1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA on puhtaasti pohjanoteerauksien äiti

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Anonymous, 21/9/02.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kieltämättä kirjoitan tätä vieläkin suuren vit**ksen vallassa koskien dna liittymän avaus pelleilyä.Maanantaina avasin uuden liittymän ja luvattiin,että se aukeaa peräti kahdessa päivässä.Eilen perjantaina viiden päivän jälkeen soitin liikkeeseen ja asiakas palveluun kysyäkseni,että onko sopimusta edes faksattu.Faksattu oli,mutta 38 minuuttia odotin asiakaspalveluun pääsyä,jonka jälkeen joku puppelipoika vastasi ja omasta mielestä ihan asiallisesti kysyin,että mikä maksaa,kun 5 päivää joutuu odottamaan avausta.Puhelu katkaistiin samantien.Soitin uudestaan ja nainen vastasi peräti 19 minuutin jälkeen .Sanoin sopimuksen irti samantien,kun ei ole koko päivää aikaa moiseen pelleilyyn.Menin kännykauppaan ja otin vaihteeksi Soneran kakkos liittymäksi ja 15 minuuttia kesti ja liittymä oli käytössä.Suoraan sanoen DNA pelleily joka saralla on niin syvältä,että oksat pois.Palkkais nyt sen verran sitä väkeä asiakas palveluun,että selviäis alle 10 min odottelulla :)
    Kiertäkää kaukaa kyseisen operaattorin myyntipaikat.

2. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Henkilökohtaisesti olen DNA:lta saanut vain hyvää palvelua.
    Liittymän avausta joutui hieman odottamaan,mutta kun niin
    moni ottaa liittymän gprs käyttöön se on ymmärrettävää.

Kaikkien operaattoreiden asikaspalvelusta on huonoa/hyvää
    Sanottavaa.
    Huono sanottava yleensä tulee julkiseksi sen vuoksi sanon
    vastapainoksi että palvelu on kohdallani ollut hyvää.

Itse paloi käämit Soneralle juuri huonon palvelun takia.
    Ehkäpä joka operaattorilla olis katsottava ketä laskevat töihin.

3. mobiilisti Vieras

Juuri näinhän asia on. Meillä kaikilla on hyvät ja huonot päivämme. Työskentely ruuhkaisessa asiakaspalvelussa ei varmastikaan ole mitään herkkua. Ruuhkat saavat aikaan sen, että asiakkaat v*ttuilevat ja möykkäävät ja silloin kysytään pinnaa, eikä se välttämättä aina kestä. Pitäisi kestää mutta....

Täytyy muistaa, että Soneralla on pitkät perinteet toiminnassaan ja niiden pohjalta toimitaan. He osaavat ennustaa etukäteen ruuhkat ja lisätä henkilökuntaa tarvittaessa. Heillä on töissä vanhoja konkareita, jotka osaavat selvittää asian kuin asian kädenkäänteessä. Toisin on DNA:lla. Uusia henkilöitä uudessa yrityksessä. Aloittavan operaattorin kasvuhakuisuus kuormittaa henkilökuntaa sietokyvyn rajoille.

Olen saanut pääsääntöisesti hyvää palvelua Soneralta ja DNA:lta. En väitä tämän auttavan Arskan tapauksessa, mutta "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" pitää kutakuinkin paikkansa.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No kolikolla on aina kaksi puolta,mutta jos luvataan kahdessa päivässä avaaminen,menee viisi ja alan kyselee, yhteis odotus aspaan melkein tunti,niin ei se ainakaan minulta mitään hurraa huutoja saa.Se on DNA ikuinen ongelma ollut koko olemassaolonsa ajan,että aspaan joutuu jonottamaan aina kolme kertaa enemmän,kuin muihin.Tunnetusti lyhyt pinnaisena ja äkkipikaisena voin reagoida ehkä turhankin kiihkeästi,mutta joku tolkku pitäis tuohon systeemiin saada.Vapaa valinta onneksi jokaisella ja kaikki on nyt osaltani hyvin.Kaksi liittymää on alla ,jotka ovat päällä :)

5. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsellä on aivan sama "ongelma" Umpi pohjalaisena.
    Mutta olen yrittänyt sitä korjailla.Välillä onnistuu ja välillä ei.
    Itse en varmaan operaattori asikaspalvelussa kestäisi 15 min
    kun pöydät kaatuis ja puhelimet lentäis.

6. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Pojat malttia,malttia!

7. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Samaa vikaa täällä. Ei puhettakaan että jonkinlaisena asiakaspalvelu henkilönä toimisin operaattorilla tai muutenkaan puhelimen äärellä. Hermot lähtis samantien siinä touhus...

8. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Joo... minäkin tiistaina kävin avaamassa dna:n liittymän eikä ole vielä auki. Tosin ei sillä aukeamisella kyllä mitään kiirettä ole, mutta olisihan se mukavaa jos siellä olisi resursseja toimia hieman vauhdikkaammin.

9. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Hain lauantaina liittymän ja se aukesi tiistaina. Asiakaspalvelun tyttö sanoi, että normaalisti liittymä aukeaa vuorokaudessa. Olivat kuitenkin viime viikonloppuna tehneet päivityksiä tietojärjestelmiin, eivätkä voineet avata liittymiä. Maanantaina avasivat perjantaina tehtyjä ja minun lauantaina tehty liittymä alkoi toimia tiistai-iltapäivänä. Eli teoriassa, jos tällä viikolla on tullut paljon uusia liittymiä, voi olla, että tänään aukaisevat vasta tiistaina otettuja liittymiä.

10. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Ehkäpä sitten pitäisi miettiä onko oikeassa ammatissa, jos ei omaa pitkää pinnaa eikä kestä vi**uilevia asiakkaita.

Itse en ainakaan moiseen hommaan sopisi :) vaan vi**uilisin takaisin ja sehän ei tunnetusti edistä bisnestä.

11. dreamy83

Tykkäykset:
    0
    on sitä sonerallakin valitettavaa

Kerran minulle tuli eteen tilanne joka oli melko töksähtävä soneran puolesta. Olin hankkinut DNA:n liittymän, ja päätin sulkea soneran puhtaasti kannattamattomuussyistä. No, soneralla oltiin monesta asiasta eri mieltä. Ensin avauksen kanssa tuli siinä ongelmia kun liittymä oli isän nimissä ja minä olin vain käyttäjänä. Oletin, että täysi-ikäinen saa käyttämänsä liittymän sulkea. Periaatteessa ymmärrän miksi tämä ei onnistunut. Mutta sitten! Kun isä oli ollut puhelimessa aspaan, he suistuivat siihen että hoidan loput, kysyivät isältä vain nimen ja sotun. Minä kerroin uudestaan että haluan tosiaan sulkea liittymän. Vastattiin, että se onnistuu netissä, mene sinne. Tuntui hieman oudolta, että sonera pitäisi palvelua jolla voi sulkea liittymänsä, netissä. En uskonut ja hän tuohtui ja sanoi ettei tarvitse soitella turhia puheluita jolloin myös puheluni päättyi. Menin nettiin hänen mainitsemaan paikkaan ja kas, siellä todella oli palvelu jolla suljetaan liittymä, mutta tilapäisesti esim. varkauden vuoksi tms. Eli uusi soitto asiakaspalveluun, jonne selitin ko. tilanteen ja uudestaan piti isä pyytää puhelimeen. Sitten vielä vihaisempi ihminen kysyi, mitä oikein aion kun ei sulkeminen käy. Kävikin sitten ilmi että tarkoitan nimenomaan pysyvästi sulkea liittymän, jolloin myyjä tokaisi: "sulkeminen ja irtisanominen ovat selkeästi eri juttuja". No sen jälkeen hän vihaisesti kyseli miksi sen sitten irtisanon. Kerroin että otin dna-liittymän ja totesin olevan selkeästi edullisempi mitä "teidän kiskurihinnat". Väittivät muuten, että puhelut DNA:n liittymään ovat halvempia sonerasta kuin DNA:sta DNA:han. Outoa?

Tosin ymmärrän hyvin että pinna on kireällä kun minunlaisiani sinne soittelee :)

Nykyään mulla on DNA ja sen lisäksi Sonera, mutta viimeksi mainittu lähinnä siitä syystä että olin kesällä Ahvenanmaalla töissä ja soneralla sai vielä puheaikaa. (Ahvenanmaahan on DNA:lla ulkomaan hinnoittelun piirissä)

Soneran tosin aion jälleen sulkea =)

12. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Re: on sitä sonerallakin valitettavaa

Niin siis irtisanoa, vai? ;)

13. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kopioin vahnhalta foorumilta sinne aika tarkalleen vuosi sitten kirjoittamani tekstin, josta varmaan tulee selville se, mitä mieltä minä olen dna:sta. Valitettavasti kuva ei ole ainakaan parantunut erään todella ei-fiksun savonlinnalaisen tyrkyttäjämyyjän tavattuani...

Avasin kaksi dna-liittymää helmikuussa heti kun tulivat markkinoille, toisen itselleni ja toisen tyttöystävälle. Seitsemän pennin puheaikatarjous päättyi aikanaan, ja irtisanoin molemmat liittymät maaliskuun loppuun.

Laskut tulivat sitten heidän ongelmiensa (josta kyllä tiedottivat pariinkin otteeseen) takia vasta kesäkuun alussa. Toisen liittymän lasku oli 470 markkaa ja toisen 290. Summat tuntuivat yllättävän suurilta, mutta paljon sitä oli kyllä soiteltukin.

Heinä-elokuun vaihteessa tuli sitten dna:lta uusi lasku, jossa luki "laskulla on käyttömaksut ajalta 01.05.2001-06.07.2001"! Lisäksi siinä luki hyvityksissä -260 mk ja saldona edelliseltä laskulta 470 mk. Dna siis vaati minulta 210 markan suoritusta, eräpäiväksi oli merkitty 24.8.

Otin yhteyttä dna:n asiakaspalveluun. Liki puolen tunnin odottelun jälkeen puhelu oli laskutuksessa. Nainen siellä tarkisti tilanteen, soitti minulle jonkin ajan kuluttua uudestaan ja totesi laskun olevan aiheeton. Tuota hyvitys-kohtaa hän ei kuitenkaan osannut selittää. Hän lupasi ottaa selvää ja soittaa.

Kului pari viikkoa eikä soittoa kuulunut. Soitin uudestaan asiakapalveluun ja jätin soittopyynnön, kun laskutusneuvonnassa ei ollut kukaan paikalla. Taas koitti hiljaisuus, dna:sta ei otettu minuun päin mitään yhteyttä.

Elokuun puolivälissä tuli uusi lasku. Tällä kertaa sellainen, jossa luki vain hyvitykset -140 mk. Mitään muuta oleellista siitä ei selvinnyt. Ihmettelin, että mitä h-vettiä. Noh, soitin taas asiakaspalveluun. Taas pitkän odottelun jälkeen pääsin laskutusneuvontaan, jossa tällä kertaa oli hieman asiantuntevampi tyttö vastaamassa. Hän selvitti asiaa, ja totesi, että siitä liittymästä, jonka lasku oli ollut 290 markkaa oli otettu 140 mk liikaa. Samoin selvisi, että maksamassani 470 markan laskussa oli 260 markkaa liikaa. Asiasta teki kuitenkin ongelmallisen se, että liittymät olivat jo irtisanottuja, joten erotusta ei voinut hyvittää laskussa.

Tällä tarinalla oli onnellinen loppu: viime keskiviikkona sain 400 markaa pankkitililleni, siis yli puolet maksetuista rahoista takaisin. Mikä tarinan opetus sitten oli? Jos en olisi tehnyt mitään, tuskin olisin ikinä nähnyt rahojani. Ja jotenkin vaikea uskoa, että tapaus olisi ollut ainoa laatuaan dna:lla...

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Laskutusfiboja sattuu kaikille operaattoreille, esim. saihan se ykskin tyyppi Soneralta puhelinluettelon paksuisen laskun, jonka loppusummassa oli aika monta nollaa. Kyseessä oli virhe, jossa monen yritysasiakkaan laskut oli koottu ja lähetetty kyseiselle herralle.

15. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vaikka varmaan olikin puhdas virhe, niin dna:n tapa käsitellä asiaa jätti paskan maun suuhun: soittopyyntöihin ei esimerkiksi vastattu ja luvatut soitot minulle jäivät tulematta. Lisäksi asiakaspalveluun joutui jonottamaan pahimmillaan puolen tunnin luokkaa.

16. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän se poijjaat niin on että dna sukkaa! ;)

17. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ja höpö höpö sanon ihan periaatteessa, vaikka tuo hymiö tuossa jättääkin tulkinnan varaa. Itsellä ollut denikka käytössä jo puolisentoista vuotta ja ei ole juuri tarvinnut jupista. Tähän mennessä parhaat kokemukset niin hinnoittelusta kuin myös asiakaspalvelun lupauksista. AsPaan soitettaessa miinuksen kyllä ansaitsevat jonottamisen määrästä, mutta siinä on ainoa kielteinen minun osalta.

18. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Re: on sitä sonerallakin valitettavaa

Nämä termit sulkeminen ja irtisanominen aiheuttavat kyllä usein sekaannusta ja myyjänä joutuu olemaan tarkkana siitä kumpaa asiakas tarkoittaa. ASP:ssä työskenteleville ero on tietysti itsestäänselvä, mutta asiakkaille ei.

19. toto

Tykkäykset:
    0
    dna on selkeesti edullisin liittymä ja muutenkin toimii erinomaisen hyvin. Jos haluatte maksaa ittenne kipeeksi, ja tukea ruotsin valtiota (soneranhan omistaa fuusion jälkeen ruotsin valtio, 40%sti) soneran liittymillä niin siitä vaan ei ole multa pois. Soneran hukatut miljardit eivät ole suomen valtion kassaan takaisin kilahtaneet, joten tältä pohjalta hyvät ihmiset.

20. CMan

CMan

Tykkäykset:
    0
    No paljonkos Suomen Valtio tienasi kun myi Såneran osakkeita pois?

Jaa tämä viestiketju