1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna Webbox vai gprs puhelin onko kokemuksia?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja loomis, 18/12/02.

1. loomis

Tykkäykset:
    0
    Onko kokemuksia tosta webbiboksista onko se nopeempi kuin gprs puhelin, pelottaa vaan sen huikea hinta jos se sitte onkin ihan susi.

2. heino79

Tykkäykset:
    0
    Itelläni oli webbox pari kuukautta. Asun aika korvessa... downloadaus nopeus oli suurinpiirteein sellaiset 4...7kts. Enimmäkseen 4...5kts.. Nykyisin käytän Siemens M50:stä ja sillä tulee tuo samainen 4...5kts. Webbox tuntui aika usein katkovan yhteyttä(lakkaa vastaanottamasta dataa). M50:nen on toiminut varmemmin.

Ostajan kommentti(kun myin boxinini): "Asennus onnistui, mutta yhteys on melko hidas". Ja hän asuu melkein hesan keskustassa.

:)

3. loomis

Tykkäykset:
    0
    Webbox

Eli boksi on aika turha. Vois harkita jos ostais sitte uuden puhelimen
    siemensissä on vaan kuulemma se ongelma että sitä ei voi ladata kun on netissä akku tahtoo loppua aika nopeasti.

Mut kiitoksia vastauksesta.

4. Jorkki

Tykkäykset:
    0
    Re: Webbox

Tuo ongelma poistuu, jos käytät infrapunaa, koska puhelin voi silloin olla laturissa. Ilmeisesti datakaapeli-laturi yhdistelmiäkin löytyy Siemensin puhelimille.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0

USB-kaapelin avulla voi myös ladata(ainakin c55-versioita) ja se ei maksa kuin 6juuroo enemmän kuin sarjaportin kaapeli

6. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
  7. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    Kokeiles Nokia D211 pcmcia-korttia, oon sitä muutaman kuukauden tyytyväisenä käyttänyt, tämäkin viesti sillä lähtee bittiavaruuteen. =) Ja vielä WLAN:ikin löytyy jos innostut joskus laajakaistan kotiisi hankkimaan.

8. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Itse ole miettinyt tuota D211 mutta siinäkin vähän toi hinta tulee vastaan!
    Voiko kukaan suositella jotain muuta pcmcia- korttia?

Hnu

9. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    eikös toi D211 ole täällä puhelinkioski.commissa "vain" 379 egee?

10. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Niinpä, "vain" 379e!!!
    Onko siinä kortissa ulkoisen antennin liitäntää?
    Eli jos otan kämpille WLAN:in niin voinko käyttää D211:ta myös siihen yhteyteen?

11. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    Ei ole paikkaa ulkoiselle antennille. Itse oon suunnittelut ottavani lähiaikoina ADSL-liittymän ja lyön siihen persiiseen kiinni WLAN-tukiaseman niin saan langattoman verkon kotiini.

12. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Eli voinko käyttää D211:sta hyödyksi WLAN:nissa? Ja miten?

13. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    siis elikkä D211:ssä GPRS:n ja highspeed gsm datan lisäksi 11 meganen WLAN... Sitä en tiedä miten joku WLAN-liittymä pelittää ilman ulkoista-antennia, voi olla että hyvinkin jos lähellä on palvelun tarjoajan tukiasema ja ei ole paljon fyysisiä esteitä tiellä.

Itselläni on siis suunnitelmissa hommata joskus ihan normaali ADSL-liittymä, laittaa adsl-boksiin WLAN-tukiasema kiinni, ja tietokoneessani on sitten D211, joten mulla olisi kotonani langaton nopea verkko.

14. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Tukiasema on n. 1km päässä, yks puu siinä on vähän tiellä... Mutta jos laitan ulkoisenantennin niin voiko sen päähän laittaa jonkun "lähettimen" joka ottaa yhteyden sit tuohon D211:een??

15. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    no siis kun siihen ei saa ulkoista-antennia ellet sitten itse tee siihen jotain viritelmää. Ja kyllä taitaa tuo 1km olla liian pitkä välimatka...en mene vannomaan mutta niin epäilen.

16. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Juu kyllä mä sen ymmärsin. Tarkoitin että Voiko WLAN:in ulkoisenantennin johdon päähän laittaa jonkin lähettimen josta lähtee sitten langaton yhteys tuohon D211:een?

17. heino79

Tykkäykset:
    0

Joo ja itte tekee alta 5minuutissa sarjakaapeliin lataus ominaisuuden :)

18. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    uuuh nyt menee ehkä meikäläisen hilseen yli, sori. :) Tarkoitatko että antennissa joka on yhteydessä sinne 1km tukiasemaan olisi joku langaton "lähetin" joka sitten olisi yhteydessä d211-korttiin?

Vai puhutko omasta tukiasemasta kotona, eli sellaisesta setupista mistä itse olen puhunut? Elikkä wlan-tukiasema (tukiasemassa on toinen wlan-kortti) kiinni adsl-boksiin ja siten on langaton yhteys d211-korttiin.

19. mirake

Tykkäykset:
    0
    veikkaisin, että kyse onkin nimenomaan siitä, että helsingin keskustassa käyttöaste on ihan eri luokkaa kuin jossakin metsän perukoilla, jossa dna-liittymä kuitenkin kuuluu. vaikka tukiasemia olisi kuin sieniä sateella, samaten lienee "jämäkaistan" jakajiakin.

20. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Juu sitä mä tarkoitin. Parvekkeelle lisäantenni ja siitä piuha johonkin (mikä se nyt sitten onkaan) "lähettimeen" joka on sit yhteydessä siihen D211:een...

En tiedä miten sen nyt selittäis mut ehkä joku nyt sitten ymmärtää... =)

Jaa tämä viestiketju