1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA DNA:n tulevaisuus?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja petepu, 16/3/04.

  1. petepu

    Liittynyt:
    1/3/04
    Viestit:
    41
    Tykkäykset:
    0
    Mitenkähän dna vastaa Radiolinjan ja Saunalahden heittämään haasteeseen; molemmat ovat esitelleet useita uusia ja halpoja liittymiä (mm. kolumbus ja gsm+). Mutta mitä tekevät dna:n pomot? Ovatko he oikeasti mahdottoman tehtävän edessä ja heittävät hanskat tiskiin, vai löytyykö maakuntien miehistä vielä potkua uusien tuotteiden kehittämiseen?

    Kuka oikeasti on niin toope että käyttäisi dna:n liittymiä näillä hinnoilla? :)
     
  2. Xenonit Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    10014
    Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Minä Maratonia.. Parempaa liittymätyyppiä saa hakea..
     
  3. hyper9999

    Liittynyt:
    21/5/03
    Viestit:
    51
    Tykkäykset:
    0
    Tuskin sitä uppoavaa laivaa kukaan jää ikävöimään, mutta voisivat tosiaan jotain keksiä.

    Sen sijaan hiljaisuudesta tulee mieleen, että yritetäänkö siellä oikeasti ratkaista ongelmia jotta tulevaisuus olisi toden totta valoisampi?
     
  4. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Sinä olet heikoin lenkki, hyvästi.
     
  5. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Kaleva kirjoitti:

    Herää kysymys, että minkä perässä asiakkaat sitten ovat? Dna:n hinta-laatusuhde on mitä on...
     
  6. MEW3

    Liittynyt:
    19/2/03
    Viestit:
    904
    Tykkäykset:
    0
    Min olen ainakin ilmaisen wapin,Yritys-kerpsin ja tontin parhaan verkon perään. Ja kun mä vähistä puheluistani soitan suurimman osan lähipiiri ja lankanumeroihin, ei puhelaskut kauheen pahoja ole. Eikä persmaksukaan ole suuri. Mutta persliittymää ei enää saakaan... :(
    Minkä myynnin lopettaminen oli virhe,jos multa kysytään. Ja on niitä mokia muitakin... Pahimpana yleinen saamattomuus johon pulju nykyisin näyttää vajonneen. Missä dna:n tekstariliittymä? Ei missään... Alottaessa oli toinen meininki... Sittemmin on miehet vaihtuneet.
     
  7. MEW3

    Liittynyt:
    19/2/03
    Viestit:
    904
    Tykkäykset:
    0
    Tuo lausunnonantajan titteli tossa yllä onkans tyypillinen nyky dna:lle. "vt". Ikäänkuin toinen puoli johtajista olis noita "vt" miehiä, tai sellaisen käsityksen mä olen saanu.
     
  8. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3687
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Tätä minäkin mietin, mikä on se dna:n valtti? Osa väestä on varmasti lojaali omalle paikalliselle puhelinyhtiölleen, mutta riittääkö se jos kuuluvuus ja palvelut ovat huonompia kuin muilla, ja hinnat samalla korkeammat. Varsinkin nyt, tavallinenkin kansa alkaa oppia vertailemaan hintoja.
     
  9. petepu

    Liittynyt:
    1/3/04
    Viestit:
    41
    Tykkäykset:
    0
    Luin tuon samaisen artikkelin Kalevasta ja jäi hieman outo kuva dna:n toiminnasta. Minkä he luulevat olevan heidän valttinsa, tuskin laadun kuitenkaan ;) Milloinkahan maakuntien hemmot oikein heräävät, nimittäin herätyksestä voi tulla aika karu..
     
  10. Hubbe

    Hubbe

    Liittynyt:
    6/2/04
    Viestit:
    79
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0451112366 SL
    Aluksi, vaikka DNA:n palvelut ovat tökkineet niin liittymämäärä on noussut. Ainakin viimeisimmän tiedon mukaan (valitettavasti en muista mistä luin eli en voi laittaa urlia) niitä olisi noin 800.000. Eli on ihmisiä jotka kuitenkin käyttävät DNA:ta. He ovat varmaan sellaisia joidenka ei tarvitse aspaan soitella.... =)

    On hyvin paljon ihmisiä jotka sekaantuvat hintakilpailusta koska palveluoperaattoreita näyttää tulevan markkinoille jatkuvasti. Entisenä liittymämyyjänä voin sanoa kokemuksesta että suurin osa ihmisistä ei tiedä edes mikä liittymä niillä on. Tämä koskee vanhempaa sukupolvea. Nuoremmat ovat jo hyvinkin hintatietoisia ja oma-aloitteisia, joten liittymien myynti on heille on huomattavasti hankalampaa. Mutta on kuitenkin ihmisiä, jotka ottavat liittymän siltä jota sitä ensimmäiseksi tarjoaa, eivät kuitenkaan kaikki. Tässä kohdin DNA on ollut varmaan aktiivinen. Ainakin itsellenikin on kaupattu DNA:ta useampia kertoja.

    DNA:aan kohtalo on avoinna. Olen samaa mieltä siitä, että heidän on pikku hiljaa keksittävä jotain uutta ja ihmeellistä, koska muuten heidän tulevaisuutensa näyttää huonolta. Tilanne on kuitenki se että ensiksi olisi saatava edes se ASPA toimimaan kunnolle ettei sinne tarvitse jonotella koko päivää.... Katsotaan kuinka heidän käy.

    -t

    ps. vakio L liittymä opiskelijalle ei näyttäis olevan kuitenkaan kallis jos verrataan kaikkien operaattoreiden hintatasoa, mutta sekin riippuu et kuinka paljon puhuu kuukaudessa.
     
  11. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    Joo Dna:n jälleenmyyjät suorastaan tyrkyttävät liittymiä jokaiselle kaudunmiehelle ja vastaantulijalle. Täällä perälässäkin on tämä huomattu. Pidetään liikettä marketin aulassa, kävellään sopparien kanssa kynä kädessä ympäri aulaa ja kalastellaan asiakkaita. Ota nyt, mikset ota?

    Positiivista mun mielestä Dna:n jälleenmyyjissä on se, että heillä on myyjinä parhaimman näköiset naiset! Ehkä he tietoisesti sen avulla yrittävät houkutella asiakkaita. Tulee mieleen eräskin muija, joka tuli myymään dnata sotkuun, voitte kuvitella missä asussa hän esiintyi..
     
  12. johka

    Liittynyt:
    31/10/03
    Viestit:
    51
    Tykkäykset:
    0
    No itselleni ainakin opintotukiliittymä on kaikkein halvin tällä hetkellä.

    Puhelut 0,13€ / min
    Teksti 0,09 / kpl
    Kuukausimaksu 4€

    Lisäksi 10€ ilmaista puheaikaa kuussa seuraavat 12 kuukautta
    ja 2-6% alennus laskun loppusummasta + kannettava cd-soitin:)

    Lisäksi ylioppilaskunta saa 20 euron kertakorvauksen tästä mun liittymästä.

    Ehkäpä siis opiskelijoissa on DNA:n tulevaisuus
     
  13. -jimi-

    Liittynyt:
    18/2/04
    Viestit:
    317
    Tykkäykset:
    0
    DNA on kyllä oikeasti aika pahan paikan edessä. Ne on kuitenkin melko äskettäin investoineet kalliiseen verkkoon maassa jossa on vain 5 miljoonaa asukasta. Jos arvioidaan että ne on laskenut kuolettavansa verkon investointikustannukset 5-10v. Puhelujen hintojen lasku on ollut niin kovaa, että ne eivät pystykään enää kuolettamaan investointia järjellisessä ajassa uusilla halpaoperaattoreiden puheluhinnoilla. Siksi DNA ei voi lähteä leikkiin mukaan. Toisaalta jos se ei lähde leikkiin mukaan, se ei saa riittävästi uusia asiakkaita ja vanhatkin vaihtaa pois. Tällöinkään verkkoinvestointeja ei kuoleteta. Ainoa järjellinen vaihtoehto tuntuu olevan se, että joku ulkomainen tulee ja ostaa DNA:n pois. Kun Voda on Radiolinjan liittolainen niin en oikein keksi kuka haluaisi Suomeen.
     
  14. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Dna julkaisi kauppiaille tiedotteen, jossa annettiin vastauksia joihinkin kysymyksiin. Kyllä täytyy sanoa, että oli surkeaa luettavaa. Edgeä tuskin tarjotaan tänä vuonna, 151-puheluerittelyä ei tulla tarjoamaan, vanhoille asiakkaille ei tule muistamisohjelmaa (kuukauden edut ovat olleet pääsääntöisesti aivan naurettavan huonoja).

    Suoraveloitus, GPRS datalaskuri ja lähipiirin korvaaja ovat mahdollisesti tulossa.
     
  15. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    Kylläpäs dna suoltaa innovatiivia palveluita markkinoille.

    Tuosta asiakkuuden palkitsemisesta, kertokaapa esimerkkejä niistä firmoista jotka palkitsevat vanhoja asiakkaita, ja vielä sellaisilla tavoilla joista on oikeasti hyötyä? Itse en pysty mainitsemaan yhtään.

    Eikö se ole asiakkuuden palkitsemista, kun operaattori hoitaa sen minkä lupaa, ja ilman ongelmia. Asiakkaan ei tarvi painiskella ongelmien kanssa, vaan käyttää liittymäänsä ja maksella laskut pois? Silloin molemmat osapuolet "palkitsevat" toinen toisensa
     
  16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    He, esim lehtifirmojen tapa on periä kestotilauksesta vähän enemmän kuin uudesta tilauksesta.
    Mutta tämä on ihan normaalia ja oppien mukaista, uudelle asiakkaalle pitää antaa aina vähän enemmän kuin vanhalle.

    Keskusliikkeiden bonus ohjelmat ovat asiakkaiden sitouttamista, mutta samoja bonuksia tarjoavat operaattoritkin.
     
  17. Mr. M

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    47
    Tykkäykset:
    0
    Tai näin keskusliikkeen asiakkuusihmiset haluavat uskoa ja muille uskotella. Oikeasti asiakkaiden uskollisuus on sitä, että siellä käydään missä on totuttu/mikä on matkan varrella tms. Ja hulluhan se olisi, joka ei ilmaista rahaa sitten ottaisi vastaan siitä hyvästä, että näyttää kassalla jonkinväristä muovikorttia.

    Mutta ettei menisi ihan off-topic, niin jakaahaan kaikki operaattorit ainakin ns. tiskin alta erilaisia hyvien asiakkaiden palkintoja ja etuja: Vaihdetaan liittymätyypi sopivampaan, annetaan ilmaisia kk-maksuja, ilmaisia lehtitilauksia, puheaikaa, ilmaisia palvelujen kytkentöjä yms. Täällä foorumilla taitaakin liikkua enemmän näitä puheajan perässä juoksijoita, jotka ei näiden etujen piiriin ikinä pääse. Kokemusta henk.koht. ainakin Soneran ja RL:n yhteydenotoista.
     
  18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Uskon kuitenkin niiden sitoittavaan voimaan, kortti tai kortti mitä pääsääntöisesti käytetään on valittu ehkä sen mukaan mikä kauppa on omassa käytössä, tämä jälkeen aika monella tehdään valintoja sen mukaan missä bonus/plussa jne. korttia voi käyttää.

    Perustan kantani, lukemaani, ympäristön seuraamiseen, kauppiaiden kommenteihin (esim kun liike oli liittynyt kortti "ketjuun" ja miten asiakkaat olivat siihen reakoineet)
     
  19. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Hmm, Radiolinjan VIP-puheaikabonukset? Nämähän on lisänä normaaleihin S-Bonus jne hömpötyksille. Tiskin alta sitten sekä Sonera, RL ja DNA on antanut puheaikaa kun on uhannut vaihtaa operaattoria, mutta näitä ei varmaan voi laskea.

    Käyttäjä X tekee Sampon kanssa vakuutuksen vuonna 2000, kk maksuksi tulee 15€.

    Käyttäjä Y tekee Sampon kanssa vakuutuksen vuonna 2001, samoilla ehdoilla kuin käyttäjä X mutta kk-maksu on vain 11€.

    Nyt jos voit kertoa minulle mitä Käyttäjä X hyötyy tästä asiakassuhteesta, eli miksi ei kannata vaihtaa Tapiolaan missä saa samat ehdot hintaan 11€/kk / vaihtaa Tapiolaan kk ja sitten takaisin, jotta saa kk-maksuksi 11€ eikä 15€. Olen yrittänyt itselleni selittää tuota, mutta en ole löytänyt mitään järkevää syytä - varsinkaan en tuolle että vaihdetaan ja sitten takaisin.
     
  20. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Varsinkin 'vanhemmat' (40+) ihmiset ovat kovin uskollisia sille ketjulle jonka valitsee - esim. operaattoripuolella Soneralla varmaan on vielä n. puoli miljoonaa Sonera Classic liittymiä, joita ei ole myyty muutamaan vuoteen. Ei kuulema kannata parin euron /kk säästön takia tehdä mitään, 'jos sitten vaikka tulisi jotain ongelmia'.

    Edit: ja sitten tulee mieleen että puheajat on saannut kun on vaihtanut Classic->Classic Duo esim, joten ei niitä varmaan noin paljon ole. Mutta kumminkin: tuntuu että 'vanhemmat' yleensä pitäytyy siinä tutussa ja turvallisessa, vaikka maksaakin vähän enemmän.
     

Jaa tämä viestiketju