1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna:n puhelinmarkkinointi

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja J.J-75, 18/5/05.

1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
  2. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Minkä vitun takia piti aloittaa uusi ketju jos edellinenkin lukittiin.

3. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    DNA:lta soitettiin sinulle yksi puhelu ja se pilasi elämäsi niin että siitä pitää vaahdota foorumilla vaikka ylläpito kannanottonsa omasta ketjusta jo esitti.

Oikeasti muutenkin huvittavaa kuinka ihmiset jaksavat tapella noin pienestä asiasta, etenkin kun on hyvin mahdollista että olet tietosi jollain lippulapulla kuitenkin antanut (ja luonnollisestikkaan ei tullut mieleen selvittää lähdettä ennen valitusta?)

Paljon helpommalla olisit päässyt kun olisit päässyt kun olisit asiallisesti ilmoittanut että et ole kiinnostunut ja et halua että sinulle soitellaan enää. Samalla olisit voinut tiedustella sitä tietolähdettä. Kehoitan kaikkia toimimaan näin jos on sama tilanne. Näin olisi jokaiselta osapuolelta säästynyt turhaa vaivaa, ei yksi puhelinsoitto nyt noin paljon voi käydä aikuisen ihmisen itsetunnolle.

Todellakin huvittavaa kuinka ihmiset soittavat poliisin, Karpon ja Karhuryhmän paikalle ennen kuin edes miettivät olisiko asiallisempaakin tapaa ilmaista asia. Joskus muinoin hetken työskentelin puhelinmyyjänä, ja aina sillontällöin näitä ammattivalittajia ilmestyi, jotka kertakaikkiaan vetivät palkokasveja hengityselimiin koska heillä oli viikko sitten tilattu suoramarkkinointikielto suoramarkkinointiliiton jäsenille johon edustamani pikkufirma ei edes kuulunut. Jos virhe onkin sattunut, kannattaa sen pohjalta luonnollisesti uhkailla ja haukkua sitä köyhää opiskelijaa joka tekee extra ansiota soittelemalla läpi listoja joita hänelle eteen tyrkätään.
    Ilmoittamalla asian asiallisesti myyjälle sai kiellon päälle käytännössä heti ja puhelu loppu 10 sekunnissa, mutta toki on järkevämpää pilata molempien päivä ensin haukkumalla myyjä pystyyn ja sitten rustaamalla valituskirjeitä erinäisille instansseille (kunnes paljastuukin ettei edes mitään aihetta ollut)

Ymmärrän että häiritsee jos jatkuvasti sama myyjä vaivaa, mutta yksi puhelu; jollakulla on pipo tiukalla.

4. rasanttu

Tykkäykset:
    12
    Siinä oli senverran asiaa että eiköhän voi pistää tämän ketjun lukkoon ja esimerkiksi muille tyhjästä valittajille. Ne raukat jotka noita listoja läpi soittelee on tosiaan "köyhiä" opiskelijoita. Siinähän sitten huudatte niille perkele.

5. Tuamas

Tykkäykset:
    0
    Tosiaan, itsekin ihmettelen kuten edelliset, että oletko nyt varmasti selvittänyt mistä tuo soittaja on saanut numerosi?
    On hyvinkin mahdollista, että numeron lähde on jokin aivan muu kuin Dna:n asiakasrekisteri.

6. Jumro

Tykkäykset:
    0
    Höpön, höpön Juzt. Itselleni ja eukolleni tuli toissa viikolla yhteensä kahdeksan (8) myntisoittoa eri tahoilta. Molemmilla on kielto päällä, mutta eihän tuo häiritsevä roskaväki sitä ymmärrä.
    Jos Juzt on sitä mieltä, että 1 soitto ei päivää pilaa, niin varmaankin kukin yksittäinen puhelinmyyjä on samaa mieltä. Vastaanottavassa päässä tunnelma on tosin hieman toisenlainen.
    DNA:n kauppiaat ovat röyhkeitä, eivätkä usko hyvällä. Tiedän, koska kaksi kertaan ystävällisesti huomauttanut olemassa olevasta kiellosta.
    Nykyisin vastaan kaikille puhelinmyyjille: "Vedä huora vittu päähäsi ja lopeta häiritseminen".
    Muu ei auta.

7. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    no sen takia just kun lukittiin

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    en ole huutanut niille... sopimus on sopimus ja se koskee dna:ta myös.

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    just kuukausi sitten avattu liitymä, ei ole vaan vaikea arvata.

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mulle on aivan sama ylläpidon kanta asiasta ja tarkotus on hyvä opastus niille jotka ei niitä soittoja halua.

En ole viitsiny itse ottaa selville ja mä en jaksa kuunnella heidän selityksiä asiasta johon tuskin otetaan kantaa sen kummemmin, (joku soitti, fine, työpäivä jatkuu). nyt kun viranomanen ottaa asioita selville mihin ne on vartavasten palkattu ja asian saa muutamalla lauseella netin kautta eteen päin, ei iso vaiva. Lisäksi sillä on valta antaa kakkaa niskaan ja itseltä ei kulu pennin latia koko touhuun.

Sopimusrikkomus on se keino laittaa DNA tajuamaan ettei kuulu asiakkaisiin jota häiritään jatkossakin. Pidetään sopimuksesta kiinni. Niinhän nekin tekee ja vetoaa aina jossain maalaisjärjelläkin tajuttaviin asioihin lakipaskalla. Samaa "lääkettä" vaa takasin, kyl oppivat.

Ei se "opiskelija" siinä mitään syytteitä saa. Enkä ole haukkunut puhelimessa ketään. Mulla oli muutenki vaa kiire. Kyselin niinkuin asiaan kuuluu.

Se on vaan niin että jos soitat DNA:lle niin mitään ei tapahdu missään asiassa. Ja toisekseen jos ovat mun tietoja toiseen ulkoistettuun firmaan luovuttaneet, ne sinne saattaa muuta tarkotusta varten myös jäädä. En pidä siitä että tietojani noin vaa jaellaan. Jos taas ne oliskin DNA:n omia työntekijöitä, on parempi olla soittelematta suoramarkkinointi tarkoituksessa kun raksi on ruudussa. Viranomasille ne joutuu selvityksiä sentään tekemään ja se onkin vaa heille hyvää oppia kuin asiakkaita kohdellaan. Mulle ei toistamiseen luuria läiskitä korvaan jos soitellaan ja ei ole salattavaa.

11. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Lauseet, vaikkakin ne on irroitettu laajemmasta tekstistä, niin ne kertovat kyllä ihmisestä paljon.

12. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    On perin surullista että kyseinen häiritsevä roskaväki tunkeutuu meidän arjalaisten valioyksilöiden laatuelämään niinkin törkeällä tavalla kuin soittamalla puhelimeemme, vaikka me asiallisesti kehotamme näitä huoria ja sivutoimisia telemarkkinoijia vetämään naisen sukupuolielimen päähänsä. Tokihan näin asiallisesta kehoituksesta pitäisi tyhmemmänkin myyjän ymmärtää että asiakas tarkoittaa että: "Meillä on suoramarrkkinointikielto ja jos se ei näy/koske teitä niin haluisin sen voimaan sinnekin"

Jos todellakin joku yksittäinen firma ei suostu merkitsemään suoramarkkinointikieltoa tietoihinsa vaikka sitä asiallisesti (sanamuoto "vedä huora vittu päähäs" ei käy tässä kohtaa) pyydetään tai sama pulju soittelee jatkuvasti kehotuksista huolimatta, voi asiasta toki tehdä viranomaisille ilmoituksen.
    Luuletko ihan tosissasi että ne soittelijat tekevät myös soittolistat ja hankkivat numerot? Ja luuletko että soittajalle raivoaminen jollain tavalla vaikuttaa siihen arvotaanko numerosi uudestaan listalle? Parhaassa tapauksessa soittaja ei edes näe mihin numeroon on soittamassa ja varmasti hän ei niitä valikoi. En tiedä auttaako muu, mutta tuo tyhjänpäiväinen kiukuttelu väärälle henkilölle ei ainakaan auta yhtään mitään.

Kumma vaan että näille raivopäille aina soittelee firmat jotka eivät kuulemma millään usko, kun taas itselle soittaneet ovat aina uskoneet kun pari kertaa on asiallisesti ei sanonut. Mielenkiintoinen sattuma tosiaankin.

Vaivaiduitko muuten selvittämään mistä tietosi ovat saaneet, tai kysymään kuuluuko kyseinen firma suoramarkkinointiliittoon? Monet kun tuntuvat luulevan että suoramarkkinointiliiton kielto koskisi kaikkea telemarkkinointia, väärin. Koska olet tuon kiellon hankkinut, sen päivittyminen saattaa hyvinkin kestää, etenkin jos pikkusieluinen asiakas päättää asiasta kertomisen sijaan aukoa päätänsä myyjälle. Lisäksi jos pulju ei suoramarkkinointikieltoon kuulu, niin ei kyllä varmasti kieltoa tule ikinä päälle tuolla huorittelulla. Lapsellista sanon minä, tuollaista huutelua voisin lähinnä odottaa nakkikioskin edessä pussikaljaa juovalta angstiselta teinikovikselta.

Minullekkin aikanaan haistattele kerran yksi idiootti kun soitin asiakasrekisteristä saatuun numeroon. Loogisesti päätin tästä eteenpäin aloittaa kaikki puhelun "Haista sinä saatanan mulkku pitkä paska ja tilaa"... tai sitten en.

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Sano mitä hyötyä on itse soittaa... ei mitään, tehkööt selvityksen, se on paljon paskempaa. Niin ja toisekseen DNA:n aspassa on raukkamaista väkeä joista ei voi valittaa kun kieltäytyvät kertomasta nimeään. Mä en ole ikinä asiakkailta kieltäytynyt kun jotain hommia oon tehnyt, kertomasta nimeäni, käsittelemästä valituksia, pelännyt pomojen reaktioita, oikeustoimia tai muutakaan. Kun tietää itse tekevänsä oikein, miksi ei uskalleta? Onko jotain salattavaa? Herää kysymyksiä erinnäisiä määriä.

Mikä vika on säästää?

No mitä se nyt kertoo... Huvikseni sen ja hyödyn takia teen... Teksteistä on tietty vaikea sitä ymmärtää, myönnän sen... Vähän sarkastiseen sävyyn kandee ottaa jos tuntuu naurettavalta. Ei kaikki aivan vakavissaan viitsi kaikkea tehdä. :))

Ei kaikkea kannata selvittää erikseen niinkuin "irrottamasi" tekstit. Kyllä hyödyn voi jokainen miettiä itse, en viitsi ihan hyödytöntä hommaa tehdä. Itse kyllä älyän mitä ne ajattelee jos sinnne soitan. pah! ei merkitystä.

"Asiasta toiseen, kannataa miettiä vaikka mitä Sutin päässä liikkuu kun se laittaa opetusministeriöön kirjeen ja vaatii selvitystä pullonkorkin tiukkuuden suhteen, tai millon minkäkin. Pakko pitää kokouksia ja antaa päätös. Jätkä aika korkeassa asemassa ja ei pitäs tyhmä olla."

Tuolla halusin vain verrata etten tee moraalisestikaan väärin ja käytä palvelua vain vaikka huvikseen kun sellanen on. Kyl siitä lähdetään että siitä voi olla jotain hyötyäkin.

Se mun hyötypuoli kokonaisuudessaan sitten jääköön mun asiaksi, se on niin pitkä juttua jo.

14. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Juzt voisi päättää kyllä että millä kannalla on ennemminkin itse. Ensin ei ollut hyvä mitä mä teen ja sitten kehottaa viranomasten puoleen kuitenkin kääntymään toista.Ota selvää nyt sitten. Ehkäpä halusit ettei heti lähdetä niin radikaaleihin toimenpiteisiin ja pitäisi asteittaan kovistella porukkaa joka ei vähemmällä usko. Itse olen kyllä tullut tuohon tulokseen, ei muuta kuin täysi hönkä päälle, neuvottelu loppuu heti ja rangaistus rikkeistä tulee yhtä varmasti kuin Manulle illalllinen, jos sellaista havaitaan.

15. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Sarjassamme väärä vastakkainasettelu suoraan oppikirjasta.
    Sanoin että jos asiallisesta selvittämisestä ja suoramarkkinointikiellosta mainitsemisesta tai sen pyytämisestä huolimatta sama taho edelleen soittelee, voi asiasta toki tehdä viranomaiselle ilmoituksen. Se että raivotaan vaahto suussa, tai soitetaan viranomaisille heti ensimmäisenä yhden puhelun perusteella ei minusta kumpikaan ole kovin asiallista käytöstä. En toki sano etteikö viranomaisia voisi jossakin tapauksessa tarvita, mutta se ei tarkoita sitä että ainoat vaihtoehdot olisivat Karpo ja Kuluttajasuoja tai höyrypäinen raivoaminen myyjälle.

16. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Juupa juu yhden puhelinsoiton takia nostetaan hirvee haloo ja laitetaan viranomaiset hoitamaan asiaa mitä ei itse jaksa/viitsi hoitaa. On siinä tietosuojavaltuutetulle tai viestintäviraston työntekijöille motivaatio korkealla kun lähdetään tälläistä selvittämään.

17. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Iteppä ovat hommansa valinneet... Jonkunhan on aina oltava ensimmäinen tai viiminen, halusit tai et.

18. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Just. Tosi fiksua käytöstä taas - missähän näitä sikiää(!?)
    Joku (luultavasti opiskelija) tekee duunia minimipalkalla että pärjäisi, kyllä ikävää hommaa jo muutenkin ja sitten taukit haistattelee pitkät. Mielummin vaikka lyö luurin vain korvaan.
    Niinku tuossa edellä on mainittu, ei ne soittelijat ite niitä numeroita valitse eikä ne tosiaan välttämättä edes tiedä minne soittaa ja sitten joku jälkijättöinen alkaa huutamaan ja reuhaamaan kuin viimeistä päivää jos toinen vain tekee työtään.

19. rasanttu

Tykkäykset:
    12
    Minne voin valittaa, DNA lähetti minulle kysymättä tänään 2 Fazerin sinistä suklaalevyä!! Todella törkeää. Mistä lienevät osoitteeni kaivaneet. Täytyy asioida kuluttajaneuvojalla ja kuluttajavirastolla huomenna!

*wirn*

20. Kirjafani

Tykkäykset:
    2
    Suomi on vielä vapaa markkinatalousmaa ja täällä saa soitella ihmisten kännyköihin.
    Tekstiviestit ja sähköpostit on rajoitettu.

Mistähän markkinointikiellosta täällä vaahdotaan? Tokihan saa soittaa jos joku vaan viitsii vastata. Puhelinyhtiöiden maksulliset kieltonumerot menee vain muutamalle telemarkkinointiyhtiölle.

Jaa tämä viestiketju