1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna:n laskutus sekoilee jälleen

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Anonymous, 5/1/03.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tällä hetkellä ongelmana on se, että osa puheluista ei veloitu. Tarkistin kahden liittymäni saldon ja niissä pitäisi olla kertynyt jo runsaasti saldoa. Näin ei kuitenkaan oma dna näytä. Soitin asiasta laskutusneuvontaan ja siellä sanottiin, että järjestelmässä kyllä näkyy soittamani puhelut, mutta jostain syystä niitä ei ole veloitettu. Eli tällä hetkellä järjestelmä ei veloita soittamastani puheluista.
    Näin se homma etenee...

2. Aero

Tykkäykset:
    0
    Heh :) Mutta sehän on vain hyvä sinulle, vai? Oma DNA:ssahan lukee että se viive on noin 24h.

3. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    elä välitä,kyllä Dna:lla laskutus pelaa! itselleni saldo näytti 75 eur+maraton maksua,(silloin kun laskutus katkeaa)lasku tuli,olikin 153 euroa,eipä tuo mitään,hyvityksiä jotka on aikoinaan veloitettu,ei tule kuin vaatimalla vaatien ja maraton oli laskutettu 2kk...

Kyselin tätä kun maratonia ei laskutettu edellisen kuukauden puolella,kertoivat silloin että heidän mokansa eikä sitä voi/saa laskuttaa jälkeenpäin jos kerran eivät ole ajallaan sitä muistaneet..

Vaan:kuinkas kävi...eikun maksa...ei auta valitus..

Toinen ihmeellisyys löytyy venäjän rajan pinnasta,jos olet laittanut puhelimesta "verkon valinta" manuaaliseksi,kuinka ihmeessä minulla voi olla venäjän verkossa soitettuja puheluita???

4. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Eipä näy omassakaan denassa lainkaan laskua, pyöreää nollaa kaikki. Sim-valikon saldo ilmoittaa olevansa pois käytöstä.

5. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Juu kyllä siellä oma dna:ssa jotain häikkää on: mulla saldo on näyttänyt heti avaamista seuraavasta päivästä alkaen ainoastaan Kotimaan puhelut 2,86 euroa. Tuolloin en ollut vielä taatusti noin paljon soittanut ja sen jälkeen olen kyllä soittanut, mutta saldo ei ole muuttunut...
    Olen itse yrittänyt järkeillä, että tuo 2,86 euroa olisi avausmaksu (hinnaston mukaan 2,90) - jonka kyllä olisi loogisempaa olla jossain muussa kohdassa kuin "Kotimaan puhelut", eikö?

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Joo. Avausmaksu ei näy tuossa saldossa ollenkaan.

7. HeNNa

Tykkäykset:
    0
    eipä ollu uutta...

kaverilla laskutettiin monta kuukautta jälkeenpäin muutaman sadan euron arvosta puheluita, ku se oli ruottissa töissä ja puhelut ei kuulemma päivittyny ni aina tuli uus lasku vaikka luuli jo maksaneensa kaikki...se sit jälkikäteen alko laskeen et vaikka se olis 24h ollu puhelimes siel ollessaan ni ei ois niin paljo tullu laskua...tiijä sit miks noin, mut tyypillä ei jostain kumman syystä ainakaa dna:ta enää oo... :D

8. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Minulla telia teki samaa, laskua tuli vaikka kortti ei ollut edes puhelimessa.

9. Haksu

Haksu

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    Dna sekoilee

Pitää kyllä paikkaansa minulle oli avattu marraskuun puolivälissä neljä (4) liittymää, vaikka en ole edes tilannut mistään niitä, puhumattakaan että olisin käynyt jossain Dna myymälässä.

Sattuuhan sitä !!!!!

Haksu

10. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsellä näkyi laskutuksessa että olisin vastaanottanut ulkomailla puheluita 10 sekunnin edestä. Ja kun tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Ei edes kukaan tuttuni käynyt niihin aikoihin ulkomailla!

11. Zopelius

Tykkäykset:
    0
    Laskuissa sössimistä on kaikilla operaattoreilla tasaisesti. Ei suinkaan ole dna ainoa jolla laskuissa on omituisuuksia.

12. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No ei kai kukaan noin ole väittänytkään etteikö olisi. Denalla vaan vähän turhan paljon noita sotkuja.

13. villho

Tykkäykset:
    0
    mun äiti vaihto radiolinjan dna:han joskus marraskuun alussa ennen näitä kaikkia joulutarjouksia. vaihto tapahtui kuitenkin sillä lailla että dna lupautui irtisanomaan vanhan RL:n liittymän. nyt on kulunu kaks kuukautta eikä RL:n liittymä ole vieläkään sulkeutunu. pari soittoa on lähteny jo dna:lle ja kauppaan josta liittymä otettiin. mitään ei ole kuitenkaan vielä tapahtunu.

näin täällä päin..

14. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Mitäs ihmettä te sinne dna:lle soittelette? Radiolinjan liittymän sulkemisestahan tuossa on kysymys eli soitto Radiolinjan asiakaspalveluun (05095050) ja ongelma on poissa päiväjärjestyksestä.

15. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itselläni ei ole ollut laskutuksesta huomautettavaa aiemmin, vaikka internetissä on joskus näkynyt Oma Dna-sivujen saldotiedoissa muutama ulkomailta tai ulkomaille lähetetty viesti, vaikken ole Dna:sta lähettänyt yhtään viestiä ulkomaille, enkä ole vienyt Dna:n liittymää Venäjälle mukanani.. Laskulle asti nämä summat eivät kuitenkaan ole tulleet.

Viimeisimmässä kotiin tulleessa laskussa on veloitettuna puheluita Dna-liittymiin vajaalla 60 sentillä. Muuten hyvä, mutta a) minulla ei ole ketään tuttua kenellä on Dna-liittymä muuta kuin modeemikäytössä ja b) kyseisellä kortilla ei tehdä muuta kuin käytetään GPRS:ää... Puheluja varten minulla on Radiolinjan liittymä, jollainen löytyy myös kaikilta henkilöiltä, joille soittelen omasta numerostani. En jaksa alkaa noin pienen summan takia soittelemaan ja jonottamaan Dna:han, mutta jos sama toistuu ensi kuussa, saavat selittää mistä nykivät laskutettavaa.

16. jussi67

Tykkäykset:
    0
    Ei oo totta jumalauta!

Minulla yrittävät heivata kaikki puheaikatarjoukset ja ilmaiset kuukausimaksut pois, kun myyjän kehotuksesta olin
    ottanut dnaPerhe-sopimuksen ja sitten vielä kytkenyt DNA-vakion omaDna-palvelussa. Väittivät, että edut raukeavat jos
    liittymän hinnoittelu muuttuu = perhe ja vakio. Sanoin aspaan, että tuo on törkeää kusetusta, enkä tietenkään suostunut
    maksamaan. Dna:lta sanottiin että se on myyjän vika ja he selvittävät asiaa. Eli jos olette avanneet Dna:n 17.12.-24.12.
    2002 välisenä aikana, kannattaa tarkkailla laskua. En muista nähneeni tai kuulleeni mitään mainintaa moisesta
    käytännöstä. Muistaako joku toisin ?
    Missään ei ollut myöskään mainintaa dnaVakion kytkemisen haitallisista vaikutuksista. Minulle Sanottiin aspassa, että jos vakio
    olisi kytketty heti avauksen yhteydessä edut olisivat säilyneet ennallaan. Koska asiasta ei olllut mainintaa missään,
    katson ettei heillä ole oikeutta poistaa kampanjaetuja. Jos eivät suostu, vien asian kuluttaja-asiamiehen hoidettavaksi

Jussi Jaatinen

17. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Ei oo totta jumalauta!

Tästä ominaisuudesta nimenomaan oli puhetta täällä juuri tuo kanpanjan aikana. Ainoa ongelma minkä DNA on tehnyt on se, että tuo tuotiin julkisuuteen hivenen jälkijunassa pienellä piiperruksellä kesken ensimmäisen kampanjan, siis kun Vakio julkaistiin. Juuri tuona aikana valpasmyyjä olisi ollut perillä asiasta, mutta toisin asiaa taitaapi olla. Eli kyseisenä aikana mitään 'harmaata' aikaa ei pitänyt olla.

18. joggey

Tykkäykset:
    4
    Re: Ei oo totta jumalauta!

Vakion lanseerauksen yhteydessä ainakin veppisivuilla oli ehdoissa mainittu aika selvästi, että Vakion kytkeminen lopettaa mahdolliset vanhat voimassaolevat kampanjaedut, vain liittymän avaamisen yhteydessä voi saada Vakio-hinnoittelun ja uudet kampanjaedut.

19. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Aika hassu ehto tuo, että Vakion kytkiessään menettää puheaika- tai muut kampanjaedut. Vastaavaa ansaa ei ole ainakaan Soneran ja Radiolinjan kampanjaehdoissa. Liittymätyypin vaihtaminen tai lisäpalvelujen kytkentä on sallittua ilman, että menettää jo annettuja etuja..

20. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ongelmia on.Kaksi liittymää.
    Aikaisemmin niputettu samaan laskuun. Nyt toisesta tuli erikseen lasku ja toinen on edelleen avoimena.Tarkkailen laskua lähes päivittäin.Dna:n palveluissa on alkanut olla muitakin ongelmia.

Jaa tämä viestiketju