1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA.....

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja FCB, 12/10/02.

1. FCB

Tykkäykset:
    0
    Otin dna:n liittymän kauan sitten. Odottelin liittymän avausta noin kuukauden,jolloin se sitten aukesi.Valitin dnalle asiasta ja lupasivat lähettää joitain dna-tavaraa....Mitään ei kuulunut:taas soitto dnalle,jolloin lupasivat uudestaan lähettää tavaraa.Lopulta sitä sitten tulikin ja paljon.(esim.pipo,t-paita,pinssi,heijastin,yms.

Aika reilua mielestäni:ONKO TEILLE KÄYNYT SAMAA. että liittymä ei aukenekaan

2. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kuukauden? Tuossa ajassa olisin unohtanut koko jutun. dna:lla on ollut näissä liittymänavauksissa ennenkin vaikeuksia. Ilmeisesti eivät halua rahaa.

3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Harva jaksaa odottaa kuukautta, että operaattori suvaitsee avata liittymän. Sillä onhan paljon valinnan varaa operaattoreissa/jälleenmyyjissä. Itselläni ei ole ollut Dna:n kanssa ongelmia liittymien avaamisen tai sulkemisen kanssa. Liittymä aukesi viimeksikin kolmen päivän kuluttua papereiden tekemisestä, vaikkakin myyjä lupaili vuorokautta avausajaksi.

4. Dundee

Tykkäykset:
    0
    dna:ssa ei ole muuta hyvää kuin se tunne, kun on sulkenut liittymän ja päässyt siitä lopullisesti eroon.. ;)

Kumma että dna:lla kestää liittymän avaaminen noin pitkään, mä kun otin aikoinaan soneran liittymän se aukesi samantien.. :)

5. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Soneralla on käytössä systeemi, jolla kauppias pystyy itse tekemään liittymän niin valmiiksi asti, että se aukeaa heti, jos asiat ovat asiakkaalla kunnossa. Toisilla operaattoreilla on erilainen systeemi. Liittymät avataan keskitetysti operaattorin toimesta. Esim. Radiolinjalla kuitenkin liittymät lähetetään kauppiassivujen kautta avattavaksi, eli myyjä syöttää tiedot koneelle ja lähettää ne sillä Radiolinjaan. Jotkut pikkukauppiaat (esim. jotkut dna-edustajat) lähettävät varmaan vieläkin paperisopimukset faksilla. Tästä johtuu erot eri operaattoreiden liittymien avaustahdissa.

6. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    No voivoi sentään...

7. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Itse hain torstaina dna Perusliittymän. Myyjä sanoi että yleensä n. vrk on avausaika mutta nyt voi mennä maanantaihin asti kun asiakkaita on niin paljon. Pe illala oli jo liittymä auki =) ja helpolla numerolla. Harmittaa vain kun oli vielä helpompi numero tiedossa joka minulla on toisessa Teliassa mutta se oli yllätys-yllätys varattu...jouduin viimoisen numeron vaihtamaan.

8. Propulsion

Tykkäykset:
    2
    Samoin kävi mulla. Sama numero oli vapaana, kun mulla aiemmin RL:ssä. Torstaina tehtiin paperit ja perjantaina oli liittymä auki, lauantaina sitten GPRS. Myyjä sano mullekkin, että normaalisti 1-2vrk, mutta nyt voi mennä alkuviikkoon. Iloinen yllätys kun liittymä aukesikin nopeemmin;)

9. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Milläs rajoituksilla DNA:lta voi itse valita numeron , onko siellä joku listasysteemi vai voiko heittää toiveen vapaasti ?

10. Propulsion

Tykkäykset:
    2
    Saa esittää toiveen ja jos numero on vapaana, niin sen saa. Multa ainakin kysyivät, että haluatko saman numeron, kuin on ollu RL:llä, jos se on vapaana. Oli vapaana, niin sain sen sitten.

11. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Myymälöissä on listat, joilta voi valita 044-2 -alkusista numeroista. Myyjä voi erikseen tarkistaa netistä ovatko 0440, 044-3, 044-5 -alkuinen haluttu numero varattavissa. Yrityksille on sitten varattavissa 044-7 -numerot, mutta muuten ei taida olla mahdollisuuksia valikoida.

12. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Tärkätä tuossa on se että onko kauppias katsonut numeron oikeasti netistä vai onko soittanut siihen. Sitten kun keskuksesta tulee nauhoite "soititte numeroon joka ei ole käytössä" niin reipas kauppias toteaa numeron olevan vapaa ja laittaa sen sopimukseen. Tuolla tempulla ei testata muuta kuin se että numero ei ole TÄLLÄ HETKELLÄ kenelläkään käytössä. Sehän voi olla varattuna esim. irtisanottu ja jäähyllä sen takia. Tästä seuraa se että eihän se liittymä aukea......

13. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse heitin nykyisen numeron liittymän oton yhteydessä hatusta ja vapaana oli. Eli kannattaa kokeilla löytää joku kiva/helppo numero kun sen kuitenkin joutuu kaikille ilmoittamaan.

Oma numero muotoa: 044-xxyyzzz

14. mikko

Tykkäykset:
    0
    Itse valitsin oman numeroni listoista, muotoa 0440 XOXOOP :) harmi että ei saanut ihan vain kahta eri numeroa.. olisi pitänyt kysyä.

15. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jatketaan rajoituksia.
    044044 -alkua ei anneta, koska numro on dna:n henkilökunnan käytössä.
    04400 -alkua ei anneta. Tarkempaa käyttöä en tiedä, mutta alulle on käsittääkseni myönnetty muista 044 -numeroista poikkeava hinnoittelu. Ficorasta kiinnostuneet voivat tonkia tarkemmin tietoa.

16. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsellä on 044-742**** otin sen koska vanhsassa sonerassakin oli se =)

17. mirake

Tykkäykset:
    0
    juu, noita sai ennen. toinen taitaa olla tilanne nykyään. jippiin numerovaraussysteemi oli kiva, liittymän sai tilattua netin kautta ja numeron koitettua itse. niin sen pitäisikin olla :)

18. pocket.demon

Tykkäykset:
    0
    prkl miks mun pitää odottaa 2-3 päivää että pysytyn netistä kytkee ton GPRS:sän päälle? Liittymä kyllä aukes ihan päivässä mutta enhän mä tällä tee mitään ennekun saan ton GPRS:än päälle

19. huppu

Tykkäykset:
    0
    Tilasin DNA liittymän torstaina.

Liittymä ( puhelut +wap ) alkoi toimia seuraavana maanantaina.

Kun tilasin heti tekstiviestillä GPRS palvelun , niin vastauksena tuli heti, että lisäpalveluita voi tilata vasta n. 3vrk liittymän avaamisesta kuluttua ??????????

Soitin asiakaspalveluun ja kysyin, että tarvitseeko minun tilata 3 vrk kuluttua GPRS uudestaan. Asiakaspalvelusta sanottiin, että ei tarvitse.
    GPRS kytkeytymisestä kuulemma pitäisi tulla tekstiviesti, jota ei vieläkään ole tullut ( kaksi viikkoa kulunut )

Varmuuden vuoksi kaksi viikkoa sitten tiistaina kun olin saanut OMA DNA käyttäjätunnuksen ( 1 vrk DNA liittymän avautumisen jälkeen ) tilasin GPRS:n internetin kautta.

Parin vrk kuluttua torstai ja perjantai välisenä yönä kokeilin ohjelmaa joka yhdistää Siemens M50 GPRS yhteyden ja se toimi !!!

siitä lähtien DNA GPRS on toiminut hyvin.

download nopeus n. 41- 51 kbps ,
    joskus kuitenkin on ruuhkaa ja nopeus on pienempi.

PS. Odottelen vieläkin tekstiviestiä DNA:lta siitä että minun GPRS alkaa toimia !

20. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Joo... ei oo mikään ihme... sulkemisissa on toivomisen varaa kans. Mä otin ensimmäisimpien joukossa liittymän aikanaan ja puolen vuoden välein tulee lasku puolen vuoden kk maksuista ja aina joutuu selvittämään juurta jaksaen koko touhun. Eli DNA:lla on näkyvissä jotenkin niin liittymä, että se näyttäisi olevan käytössä, vaikka ei ole ollut "vuoskausiin". 2 kertaa oon saanu karhukirjeen ja uhkauksen liitteenä että jos en maksa niin asia menee käräjille. Karhukirje tuli aina parin kuukauden päästä kun mulle oli sanottu DNA:lla, "voitte heittää laskun roskiin ja mitä tästä tulee kirjeitä vielä". Niin teinkin mutta on aina pakko puuttua jos asia on menossa ulosottovirastoon jonka kans ei ole tarvinut koskaan pelehtiä. Viime kesänä kun näin kävi, kerroin että teen rikosilmotuksen mikäli häirintä jatkuu... niin asia pyyhittiin heti pöydän alle. "joo, ei tässä mitään, vahinkoja sattuu". Mielessä käy jo että kokeillaan kuka on niin uuno että maksaa.

Jaa tämä viestiketju