1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna:n avaus

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Gospelist, 12/7/02.

1. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Tuli tässä vain mieleen että jos haluan joskus vaihtaa dna:n numeron juuri siksi joksi haluan, niin eivätkö useat liikkeet yhä anna mahdollisuuden valita sellaisen vapaan numeron, jonka haluaa ettei tarvi valita siitä 2xxxxxx-listasta? Minä ainakin sain valita numeroni viime elokuussa vapaasti, mutta minä tyhmä en valinnut sellaista numeroa, joka olisi vielä helpompi muistaa kuin se entinen numeroni (tästä oli silloin vajaa vuosi sitten ankaraa keskustelua jukran kanssa). Mietin vain, kannattaisiko sulkea dna:n liittymä intin ajaksi. Ei sitä nyt kuitenkaan silloin niin paljon tarvitse käyttää. Säästyisipä niiltä pieniltä kuukausimaksuilta... ja kun kuitenkin on kaksi muutakin liittymää.

2. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Kyllä, liikkeiden omien 2-alkuisten listojen lisäksi dna-kauppias voi valita ja varata numeron sähköisen varausjärjestelmän avulla. Nämä numerot ovat 0-, 3- ja 5-alkuisia. Itse avasin viime viikolla dna-liittymän ja valitsin saman numeron kuin Sonera-numeroni (0400 480 130 --> 0440 480 130).

3. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Just just... näin muistelin, ajattelin vain varmistaa onko käytäntö säilynyt. Ei sillä että ihan välttämättä olisin numeroani taas vaihtamassa, mistään ei vielä voi olla ihan varma. Katsotaan.

4. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu kyllä se onnistuu. Itse valitsin, vanhan numeron jälkeen, uuden ja todella helposti muistettavan numeron:044-xxyyzzz. Monessa paikassa "ihailtu" helppoa numeroa.

5. nasu Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    niinkuin mullakin 044-xxxzzzy muttei kukaan sitä nyt ihmeenmin ole ihmetellyt, tosin en olekaan murtonen..;)

6. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Mulla oli soneran numero 0400555333 et se oli helpoakin helpompi... No ku tuli RL niin piti vaihtaa numero. Oli tuo RL versio varattu no nyt on 0500521xxx

7. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Älä nyt Vili ota tätä itseesi en tarkoita että olisit valittanut mutta....
    Ompa tullut vastaa näitäkin jotka kitisee suureen ääneen heitä kohdanneesta vääryydestä. HEIDÄN numeronsa on ollut jo käytössä soneralla/rällällä/telialla/denalla..... hetkinen miten niin heidän numero!
    Eihän operaattori voi määräillä toisen operaattorin numeroita ja niiden käyttöä. Ei mikään numero ole varattuna kaikilla operaattoreilla (ellei sitten itse ole aktiivinen)

Tämä nyt taisi mennä vähän sivuun alkuperäisestä keskustelusta, mutta tulihan räyhättyä. Äläkää ottako vakavasti

8. topiz

Tykkäykset:
    1
    Kyllä muuten on useasti harmittanut, kun en toukokuussa 2001 tiennyt tuosta, että dna:lla voi ottaa minkä tahanta 3 tai 5 alkuisen vapaan numeron. Itse jouduin valitsemaan aika vanhasta listasta numeroni. Myyjä ei edes kertonut siitä numeron keksimismahdollisuudesta, kun valittelin, että listassa oli aika huonosti vapaita numeroita. Nykyinen numeroni onkin sangen hankala numero muotoa 044-2x0y908, enkä nyt tuota jaksa vaihtaa.
    Off topiccia, mutta Telian numerolista on aina sangen tuore, kerrankin käsiin saamassani listassa vain 00, xxx ja xyxy päätteiset numerot oli viety, joten pääsikin valitsemaan aika helpon numeron, 041-5378707, kokeilkaapa vaikka näppäillä tuo...

9. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Ei se nyt mikään suuri ongelma ollut! Ku RL oli kuitenkin oli niin ystävällinen, että lähetti mun uuden numeron kavereilleni. Et helppoahan se oli. Itse asiassa tämä numero joka on nyt, oli isälläni joskus 87 autopuhelimessa nykyisin vaarillani ja mulla RL versio siitä. Tää on niikuin ollut suvusssa jo n. 15v. "perhekalleus" ;)

10. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Heh ;)

Itseasiassa kun numerot yleensä on muistissa nimen takana, niin eipä niitä tarvitse paljoa katsella/muistella. Oikeastaa vain kun uutta numeroa tiedottaa, niin silloin siihen tulee kiinnitettyä huomita.
    Mutta takaisin alkuperäiseen aiheeseen: Mikäli myyjä ei ole osannu kertoa numeron valinnasta riittävästi asiakkaalle, niin kysehän on ollut myyjän kokemattomuudesta tms.

11. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mikä on muuten tällä hetkellä tilanne DNA:n liittymien avausten kanssa, eli jos käy vielä tänäiltana avaamassa, toimiiko varmasti itse liittymä ja GPRS perjantaina?

EDIT: Hainpa kortin ja iskin Nokia D211:een kiinni odottamaan avautumista. Enintään pari päivää siinä kai menee. Näppärästi sain saman numeronkin kuin Soneralla, mutta eri suunta tietysti.

t. tero

12. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Liittymien avautumisaika dna:lla on nykyisellään 1-2 päivää. Itse tein sopimuksen pe klo 16 ja su-aamuna oli auki. Jos tilattu GPRS-palvelu ei tunnu aukeavan tarpeeksi nopeasti, soitto aspiin auttaa.

13. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tänään soittelin aspaan ja parin tunnin päästä tuli tekstiviesti, että auki on (ja toimiikin).

Yllätttäen näyttää jopa täyttä kentää N6510:n mukaan täällä Espoossakin eli kai tällä voisi puhuakin, jos olisi sitä varten Denan kortin hankkinut. ;)

t. tero

Jaa tämä viestiketju