1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA taas loistaa laskutuksellaan!!!

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Daniel Braun, 2/10/03.

1. Daniel Braun

Tykkäykset:
    0
    Joo.
    Että tämmöistä taas DNA:lta...
    Nyt näyttäis siltä että DNA päättää laskuttaa minua 16.7-2.10 väliseltä ajalta (ehkä myöskin pidemmältä koska ei vieläkään näytä laskua tulevan.
    Tossa tulikin jo jonkin aikaa sitten, about kuukaus) se laskutushässäkän yhteislasku mutta tähän ei ole mitään järjellistä selitystä!
    Vihaisen sähköpostin jälkeen olen odotellut jos vaikka jotakin vastausta kuuluisi, mutta ei.
    DNA on nähtävästi unohtanut mut kokonaan.
    On ainakin hyvä syy vaihtaa Soneraan!

Kiroan kyllä kyseisen operaattorin alinpaan helvettiin!
    Muilla samaa ongelmaa laskutuksen kanssa?

2. terpaa

Tykkäykset:
    5
    Mulle tuli edellinen lasku kanssa joskus kesällä ja sekin oli pidemmältä ajalta. Nyt sanoin liittymäni irti eikä laskua ole kuulunut. Joku kahden kuukauden lasku sieltä pitäs tulla.

Vaihdoin saunalahteen ja ainakaan toistaiseks ei ole tarvinnut katua.

3. NunT

NunT

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Telenor + N6290, Kolumbus + SGH-E760
    Tätä jo jossain toisessa topickissa ihmettelinkin: kun soittaa DNA:n aspaan, sieltä tulee ensimmäisenä nauhoitus, jossa kerrotaan, että "Poikkeuksellisesti yksityishenkilöiden elo- ja syyskuun käyttömaksut laskutetaan samalla laskulla". Sama homma siis kuin kesä-heinäkuun laskun kanssa oli.

4. Henna78

Tykkäykset:
    0
    Minulle ei ole tullut laskua toukokuun jälkeen, eli denalla neljä kuukautta laskuttamatta meikäläisen kohdalla :|

5. arves

Tykkäykset:
    10
    ..

minä soittelin eilen DNA aspaan, kun tuolla netissä laskutuskausi 15.7 - 2.10. näkyvissä ja laskua ei kuulu.

Jakso on kuulema katkennut 15.7. - 16.9 väliselle ajalle ja lasku tuloillaan laatikkooni.. hmmm...

Eli netissä näkyvä jakso ei välttämättä ole paikkansapitävä paperilla olevan laskutusjakson kanssa.

Tosin, uskon vasta kun lasku käsissäni.

6. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mitäköhän mun laskulle on tapahtunut? Saldossa näkyi alunperin 4.8->25.9 lasku, mutta yhtäkkiä 26.9 niin lasku olikin 12.9-> ja huomattavasti pienempi. Epäilin että olisi tämmöinen elävä legenda tulossa postissa, eli lasku, mutta ei ole näkynyt. Nyt siis 3.10...

Liittymä siis avattu 4.8.

7. graafikko

Tykkäykset:
    0
    nyt kun SE järjettömän suuri ja kauan odotettu lasku kolahti luukusta, siitä puuttui luvattu 'ilmainen kuukausi' eli elokuun alennus.
    selitys: jos liittymässäsi on tehty muutoksia, esim gprs-palvelu avattu tms. kone luulee liittymän 'avatun' tuolloin........
    onneksi ei tarvinut jonottaa kuin 15 min.

siirryin saunikselle, koska tuntuu olevan jatkuvasti näitä ongelmia..

8. Daniel Braun

Tykkäykset:
    0
    Siirryn kyllä Saunalahdelle tai Soneralle...
    Ei tää enää käy päinsä että tällätavalla sekoillaan.
    Mielestäni tollaisesta että kahden kk laskut tulee yhdessä, pitäis ilmoittaa käyttäjälle suoraan postitse taikka puhelimitse...
    Kesä-heinäkuun laskun kanssa ne menetteli oikein, mutta tästä ei oo muuta ilmoitusta kuin epämääräinen aspan nauhoite.
    Ja kuinka moni käyttäjä voi sanoa että soittaa aspaa kerran kk??
    Suomessa on kuitenkin DNA:n asiakkaita aika paljon...

Jos ne kerta pahoittelee tilannetta näin, niin mä pahoittelen ja maksan sitten kun sopivalta tuntuu...
    Jos nyt edes se lasku tulisi kotiin.

9. kasperi

Tykkäykset:
    0
    Halvalla ei koskaan saa hyvää! :)

10. Daniel Braun

Tykkäykset:
    0
    Vaikka köyhällä ei sanonnan mukaan ole varaa ostaa halpaa/paskaa niin kyllä tällä köyhällä on se tilanne että mieluummin halpaa kuin nälkäisenä ;)

11. Raato_

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    e61 / saunalahti
    toi otsikko on mainio...

eli irtisanoin (oikein lapusta luntattuna) 24.7.03 dna:n liittymän....
    pää osin gprs juttujen vuoksi.....

no eilen tuli dna:lta kirje joka sisälsi LASKUN
    ->tämä lasku on päivätty 26.9.03

no mikä parasta laskun summa on ******** € eli tyhjää......
    mutta miksi lähettää turha kirje kun kyseinen liittymä on suljettu jo aikoja sitten..... no toivottavasti ei tule taas 2 kuukaudenpäästä uudestaan tyhjää laskua :) olemattomasta liittymästä

nykyään olen vannoutunut rätinä...

12. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuohan saattaa olla loppulasku, jonka summaksi vain on muodostunut 0€. Tuon loppulaskunhan operaattori yleensä kait lähettää, vaikka maksettavaa ei tulisikaan (eri asia on sitten että millä aikavälillä).

Onpa Radiolinjakin muistanut minua viime joulukuusta asti kerran kuukaudessa laskulla jonka summa on aina -2,70€...

13. N.M.

Tykkäykset:
    0
    Kuuluun DNA:n sisältä "huhua" että siirretyistä numeroista laskutus alkaa pyöriä kunnolla vasta ensi keväänä? Herää kysymys hihastako laskut vetäistään...?

14. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mitä varsinaisesti tarkoitat tuolla "pyöriä kunnolla"? Itse ymmärsin, että tarkoitit sitä, että dna "heittäisi hatusta" laskutuksen kevääseen asti ja sitten vasta pystyisi laskuttamaan todellisten lukujen mukaan.

Kuulostaa oudolta. Vaikka dna:lla laskutuksen kanssa onkin ollut paljon ongelmia, niin tuo tuntuisi menevän jo liian pitkälle...

15. N.M.

Tykkäykset:
    0
    Sanos muuta!

16. Henkka

Tykkäykset:
    0
    Yllätys oli suuri kun tänään tipahti postiluukusta dna:n lasku! Lasku oli kahelta kuukaudelta ja siitä oli sitten otettu pois se elokuu niinkuin lupasivat. Hassua että eilen siirryin onnelisesti (ilman ongelmia) saunalahden asiakaaksi ja heti seuraavana päivänä tipahtaa lasku. Nyt odotan jännityksellä että meinaavatko lähettää jotain hatusta temmattuja laskuja jälkikäteen nyt ku en oo enää asiakas....

17. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Laskustani puuttui maksuton kuukausi

Juu samaa minä tässä katselin, kun lasku tuli postissa. Tytön laskuun oli huomioitu maksuton kuukausi, mutt aminulle ei. Olen kuulemma tehnyt muutoksia ja kone ei osaa yhdistää, että olen vanha asiakas. (vaidoin vakioon)
    Tunnin jutustelun jälkeen tulimme siihen tulokseen, että vähennän luvatun hyvityksen itse kun seuraava lasku tulee varmaan piakkoin. No katotaan mikä sopa tästä syntyy??? ;)

18. dreamy83

Tykkäykset:
    0
    Sama homma...

Viimeinen lasku Toukokuulta. On todella outoa, ettei DNA huolehdi asianmukaisesta tiedotuksesta. Sillä varmasti säästyisi asiakkaiden hermot ja aspan resursseja.

Itselläni tapaus oli kyllä todella harmillinen. Olin koko pitkän hauskan kesän Ahvenanmaalla, jossa DNA toimii tunnetusti Ålands Mobiltelefonin verkossa. Minulle saakka ei kantaunut tietoa kesän laskutuksesta. Ehkä olin huolimattomasti vain ottanut toukokuun laskun ja maksanut sen tms. Mutta kun kyselin heinäkuussa laskuja USEAAN OTTEESEEN asiakaspalvelusta, ei tällöinkään missään vaiheessa asiasta kerrottu! Ja elokuussa selvisi, että puhelut asiakaspalveluun ovat maksaneet koko ajan, myös jonotuksesta. Tänään tuli postissa ensimmäinen lasku toukokuun ajalta. Ja minulle se oli viimeinen lasku DNA:lta. Koska oli ilman muuta selvää, että heidän toiminnasta aiheutui minulle selkeästi taloudellisia vahinkoja ja asiakaspalvelun mukaan he eivät ole velvollisia korvaamaan näitä, yhteys kotikaupunkini kuluttajasuojaan. Kuluttajasuoja antoi selkeät ohjeet, miten DNA:n on toimittava. Asiakaspalvelut on korvattava. DNA:n reklamaatio-osasto luki vain kaksi ekaa riviä. Laskun olen maksanut, joissa muuten oli hyvitetty nuo puhelut kun kovin sitä oli vaadittu, uhkailtu ja kiristettykin.

Ja nyt on DNA:n tilalla Radiolinja, siihen kun sai hyvät edut kun otti Lounetilta ADSL:n.

19. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ota sitten huomioon kokemukseni asiasta:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=236228#236228

eli perusmaksua joudut maksamaaan koko lokakuulta.

20. Daniel Braun

Tykkäykset:
    0
    Hassun hassu juttu!
    Nyt dna:n laskutus näyttää laskun olevan väliltä 16.8-8.10...
    Eli, kk on tippunut pois, mutta ei se kyllä siinä laskun summassa järin radikaalisti näkynyt.

Ja ei, ei vieläkään ole kotiin tullut minkäänlaista laskua kyseiseltä firmalta!

Jaa tämä viestiketju