1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna vakio vs. Radiolinja aina

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja mikkvi, 14/2/03.

1. mikkvi

Tykkäykset:
    0
    Onko radiolinjan ainassa muuta etua kun että se maksaa "vain" 1 setin enemmän joka minuutti, puhuessa?

RL Aina 0,17
    Dna Vakio 0,16

Eikös kk-maksukin oon dna:ssa edullisempi.
    Ja viestit.
    Ja mites toi heiska.. eli heimo, vaikuttaako vakion hintoihin.
    Dna lähipiiri tais olla vakion kanssa 13 tai 14 snt/min.

2. Aero

Tykkäykset:
    0
    Voin sanoa sinulle kokemuksella, ettei dna:ta kannata välttämättä ottaa. Jos vähänkään tulet wappailemaan, niin päivittäin sinulla tulee menemään hermot yhteyden toimimattomuuden kanssa. Puheluja katkeilee, siinäkin saattaa mennä hermoja jos on joku tärkeä puhelu kesken ja tekstarien viive saattaa parhaimmillaan olla kymmeniä tunteja. MMS viestejä et välttämättä voi avata. Aspa on aina tukossa, eikä tekninen tuki auta näihin ongelmiin.

Eli kyllä se yksi centti kannattaa maksaa välttääkseen näitä ongelmia.

3. tarmo_tiukka

Tykkäykset:
    0
    16,65c/min on lähempänä oikeaa hintaa siis parilla desimaalilla laskettuna RL ainan kohdalla....siis ku lasket 0.99mk/5.94573 ni se on se hinta minkä mukaan laskutetaan.hinnastoissa on pyöristettynä hinta lain niin vaatiessa.että ei edes senttiä enempää tarvii vakioon verrattuna maksaa enempää minuutilta.

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kuukausimaksu Dna:ssa on tosiaan hieman edullisempi. Viestit ovat samanhintaisia (0,12 euroa/kpl) sekä Dna Vakiossa että Tandem Ainassa. Ja Radiolinjan Heimo-palvelu toimii samalla edullisella hinnalla myös Tandem Ainan kanssa, eikä ole kuten Dna:ssa, jossa lähipiiripuhelut (ja kaikki viestit Dna:han) kallistuvat jos kytkee Vakion.

Tämä onkin jännä juttu Dna:ssa verrattuna esimerkiksi Radiolinjaan. Jos avaat ensin Dna Perusliittymän ja otat siihen Lähipiirin ja sitten huomaatkin, että joudutkin soittelemaan paljon myös Dna:n ulkopuolelle päiväsaikaan. Tilaat sitten Vakion liittymääsi. Samalla menetät mahdollisesti sinulle tulleet kuukausimaksuttomat kuukaudet, puhelusi ja viestisi Dna:han kallistuvat ja lisäksi vielä Lähipiiri-puhelujen ja viestien hinta nousee.. Samaan aikaan kaverisi avaa Radiolinjan Tandem-liittymän ja ottaa siihen Heimo-palvelun. Hänkin huomaa soittavansa paljon muualle kuin Radiolinjaan päiväsaikaan. Hän vaihtaa liittymätyyppinsä veloituksetta Tandem Ainaan ja saa pitää liittymää avatessaan mahdollisesti saaneensa kuukausimaksuttomat kuukaudet ja Heimo-puhelujen ja -viestien hintakaan ei muutu.

Ja oma henkilökohtainen kokemukseni näiden kahden operaattorin toimivuudesta ja asiakaspalvelusta on sellainen, etten tule koskaan ottamaan Dna:ta puhumiskäyttöön, vaan tulen pysymään Radiolinjan asiakkaana..

5. andretti

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2
    niin, kuulin tosta itsekkin ennen kuin hankin dna:n liittymän. Tuntuu että eteläsuomen alue pidetään paremmassa iskussa, toki suurin osa markkinoista lienee täällää. 20/80? Mulla kerran kolmen päivän aikana on resetoitu tuo gprs- yhteys, muuten toiminut loistavasti. - mutta siis tosiaan ollut vasta kolme päivää

6. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Ääni täältä tähän kommenttiin.
    dna on ollut useampaankin kertaan, ei oikein ole vakuuttanut toimivuudellaan kertaakaan. Vaikka Soneraa onkin haukuttu kalliiksi niin kylle se silti on vain operaattori no 1. Viime jouluna vaihtui kaikki perheen liittymän Soneraan denakasta ja RL:stä.
    Ja jos Soneralta ei löydy sopivaa hinnoittelumallia itselle on Radiolinja vahva kakkonen. Itse en tuollaisesta Aina hinnoittelusta ole kovin innostunut, minulle se ei sovi mutta jolle kulle voi sopia ihan jees.

7. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Olen itsekin valikoinut RL ainan dna:n vakion sijaan. Jos olisin tarvinnut GPRS:ää, olisi valinta kallistunut dna vakio, gprs ja lähipiiri-yhdistelmään. Nyt käytän RL aina + heimoa hieman kattavamman verkon vuoksi. 600 € puheaikakin vaikutti ostopäätökseen.

Mielestäni näillä yhdistelmillä ei ole paljoakaan eroa, vain GPRS taipuu selvästi dna:n puolelle. Dna:ta vastaan puhuu "nuorempi" verkko ja kovat jonotusajat aspaan. Hintaeroista ei liittymillä + kotisoitto-vastineilla kannata puhua; sentti suuntaan ja vastaavasti sentti toiseen eivät tuone kovin kummoisia eroja kuukausitasolla. Liittymän vaihtaminen sentin vuoksi on useimmissa tapauksissa täysin turhaa.

8. mikkvi

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä Dna on kokemukseta ihan hyvä.

En kyllä ymmärrä tota marinaa Dna:n palvelun/kenttine heikkoudesta.
    Itselläni sen kanssa ei ole mitään ongelmia, ja puhun/liikun varmaan keskiverta enemmän.
    Ja ite asun pohjanmaalla, ja täällä toimii ainakin loistavasti ja liikun aika usein lapissakin päin, ja sielläkään ei ole ollut ongelmia.
    Ennen käytin soneraa, ja en ole huomannut kentissä eroa.

Asiakas palveluunkin pääse nykyään jo huomattavasti paremmin, ja jos ei pahimpaan ruuhka aikaan soita, niin ei mitään ongelmaa. Kuinka usein sitten soittelette asikaspalveluun. itse en oikeestaan koskaa, jos ei lasketa myyjä tukea.

Ja monelle toi hinta on tärkee juttu.
    Mulle on ilmaset puhelut niin ei sille merkkaa. Ja oli ne ennekin jotain 1000-2000mk/kk niin kyllä siinä on jo vähän merkitystä millä hinnalla puhuu.

9. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Minun kokemukseni Dna:n toimivuudesta ei ole yhtä ruusuinen. Viimeksi tänä iltana minulta hävisi nettikäytössä olevasta Dna:n liittymästä kentät pariksi tunniksi ja kun ne tulivat takaisin, GPRS ei kuitenkaan lähtenyt pelaamaan. Asiakaspalveluun jonotin ensin vähän yli puoli tuntia Soneran numerosta ja sitten kyllästyin odottamaan. Kokeilin korttia myös neljään muuhun taloutemme puhelimeen ja se ei löytänyt kenttiä missään niistä, joten tästä on turha syyttää puhelinta. Kun Dna alkoi toimia, mutta GPRS ei pelannut soitin vielä uudelleen asiakaspalveluun. Tällä kertaa jonotin vain 25 minuuttia, kunnes elämäänsä kyllästyneen kuuloinen naishenkilö vastasi vihdoin puhelimeen. Hän otti tiedot ylös ja kertoi kaiken näyttävän normaalilta. Siitä meni noin tunti, niin sain yhteyden uudelleen toimimaan.

Tällaista Dna:n kanssa eläminen oli silloinkin, kun se oli minulla ja vaimolla muutaman kuukauden aktiivisessa puhekäytössä ainoana omana liitymänä noin vuosi sitten. Liittymä lakkasi toimimasta yhtäkkiä ja aikaa tuhraantui turhaan asiakaspalveluun jonottaessa. Ja kaikkihan me muistamme muutaman viikon takaisen paikoin hetkellisen ja paikoin tosi pitkän verkon pimenemisen..

Ja mitä tulee tuohon halpuuteen, se ei ole niin yksioikoinen juttu. Se riippuu siitä, mihin ja milloin soittelee.. Hyvä esimerkki tästä on vaimoni, joka soittelee päivällä Radiolinjaan ja illalla ja viikonloppuisin jonkin verran Soneraan ja kaikkein eniten iltaisin ja viikonloppuisin Venäjälle. Hänen käyttöönsä ei halvin liittymä todellakaan ole Dna, vaan Radiolinjan Tandem ja ulkomaan suuntana tietysti Cubion 99500.

10. mikkvi

Tykkäykset:
    0
    No täytyy myöntää, että en nyt viime aikoina oo suomessa ollut niin paljoa.
    Mutta Dna:ta oon kuitenkin melkeen alku ajoista asti käyttänyt, ja ei oo ollut koskaan katkoksia tms.
    Ja oon kaikin puolin tyytyväinen ollut.
    Eipä mulla sonerastkaan oo mitään valittamista.. isoja laskuja ne lähetti. =)

11. hjuw

Tykkäykset:
    0
    Niin, tässä keskusteltiin kait vakiohintaisista liittymistä ja tandem ei sellainen ole.

Gprs:sän toimivuus(myös wap) on ollut mielestäni yllättävänkin hyvä. En olisi todellakaan uskonut sen toimivan niin hyvin kuin se toimii. Toissaviikolla oli, yllättävää kyllä, luurin näytöstä gprs-päällä ilmoitus kadonnut. Soitin asiakaspalveluun arkipäivänä klo 17 aikoihin. Koko puhelu kesti 11 ja rapiat minuuttia, josta noin puolet odotusta.(sitä ennen soittoni asiakaspalveluun oli gprs-tilaus viime kesänä) En sinä päivänä enään vika-alueella ollut, mutta taas gprs toimi kun paikalle saavuin. Nähtävästi tekninen vika joita kyllä sattuu muillekin operaattoreille.

Kuuluvuus on ollut hyvä, pari vuotta sitten kun liittymän otin, odotin heikennystä kuuluvuudessa radiolinjaan verraten. Alkuun olikin joitain paikkoja, joissa useasti oleilin, ja kuuluvuus oli heikompi kuin radiolinjalla. Ne paikat ovat jo peittoalueen sisällä. Kiertelyalueeni muodostuu tampereesta ja lähialueista.

elämäänsä kyllästynyt... :) Itseä kun jokin rassaa, niin silloin monen asian näkee aika negatiivisesti.

Olisihan minullakin haukuttavaa sonerasta ja radiolinjasta ex-operaattoreina, en niistä muuten olisi luopunutkaan, mutta antaa olla. Paitsi ettei sonera ole vieläkään maksanut velkaansa minulle(ollut velkaa -98).

12. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mulla on ollut nyt dna kohta 2v ja mitään ongelmia ei ole ollut (ei myöskään kavereillani eikä vanhemmillani) mulla on toiminut aina wappi ja kaverini gprs:ssä myös joten sen takia en jättäisi ottamatta...isälläni on nykyään toi dna:n vakio vai mikäs se ny olikaan ja sitä ennen sillä oli sonera ja laskut tippuivat 25€

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    On eroa, Dna:lla on 1800 verkko pääsääntöisesti ja RL kauppaa vieläkin harhaan johtavasti 900 verkkoaan 1800 verkkona. :))

14. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Dna:n verkko on paikoin 900Mhz, paikoin 1800Mhz, joissakin paikoissa löytyy molempia taajuuksia. RL:lla on valtakunnallinen 900Mhz verkko jota on täydennetty mm. kaupungeissa ja muissa ruuhkapaikoissa 1800Mhz:lla. Kerrotko missä ja miten RL kauppaa harhaanjohtavasti?

15. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    (sarkastisesti)
    Nooo tosta on ollu kiistaa ihan hitosti. Kouvolassa RL liikkeet mainosti parempia kuuluvuuksia aikanaan silloin uusien kakstaajuus vehkeitten myötä. Täälä ei oo vieläkään missään 1800 verkkoa lähialueilla edes. Täydennyksiä... joo voi olla mutten oo nähny missään oikeen näitä täydennyksiä. Tandem liittymä... vaihtakaa kaikki kakstaajuus vehkeisiin. Kysyppä tav. kansalaiselta että miten on, miten se käsittää mainonnnan. se käsittää just niin, kun se ei ole. ei sitä häiritse mitä verkkoa puhelin käyttää niin kauan kun hinta on alempi kun ykstaajuuspuhelimilla puhuttuna. Siis saman verkon käytöstä maksetaan ensinnäkin vaan sen takia ylihintaa kun puhutaan ykstaajuuspuhelimella. Radiolinja lyö kättä Nokian kans systeemistä millä tunnistetaan ykstaajuusvehkeet verkossa ja maksatetaan asiakkaalle kalliimpi hinta kun ei osta uutta kakstaajuuspuhelinta. Sitte tyytyväinen asiakas palkitaan halvemmilla hinnoilla ja edelleen 900 verkossa. harhaanjohtavaako... ei missään nimessä. hyvähän on sillälailla selitellä täydennyksistä asiakkaille. ja jälkeenpäin... ovela mainoskikka. tää on mun mielipide... tästä asiasta.
    Älä hermostu... :))

16. lada-v8 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Esitän oman näkökantani/mielipiteeni DNA:sta;

Matkapuhelin on ollut käytössäni n. 3 vuotta, koko ajan Radiolinjan liittymä ykkösenä. Johon olen ollut todella tyytyväinen, no se siitä.

Mutta nyt tämän vuoden tammikuussa otin DNA:n perusliittymän GPRS lisäpalvelulla, vaikka tiesin mahdollisista ongelmista. Netti on toiminut vaihtelevasti, mutta ihan tyytyväinen hintaan nähden (ennen laskun tuloa).
    No, Tänään tuli ensimmäinen lasku, 3kpl A4 laskuja, olin todella hämilläni sekavista laskuista. Kun lopulta sain jotain selkoa papereista, niin huomasin että avausmaksu kahteen kertaan, tekstiviestejä ylimääräisiä (Koska käytän ainoastaan GPRS käytössä, eli ei puheluita, tekstiviestejä ym.)
    Vaikka kyse ei olekkaan suuresta summasta, aion kyllä ottaa yhteyttä DNAhan ja kysyä että tällä tavoinko aiotte pitää uudet asiakkaat (Olen tälläkin foorumilla lukenut samankaltaisista DNA:n laskutusongelmista)

Näin alkoi minun "ura" DNAn asiakkaana... :(

17. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    aika tuttu juttu... kirjotin aikasemmin jo aivan uskomattomista ongelmista laskutuksen suhteen. Dna muuten hyvä mulle, mut laskuissa huomautettavaa joka toisessa. yhessä vaiheessa jopa toimiki viivakoodit ja nyt ei edes ne. mikä järki... joutuu kuitenki kirjottamaan.

18. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Radiolinjalla ei enää nykyään ole merkitystä puheluhinnoittelussa käytetäänkö yksi- vai kaksitaajuuspuhelinta. Muutos tehtiin lokakuussa 2002. Eli puhut Tandem Aina-liittymällä samaan edulliseen 0,17 euron minuuttihintaan riippumatta siitä, mihin ja milloin soitat, vaikka sinulla olisikin yksitaajuuspuhelin

19. Aero

Tykkäykset:
    0
    Siis jatkan vielä siihen, mitä sanoin vähän aikaa sitten samassa ketjussa. Eli laskutus kusee todella pahasti, minulle laittoivat "olemattoman laskun", eli en puheluita ollut soittanut. Onneksi asia selvisi niinkin helpolla, että myönsivät virheensä! Eli toimimattomuuden lisäksi laskutus kusee, ainiin ja kirjanpito... ekan laskun maksamisen jälkeen on minulle kolme maksumuistutusta tullut. Jos ei häirintä lopu, täytyy ryhtyä jatkotoimenpiteisiin.

20. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230

joo, se on totta, nykyään on näin. ennen ei ollut ja vääryydestä ei saa korvauksia asiakkaat. minulle on annettu ymmärtää että asia on tabu, siitä ei puhuta. jätin radiolinjan liittymän asiakkuuden (ainakin kuuden vuoden) protestina. yhtä laskua en suostunut maksamaan eikä RL:ää tuntunu haittaavan. :) se lasku koski juuri tätä asiaa ja 15 euroa "ylihintaa". tapahtu näin viimekesänä. ihan piruttaan.... hehheh...
    uhkasain viedä asian kilpailuvirastolle ja viestintäpuolen viskaaleille.
    mitähän tapahtuisi jos kaikki alkaisivat yhtäkkiä vaatimaan rahoja takaisin...

Jaa tämä viestiketju