1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA vs. Sonera

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Keke, 25/6/02.

1. Keke

Keke

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 Plus
    Olen vankkumaton Soneran liittymän käyttäjä jo useita useita vuosia, mutta tuntuu että DNA voisi ehkä ollakin ihan kohtuullinen haastaja?

Omien testien mukaan alueella missä asuskelen DNA:n GPRS on selvästi Soneraa nopeampi.

Kertokaa eroja, plussia ja miinuksia noille operaattoreille. Ja mielellään ne henkilöt jotka ovat Soneralta DNA:lle siirtyneet. Kiitos!

Hinnat puheluissa tms. eivät niinkään merkkaa. Kuitenkin DNA:n GPRS hinta jo puhuttelee ketä tahansa.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tuo on suurin etu, ja alueellisesti ehkä ruuhkattomampi GPRS voi mennä kumman eduksi sattuu.
    Soneralla GPRS toimii eri merkkisillä luureilla.
    Laajempi ja toimivampi Roaming.
    Laajempi/monipuolisempi palvelu valikoima.
    Laajempi verkko peitto kotimaassa.

Itsellä ainoa syy DNA käytöön on jodeinkin palveluiden hinta.

3. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Valista tyhmää: Mitä soneralla on palveluissa monipuolisempaa kuin denalla??

4. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Ja minua kiinnostaisi tietää, missä puhelimissa ei GPRS toimi DNA:ssa? Tarkoitako Siemens S/ME45 ongelmaa, joka kaiketi on jo ratkaistu?

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Väitän (toki voitte kertoa toista), että Dllä ei toimi kohtuu hyvin kuin ehkä Ericsson pohjaiset luurit.

Soneran äkkiä mieleen tulleita palveluita mm.
    Laskutukseen liittyviä palveluita,
    erittely Esim yksi/työ puhelut, estoluokkia, "laskun siirto" koonnit jne.
    liittymän kytkeminen vaihteen alle
    www palveluissa mm. fax/ääni vastaajan purku, faxsin lähetys
    Verkko paikannus
    MMS
    Data puolella yrityskohtaisiin ratkaisuihin.
    v120
    Yleensä kaikki yleiset palvelut toimivat (esim maksulliset SMS palvelut)
    SMS fax
    Muistuttujajia jne.
    Joku laskee Roamingin kuuluvaksi palveluihin.

Toki noista osa varmaan löytyy DNAltakin

6. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    OK kokemusta gerpsusta ei oo kuin 6310:n kohdalla

denikalla tuplakortti työ/vapaa aika erotteluun
    Estoluokat on telejarrutuskeskuksen (vaimikäsenykyäänon) vaatimia juttuja kaikilla operaattoreilla

Laskun siirrot kun soittaa aspaan onnistuu vissiin kaikilla

Faksi pelittää ainakin danan liittymällä

Paikannus olen kokeillut soneran liittymällä joo mutta jos on hukassa niin on hukassa ei se paikannustieto paljoo auta (GPS rules)

MMS eipä oo vielä sellasta luuria kourassa

Muistuttajat löytyy puhelimesta

OK soneralla on vissiin ylivoimasesti eniten roaming kuppaneita, mutta eipä ole vielä ollu tarvetta hirveesti

Itsellä on muuten molemmat sonera ja denikka

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    OK kokemusta gerpsusta ei oo kuin 6310:n kohdalla
    Ja selvä ero kumpaa verkkoa käyttää
    denikalla tuplakortti työ/vapaa aika erotteluun
    En puhun tuplakortista mitään kun se kerran kummallakin on, yksityis/joku muu puhelu erittelyn avulla voi esim laskuttaa yritystä/yhdistystä yritys voi vähentää yksityis puhelut palkasta työntekijältä ja näin ei muodostu puhelinetua jne.
    Estoluokat on telejarrutuskeskuksen (vaimikäsenykyäänon) vaatimia juttuja kaikilla operaattoreilla
    Tarkoitin laajempia kuin vähimmäsivaatomuksia ja saldorajoja jne.
    Laskun siirrot kun soittaa aspaan onnistuu vissiin kaikilla
    Tarkoitin yhdellä liittymmällä puhutuista puheluista mistä osa voidaan laskuttaa esim työnantajaa ja osa käyttääjä
    Faksi pelittää ainakin danan liittymällä
    Tietääkseni DNAlla ei voi lukea/lähettää FAXseja netistä? Jos näin on niin hyvä ja otan ko palvelun käyttöön hetinmiten
    Paikannus olen kokeillut soneran liittymällä joo mutta jos on hukassa niin on hukassa ei se paikannustieto paljoo auta (GPS rules)
    Tuosta verkko paikannuksesta on joihinkin soveluksiin hyötyä (lähinnä missä sinua paikannetaan eikä että itse paikantaa itseään) ja johinkin se on aivan liian epä tarkka
    Muistuttajat löytyy puhelimesta
    Tarkoitin palvelua missä palvelin lähettää viestin esim ota pillerit ja jos et kuittaa niin palvelin lähtää varoituksen jollekin toisellee... No en tiedä montako käyttäjää palvelulla
    MMS eipä oo vielä sellasta luuria kourassa
    En tarkoittanutkaan että kaikille palveluille löytyy käyttöä, vastasin parin esimerkin voimin väitteeni tueksi että Soneralla on enemmän palveluita kuin DNAlla. Joku voi jatkaa listaa.
    DNAltakin löytyy palveluita mitä ei suoraan Soneralta löydy?
    Itsellä on muuten molemmat sonera ja denikka
    DNA löytyy, eikä tuo Sonerakaan ihan outo ole.

Lihavoitu lainattua tekstiä

8. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pyyntö oli, että Soneralta Denikkaan siirtyneet kertoisivat kokemuksiaan, mutta kai tähän voi ilmaista asian näinkin. Itselläni on sekä denikka että Sonera, ja nimenomaan tuossa järjestyksessä auottuna. Sonera on enemmän käytössä kuin dena, johtuen dna:n kanssa olleista Lukuisista ongelmista.

Hinnoittelu on dna:lla kohdallaan, se on pakko myöntää, mutta Sonera tuntuu olevan käytössä paljon varmempi, ja joskus olen valmis maksamaan enemmän siitä varmuudesta.

Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, itse kokeilemalla se selviää. Mutta päivän vihjeenä voisin antaa, että jos hankit dna:n, niin älä ihan heti sulje Soneraa pois - voi olla, että joskus tulee sitä ikävä.

9. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Huomattavasti halvempaa

Minulla oli aikoinaan Soneran liittymä, mutta nyt dna:n liittymän aikoihin laskuni ovat tippuneet aikalailla. Siis tahdon sanoa, että halvempaa on käyttää dna:aa, kuin Soneraa.

10. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Huomattavasti halvempaa

Tarkoittaako se, että sinulla tippuu laskut, että kaikilla muillakin käy niin? Jos esmes kaveri- ja perhepiiristäi valtaosalla on Soneran liittymä? Eipä taida.

Näissä pitää itsekunkin miettiä omaa käyttöään eli mine soittelee, kuinka paljon, lähettääkö tekstiviestejä lainkaan / joskus / paljon ja niin edelleen.

t. tero

11. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Kiitos Sovelias tarkennuksista.
    Faksilla tarkoitin lähinnä faksivastaajaa ja toi muistutus "ota pillerit" on varmaan jollekkin vanhuksille hyväkin (itse en nyt ole ihan NIIN vanha)
    Paikannusta en nyt niin kaipaile koska ainakin mahdollisuus mainontaan lisääntyy (nyt pizza vain 99)
    Denan halvemmuudesta muuten olempa huomannut sen että laskut pitkällä aiakavälillä ovat suurinpiirten samat. Tulee nimittäin puheuttua taas vastaavasti enemmän. Ilmeisesti kyse on kipurajasta minkä haluaa/pystyy maksamaan puheluista

12. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Mutua: Kysyjän paikkakunnalla eli Iisalmessa dna-liittymällä oleva puhelin näyttää kaupunginosan nimen, jos solun tiedot ovat käytössä.

13. Firedancer

Firedancer

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Luureja ja operaattoreita laidasta laitaan v.-97 lähtien
    dna oli käytössä muutaman viikon ja ei se ainakaan meidän käytössä halvemmaksi tullut. Kun mun simissä on 100:sta numerosta n.95 soneraa.

Ja omat kokemukset dnan aspasta ovat todella syvältä.
    Muistaakseni dnalla ei ole edes saldorajotusta.
    Jos GPRS:sää tarvii niin dna taitaa olla halvin.

Joku mua kerran valisti (vissiin sovelias): kokonaisuus on se joka ratkaisee.

Huono maku jäi dnasta.

14. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Meitä on tietysti moneksi, tottakai. Mutta jotenkin jään ihmettelemään sitä, millä innokkuudella monet mollaavat DNA:ta. Osa puhunee sillä varmuudella, minkä asian täydellinen tuntemattomuus antaa.
    Tässä kuitenkin faktaa kesäkuulta:
    Kierrettyäni autolla ja veneellä pitkin eteläistä Suomea en ole löytänyt yhtään paikkaa, missä DNA ei olisi toiminut. Tenholassa ja Korsossa (joissa oleilen pääsääntöisesti) DNA on selkeä ykkönen. Helsingistä parkkihalleissa katveita kuitenkin on, ydinkeskustassa.
    Roaming toimii erinomaisesti ainakin Virossa, Latviassa ja Ruotsissa.
    GPRS-Wap oli aktiivisessa käytössä matkoilla.
    Kyllä sillä pärjää siinä kuin Sonerallakin, jolla maksulliset sääpalvelut yms ovat kyllä paremmat.

15. Ice Dee

Tykkäykset:
    0
    Itselläni ei ole kokemuksia Soneran GPRS-toimivuudesta (tosin uskon kyllä toimivan varmasti ihan hyvin) Dna:n GPRS:ää olen käyttänyt 8310, 6510, 6310 ja 6310i mallien kanssa. W95, W98, Me, W2000 käyttiksien kanssa sekä ipackin kanssa ja aina olen saanut toimimaan ja täällä Pohjois-karjalan alueella on myöskin pelannut yhteydet moitteettomasti ja nopeuskin ollut varsin kohtuullinen. Nämä ovat omia kokemuksiani muilla on varmasti erilaisiakin kokemuksia.

16. Firedancer

Firedancer

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Luureja ja operaattoreita laidasta laitaan v.-97 lähtien
    OHO!!! Korjausta edelliseen viestiini.

Tuli sitten dnan eka lasku perjantaina lootaan. Jumaleissön! 2-liittymän lasku 50€?¿! Siinä on kytkentämaksuja, muutama puhelu ennen maratoonia ja muutama pitkä "virasto" puhelu.

15€ pienempi lasku kuin soneran edellinen. Ei paha.

Eli, vedän takasin mitä tuli sanottua dnan edullisuudesta. Aspan kehujani en kyllä vedä takasin. Ainakaan vielä :D

Näin meillä kuis teillä¿

17. riku

Tykkäykset:
    0
    Itse luotan Soneraan.

18. seppo88

Tykkäykset:
    0
    luottoa löytyy enemmän soneraan.

19. riku

Tykkäykset:
    0
    Tuo DNA on juuri sellainen, että joku on erittäin halpaa muihin operaattoreihin verrattuna ja joku taas erittäin kallista. Näin olen ainakin saanut ymmärtää.

20. seppo88

Tykkäykset:
    0
    dna:lla on halpaa puhua vain toiseen dna:han mutta muihin liittymiin saman hintaista ellei kalliimpaakin.

Jaa tämä viestiketju