. namm

Tykkäykset:
    2
    Päivitetään jos joku samaa pohtii.

Eli E6:een päädyttiin. Suurimpana kriteerinä oli ehkä juurikin fyysinen koko, tämäkin on mielestäni hieman raskas ja E7 olisi ollut vielä painavampi. Toinen mikä loppupeleissä tässä miellytti enemmän oli näppäimistö. Pidempään tekstintuottoon E7 olisi ollut parempi, mutta omalla kohdallani käytännön nopeus on kuutosessa parempi. Voi sen parin sanan muistiinpanon/tekstiviestin/sähköpostin näpäyttää nopeasti fyysiseltä näppikseltä ilman, että tarvitsee laitetta availla. AMOLED-näyttö oli lopulta se mitä eniten seiskasta jäi kaipaamaan.

Tietokoneen E7 korvaisi ehkä paremmin, mutta tietokonetta täydentämään pidin E6:sta parempana. Käytännössä siis itsellä aina pääsy koneelle sellaisen ajan sisällä, ettei suurempia tarvitse puhelimella vääntää.

4. Dukez

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Lumia 1020
    Molempi parempi :)
    Itse ihastuin myös E6:een, mutta sitä ei siinä vaiheessa ei käytettyjä saanut läheskään niin himoittavaan hintaan, kuin nyt.
    E7 oli kyllä myös kelpo laite: Jämäkkä, kirkas suuri näyttö (vaikka keskinkertainen reso), loistava näppis, erittäin toimiva navi, kohtalainen akkukesto wlan+data aina päällä jne

symbian anna myös toimi aika nopeasti, enkä saanut kertaakaan bugittamaan tjms.
    Veikkaan ettei varsinkaan Belle ole edelleenkään mikään käyttökelvoton, nyt kun olen androidia pari viikkoa hypistellyt

Jaa tämä viestiketju