1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna:n kummalliset yhteydet.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja J.J-75, 9/12/02.

1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    DNA:lla on niin ihmeellisiä kummallisuuksia yhteyksissään ollut etten muissa liittymissä ole vastaavaa huomannut.

Epäjatkuva lähetys ei toimi kunnolla. Tämä taustakohinaan liittyvä vika, jossa puhelimeen puhuja kuulee vastapuolen ääntä (eli kohinaa) kun hän ei puhu. Eli tätä ei kuulu vaan puhelu pätkii. Yhteys tuntuu katkenneen ja pitääkin joskus kysyä, "hei, oot sä siellä". Tuntuu kuin seinille puhuisi ja tässä tapauksessa valitus asiakaspalveluun ei tuota tulosta. Taitaa asiakaspalvelussa olla samaa vikaa...

Toinen koskee puheluissa ilmestyvää toisenlasta kohinaa, melko kovaa kohinaa puhelun aikana. Saattaa kuulua ihan keskenkaiken ja vastapuolen täytyy sanoa jotain jotta kohina lakkaisi.

Onko muut huomanneet samaa?

Puhelimissa ei vikaa ole.

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Juu. Sen huomaa kun molemmat ovat hiljaa, alkaa taustakohina mutta kun jompikumpi alkaa puhua, niin kohina vaimenee.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Periaatteessa verkon pitäisi tämä kohina generoida, silloinkun toisen osapuolen luuri ei sitä lähetä. Eli on varmaan lieviä tasoongelmia sen kanssa.
    Edit tätähän sinä tarkoititkin

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itse olen huomannut saman jutun soitettaessa Nokia 6310-puhelimeen.. Sama juttu Sonerasta Soneraan ja Sonerasta Radiolinjaan soitettaessa. Kun vastapuoli ei puhu mitään, on niin hiljaista, että täytyy tarkistaa puhelimen näytöltä, onko kaveri enää ollenkaan linjoilla..

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Joo... eli tätä "vaivaa" esiintyy muilla verkoilla myös. Ite vaa kiinnitin huomiota kun puhun niin paljon DNA:lla.

Jouduin myös yöllä sitte kuiskimaan, ja huomasin että täytyy olla näköjään riittävän kova ääni jotta puheyhteys aukeaisi. Se otti päähän kun toinen osapuoli kysy kysymyksen jälkeen, "Kuulitko" olin hölmönä ja kysyin "mitä". Tätä tapahtui monta kertaa ja sitte päätin et nyt hyssyttely saa riittää... Tosi paska juttu. Mulle luvattiin soittaa siitä jo tänään, mut koskaan ei asiakaspalvelu ole pitäny lupaustaan soittamisen suhteen, olipa syy sitten mikä hyvänsä.

hohhoi... ei voi muuta sanoa.

6. Bustis

Tykkäykset:
    0
    Kiinnostaisi silti tietää mitkä puhelimet ovat kyseessä ja tapahtuuko samaa molempiin suuntiin?

7. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Muutaman kerran tullut tuo kohina vastaan dna:lla Kuopion suunnalla, ei oikein muuten. Jotain tekemistä sillä on tuon yleisen kuuluvuuden kanssa, kun tähän mennessä kohina on tullut mukaan hiukan heikommassa kentässä.

Myös Sonera on onnistunut joskus kohahtamaan, mutta ei ihan niin selkeästi.

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kyllä tapahtuu... molempiin suuntiin yhtäaikaa ja yhtä paljon vain toiseenkin suuntaan. itellä on n. 10 puhelinta ja 6310 pääasiassa oon soitellu. Takuuta on noin 3kk jäljellä ja huollossa testerissä, ei mitään vikaa. Muija vaihto 2v. 6210 8310:iin jossa takuuta suunnilleen saman verran, huollettu 2 kertaa virtanäppäimen takia aikasemmin ei muuta.
    Sen mitä nyt oon ite muillapuhelimilla kokeillu niin ihan sama juttu.

Netmonitor DTX on...
    Joopa joo.... kyl se näyttäis olevan nyt verkossa vikaa. Soittas se DNA kans jo.
    Lähen työmatkalle tossa huomena mut torstaina voin ehtiä, ja perjantaina vastailla lisää.

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No nyt on DNA vihdoin ottanut yhteyttä... Vika olisi simmillä. Käyn perjantaina vaihtamassa ihan huvikseni DNA:n laskuun. En vain tajua miten voi simmissä vika olla. Naurettavaa... Sit varmaan on monilla muillakin. Kaverit valittelee ihan samoja vikoja kun kerron omista kokemuksista.

10. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Myös puhelin tuntuu vaikuttavan tuohon... Jossain puhelimessa (en muista mikä luuri oli kyseessä) mä pistin merkille että se teki tuota, linja ikäänkuin mykistyi kun itse puhui pidempään... on aika hämäävää puhua täysin mykkään luuriin :). Ja tämä siis korjaantui kun laittoi simmin toiseen puhelimeen.

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    ei worki... mulla on puhelimia n. 10 esim. 6150,7110,6310,6110,9110 ym.
    vastapuoli vaihtoi 6210:in 8310:iin ja sama homma jatkuu. Tästä oon jo alkanu yli vuosi sitten eka kerran valitella. Ja aina kun ärsyyntyy nii siitä on soitettu moneen otteeseen. Taijan tänään mennä kortin vaihtaan ainaki nii ei voi DNA väittää mitään. Sitte jos kokeilis maanantaina käyä huollossa vielä kääntymässä... Vaikka kävin sieläki jo n. 2 viikkoo sitte.

12. agent

Tykkäykset:
    0
    Isoveli valvoo, kohina johtuu todellisuudessa siitä. Tämän antamani tiedon jälkeen joudun todennäköisesti vaihtamaan henkilöllisyyttäni.

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kone ok. ja kortti vaihdettu. Sama vika jatkuu...

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos luuri tukee ko virranasäästöjä, on ongelma operaattorin, aino mikä käytännössä luurissa on säädettävissä, on mikin kynnystaso, eli mitä voimakkaamat äänet lähetetään. Eikä tuon kanssa pitäisi enään olla verkon/päätelaitteen välisiä yhteensopivuusongelmia.

15. Killeri_84

Tykkäykset:
    0
    Mulla ei oo ollu DNA:ssa ainakaan mitään vikaa. mulla on ollu dna n.4kuukautta ja toiminu niin kuin ajatus!!

16. kielipoliisi

Tykkäykset:
    0
    Eukon kanssa puhutaan aika paljon tuolla dna:n maratonilla. Välillä käy niin, että kuuleekin yhtäkkiä vain oman puheensa omasta kaiuttimestaan. Aika idioottimainen tunne puhua itelleen.. ja sen jälkeen, kun yhteys ei palaa ja painaa puhelun poikki, puhelin hävittää hetkeks kentät ja operaattorilogon ja lataa ne ajan kanssa taas uudestaan... 'mukavia' hengähdyshetkiä yhteydenpitoon.. sitten taas uutta puhelua. Huomionarvoista on, että puhelut kestää helposti >2h.

Mistähän johtuis? Yhteyksiä tekevät N6150><N3210 ja yleensä se on tuo meikäläisen kuustonninen, joka kosahtaa.

Jaa tämä viestiketju