1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna:n GPRS nettiyhteys....joo... ei tästä mitään tuu ...

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja avj, 28/1/03.

1. avj

Tykkäykset:
    0
    Tarkotus oli hävittää toi perinteinen lankapuhelin joka on meillä ainoastaan netin takia...siispä laitoin i nettin GPRS:lle....ja ostin Siemens C55+USB-kaapelin.

Nyt on netti ollut pari päivää käytössä ja voin jo nyt todeta, ettei tästä tuu yhtään mitään.
    Olen kyllä ollut tietoinen, ettei tämä yhteys ole häävin nopea...mutta en ole tiennyt tämän yhteydenolevan suorastaan hitaista hitain .
    Siis voi olla joku sähköpostin tarkastaminenkin olla työlästä ja hidasta hommaa.
    Aikaa kuluu jo siihenkin todella paljon, kun yhteys katkeilee, josta johtuen tietokone tilttaa, jumittaa ja kaatuu.

Mä oon vitun katkera ja pettynyt...että tuli turhaan ostettua toi GPRS-puhelin....pitää kait myydä Simo pois, sillä eihän sitä viitsi normaalina puhelimena käyttää.

Toi perinteinen lankapuhelin+modeemi on siis suorastaan laajakaista ton GPRS:n rinnalla.

avj

2. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Hei! Älä sinä ihminen hermostu!
    Minä hävitin lankapuhelimen viime syyskuussa, enkä ole katunut. Eilen ostin C55:sen ja tänään on ollut yhteys jo 8 tuntia auki yhtämittaa. Postit tulee kahdesta paikasta niin sutjakasti tuossa taustalla.
    Nopeus on suunnilleen sama kuin langallakin. Olisko tuolta apua:
    http://kotisivu.mtv3.fi/PeeVee

3. avj

Tykkäykset:
    0
    : (

Asentaessani tätä yhteyttä, katsoin ohjeet PeeVee sinun sivuiltasi.Ne olikin tosi hyvät ja selkeät ohjeet...että kiitokset niistä.
    Elikkä ei minun mielestäni näissä asetuksissa pitäisi olla mitään vikaa.

Nyt kun on pari päivää kulunut lisää , niin en ole tullut kuin entistäkin surullisemmaksi tään yhteyden suhteen.
    Yöllä tämä pelaa kyllä hienosti, mutta ei sekään paljon lohduta.Että hoiteleppa pankkiasiat aina öisin..heh heh

Täällä takapajulassa ei saa mitään laajakaista systeemiä.Taitaa olla tämä kylän ainut tietokone, ettei ole paljon odotuksia sen suhteen. Soneralta neuvottiin,kun kysyin laajakaistan tulosta, että pitäis kerätä vähintään kymmenen nimen atressin, laajakaistan halukkaista....voi vittu...sais nyt edes sen toisen nimen mun lisäksi.

Katkerana: avj

4. avj

Tykkäykset:
    0
    Niinpä

Lopetin tänään viimein GPRS-pelleilyn.
    Taas surffataan modeemilla, ja voin vain kehua kuinka suht' nopeaa ja katkeematonta touhua tää on...ennen kaikkea vaivatonta.
    Onneksi en mennyt lopettamaan tota lankaliittymää.

Pannaan Simo C55 huutonettiin myyntiin ja katotaan kuinka paljon tuli takkiin.

Jos jotakuta vähänkin vituttaa pätkivät ja hitaat nettiyhteydet, en todellakaan suosittele DNA:n GPRS nettiliitymää.

avj

5. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    heh :) On se tämä ADSL-miesten elämä helppoa =) v**ttaako avj? :)

6. avj

Tykkäykset:
    0
    Rehellisenä miehenä myönnän: KYLLÄ

7. MoD

Tykkäykset:
    0
    Mä olen käyttänyt kesästä asti tätä dna GPRS:ää ja olen suhteellisen tyytyväinen. Välillä on ollut katkoksia, mutta muina aikoina on modeemin nopeudella varmasti toiminut. Ja niitä katkoksia on ollut pahiten juuri viimeisen 3-5 päivän aikana, joten ehkä kokeilit gprs:ää hieman väärään aikaan.

Olen siirtänyt dataa GPRS:llä yhteeensä jotain 3-4 gigaa nyt tämän puolen vuoden aikana ja hyvin on wareakin tullut (no ei :p) ;)) Kyllä tästä lankapuhelimen korvaajaksi on, jos tätä vain osaa käyttää oikealla tavalla :)

8. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Re: Niinpä

Älä yleistä, ei mulla ole mitään ongelmia.

9. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Minullakin on ollut Dna GPRS käytössä syksystä asti ja on toiminut ihan hyvin viimeisen parin viikon aikana olleita häiriöitä lukuunottamatta. Vain yhtenä päivänä koko aikana on ollut niin suuria ongelmia, etten päässyt nettiin ollenkaan. Modeemin virkaa on pääasiassa hoitanut oma Siemens ME45:ni ja sen lisäksi olen käyttänyt ainakin Nokia 6310i:tä, SE T68i:tä ja Ericsson T65:tä nettikäytössä. Näistä paras on ehdottomasti ollut ME45 ja myös T68i toimi suhteellisen hyvin ja nopeasti. Nokia oli hitaampi ja T65 ei suostunut toimimaan juuri ollenkaan..

Voin sanoa olevani suhteellisen tyytyväinen käyttäjä, vaikka parina viime viikkona olikin hieman takkuisempaa. Nyt toimii suhteellisen hyvin, mutta huomattavasti hitaammin, kuin esimerkiksi eilen illalla. Ja hintahan tässä on parasta ja kun nopeuskin on parhaimillaan lankaverkon modeemin kanssa samaa luokkaa, eikä minulla edes ole lankapuhelinta, en näe mitään syytä vaihtaa. Jos tarve joskus muuttuu, täytyy sitten siirtyä suoraan ADSL:n käyttäjäksi. Mutta kyllä tälläkin pärjää..

10. Jousi

Tykkäykset:
    0

Samoin, ongelmia ei ole ollut kuin yhtenä päivänä. (ps. oon käyttäny enemmän kuin yhden päivän.)

11. Jousi

Tykkäykset:
    0

Samoin, ongelmia ei ole ollut kuin yhtenä päivänä. (ps. oon käyttäny enemmän kuin yhden päivän.)

12. Kustori

Tykkäykset:
    0
    dnaGPRS ollut käytössä noin neljä kuukautta, täytyy sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen. Pari kertaa koko aikana joutunut boottaamaan sekä koneen että kännykän kun jumittunut. Aina päässyt nettiin, yhden kerran joutui puoli tuntia yrittämään pääsyä. Muutamana viime päivänä tosin ollut pienoisia ongelmia, mutta niistähän on juttua toisaalla. Nyt kuitenkin taas tuntuu toimivan.

Käytössä ollut T65 ja R600, molemmat erittäin hyviä ja luotettavia, hiukan käyttänyt myös Siemens M50, sekin ok, ainoat ongelmat Nokian(8310+Irda) kanssa.

Kaiken kaikkiaan jos hintalaatu suhdetta vertaa lanka/modeemiliittymään, niin onhan tämä erinomaista. Nyt n.17 euroa/kk, saat olla netissä minkä verran haluat, aikaisemmin puhelinlaskun nettiosuus n.30-45 euroa/kk ja aina sanomassa lapsille "kauankos siellä on taas tullut oltua, eikö ole mitään muuta tekemistä?", itse tietenkin käyttää ilman rajoituksia :)

Nopeudesta vielä sen verran että on hiukan hitaampi on kuin 56:n modeemi mutta eipä niin mainittavasti että haittaisi. Minne tässä kiire sitäpaitsi olisikaan?

13. Horus

Tykkäykset:
    0
    Aivan, eipä tässä mikään kiire ole. Itse olen käyttänyt dna:n gerpsiä n. kuukauden ja olen ollut kohtuu tyytyväinen. Tosin viime päivien tökkimiset hieman harmittavat. Siitä huolimatta yhteys on pelannut ainakin kohtuu hyvin (ei kuitenkaan kiitettävästi). Itselläni on kannettava ja siinä tämä yhteystapa on ehdottomasti paras ja halvin. Itse käytin modeemia aikaisemmin ja puhelinlaskut netin käytöstä olivat 250-500 markkaa. Nyt maksan vain 17e(=100mk). Kyllä tämä tuntuu jo selvästi rahapussissa. Myönnän kyllä, että dna:lla olisi parantamisen varaa gerpsi systeemin toiminnassa, mutta täytyy huomioida se että gerpsillä on omat rajoituksensa jotka täytyy vain hyväksyä. Ehkäpä, jos tämä yhteystavan suosio kasvaa vielä nykyisyydestään, dna:kin tekee verkolle tarvittavat parannustoimenpiteet. Sitä odotelleessa täytyy tyytyä nykyiseen, joka sekin on jo hyvä.

14. Karban

Tykkäykset:
    0
    Voi kun pääsis edes sinne nettiin asti.. Onko täällä ketään joka surffaisi t68i:llä BT:n välityksellä?

On meinaan pikku probleemia ollut, kaikki on kyllä tehty dna:n sun muiden eksperttien ohjeiden mukaan sillä seurauksella että kyllä pc näkyy kännylle ja päinvastoin, PC vaan ei osaa käyttää puhelinta modeemina. Tulee jotain ihme virheilmotuksia. Ei kellään olis tiedossa jotain hyviä vinkkejä/linkkejä?

15. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Olen käyttänyt.

Mulla toimi jonkin aikaa hyvin läppäri <=> T68i yhteys niin BT:llä, kuin IR:lläkin mutta muutaman päivän toimittuaan rupesi valittelemaan suurinpiirtein tuota samaa.
    OS tosin on Win9x jonka piikkiin pistän aika paljon tuosta sekoilusta.
    Pitäisi jaksaa asentaa siihen W2K tai Linux ja katsoa auttaako se tuohon.

16. Karban

Tykkäykset:
    0
    Miten ihmeessä sait sen toimimaan? Et viittis antaa vinkkejä, ohjeita, tms?

17. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Eipä oikeastaan ollut mitään ongelmia parituksen jälkeen tuon yhteyden luomisessa.
    Nyt sekoilun jälkeen tosin ongelmia riittää enkä ole keksinyt miten tuon nyt saisin toimimaan mutta näillänäkymin sanon hei hei win98:lle ja vaihdan W2K:n tilalle, kun kerkiän.

Kokeile alkuun poistaa kaikki puhelinverkkoyhteydet yms. ja rakentaa koko systeemi alusta uusiksi.

18. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520

GPRS yhteyteni täytti tänään vuoden. Välillä katkoo ja pätkii, mutta niin teki lankamodeemikin joskus. Kaksi asiaa, jotka tekivät lankamodeemin sietämättömäksi oli hinta ja yhteyden oton inisevä hitaus. Tällä menee nettiin, että heilahtaa. Meneekö sekunnin kahta puolta, ei tollasta aikaa saa mitatuksi. Alkuun 3+1 nopeudella aloittelin ja sitten päivittämällä tuli 4+1 käyttöön. Nyttemmin kovan liikenteen takia nopeus on täälläpäin pudonnut alkuaikojen tasalle.
    Koska tunnen käyttötottumukseni, niin tiedän säästäneeni yhteyskuluissa tämän vuoden aikana 400e, jotka olen sijoittanut uuteen S55 puhelimeen.
    Joten teen juuri päinvastoin kuin avj, todella suosittelen DNA:n GPRS liittymää lankamodeemin korvaajaksi.

Jaa tämä viestiketju