1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

dna uusi hinnoittelumalli

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Jussi, 16/9/02.

1. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Muistuttaa erehdyttävästi Telia-liittymää:

Puhelut kaikkiin suuntiin 0,16 €/min ja viestit 0,12 €. Kyseessä ei ole uusi liittymätyyppi vaan perusliittymän lisäpalvelu (vrt. maraton).

Olisiko ehkä helpompaa julkaista kokonaan uusi liittymätyyppi kuin lisäpalvelu vanhaan?

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Hölmöä tosiaan, että piti tehdä tuollainen lisäpalvelu eikä omaa liittymätyyppiään.
    Dna Vakion kanssa ei voi olla luonnollisestikaan olla Dna Maraton käytössä ja Dna lähipiiri on kalliimpi, kun Vakio on kytketty.

Lisäksi DNA:lta tuli tarjous kaikille asiakkaille:

Tarjous: dna-liittymien väliset kotimaan puhelut ja tekstiviestit -50 % joka sunnuntai klo 0.00-24.00.
    Tarjous voimassa sunnuntaisin ajalla 22.9.-31.12.2002. Tarjous koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita.

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tuo Dna Vakio on siitä hyvä, että jos käytössäsi on Lähipiiri-palvelu, voit soittaa näihin numeroihin 0,13€/min ja viestit maksavat 0,10€/kpl. Eli tässä suhteessa ehkä jopa parempi vaihtoehto kuin Telia liittymä.

4. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Radiolinjan kotiliittymä ja Telia+ hinnat

Moi minä tuossa katselin tutoa dna-vakiota ja tulin siihen tulokseeen, että meidän perheessä puhelukustannukset nousisivat, jos sen ottaisimme. Mutta asiaan: Kertokaa mulle telia plussan ja radiolinjan kotliittymän hinnoista?? JOtenkin tuntuu siltä, että kaikki operaattorit apinoivat toisiaan ja pyrkivät hinnoittelemaan palvelunsa samoille hinnoille. Mitähän kilpailuvirasto tästä tykkää??

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Telia liittymä Plus on kalliimpi soitettaessa Telian oman verkkojen ulkopuolelta, kun taas tandem kodissa hinnat pätevät kaikkialla. Telia antaa taasen paremmat kampanjaedut liittymän vaihtajalle, joten kuluttajan pää on pyörällä kun jokainen operaattori tarjoaa jotain uutta.

6. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Niin ja Tandem Koti toimii vaikka vanhalla 5110;lla samaan edulliseen hintaan (ei korkeampia/matalampia puhelumaksuja riippuen käytettävästä puhelimesta, voi olla 1- 2- tai 3-taajuus)

7. dreamy83

Tykkäykset:
    0
    ihan ok!

Jos palataan tuohon alkuperäiseen aiheeseen niin kyllä tuo dna vakio on ihan ok systeemi. Onhan se halpa hinta 0,16 €/min. Ja kun on entuudestaan dna, olen miettinyt jo pienen tovin pitäisikö otta Telia / Radiolinja Aina liittymä kun tulevat ideallaan kokolailla minulle halvemmiksi. Mulla on lisäksi Soneran Classic Duo. Eli tässä pientä itse tehtyä vertailua:

Puhelut aina: (snt/min)

dna 16
    Telia 16
    Radiolinja 16
    Sonera: Puheluhinta kaksitaajuuspuhelimella soitettaessa kaikkialta Suomesta €/min
    - toiseen Soneran gsm-liittymään ympäri vuorokauden 1) 0,16
    - muihin puhelinliittymiin (ks.myös kohta muita maksuja)
    arkisin ma-pe klo 7-17 0,24
    muina aikoina 0,16

"Kotisoitot":

dna 13, tekstiviestit 10
    Telia: -10% eli 14,4,tekstiviestit 10,8
    Sonera: 11
    Radiolinja: 11

dna:n lähipiiri ja telian VIp ovat sinänsä näistä kaikkein laajimmat: saa eniten numeroita, myös lankanumeroita saa laittaa eniten. Ryhmien koot:
    dna: 2-10 (lanka- /dna-numeroa)
    Telia: 10 (Telia- ja lankanumeroa)
    Sonera: (1-3 Soneran puhelinta + 1 lankaliittymä
    Radiolinja: 1-8 RL-numeroa + lankaliittymä

Tekstiviestit:

dna 12, lähipiiriin 10
    Telia 12, VIPiin 10,8
    Sonera: 13
    Radiolinja 12

Eli hinnat ovat melko lähellä toisiaan ovat hinnat. Mutta jos otetaan vielä kausimaksut lukuun, on nämäkin toistensa vierekkäin. Ja dna:lla kausimaksuun kuuluu ehdottomasti eniten lisäpalveluja (varkausvakuutus, lööppi jne). Vertailun vuoksi vielä kausihinnat:

euroa/kuukausi

dna 3,20
    Sonera: 3,50
    Telia: 4
    Radiolinja: 3,33

Lisäksi ainakin dna:lla saa kausimaksuista seuraavalla tavalla lisäalennusta: dna-liittymien määrä Jatkuvat alennukset kk-maksuista
    2 10%
    3 15%
    4-6 20%

Hinnoitteluun vaikuttaa useimmilla operaattoreilla myös bonusjärjestelmät seuraavasti:

dna: joidenkin alueosuuskauppojen S-korteilla (mm Turun Osuuskaupan :) )
    Sonera: Aikaetu pitkistä puheluista+YkkösBonus+Plussa+Perhesopimus (ei kuitenkaan rinnakkain)
    Radiolinja: S-etukortti
    Telialla ei saa minkäänlaisia bonuksia.

Eli mikä näistä on kaikkein halvin. Itse sanoisin että dna. Muiden mielipiteitä? "Vertailuun" otin Soneralta Classic Duon kun se lienee lähinnä olevan samaa tyyppiä näiden muiden liittymien kanssa. Itse myös tein sen päätöksen, ettei Radiolinja / Telia saa uutta asiakasta minusta vaan pysyn dna:lla kun otin jo tuon Vakion. Lisäksi sonera täytyy sulkea kunhan puheaika on puhuttu pois. :)

PS. saa kommentoida jos jokin tieto väärin, kaikkia en ole tarkistanut verkosta vaan jotkut tulivat muistista.

8. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Re: ihan ok!

Soneralla muihin kuin Soneraan lähtevät viestit 17snt/kpl, poikkeuksena Remmi-palvelun kautta lähtevät viestit 5snt/kpl kaikkiin operaattoreihin.

Jaa tämä viestiketju