1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

e-mailin luku gsm:stä?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja masaco70, 10/9/02.

1. masaco70

Tykkäykset:
    0
    Moi,
    Olen täysin uuno = aloitteleva datapuhelimen omistaja. Olen onnistunut konfiguroimaan uuden Nokia 6310i:ni toimimaan radiolinjan palvelujen kanssa siten että voin lukea e-mailini puhelimesta, ja saan ne välittömästi siihen. Onko mitään keinoa saada kyseinen puhelin näyttämään pitemmätkin e-mailit yhtenä viestinä? Nyt ne jakaantuvat moneen eri tekstiviestiin.

2. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Oletan että käytät siis mobiili.net -sähköpostia, jonka olet konffannut lähettämään saapuneet viestit sulle tekstiviesteinä?
    Et mielestäni voi tehdä asialle mitään... tai no tarkistappa puhelimesi softaversio (#*0000#); jos on esim. 4.07 tai aikaisempi ei puhelimellasi edes periaatteessa voi vastaanottaa/lähettää jatkettuja tekstiviestejä.
    Jos se on esim. 4.80, puhelin kyllä tukee pitkiä viestejä, mutta epäilen, että mobiili.net lähettää spostit silti erillisinä tviesteinä. Varmuuden tästä saat joko niiden kotisivuilta ja/tai kysymällä niiltä (RL:n aspasta?).
    ----
    Lisäys: oletko muuten harkinnut käyttöä wapilla? En ole itse koskaan kokeillut kumpaakaan tapaa, mutta äkkiseltään voisi kuvitella että se olis kätevämpää... ja jos haluat tiedon reaaliajassa tulleesta postista, laitat pelkän ilmoituksen tulemaan tekstarina ja sitten käyt lukemassa wapilla... no en tiedä, onko sekään loppupeleissä parempi/halvempi vaihtoehto...
    ----
    Lisäys2: innostuinpa ensimmäistä kertaa kokeilemaan tuota wap-käyttöä ja suosittelen! Hyvin helpolta ja yksinkertaiselta vaikutti ainakin sähköpostien luku. Kirjoittelua en kokeillut. Ja löysinpä itseasiassa ekan kerran käyttöä tolle lompakollekin: sinne vaan salasana (joka on tietysti liian hankala muistettavaksi) talteen ja sen saa sisäänkirjautuessa haettua sieltä kätsysti. Mulla on GPRS, joten uskon ettei tuu edes kovin kalliiksi noiden postien luku tuolla... normaalilla datayhteydellä voi olla toisin.
    Mutta kaikenkaikkiaan taidan ottaa ton wappipostin ihan tavaksi: siirrot normaaliosoitteesta vaan sinne, kun lähtee tien päälle! (Tähän vois tosiaan halutessaan yhdistää sen tekstiviesti-ilmoituksen saapuneista posteista, mutta minä en sitä tarvitse.)

3. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
  4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
  5. oskari

oskari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy Mega
  6. masaco70

Tykkäykset:
    0
    Kiitti kaikille tiedoista ja linkeistä. Eiköhän tämä tästä ala aukeemaan...
    Kokeilin jo suoraa linkkiä Mobiilisähköpostiin, ja hyvin toimii...

Jaa tämä viestiketju