1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E1000 Miten agps saa toimimaan??????

Keskustelu osiossa 'Motorola ja Lenovo', aloittaja Charro, 31/3/06.

1. Charro

Tykkäykset:
    0
    Niin ongelmani on ettei kyseistä toimintoa edes näy ko. puhelimeni valikoissa vaikka käyttöohjeessakin sellainen esiintyy??

2. AMG

Tykkäykset:
    0
    Hmmm...

No mun mielikuva asiasta on että se agps on vasta tulossa? Ettei toimisi vielä? Näin jostain muistaisin lukeneeni. Toinen juttu on että se saattaa vaatia 3G verkon toimiakseen, olethan 3G alueella?
    Toivottavasti ei tullut kauheesti palturia puhuttua...

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: Hmmm...

AGPS tarkoittaa yleensä avustettua GPSää, eli laite ei yksistään pystypaikantamaan itseään, vaan tarvitsee siihen kolmanenosapuolen, ymmärtääkseni toteuksia on monelaisia. karummaita ovat jenkkien perusluurit joista ei saa itse luurissa paikkatietoa hyödynettyä, vaan tehty viranomaispaikannusta varten (911)

Joihinkin AGPS tuotteisiin voi imuroida paikallisen tiedoston joka toimii esim lyhyehkön ajan jonka avulla laite pystyy jossain tarkuudessa kertomaan paikkatietoja.

Muistaakseni aiheesta on keskustelut aijemmin ainakin jonkin laitteen osalta, kannattaa kokeilla hakua

4. kukez

Tykkäykset:
    3
    se on ihan täys verinen gps jossa on lisäominaisuus eli otat vaan sopivan ohjelman niin sitä voi käyttää gps:nä

5. Charro

Tykkäykset:
    0
    No mistäs sen ohjelman oikein saisin kun on tuon puhelimen alkuperäinen hankinta syykin ollut juuri gps toiminto?

6. kukez

Tykkäykset:
    3
  7. Charro

Tykkäykset:
    0
    Kiiitos mutta kun kaikki näyttäisivät olevan A1000 malliin eikä E1000.

Sitten se että kun kyseistä agps ei löydy puhelimeni valikosta?
    onko kenelläkään tietoa tuosta?

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Pitäisikö löytyä? Siis käyttöohjeessa on tuota varten valikot ja ohjeita, mutta sinun luurissa ei ole? Pitäisikö sinun versiossa olla?

Tuosta en tiedä, mutta on olemassa malleja joista esim vain jenkkivienti malleissa on AGPS, mutta muissa ei.

9. Charro

Tykkäykset:
    0
    Ainakin kaikki markkinoijat suomessa ovat muistaneet mainostaa agps ominaisuuden olemassa oloa ja esimerkiksi minulla ja tiedän monia muita hankinnan perusteluihin kuului juuri tuo paikannin toiminta.

10. Kallekama

Tykkäykset:
    0
  11. imomi

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Huawei P9 ja kaupanpäällinen watch
    agps

ainakin 925:sessa toimi wayfinder hienosti agps:llä, kartatkin latautui sukkelaan 3g alueella , en enää muista miten se aktivoitiin , tais ruveta toimimaan automaattisesti kun asensin wayfinderin

www.wayfinder.com <<< tuolta voi ladata 5 päivän testiversion

12. Charro

Tykkäykset:
    0
    Niin niin mutta onko kenelläkään teistä ollut se agps siellä >asetukset>puhelimentila>agpspalvelu

vai mistä sen oikein löytää???

13. Kallekama

Tykkäykset:
    0
    Tuolta 3G foorumeilta voi ladata Flexin, jossa tuo on puhelimessa jos olen oikein ymmärtänyt...

14. Charro

Tykkäykset:
    0
    Niin josko joku teistä foorumilaisista on tuollaisten valikkojen ja 3g foorumilta löytyvien apujen kera sujut, maltaisitko ottaa ja kertoa hiukka selkeämmin noviisille kuinkahan homma hoituisi?????

15. SirPsycho

Tykkäykset:
    0
    Minullakaan ei ollut oletuksena aGPS-vaihtoehtoa missään valikossa. Sen sai valikkoon käyttämällä "LeaderGL Flexeditor" nimistä ohjelmaa. Tarkemmat ohjeet ohjelman käyttöön löytyy mm. tuolta 3g-forumeilta, minulla ei ole nyt aikaa eikä mahdollisuutta (en pääse ohjelmaan käsiksi)kirjoittaa tarkempia ohjeita.

Kun sain aGPS toiminnon päälle, latasin kännykkään muutaman gps ohjelman ja "patchasin" ne Motomu-nimisellä ohjelmalla, jotta niillä olisi oikeus käyttää puhelimen aGPS-toimintoja.

Nyt kaiken pitäisi periaatteessa toimia mutta en ole kertaakaan saanut yhteyttä mihinkään satelliittiin, eräs käytössäni oleva ohjelma ilmoittaa aina "GPS no response". Olen yrittänyt yhteyttä kymmeniä kertoja, ulkosalla ja pilvettömällä kelillä. aGPS on päällä, koska näytössä näkyy sen ikoni. Luulen että Saunalahden liittymällä on jotakin osuutta aGps:n toimimattomuuteen, muilla liittymillä en ole kokeillut.

Tosiaan tuolta 3g-forumilta pitäisi löytyä kaikki tarvittavat ohjeet, jos Lontoon murre taipuu.

Jaa tämä viestiketju