1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA:n laskutus ja olematon liittymä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Simpleton, 4/8/03.

  1. Simpleton

    Liittynyt:
    29/10/02
    Viestit:
    131
    Tykkäykset:
    0
    Sain tänään DNA:n loppulaskun aikaisemmin irtisanomasta liittymästäni. Tarkistin tiedot, jotka pitivät paikkansa lukuunottamatta yhtä asiaa. Laskuun oli ilmaantunut nimissäni oleva Yritysliittymä, josta oli veloitettu kuukausimaksut kesä- ja heinäkuulta. Kyseistä liittymää minulla ei ole koskaan ollut. Soitin aspaan ja siellä myönnettiin virheeksi. Maksettavaa kyseisestä "liittymästä" olisi tullut 19.84 euroa.
     
  2. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Nyysseissä oli myös juttua, että joku oli sulkenut liittymänsä 2 vuotta sitten ja nyt saanut Yritysliittymästä laskun, jota sillä ei ole ikinä ollutkaan.

    DNA:nhan piti parantaa laskutustaan, mutta nyt näyttää pahasti että ne lähettelee noita Yritysliittymän laskuja kaikille siinä toivossa että jotkut ne epähuomiossaan maksaa?
     
  3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    No vahinkoja tapahtuu, julmaa mutta koomista tilanteessa on se että muutama viikko sitten poliisi varoitteli huijareista jotka lähettelevät tekaistuja pinehköjä laskuja firmoille.
     
  4. Simpleton

    Liittynyt:
    29/10/02
    Viestit:
    131
    Tykkäykset:
    0
    Eli opetuksena on se, että kannattaa olla tarkkana. Sitäpaitsi Yritysliittymän avaaminen vaatii käsittääkseni y-tunnuksen.
     
  5. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Vahinkoja sattuu kaikille ja siinä ei ole mitään ihmeellistä. Mutta miten on mahdollista, että DNA on lähettänyt usealle Yritysliittymän laskun, vaikka heillä ei ikinä ole ollutkaan Yritysliittymää.

    Ymmärtäisin asian, jos se olisi lähtenyt yhdelle henkilölle, mutta nyt tiedän kolme tapausta, jotka ovat saaneet Yritysliittymästä turhan laskun. Mielestäni tämä ei enää ole vahinko ja jos on, niin olisi julkinen anteeksipyyntö paikallaan :)

    Tämän takia pidän näppini kaukana kyseisestä yrityksestä.
     
  6. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    "Uusi laskutusjärjestelmä" lienee käynyt "yhden testin liian vähän" läpi. ;)
     
  7. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ei näistä dna:n laskutussekoiluista enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa..?
     
  8. liekki

    Liittynyt:
    31/7/03
    Viestit:
    517
    Tykkäykset:
    0
    Se onkin mielenkiitoista että aina laskutetaan "vahingossa" liikaa, vai onko jollekkin muka tullut joskus selkeästi liian pieni lasku. Tai jopa palautuksia vuosien takaa?

    Muistui taas elävästi mieleen kun joskus modeemiaikoina tappelin Elisan kanssa joka kuukausi, noin puolen vuoden ajan liian suurista lankapuhelin laskuista. =) Aina myönsivät: Joo tässä on pieni virhe, voit hävittää sen vanhan laskun, niin lähetän sinulle uuden.

    Sitten tuli mitta täyteen ja vaihdoin adsl-liittymään.
     
  9. Marjo.

    Liittynyt:
    1/12/02
    Viestit:
    777
    Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Taitaa olla niin, että jos on saanut liian pienen laskun, pidetään suu visusti kiinni ja toivotaan, ettei kukaan huomaa mitään. ;) Sitten kun sitä ruvetaan jälkikäteen karhuamaan, voikin taas siitä itkeä joka paikassa...
     
  10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Ohan näitä, tiedän pari tapausta missä ei tullu kuin kk maksut ~puolenvuoden ajan, ottivat yhteyttä operaattoriin ja saivat sitten oikena laskun, joko tosin oli aikas suuri pitkästä ajasta johtuen :)
     
  11. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19841
    Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    vahinkoja tapahtuu ja ne ilmoittivat että parantaa laskutusta ja edelleen se on kesken mutta itselleni ei ole kertaakaan tullut mitään laskutus häikkää paitsi yhden kerran ku niillä oli laskutus koneet rikki niin sitten ne päätti tehä silleen etten maksa sitä kk:ta ollenkaan mutta mun kannalta huonolla tavalla ei oo kertaakaan laskuja tullut ja liittymä on ainakin minulla ja kaikilla ketä tunnen niin toiminut yhtä hyvin kuin rl ja sonera
     
  12. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Vahinkoja sattuu, koska niistä ei tule juuri mitään seurauksia. Hyvällä tuurilla asiakas maksaa epähuomiossa ja huonolla asia korjataan. Mielestäni tollaistesta pitäisi olla sanktio, esim. 150 euron hyvitys asiakkaalle. Tämä panisi firmat panemaan enemmän resursseja sen valvomiseen, ettei virheellisiä laskuja lähde.
     
  13. Pakana

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    551
    Tykkäykset:
    0
    Mulle on sattunut niinpäin että on tullut liian pieni lasku.

    Eli kun [hyödykkeen*] otin valitsin että maksan sen kerran vuodessa - mutta muutin sitten mieleni, ja soitin aspaan, että jatkossa laskut 3kk välein. Ensimmäinen 3kk laskun maksoin - seuraava lasku tuli vasta vuoden päästä. Sen jälkeen on aina 3kk:n välein tullut laskut. Periaatteessa sain 9kk ilmaiseksi :)

    *= Enpähän sen tarkemmin mainitse mistä oli kyse.
     
  14. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Oletko Mäksä jo ajansäästämiseksi tallentanut standardivastauksesi koneellesi - josta sen saa kätevästi copy&pastettua tänne jokaiseen threadiin, jossa dna:n ongelmista kerrotaan? ;)
     
  15. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19841
    Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    eipä oo ja tosta että en maksanut tota yhtä kk:ta ollenkaan ni en oo muistaakseni maininnut ees muualla
     
  16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos sillä on mäksäraattori :)
     
  17. muju

    Liittynyt:
    26/9/02
    Viestit:
    53
    Tykkäykset:
    0
    tänään kolahti postiluukusta dnan lasku ja ihan oikein ne oli liittymätyypin laittaneet... kuten muunkin laskun. ajanjakso tosin oli kesä- ja heinäkuulta. lasku on kyllä nyt parempi kuin ennen -> selkeämpi ja saa enemmän tietoa siitä kuinka lasku on kertynyt. (selkeämpi mun mielestä ;)
     
  18. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19841
    Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    toi oli hyvä...*reps*
     
  19. lugas

    Liittynyt:
    7/8/03
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    Sain samanlaisen laskun joka oli päivätty 30.07. Irtisanoin kyseisen liittymän ainakin vuosi sitten. Tosin ei se mikään yritysliittymä ollut. Puhelimella en päässyt aspaan vaan sähköpostiin vastattiin tänään ja pahoiteltiin tapahtunutta.
     
  20. juppepuputti

    Liittynyt:
    3/10/02
    Viestit:
    36
    Tykkäykset:
    0
    Toi DNA:n laskutuspuoli on ihan sekaisin .... Aspan tätit ei TODELLAKAAN Tiedä mistä puhuvat , ja syöttävät täyttä paskaa ihmisille. Viimeksi eilen pyysin aspan tätin puhumia asioita paperille(s-posti) .. Vastaus oli että hän ei voi lähettää ollenkaan s-postia<-- outoa ...

    Irtisanoin liittymäni (+GPRS) toukokuun loppupuolella. Täti vastasi että liittymässä on 2 viikon irtisanomisaika (<-- ok lukee sopimuksessakin) , mutta lisäpalveluissa ei ole joten se irtisanottiin 31.5 .. Aspan täti sanoi , että maksettuani toukokuun laskun , homman pitäisi olla ok , koska alle 3,5 € laskuja ei lähetetä .... Pyydettyäni NÄITÄ kirjallisesti , ei ole vastausta kuulunut !!!!!

    Nyt tuli sitten lasku KOKO kesäkuulta liittymästä ja gprs:ä ...
    PER... siellä DNA:lla ei toimi edes yksinkertaiset laskutusohjelmat (olivat meinaan kumossa kun ekan kerran soitin aspaan) .. Täytyy ihmetellä millä tekniikalla ne nuita puheluita välittää. Työntekijöillä ei ole sähköposteja ... TMS.. tms..

    Nyt aspan täti väittää että loppulasku lähetetään aina , oli se kuinka suuri tahansa .. GPRS:ssä myönsi virheen tapahtuneen , mutta mitään kirjallista dokkaria en ole vielä asiasta saanut ..
    VITTU ton puljun kanssa pitäis kaikki puhelut sinnepäin nauhottaa .. olen pyytänyt ainakin 10 kertaa lähettämään palautetta minulle erilaisista viosta tms.. ja vastaukseksi olen saanut yhden vakioviestin, jossa selitettiin miten GPRS ei toimi joittenkin lupaamalla 80kbs nopeudella ....

    LOPPUKANEETTINA... Aspan täti ei edes osannut sanoa mitä teen ton laskun kanssa kun eräpäivä alkaa lähestyä ... maksanko vai revinkö ...
    V..... amatöörejä.
     

Jaa tämä viestiketju