1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DVD:t ja videot Nokialaiseen?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jaskavaan, 20/12/09.

1. jaskavaan Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    119
    Olen kokeillut ripata DVD:lta ja siirtää elokuvia suoraan koneelta (WMV) Nokialaiseen. Rippaukseen olen käyttänyt VLC:tä ja Handbrakea ja sitten siirtämiseen PC Suiten Video Manageria (koska en ole saanut yhtään ripattua leffaa toimimaan suoraan puhelimessa ilman convertointia). Muuten asia on ihan OK, mutta ku tämä ei toimi ollenkaan - en ole saanut yhtään videota toistumaan puhelimessa. Joko toi Video Manager ei tunnista kaikkia ripattuja videoita tai sitten Nokian mahtava Video Manager kaatuu "Sisäinen virhe" ilmoitukseen kun se on siirtönyt videota 20-50%.

Onko kukaan saanu toimimaan ja jos, niin millä softilla ja miten?

2. n_series

Tykkäykset:
    0
    Tuo video manager ei ainakaan täällä ole koskaan toiminut. Windows 7 muuttaa suoraan kännykän tukemaan muotoon. Mikäs puhelin sulla on?

3. Tyridium

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Useita
    Ovatko kaikki nuo epäonnistuneet siirrot (20-50%) olleet yli 90minuutin leffoja ja yrität siirtää niitä "Parhaalla mahdollisella laadulla"?

Itse löysin tuosta softasta (PC Suiten Video Manager) sellaisen bugin, että jos videon lopputuloksena olisi yli kahden gigan tiedosto, ei softa suostu sitä loppujen lopuksi tekemään, vaan kaatuu. Olen ilmoittanut tämän Nokialle, mutta tokkopa heitä kiinnostaa tehdä asialle mitään. Sain vastaukseksi, että kyseessä on feature, ei bugi.

4. mi16

Tykkäykset:
    0
    Fat

Taitaa olla muistikortti fat16 muodossa, jos puhelimesi tukee fat32 muotoa niin formatoi kortti uudelleen ja se tukee 4gb asti.

5. jaskavaan Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    119
  6. Tyridium

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Useita
    Eikös tällä tavalla tule lopputuloksesta aika ruman näköistä videota?

Miten muuten käänsit nuo kännykällesi, PC Suitella siis? Hyvätasoisena, keskitasoisena, heikkotasoisena?

7. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Ensinnäkin... Tehkää sillä Suitella jos ette muuten osaa... Melkee turha käydä neuvomaan. Kaikkein paras lopputulos kuitenkin saavutetaan kun tiedetään edes mimmonen näyttö on puhelimessa ja lähdetään ihan sen pohjalta liikenteeseen.

No tossa on harjottelun vuoksi käyttöliittymältään ehkä yks hirveimmistä, mutta pelaa se kun aikansa renkkaa.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Itse en konvertoisi mitään, katsoisin leffan ja se siitä. Sitäpaitsi kännykkä on mitä huonoin vempele siihen. Kas kun ette taskulaskinta viritä semmoseen.

8. Tyridium

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Useita
    Itse käännän Format Factorylla DVD:t oikeaan resoluutioon (N97, eli 640*360) ja sitten siirrän PC Suitella kännykkään. Jostain syystä kaikki videot eivät kuitenkaan suostu menemään Suitella, tulee vain virheilmo. :( Mitään ratkaisua en ole vielä keksinyt. Enkä sitä, miten saisin valmiiksi oikeaan muotoon Super-ohjelmalla käännetyt filut siirrettyä kännykkään niin, että se suostuu käyttämään niitä. Jos Windowsin resurssienhallinnalla siirtää, kone varoittaa ettei filu tule toimimaan kännyn playerilla. Eikä toimikaan.

Videoiden siirto kännyyn on omalla kohdallani ainakin ihan fiksu juttu, turha sitä on alkaa mollaamaan jos joku niin haluaa tehdä. Itselläni on minitykki (sellainen kännykän kokoinen), johon saan N97:ni kiinni yhdellä kaapelilla. Sillä on ihan hyvä katsoa esim. TV-sarjoja mitä erinäisimmissä paikoissa, joissa ei ole televisiota. Kuvanlaatukin kelpaa 20-30 tuumaisen kuvan esittämiseen, piirretyt (esim. Family Guyt, yms) jopa isompaan. Katsoimpa kerran yhden lempikomedioistanikin yli 60 tuumasella kuvalla, oli käännetty parhaalla laadulla. Näytti täysin riittävälle, suomiteksteistäkin sai hyvin selvää!

9. jaskavaan Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    119
    ihan ok jalkea. ja en kaanna enaa pc suitella mitaan. kaytan pc suiten filemanageria jolla siirran valmiit puhelimeen. kaannos puhelimen ymmartamaan muotoon (3gp) hoituu pazeralla.
    Posted via Mobile Device

Jaa tämä viestiketju