1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA tuli ja armahti

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja DNaISTI, 9/9/03.

  1. DNaISTI

    Liittynyt:
    9/9/03
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    No niin. Kuukauden odottelun ja lukuisien tyhjien lupausten jälkeen DNA:n liittymä napsahti päälle. Ja tappelu jatkuu.

    Lähipiirin kytkentä OmaDNA:ssa ei tunnu onnistuvan numeroihin, joissa on toisen operaattorin tunnus (vaikka numero on siirretty DNA:lle). Onko se nyt niin, että siirrettyjä numeroita ei saa Lähipiiriin ollenkaan, vai tarvitaanko joku kommervenkki?

    Vanha logokin katosi näytöltä kun numero siirtyi. Tilasin uuden, mutta näytölle asti se ei koskaan tullut (laskussa se kyllä näkyy epäilemättä). Onko se nyt niin, että minkäänlaista logoa ei tuohon näytölle DNA:n asiakas saa?

    Hauskinta on tietysti se, että näitä asioita täytyy kysellä täältä foorumilta, kun aspaan on kilometrien jono.
     
  2. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Olen kuullut, että palveluntarjoajilla olisi jotain ongelmaa eli siirrettyihin numeroihin ei onnistu tilata logoja. En varma, muut voivat vahvistaa/kumota.
     
  3. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Siirrettyihin numeroihin joiltakin logon toimittajilta täytyy logo tilata tyyliin LOGO2 logonnimi. Kannattaa kurkistaa logon tuottajan sivuille ohjeita siirretyille numeroille.
     
  4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Riippuu mistä tilasit ja mikä puhelin malli.
    Tiettävästi joillain palveluntajoiajilla on ollut ongelmia noiden logojen ja siirettyjen numeroidenkanssa. Ja joissain puhelinmalleissa SIMiltä tuleva operaattoritunnus ajaa logon ohi.
     
  5. DNaISTI

    Liittynyt:
    9/9/03
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Zedistä tilasin 3210:iin. Siellä ei ainakaan näkynyt mitään varoituksia siirrettyihin numeroihin liittyen.

    Onko tässä muuten vastuu logokauppialla (joka väittää että sen logot toimivat DNA:n liittymissä ja 3210-puhelimissa) vai operaattorilla? Jurppii se vedätyksen määrä, mitä tässä bisneksessä voidaan harrastaa "teknisiin ongelmiin" vetoamalla.
     
  6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    no ei missään nimessä kuluttujalla, jos olet sen okein tilannut.
     
  7. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Ensisijaisesti neuvoisin ottamaan yhteyttä palveluntarjoajaan, kyseessähän on HEIDÄN palvelu, operaattori on vain välittäjänä.
     
  8. DNaISTI

    Liittynyt:
    9/9/03
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Mistä tulikin mieleeni, että palveluntarjoajiin ei niin vain otetakaan yhteyttä. Esim. Zedin ainoa yhteystieto on etanapostiosoite Elm Streetillä. Ei s-posteja saati puhelinnumeroita.

    Toisin sanoen eivät halua, että asiakkaat ottavat yhteyttä. Moni varmaan kärsiikin euron tai muutaman tappion nahoissaan mieluummin kuin alkaa kirjoittaa kirjettä Zedin sedille ja tädeille.
     
  9. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Sysäisin kyllä vastuun logokauppiaalle. Heillä on velvollisuus informoida että missä tilanteissa logo ei toimi ja että mitkä liittymät heillä toimii. Valitettavan usein huomaa vasta jotain tilattuaan että palvelu ei toimikaan omassa liittymässä. Sitten jossain pitkän hakemisen takana on pienellä printillä maininta että "toimii vain Soneran ja Radiolinjan liittymissä".
     
  10. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Ottaisit selvää ennenkuin kirjoitat, copy paste SUORAAN www.zed.fi sivulta :

    "Soita zedin asiakaspalvelunumeroon 0203 16400.

    Puhelun hinta on lankaliittymästä 8,21 snt/puh + 1,47 snt/min ja matkapuhelimista 29,26 snt/min (sis. alv 22%).

    Asiakaspalvelu on avoinna ma-pe 10-20"
     
  11. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Soitin ASPA:an samasta asiasta, mun tyttöystävä vaihtoi kans DNA liittymään ja hänelle jäi 040-numero. Yritin netin kautta kytkeä, mutta sehän tietty valitti että ei sallittu numero tmv. Aspassa sanottiin että lähipiiri ei pysty netin kautta kytkemään päälle justiin tuon 040-numeron takia, mutta että hän kytkee sen päälle nettihinnalla (eli aspan kautta kytkettynä 7,90e, netissä 1,90e).

    Laskua en ole vielä nähnyt, eli en tiedä paljonko kytkentä maksaa ja toimiiko lähipiiri mutta näin siis periaatteessa.

    Äh, vähän sekavaa tekstiä mutta toivottavasti ymmärsit :) Eli aspan kautta, sain netti/txt-hinnalla kytkettyä kun on heidän "mokansa".
     
  12. DNaISTI

    Liittynyt:
    9/9/03
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Olin ottanut selvää.

    Kun jonottamiseen ja asian selvittämiseen on kulunut se kymmenen minuuttia, 95 sentin logolle on tullut hintaa jo melkein neljä euroa. Paitsi että sitä logoa ei tietenkään vieläkään ole näytöllä.

    Lisämaksullisiin aspanumeroihin on ihan turha soitella. Mitä pitempään saa asiakasta roikutettua linjalla, sitä parempi palveluntarjoajalle.
     
  13. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Asia selvä.
     
  14. MadMan

    Liittynyt:
    4/8/03
    Viestit:
    85
    Tykkäykset:
    0
    Olen samaa mieltä siitä, että on lähinnä arvelluttavaa, että asiakaspalvelunumero (jonne yleensä soitetaan ongelmatapauksia selviteltäessä) on maksullinen. Normaalihintaisen numeron vielä ymmärtää.
     
  15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos virhe on palvelun tarjoajassa ovat he toki velvolliset korvaamaan sinulle koituneet kulut.
     
  16. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Ei kai se jonottaminen maksullista ole? Tällaista muistelen lukeneeni eli maksu menee vasta kun joku vastaa..
     
  17. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Niin 84 sentin logon hinnalla puhuu n. 2,5 minuuttia tohon puhelimeen. On aika törkeää laittaa asiakaspalvelu tollaiseen erikoismaksulliseen numeroon. Valittamisesta tulee enemmän kustannuksia kuin kärsitty vahinko on.
     
  18. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Ja entä, jos eivät kovaa, vaan korvaavat vain alkuperäisen hinnan tai lähettävät logon?
     
  19. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Jonottaminen on pääsääntöisesti maksullista. Jos se on maksutonta, siitä kyllä sanotaan.
     
  20. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Kaikilla palvelun tarjoajilla maksullinen asiakaspalvelu, jos sähköpostia ei lasketa. Ilmaisnumero on ilmainen vain asiakkaalle ei palvelun tarjoajalle. Ja rahat otetaan kuluttajilta.
     

Jaa tämä viestiketju