1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E50 vs 3250 vs 5500 vs käytetty 6680

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja domergue, 20/1/07.

1. domergue

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys!

Uutta puhelinta olisin aikeissa hommata kun vanha 6610 täyttää tänä vuonna jo neljä vuotta, ja ikä alkaa näkyä paitsi ulkokuoressa, myös ominaisuuksien puuttumisena.

Pistetäänpä sitten heti kriteerit pöytään:

- S60-ohjelmistoalusta
    - MP3-soitto-ohjelma
    - Bluetooth
    - Ei ainakaan paljon yli 300€

Käyttötarpeet alla:
    - musiikin kuuntelu
    - nettikäyttö
    - satunnainen pelaaminen (scummvm)
    - tulevaisuudessa todennäköisesti myös navigointi (siksi S60)

Olen katsellut lähinnä noita Nokian S60-puhelimia jotka mahtuvat hintahaarukkaan, eli E50, 3250 ja 5500. 6680-mallin puhelimiakin näyttää saavan käytettynä aika mukavaan hintaan. Hirveästi eroahan noilla puhelimilla ei ole, mutta paria kysymystä olen silti pähkäillyt. Näihin jos joku tietäisi vastauksen niin olisin kiitollinen:

1. Saako noihin E50- ja 5500-malleihin jotenkin ns. kolmannen osapuolen valmistamat 3,5mm kuulokeliitännällä varustetut kuulokkeet kiinni?
    2. Saako S60-puhelimia palautettua jotenkin tehdasasetuksille siten että puhelimessa olisi vain ne ohjelmat ja tiedostot (ja toki myös kaikki ne ohjelmat ja tiedostot) jotka olivat siinä kun puhelin lähti tehtaalta?
    3. Kannattaako enää ostaa vanhalla Symbian-käyttöjärjestelmällä toimivaa puhelinta (6680)? Käsittääkseni 8.x ja 9.x eivät ole binääriyhteensopivia eli vanhat ohjelmat eivät toimi uudella ja päinvastoin.
    4. Olen kuullut että Symbian puhelimet tahmaavat ja kaatuilevat aika ajoin. Onko ongelma käyttöjärjestelmässä vai onko se puhelinkohtainen. Ts. onko niin että toiset puhelimet toimivat huonommin kuin toiset vai toimivat kaikki yhtä huonosti?
    5. 5500:n yhteydessä mainostetaan kovasti kunnonseuraamisvipstaakeja. Tekeekö näillä oikeasti jotain, vai ovatko ne lähinnä leluja?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

2. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Itselläni on 3250. Jos pitää musiikista ja suht hyvistä kuvista niin kannattaa valita tämä. Maksaa hiukan alle 300€. Kääntyvä alaosa ei ole ainakaa minulla hajonnut vaikka on muutaman kerran tippunutkin. Muistiakin saa paljon (2gt) Ei ole ainkaa minulla kaatuillut kertaakaan vaikka on 1gigan muisti.

3. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    1. Saa, erikseen ostettavia adaptereita on ainakin kahta eri mallia.

2. Saa.

3. Itse en ostaisi, mutta jos on henk.koht. tarpeita niin ehkä silloin.

4. Toiset puhelimet toimivat huonommin kuin toiset. Yleisesti ottaen kuitenkin kaikki toimivat hyvin. Mallieroja ja jopa yksilöeroja kuitenkin löytyy.

5. Itse saanut kuvan että olisivat jopa käyttökelpoisia, en kuitenkaan itse omista ko. mallia.

4. TIETOPULLA

Tykkäykset:
    0
    Itte ottaisin mielummin 6680 tai 5500:sen. Symbian 8 menee aika hyvin pelejä ja ohjelmia.

5. zSx Rauhaton jäsen

Tykkäykset:
    838
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Fyysisesti 5500:n näyttö on sitten melko pieni (ei resoluutiona vaan ihan mittanauhalla kokoa mitaten), ja siihen useimmat ohjelmat jättävät surureunan, sillä ne eivät toimi 208x208-tilassa vaan 176x208-tilassa. En ymmärrä miksi tuossa pitää olla tuollainen neliönäyttö, ei se mitään lisäarvoa tuo... 3250:n näyttö on ruhtinaallisen iso sen jälkeen kun on käyttänyt 5500:aa.

3250:n nappikuulokkeet on todella hyvät, ne kun on nk. canalphones-mallia (http://en.wikipedia.org/wiki/Headphones#Canalphones) jotka pysyy korvissa hyvin. Vielä sekin niissä on, että ne eristää melko tehokkaasti taustamelun, aika samaan tyyliin kuin normaalit earit. Tietty toi on yksilöllistä, mulla ei pysy nimittäin normaalit nappikuulokkeet korvilla kuin hetken. Mutta siis ellei minulla olisi 5500 Sportia, olisi minulla hyvin todennäköisesti E50. Ellet tarvitse erityistä kestävyyttä, valitse E50. Sen kuulokkeista en tosin tiedä...

6. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Ite en ainakaan pidä YHTÄÄN niistä 3250 mukana tulleist nappikuulokkeist. Erittäin epämukavat ja korvat tulee tosi kipeeks.

7. domergue

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksista!

Valinta osuu erittäin todennäköisesti tuohon E50-malliin, lähinnä hinnan ja näytön resoluution vuoksi. 5500:ssa pelkään myös tuota näppäimistöongelmaa mistä useat ovat raportoineet. 3250 ei vaikuta E50:een verrattuna mitenkään hintaeron arvoiselta, ja 6680:n Symbian v8 jääköön nyt sitten historiaan. Omistan (omasta mielestäni) erittäin hyvin korvaan sopivat Creativen kuulokkeet joten hommaan myös AD15-adapterin.

Jaa tämä viestiketju