1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA yrittää parhaansa...

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Mini, 30/12/03.

  1. Mini

    Liittynyt:
    24/9/02
    Viestit:
    85
    Tykkäykset:
    0
    Olen siirtämässä liittymääni toiselle operaattorille ja pari päivää ennen siirtopvm niin tulee soitto:
    "DNA:lta terve...jos jäät meille niin saat 120e puheaikaa" Sanoin ettei kiinnoista sekä kerroin vähän mielipiteitä heidän palvelusta.

    Aika hurjalla hinnalla yrittävät pitää asiakkaita, onkohan sieltä lähdössä enemmänkin asiakkaita kun tarjoavat 120e puheaikaa...
     
  2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Syksyllä eräs operaattori ei mitenkään suostunut perumaan siirtoa, jos sellainen oli jo tilattu, käytäntö on siis muuttunut?
     
  3. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Niin, ja minä taas soitin oma-aloitteisesti DNA:lle ja kysyin "paljonko maksatte jos jään ;)" , eivät luvanneet mitään, joten huomenna vaihtuu kaksi liittymää. Kärsikööt liikevaihdossaan ;)
     
  4. Paula-99

    Liittynyt:
    29/11/03
    Viestit:
    142
    Tykkäykset:
    0
    Tuo 120 euroa on kai 12 kk:n aikana, eli 10 e/kk puheaikaa??
    Ei tuo mikään hyvä tarjous ole, saman kai saa miltä operaattorilta tahansa. Mutta myöntääkö joku operaattori esim 20-30 e/kk puheaikaa? Tuskin.
    Mun liittymä pysyy Soneralla ilman mitään tarjouksiakin, palvelut kun toimivat moitteettomasti, mikä mulle kuitenkin on pääasia.
     
  5. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Oma veikkaukseni on että kyllä; ainakin Saunalahdelle luulisi karkaavan asiakkaita tasaisena virtana. Mutta koska saadaan tänne foorumille niitä liittymämääriä ja numeronsiirtotilastoja?
     
  6. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Aika arvelluttavaa tuollainen markkinointi, jossa asiakas on jo tilannut toiselle operaattorille siiroon ja DNA:lta soitetaan ja yritetään lahjoa. Tuollainen pitäisi kieltää.
     
  7. yellow Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/8/02
    Viestit:
    2919
    Tykkäykset:
    0
    Miksi ihmeessa?

    Arvelin aikaisemmin, etta operaattorit antavat helposti naina aikoina ilmaista puheaikaa, niin patistin vanhan isani soittamaan Soneralle ja uhkaamalla lahdolla. 120e:lla tuli puheaikaa.
     
  8. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    DNA:lla tämä ei kohdallani toiminut, joten nyt vaihtuu kaksi liitymää Soneraan ja puheaikaa tulee yht.300e ja kaksi sykemittaria ;) Ja turha on enään perään soitella, katsotaan taas sitten kun seuraavat kampanjat alkavat.
     
  9. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    OnOff:sta saa käsittääkseni heti jotain 35 euroa, jos on S-etukortti. Ekan vuoden aikana pitäisi tulla n. 185 euroa.
     
  10. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    On arvelluttavaa, että operaattori käyttää heille numeronsiirron takia tullutta tietoa markkinointiin.
     
  11. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Tuo oli vain minun mielipide. Kuten aikasemminkin monesti todettu, kannattaisi asiakkaista pitää huoli silloin kuin ne ovat vielä asiakkaita (ennen kuin numeronsiirtoprosessi on alkanut).
     
  12. cheesepoff

    Liittynyt:
    23/3/03
    Viestit:
    134
    Tykkäykset:
    0
    Periaatteessa joo, mutta voihan esimerkiksi pankki luvata vaihtoa harkitsevalle asiakkaalle vaikka kuun taivaalta, jos se katsoo sen sen arvoiseksi, eikä kukaan tule perään huutelemaan. Mutta totta on se, että "häviöllä" olevan palveluntarjoajan pitäisi herätä vähän aikaisemmin huolehtimaan olemassaolevista asiakkaistaan.

    Itse sain samanlaisen puhelun puolituntia sitten ja annoin dna:lle 120 euron arvoisen tilaisuuden yrittää parannusta... Nolottaa vaan, kun Saunalahden tytöt ja poijjaat kerkes laittaa siirron hyvään vauhtiin :|
     
  13. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Miten dna siirtoa enää voisikaan perua, jos siirtoaika on jo annettu?
     
  14. cheesepoff

    Liittynyt:
    23/3/03
    Viestit:
    134
    Tykkäykset:
    0
    Kait heidän sovelluksissaan on jonkinlainen paniikkinappula... ;)
     
  15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Toisin päin ei ainakaan ole ollut, jos asiakas on halunnut perua siirron DNAlle.
     
  16. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    OT, mutta vähän vastaava tilanne: Miten on mahdollista, että äidilläni on pankissa A tili, ja hän avasi tilin pankkiin B siirtyäkseen sinne. Sitten pankki A ilmoittaa että tietyt asiakasedut saa vain keskittämällä, ja että pitääkseen nämä edut tulee pankin B tili sulkea. Mistä pankki A sai tietää uudesta tilistä..? No, pankin A tili on se joka suljettiin.
     
  17. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Saako Saunis (tai muu operaattori) tällaisessa tapauksessa korvausta keskeytyneestä siirrosta itselleen aiheutuneista kuluista?
     
  18. eph

    Liittynyt:
    30/4/03
    Viestit:
    526
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    OT

    Kaipa niillä (pankeilla) on joku oma yhteinen rekisterinsä, kun tuossa juoksentelin viimevuonna halvemman opintolainan perässä, yhdestä pankista sanottiin että 0.25% lähtee marginaalista pois jos suljet tilit muista pankeista. No, kattelin sitten ko. firman palvelumaksuja, pankkikortistakin veloitettiin 2e/kk myös alle 26v. joten empä vaihtanut pankkia :)
     
  19. plehti Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/4/03
    Viestit:
    2078
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Ei ole pelkästään arvelluttavaa vaan myöskin laitonta.

    Mahdollisuus perua numeronsiirto on lisätty marraskuussa Numpacin numeronsiirtojärjestelmään, joidenkin operaattoreiden jälleenmyyjien käytettyä epäilyttäviä keinoja liittymämarkkinoinnissa. Asiakkaan tietämättä oli heille tilattu matkapuhelinmyyjän toimesta numeronsiirto ilman asiakkaan hyväksymistä.

    Järjestelmän käyttöönottovaiheessa operaattorit keskustelivat kyseisen ominaisuuden väärinkäyttömahdollisuuksista, ja kaikki operaattorit olivat yksimielisiä, että kyseistä ominaisuutta ei tulla eikä saa käyttää asiakkaiden takaisinkäännyttämiseen, koska kyseinen toiminta olisi erittäin arvelluttavaa ja monilta osin laitonta. Ilmeisesti jotkin operaattorit ovat unohtaneet nämä keskustelut.

    Koska kyseessä on toisen operaattorin taholta tuottamuksellinen toiminta, niin ko. operaattorilla on automaattisesti vahingonkorvausvelvollisuus välittömien ja välillisten vahinkojen osalta.

    Ikävää asiassa on se, että ilmeisesti joiden operaattoreiden mielestä on edullisempaa lähteä kokeilemaan rajoja sen sijaan että pyrkisivät palvelemaan asiakkaita laillisin keinoin heti alusta lähtien niin hyvin ettei epäilyttäviin ja laittomiin keinoihin tarvitsisi alunperinkään puuttua.

    T: Panu.
     
  20. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Ottaen huomioon sen mitä Panu edellä sanoi niin voinee päätellä että dna:lla todella on pieni paniikki päällä. Mutta se nähdään tarkemmin kunhan saadaan tänne liittymämäärä- ja numeronsiirtotilastot.
     

Jaa tämä viestiketju