1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

E-Sarjan 3g/yleiset verkko-ongelmat

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja -Miika-, 29/1/07.

1. -Miika-

Tykkäykset:
    0
    Yrityksessä jossa työskentelen mm. matkapuhelinvastaavana, on käytössä reilu 30 e-sarjan puhelinta. Suurin osa on E70 puhelimia. Voisin sanoa, että järjestään jokaisella heistä on ongelmana se, että välillä kaikki saapuvat puhelut menevät suoraan vastaajaan. Itselläni on myös käytössä E70, joka tekee samaa asiaa. Välillä myös soittaessa puhelin antaa yhteysvirhettä eikä soittaminen onnistu.

Yhdessä vaiheessa luulimme että ongelma korjaantuu vaihtamalla puhelimesta gsm-moodi päälle, mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Ongelmaan ei ole vaikutusta sillä, onko puhelimessa gsm- vai kaksitaajuustoiminto päällä. Ainut toimiva korjauskeino on perinteinen puhelimen uudelleenkäynnistys.

On kiva yllätys työntekijälle jos asiakkaat ovat koittaneet soitella koko päivän ja sitten loppupäivästä kuulee työkaverilta että "hei, miksi sulla menee puhelut vastaajaan"!

Käytössämme on Elisan mobiililiittymät. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Olisi mielenkiintoista tietää, onko kyse yleisestä ongelmasta, vai olisiko vika esim. tämän alueen Elisan verkossa. Ideoita otetaan vastaan! :)

2. perttu_p

Tykkäykset:
    1
    Mitä nyt esim. tuota E61 ketjua lukenut, niin ainakin Saunalahden liittymillä ollut samantapaisia oireita. Eli Elisan verkkoa sekin..

3. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3454
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    No minulla E60 ja siinä Saunalahden liittymä, ja tottuneesti buuttaan puhelimen parin vuorokauden välein.

Tuota samaa jouduin kokemaan jatkuvasti ja yhden nimittäjän ainakin olen siihen mielestäni löytänyt;
    kun yhteyksissä roikkuu joku avoin yhteys (wlan/wap esim), tai jos jokin yhteys jää roikkumaan syystä tai toisesta avoimeksi, puhelut pumpsahtavat varoituksetta vastaajaan tai niillä joilla ei ole vastaajaa kuuluu pahoitteluviestit verkosta.

Ja unohtui mainita että E61 samalla liittymällä käyttäytyy aivan samoin oirein.

4. -Miika-

Tykkäykset:
    0
    Joo kyllä itsekkin ollaan alettu opertaattori vikaan taipumaan tässä viime viikkoina. On vaan käsittämätöntä ettei tuollaista ongelmaa saada korjattua. Se aiheuttaa niin paljon ongelmatilanteita varsinkin yritysmaailmassa... Ei kai tässä oikeen voi muutakaan kuin odotella ja toivoa että ongelma korjaantuisi.

ps. Löysin tuon e61 ketjun ja siellähän tuosta on puhuttu paljonkin. Joten hieman turha oli tämä uuden topicin perustaminen. Kiitoksia kuitenkin vastauksista!

5. stadia

Tykkäykset:
    3
    Ite oon kuullu ihan samaa että puhelut menee suoraan vastaajaan/ei saa yhteyttä. itselläni ei siis ole elisaa mutta KAIKKI joilla on samaa ongelmaa ollut ovat elisan asiakkaita! Ensimmäisen kerran kuulin asiasta noin puolvuotta sitten ja sen jälkeen lähes kuukausittain joku valittaa samasta asiasta, enkä edes työskentele puhelinten parissa. Ja mielestäni ongelmana ei ole 3g puhelimet vaan jopa uusi "nokia 6210"(siis minulle uusi) teki samaa elisan liittymän alaisuudessa ollessaan.

6. -Miika-

Tykkäykset:
    0
    Itse kans ihmettelin sitä että kun tuo ongelma esiintyy vaikka puhelin olisi pelkässä gsm -moodissa. Sillon siitä 3g ominaisuudesta ei oikeastaan pitäisi olla mitään haittaa.

Meillä tämä ongelma vaan tuli selkeästi ilmi kun aloimme ostaa uusia e-sarjalaisia.

7. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Mulla tuo ongelma on esiintynyt nimenomaan vain ja ainoastaan 3G-ominaisuutta käytettäessä. Pelkässä GSM-käytössä ongelmia ei ole ollut kertaakaan.

8. -Miika-

Tykkäykset:
    0
    Ok. Itse tein omalla e70:llä testin, jossa laitoin päivän ajaksi puhelimen pelkkään gsm -moodiin. Tuloksena pomolta vihainen kysymys; "Miksei sinulla ole puhelin päällä!?" :)

Joten ei auttanut minulla sekään. Kuten mainitsin, näillä luureilla ainut toimiva korjaus keino on puhelimen uudelleenkäynnistys. Ei pysty käsittään...

Jaa tämä viestiketju