1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dopod 838Pro / HTC TyTN Kiinasta -> Tulli?

Keskustelu osiossa 'Hintavihjeet', aloittaja Pasteur, 5/5/07.

1. Pasteur

Pasteur

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Xperia Z
    Harkitsen luurin tilaamista Kiinasta.

Onko kokemuksia tällaisesta? Jääkö tuo joka tapauksessa tulliin?

2. noirfi

Tykkäykset:
    0
    Jos / kun jää, niin tullit ja alvit maksamallahan siitä selviää..

3. Pasteur

Pasteur

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Xperia Z
    :D juu niin selviää... Mutta lähinnä sitä pohdiskelin, että kuinka todennäköisesti tuo sinne jää? Vaikuttaa nimittäin melko paljon siihen kannattaako tilata vai ei.

Halvemmaksi tulee joka tapauksessa uuteen TyTN:n verrattuna, mutta takuut voikin sitten melkein unohtaa. Joten jos tullit tulee päälle niin menee aika tasoihin sitten käytetyn TyTN:n kanssa.

4. stume

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple
    Itselläni on tulossa yksi Motorola hongkongista, dhl soitti heti kun luuri rantautui EU alueelle Saksaan ja kysyi veroista, pakettiin on merkitty tietysti lahja ja alemmalla arvolla kuin mitä maksoin.Myös sisällöksi taisi olla merkitty "matkapuhelintarvikkeita".
    Sanoin että lahjana tulisi niin dhl sanoi ilmoittavansa tullille niin, eli ilman veroja yms.
    Eri asia sitten jos tulli haluaakin olla hankala kuten dhl virkailija itse sanoi. Voin vaikkapa kertoilla jos saan puhelimen kotia asti ilman verottajan väliintuloa, luultavemmin tiistai - torstai välillä.

5. Pasteur

Pasteur

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Xperia Z
    Odotan innolla kuulla kuinka kävi.

Jos tulee luotettavasti perille niin kiinnostaisi myös paikka, josta tilasit. Itse katselin DHgate:n kautta, jossa on yksityisiä myyjiä, jotka toimivat nettifirman kautta, joka varmistaa kuluttajan turvallisuuden.

6. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itselläni on 8-9 puhelinta kiinasta tullut ja koskaan ei ole tulliin jäänyt, viimeisin on tältä vuodelta tuo xun chi..ps. sen myynnissä :)

7. Pasteur

Pasteur

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Xperia Z
    Onko tullut kuriirin kautta vai normaaliposteilla? Ja mistä?

8. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    normaali posti ne on roudaillut aina (dhl:llä suomeen, ja täältä postilla sitten kotiin asti) ja liikkeistä+yksityisiltä tullut

9. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kaksi kertaa on tullut kiinasta jotain tilailtua. Ensimmäisellä kerralla jäi tulliin, mutta tavaran arvo ei ylittänyt summaa että pitäisi maksaa mitään. Toisella kerralla taas tavarasta olisi kai mennyt alvit, jos olisi jäänyt tulliin, mutta ei jäänyt vaan postista sai hakea :p Aika tuuripeliä. Tavaran arvosta kannattaa olla tositteet jottei tullin täti sitä arvo.

10. stume

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple
    Itse joudun maksamaan tullit puhelimestani, noin parikybää alveja ja parikybää provikkaa dhl:le että hoitavat tullimaksut, katsoo jos palauttavat sitten ennakkosuorituksesta jotain.
    No eipä tuo nyt paljon ole, on hetken syömättä niin saa raavittua nämä rahat kasaan ;)

11. Kirjafani

Tykkäykset:
    2

Toimiiko ne kiinan pelit täällä?

12. Peppokani Vieras

Onko Tytnissä tms. QWERTY-puhelimessa samanlainen näppäimistö kuin täällä myytävissä?

13. Pasteur

Pasteur

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Xperia Z
    Pitäisi olla. Malli siellä on Dopod 838 Pro. Tietty ääkkösten kirjoittamisen joutuu sitten asentamaan jotenkin?!

Päädyin nyt kuitenkin sit hankkimaan käytetyn TyTN:n kun sain aika halvalla - muutama kymppi jäi silti kalliimmaksi kuin uusi aasiasta. Mutta kyllä tuo vajaa pari vuotta takuuta tietty rauhoittaa omaa mieltä. Lisäksi uuteen luuriin saattaa tulla noita kuolleita pikseleitä ja näin sain senkin tarkistettua.

Silti esim pelkkän bluetooth handsfreen tilaaminenkin saattaa vielä tuolta kannattaa - sen verran mukavia ovat hinnat.

14. stume

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple
    Itse sain puhelimen minkä tilasin, ja onhan tämä aika ihmeellinen vekotin. Motorolan Rokr E6.
    Harmi vain että tällä ei pysty kirjoittamaan viesteissä ääkkösiä, mutta osaa kyllä vastaanottaa ne oiken. Löytyisiköhän tälle jostain uusi firmis mikä tukisi laajemmin "erikoisia" kirjaimia.

Mutta kokonaisuuten homma toimi hyvin, ja suhteellisen nopeasti. 4 työpäivää tulleineen.

15. muumi

Tykkäykset:
    19
    Kertokaas jotain edullisia ja luotettavia nettikauppoja Kiinasta tai jostain muusta halpamaasta. Sellaisia ketkä toimittavat tänne asti.

16. Pasteur

Pasteur

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Xperia Z
    No toi DHgate näyttää ihan toimivalta ja ennenkaikkea luotettava, koska maksat tavaran lopullisesti vasta, kun saat tavaran ja hyväksyt sen. Kannattaa katsoa myyjien arviot - paljon hyviä löytyy, mutta varmasti joukossa huonojakin.

Ainut ongelma on tuo itse DHgate, joka tosin tuo luotettavuutta, mutta vastaa PRKLEEEEEN hitaasti maileihin - itse olen lähettänyt n. 8 mailia enkä ole saanut vielä yhtään vastausta.

Kaikki paketit tosin taitaa tulla kuriireilla, joten tullit varmaan melkein aina menee.

Edit: Niin ja omasta HTC Hermeksen (TyTN, Dopod 838 pro jne.) hankkimisesta. Olen nyt lopulta kyllä todella tyytyväinen kun hankin suomesta käytettynä. Toisena luurin omistus iltana päätin päivittää käyttiksen WM6.0:aan. No homma onnistui, mutta scandinäppis olikin sit historiaa. Tästä lannistumatta jatkoin ja etsin ohjelman, jolla homma hoituisi. No asensin sen ja käyttis vaati uudestaan käynnistystä - no eipä enää laite käynnistynyt. Vein tänään takuuhuoltoon ja lupasivat laitteen maanantaina takaisin. Taidan nyt vain tyytyä näillä näkymin wm5.0:aan mutta jos tämä olisi käynyt Kiinasta tilatulle uudelle luurille olisi varmaan tullut kallis lasku huolto yhtiöltä.

Mutta kaikissa puhelimissa ei tietty tällaisia Mikkisoftan ongelmia ole. Ja saisi kai tuohon HTC:nkin linuxin :)

17. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Ja mitäs sitten kun ne huollossa toteaa että on flässätty käyttis, jota ei (vielä) virallisesti tueta -> ei takuuta ;)

18. Pasteur

Pasteur

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Xperia Z
    Vaan eivätpä kyselleet, kun kerran maksu tulee muualta. Löivät vaan käyttiksen uudestaan.

Mutta nyt kyllä odotan ihan pää kylmänä virallista scandipäivitystä, joka pitäis myQtek sivuilta kesä-heinäkuussa saada! Täytyy kuitenkin sanoa, että innolla odotan - hyvältä nimittäin tuo wm6 näytti!

19. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Sorry OT: Tämä hyvä tietää, oletin, että murisevat kun on flässäilty jotain mitä ei pitäisi, olin väärässä. Parempi näin :)

20. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Itse olen tilannut kaksi kertaa pc-mobile.com osoitteesta erilaisia piuhoja kimppatilauksilla, eikä ole kertaakaan tarvinnut tulleja maksaa (joku 15kpl/kerta tuli ja arvoksi oli merkitty 1$ per tavara, lahjana).
    Kyllähän noi aika helposti läpi tulee..

Jaa tämä viestiketju