1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA uusii laskutusjärjestelmäänsä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja mammammaa, 17/9/04.

  1. mammammaa

    Liittynyt:
    31/5/04
    Viestit:
    141
    Tykkäykset:
    0
    Joops, olin vuosi sitten DNA:n asiakkaana, maksoin kaikki laskut pois mitä pitikin, ei ole tullut huomautuksia, niin nyt sitten tuli tuikitavallinen LASKU. Arvoltaan tosin vain 5.98€, mutta jurppii silti kun piti jonottaa sinne asiakaspalveluun monta minuuttia ja siitähän tuli istten ihan oikeaa laskua nykyiselle operaattorille. ...Kele!
     
  2. BuZu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    15/2/03
    Viestit:
    1509
    Tykkäykset:
    0
    Otsikko ja viestin sisältö eivät oikein täsmää...
     
  3. mammammaa

    Liittynyt:
    31/5/04
    Viestit:
    141
    Tykkäykset:
    0
    No unohtui se asian ydin, eli asiakaspalvelun mukaan tämän laskutusjärjestelmän uusimisen takia DNA:lta on sitten lähtenyt tällaisia höpöhöpölaskuja
     
  4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Vai taas ne uudistaa laskutusjärjestelmäänsä.. Juuri viime vuonnahan koko laskutus oli sekaisin, kun tekivät laskutusjärjestelmäänsä uudistuksia. Jospa laskutusrytmi on pikkuhiljaa palautunut normaaliksi ja voidaan taas sotkea se tekemällä uusi uudistus.
     
  5. SYS 49152 Vieras

    Ai jaa...luuletko tosissas että ne tahallaan sotkee? Syy tohon löytynee siitä että nyt on ex-Telian integrointi lopuillaan ja nyt yhdistetään dna041-laskutus emo-dnan laskutukseen. Siitä tuo uudistus.
     
  6. Hapa

    Liittynyt:
    12/8/04
    Viestit:
    774
    Tykkäykset:
    0
    Tämäkö oikeuttaa laskuttamaan kuinka sattuu? Vertailuna ACN, joka on "kahvipöytäoikeudessa" tuomittu huijariksi virheellisestä laskutuksesta.
     
  7. SYS 49152 Vieras

    Ei tietenkään oikeuta, ei ole oikeuttavaa syytä olemassakaan, mutta kun ihmisiä on heilläkin duunissa niin eikö ole selvää että virheitä sattuu? En muista että millään muulla operaattorilla olisi ollut noinkin mittavia järjestelmän uudistuksia, yksikään toinen operaattori ei ole muistini mukaan ostanut toista operaattoria ja sen järjestelmiä ja tehnyt sulauttamista. Lisäksi kun muistetaan vielä se että siihen lisänä omaa sotkuaan aiheutti muillekin reilu vuosi sitten astunut numeronsiirtojärjestelmä niin on aika ihme että joku pystyy edes pitämään langat edes noinkin hyvin käsissä.

    Ja minä en vertaisi ACN:ää dnahan, eivät ole lainkaan samalla lähtöviivalla.
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Kyllä :)

    Onhan noita osteltu.
    Mutta ei taida yksikään toinen suomalainen operaattori ole tehnyt laskutusjärjestelmä uudistuksia(?) vuoden välain.

    C-64 miehiä?
     
  9. yepp

    yepp Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    30/10/03
    Viestit:
    1996
    Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Juu itselleni tuli 3.90€ lasku 6kk liittymän sulkemisen jälkeen. Soitin aspaan ja sanottiin että on aiheellinen lasku ja että laskutusväli valitettavasti on vähän pitkä. Sanoin että prkl on teillä kans laskutusvälit ja että onneks suljin koko liittymän sillon. Ikinä en enää DNA:ta ota vaikka millaiset tarjoukset olisi(nykyään olen erittäin tyytyväinen ACN:n asiakas) =)
     
  10. SYS 49152 Vieras

    Virheiden tekeminen tekee meistä inhimillisiä. :)

    Ei ehkä suomalaisissa operaattoreissa sentään niin, niin no Soneraa lukuunottamatta, lienee kuitenkin heillä ollut sen verran paljon enemmän myös porukkaa toteuttaa uudistukset..tosin valtavastihan sitä osaavaa porukkaa sai potkuja. Muita ei tule itselle mieleen..

    [/quote]No juu, retrokoneissa on tiettyä imua. Innostuin kyllä aika myöhään kuusnelosesta, vasta pari-kolme vuotta sitten ostin sellaisen. :)
     
  11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Kotimaassa on kovasti osteltu lankaverkon operaattoreita, ja HPY/Elisa osti Radiolinjan. Ja on niitä muistakin mobiilipuolen järjestelyitä ollut tosin 3G puolen, joissa ei kylläkään vielä toimintaa, etten voi oikein väittää niitä vertailukelpoisiksi.
     
  12. SYS 49152 Vieras

    Niin joo, toi Radiolinjan kauppa tosiaan mut siitä on aika monta vuotta jo.
     
  13. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Eiii... joko taas?!
     
  14. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Uusi laskutusjärjestelmä kerran vuodessa pitää asiakkaat virkeänä :)

    Sinne aspaan on kait palkattu hemmoja duuniin, ja kun valituksia ei enään tuu niin mitäs ne siellä tekisi? Nyt on taas hommia.
     
  15. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Työkaveri lueskeli eilen töissä tuota Kuluttaja-lehden juttua, jossa kerrotaan eri operaattoreista tehdyistä valitusmääristä kuluttajaviranomaisille. Siitä hänelle muistui mieleen, kuinka hänen lapsensa dna-liittymään oli tullut silloin vuosi-pari sitten ns. karhulasku. Tyttö oli kuulemma kivenkovaan väittänyt maksaneensa laskun ajallaan. No, olivat maksaneet karhun mutisematta sen enempää. Nyt hän alkoi pohtia, olikohan tuo muistutus sittenkään aiheellinen...

    Kuinkahan paljon tällaisia tapauksia on? Yllättävän harva säästää tiliotteitaan tai kuitteja maksetuista laskuista.
     
  16. Senior_TG

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    586
    Tykkäykset:
    0
    eiköhän nyt kuitenkin ole asia niin että ei dna laskutustaan enää uusi vaan nuo "jälkilaskut" liittyvät edelleen siihen viime vuoden syksyn uudistukseen...
     
  17. 53570

    Liittynyt:
    22/9/04
    Viestit:
    11
    Tykkäykset:
    0
    Jos olet sulkenut liittymäsi ja laskutusta on jäänyt alle 8€, niin summa siirtyy aina seuraavaan laskuun. Kun seuraavaa laskua ei ole, niin operaattorit lähettävät "tyhjennyslaskun" 6kk:n jälkeen. Käsittääkseni tästä johtuu nämä kummittelevat laskut.
     
  18. mammammaa

    Liittynyt:
    31/5/04
    Viestit:
    141
    Tykkäykset:
    0
    Höpönpöpö!

    DNA:lta tuli viikko tämän aloituksessa mainitun laskun jälkeen kirje: "Olette saaneet aiheettoman laskun, voitte hävittää sen. Teidän ei tarvitse olla yhteyksissä asiakaspalveluun tämän takia."
     
  19. Niki K

    Liittynyt:
    30/9/04
    Viestit:
    92
    Tykkäykset:
    0
    Itse olen liikeketjussa töissä, jonka omistaa samainen pulju, joka myös DNA nimeltä tunnetaan.

    Telia-integraatio sotki kyllä laskutuksen totaalisesti, kun DNA ja TELIA-asiakkaita alettiin kasaamaan yhteen. Tämän sekoilun vuoksi useille asiakkaille DNA laskut tulivat 3kk myöhässä, jolloin summat tuntuivat kohtuuttomilta (vaikka summat loppujen lopuksi enimmäkseen oikein olivatkin). Suurimmassa osassa tapauksissa kurottiin vain kiinni tuo 3kk laskutusväli yhdellä laskulla, jossa laskutettiin koko tuo aika. Kiltisti asian voisi ilmaista, että DNA antoi korotonta maksuaikaa, vaikka silloin ei varmasti asiakkaita naurattanut... Tilannetta ei tietenkään helpottanut numeronsiirrettävyydestä aiheutunut pitkän aikavälin ruuhka, vuosi sitten DNA oli yhtiö, joka kasvatti todella kovin markkinaosuuttaan ja kasvu näkyi myös erittäin mittavissa TV-kampanjoissa. Kaikki tämä yhdessä ruuhkautti asiakaspalvelun niin, että itsekin aspaan soittaessani palvelu heitti 20 kertaa pihalle ja vasta parin päivän aktiivisen yrittämisen jälkeen pääsin sisälle. Vastassa oli tietysti erittäin pahantuulinen aspatäti, joka oli kaikesta päätellen varsin loppuun palanut...

    Vasta nyt kesällä/syksyllä integraatio on saatu päätökseen ja tilanne on parhaillaan normalisoitumassa.

    Niille, joilla on ongelmia laskutuksen kanssa, eikä asiakaspalveluun ole päässyt sisälle tms. neuvon käymään vaikka lähimmässä DNA+ myymälässä, joissa myyjätuen kautta päästään suoraan laskutukseen. Selvittely käy myös helpommin kun tiskin takana on osaava asiakaspalvelija... Tämä on edelleen ns. isojen operaattoreiden etu. Pienten "pöytälaatikkofirmojen" ongelmahan on juuri se, ettei ole mitään oikeaa asiakaspalvelua/kivijalkamyymälää, johon voi poiketa selvittämään ongelmatilanteita... Mm. tähän perustan väitteeni, että ACN ei ole millään muotoa verrattavissa mm. DNA:han...

    DNA:ta olen itse käyttänyt myös periaatteellisista syistä. Ei oikein huvita maksaa puheluista esim. yhtiölle, joka heitti veronmaksajien rahoja monta miljardia savuna ilmaan hetken huumassa...
     
  20. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Hyvä yritys mollata kilpailijaa, kerropas DNA:n vahvuuksista.... :)
     

Jaa tämä viestiketju