1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA:n "asiakaspalvelusta"

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja hieti, 3/10/03.

  1. hieti

    Liittynyt:
    3/10/03
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Vaihdoimme erehdyksessä perheemme liittymät DNA:lle. Vierailu jää kyllä todennäköisesti lyhyeksi.

    Kuinka ko. operaattoriin voi ottaa yhteyttä? Olen yrittänyt seuraavilla tavoilla:

    1) Asiakaspalvelun puhelinnumero: useiden päivien ja tuntien jonottamisen jälkeen kyllästys valtaa. Usein puhelu katkeaa jonottaessa n. 30 min kohdalla. Katteeton lupaus "hetken kuluttua palvelemisesta" tai "mahdollisimman pian palvelemisesta" on kuunneltu satoja kertoja.

    2) DNA:n verkkosivuilla oleva sähköpostiosoite pompahtaa usein takaisin varustettuna viestillä, että palvelinta ei löydy. Näin käy sekä ruotsin että suomenkielisen palvelun osoitteelle. Kerran on posti mennyt perillekin ja kolmen päivän päästä tuli automaattinen vastaus, jossa sanottiin että viestiin vastataan mahdollisimman pian. Nyt on aikaa kulunut pari viikkoa ja eipä ole otettu yhteyttä.

    3) DNA:n web-sivuston kautta lähetetty palautetta/yhteydenottopyyntö samaan mustaan aukkoon ilman vastausta.

    4) Puhelinkeskukseen jätetty soittopyyntö asiakaspalvelun päällikölle. Ei vastausta.

    Faxin hankkiminen pelkästään operaattoria varten tuntuu hiukan yliampuvalta. Onneksi on olemassa muitakin operaattoreja.

    Milloinkahan tulee se päivä kun suomalaiset yritykset ymmärtävät asiakaspalvelun merkityksen? Jos tarkoitus on kehittyä pikkunarikasta vakavasti otettavan liiketoiminnan suuntaan, niin kuinka tämä on mahdollista?
     
  2. Henna78

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    335
    Tykkäykset:
    0
    Tuota ongelmaahan on ollut jo pitkään.. Itse aion hoitaa asiat niin että jossain vaiheessa vaan siirrän numeroni pois DNA:lta, jolloin asiakassuhde ja samalla tarve asiakaspalvelulle päättyvät.
     
  3. Azzurri

    Liittynyt:
    25/9/03
    Viestit:
    41
    Tykkäykset:
    0
    Kaikki vaihtamaan Sonera One.

    Ja asiakaspalvelukin toimii 10++
     
  4. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Kaikilla sama ohgelma

    Kyllä se on kaikilla sama ongelma. Asiakaspalvelut tukossa. Itse olen muutaman kuukauden soitellut dna:lle laskuasioissa ja kyllä ne proput ovat monta kertaa palaneet.

    Kavereilta, joilla on muiden operaattoreiden liittymiä olen kuullut saman ongelman olevan niilläkin, eli asiakaspalveluun ei pääse.

    Jos katsoitte eilen 2.10 kuningaskuluttajaa siellä puhuttiin juuri tästä samasta asiasta ja kerrottiin, ettei näihin ongelmiin ole välttämättä tulossa parannusta. Tosin operaattorit dna ja saunalahti ovat lisänneet asiakaspalveluhenkilstöään.
     
  5. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Olen kaksi kertaa sattunut soittamaan kun on varoittanut että "palvelussa on ruuhka - jos ei ole kiire niin soita hetken päästä uudestaan" - molemmat kerrat olen päässyt sisään noin 5-10 min kohdalla. Muuten tosiaankin joskus puolen tunnin kuluttua mennyt hermot. Niin ja öisinhän ei kannata soittaa, ne vaan totetaa että "meillä on yöversio softasta, ei me nähdä mitään, jos voit soittaa aamulla".

    Eli koita ajoittaa mahdollisimman ruuhkaiseen aikaan se soitto :)

    Wow! Siistiä, dna tarjoa internetpalveluja eikä osaa konffata palvelunsa toimimaan itsellensä.

    Anyhow, tuo 3:nen - lähetin kans sinne viestin tos 2kk sitten, sain silloin vastauksen noin 2 viikon kuluttua. Nyt kyllä lähetin toisen kyselyn sitä kautta (kun arvelin et se toimis hyvin :)) mutta ei oo puoleentoista viikkon kuulunut mitään...

    Turhaan ostat faksin, ei ne siihen sen enempää vastaa. Onneksi operaattorinvaihtohan tapahtuu sillai et menet toiselle operaattorille ja ne sitten sulkee liittymän sun puolesta, mutta mene sitten ja tiedä milloin saat laskusi DNAlta. Niin, ja yritä sitten soittaa dnan asiakaspalveluun ja valittaa että lasku on väärä, dnan asiakaspalvelunumero on maksullinen muille kuin dnan asiakkaille...

    Eli kusessa olet, valitettavasti minäkin :)
     
  6. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Re: Kaikilla sama ohgelma

    Irtisanomalla / lomauttamalla?-) Yleiset "yrityksen tehostamismuodot" suomessa ;)
     
  7. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    0800 17000 matkapuhelinpuolelle läpi heti :)
     
  8. goddess

    Liittynyt:
    3/10/03
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Surullinen tarina DNAsta

    DNA markkinoi tehokkaasti kännykkäliittymäänsä, ainakin MTV3:lla. Tässä pieni varoittava tarina siitä, kannattaako vaihtaa liittymää.

    Tilasin elokuun alussa numeron siirron kahteen vanhaan liittymääni. Siirtoon meni toisen liittymän kohdalla kuukausi ja toisen liittymän kohdalla 1,5 kk. Siirron suhteen ei tapahtunut mitään, en saanut tiedotteita enkä puheluita, missään vaiheessa koko siirron aikana. Siirto tehtiin vasta, kun olin syyskuun alussa kaksi kertaa soittanut asiakastukeen. Liittymät siirtyivät vihdoin DNA:lle ja korvaukseksi odotusajasta minulle luvattiin liittymien kuukausimaksut ilmaiseksi sekä WAP-GPRS:n kytkeminen maksutta. Ja molempiin liittymiin saldorajoitus (20 €/kk).

    Kuluvalla viikolla kirjauduin Oma DNA:han tarkistaakseni, kuinka kytkeä WAP-GPRS:n käyttöön. Utelaisuudesta tarkistin laskun loppusumman. Laskutuksen mukaan vanhempi lapseni oli kahden viikon aikana, jonka liittymä oli ollut kytkettyä, kerännyt lähes 200 € laskun. Hii hoo! Kyseessä on poika, joka ei *todellakaan* lörpöttele puhelimessa. Lisäksi puhelimella on soitettu koko sen omistusaikana vain reilu 3 tuntia.

    Soitin DNA:n asiakaspalveluun. Sieltä kerrottiin, ettei WAP-GPRS ole kytkettynä, lupauksista huolimatta. Lisäksi kyseistä palvelua ei voi kytkeä toimimaan yhdessä saldorajoituksen kanssa. Tätä ei kukaan kertonut minulle, kun odottelun korvauksista keskusteltiin. Laskutukseen jouduin soittamaan erikseen. Yli puolen tunnin odotuksen jälkeen sain yhteyden laskutukseen, jossa täti ihmetteli kuinka lapseni voi yhdestä liittymästä soitttaa kello 2 aamuyöstä kahden tunnin puheluita yhdellä kertaa kahteen eri liittymään. Minä äitinä ihmettelin vielä enemmän, koska tiedän lapsen nukkuneen tuona aikana.

    Summa summarum: DNA:n palvelut ovat pahasti hakusalla. Laskutus ei pidä paikkaansa eikä myöskään luvatut palvelut. Jos olet siirtämässä numeroasi DNA:lle, tarkista että saat sinulle luvatut palvelut ja pyydä kirjallinen tilausvahvistus. Jos olet juuri siirtänyt numerosi DNA:lle, tarkista laskusi on oikein. Niissä on mitä todennäköisimmin virheitä.

    Tiedän lähipiiristäni ihmisiä, joilla on sama kohtalo, joten en ole ongelmani kanssa yksin. Taistelen oman taistoni DNA:n kanssa, mutta tämä varoitukseksi muille.
     
  9. hieti

    Liittynyt:
    3/10/03
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Mutta miten ihmeessä te soitatte asiakaspalveluun????
     
  10. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Telkkarissa pyörii "dna+" -mainos, jossa yritetetään luoda mielikuvaa dnasta turvallisena, toimivana ja palvelualttiina operaattorina.

    Jopa minun, joka olen ollut dnan kuuluvuuteen ja peruspalveluihin tyytyväinen, teki mieli oksentaa. Nykyisten laskutussekoilujen ja aspan alimitoituksen ollessa arkipäivää kannattaisi vähän katsoa miten ja mitä mainostaa.

    Ihan bisnesten jatkuvuuden takia kannattaisi varmaan suosiolla dumpata se buginen laskutussofta hinnalla millä hyvänsä kun eivät kerran saa sitä kuntoon ja mitoittaisivat aspan henkilömäärän vastaamaan edes suunnilleen asiakkaitten määrää.
     
  11. dexta Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/10/02
    Viestit:
    2482
    Tykkäykset:
    0
    Tosiaan vois vähän miettiä mitä ja miten mainostaa.. tuntuu siltä että kun joku saa mukamas hyvän idean niin se käytetään heti, liittyy sitten tuotteeseen tai ei...
     
  12. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Varsinkin se sika säkissä -mainos osuu napakymppiin...
     
  13. dexta Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/10/02
    Viestit:
    2482
    Tykkäykset:
    0
    Pitkään mietiskelin että mitä hyötyä siitä on DNA:lle, mutta en keksinyt...

    Ehkä hyvä mainoksena, mutta väärä tuote
     
  14. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Näppäilee numeron ja painaa vihreää luuria, esim, mikä oli pointti?
     
  15. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Se olikin sarkasmia (unohdin hymiön). ;)
     
  16. dexta Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/10/02
    Viestit:
    2482
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä mä sen tajusin, mietiskelyni tapahtui jo toissaoäivänä:)
     
  17. koutsa

    Liittynyt:
    6/4/03
    Viestit:
    216
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note valkoinen
    täytyy tälleen tyhjentävästi todeta, että kun seuraa yleisesti tätä matkapuhelinfoorumin "operaattorit" -osiota, niin kyllä aivan ehdoton ykkönen näissä negatiivissävytteisissä threadeissa on D N A. mikä v*ttu siinä on että ne aina vaan enemmän ja enemmän sössii...? osaako tohon joku tohon tyhjentävästi vastata? lukeeko foorumia joku dna:n "iso kiho", haluaisin kuulla vastauksen siihen et miks dna antaa niin surkeeta palvelua?

    kyllä siinä operaattorissa täytyy ihan oikeesti (aikuisten oikeesti =) olla jotain tai aika paljon mätää, kun siitä noin paljon valitetaan.

    (ja noihin edellisiin viitaten sanon jo ite valmiiks et "no shit sherlock..." )

    radiolinjaan olen muuten ollu todella tyytyväinen, mutta periaatetasolla en tykkää tosta että jotkut aspan puhelut menee viroon... =/

    sonera vakuuttaa yleisellä tasolla eniten olevan ok operaattori, noin niinkun keskimäärin.
     
  18. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Olen ihmetellyt ihan samaa, ehkä joissakin asioissa on dna-valituksia liioiteltu, mutta totuus on että dna on kämmäilyissä aivan ylivoimainen ykkönen. Taustalla on kuitenkin (kai?)aika ammattimaista väkeä joilla on pitkä kokemus puhelinasiakkaista ja matkaviestinverkkojen ylläpidosta, lisäksi kaikkien järjestelmien pitäisi olla uusinta uutta.

    Tai ehkä dna-touhu on juuri sitä mitä Finnet on oppinut yleensä antamaan. Jouduin pari vuotta sitten asioimaan lahtelaisen PHP:n kanssa joka on yksi dna-taustayhtiöistä, ja heti ensimmäiseksi ihmetytti yhtiössä se ettei heillä ollut lainkaan asiakaspalvelu-nimellä olevaa puhelinnumeroa, oli laskutus-numero ja toinen numero muille asioille. Seuraava ihmetys oli että internet-liittymää ei heidän mielestään voinut irtisanoa muuten kuin tulemalla käymään PHP-myymälässä, ei auttanut vaikka asuin 100km päässä. Onneksi kolumbuksen ystävällisen aspan avulla pääsin lopulta puhelimitse PHP:sta eroon.
     
  19. Tiina81

    Liittynyt:
    5/10/03
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Entisenä dna:n aspalaisena tekee mieli vastata tähän. Valitettavasti tyhjentävästi en siihen pysty.

    Ensinnäkin kuuluvuus: koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää, ettei Suomen 2g:n verkkoa ole mitenkään keretty rakentamaan yhtä kattavaksi kuin Soneran verkkoa. Ja yksittäisten ihmisten takia ei tukiasemia rakenneta. Totta kai katveilmoitus tehdään aina kun asiakas valittaa huonosta kuuluvuudesta, mutta tukiasemiksi emme valitettavasti voi ruveta. Emme vaikka "...kun Sonerallakin toimii...", niin kuin lähes joka toinen asiakas muistaa mainita.

    Gprs-hinnoittelumuutos: tehtiin mielestäni erittäin ymmärrettävistä syistä. Verkko ei yksinkertaisesti riittänyt enää. Sitä en tiedä, miksi kiinteähintainen gprs-palvelu alunperin edes tuli markkinoille. Ehkä se tosiaan oli vain "sisäänheitto"-keino, niin kuin joku viestissään kirjoitti.

    Laskutusongelmat: Eli siis dna otti uuden järjestelmän käyttöön kesällä. Tämä uusi järjestelmä käsittää siis muunkin kuin laskutuksen, esim. liittymien avaukset ja lisäpalvelujen kytkennät tehdään tällä. Tämän vuoksi lisäpalvelujen kytkentöjä yms. ei voinut kesällä tehdä. Ja toki aspa ruuhkautui tämän vuoksi. Ja, yllätys yllätys, tämän uuden järjestelmän nimi ei todellakaan ole Passeli (niin kuin joku ihan tosissaan uskoi), vaan TTMi. Netistähän tuosta löytyy jotain tietoa. Tiedettiin, että uuden järjestelmän käyttöönotto aiheuttaa ongelmia varsinkin laskutuksen kanssa. Sitä en tiedä, miksi ongelmia on yhä.

    Ja aspan jonot: aspa ruuhkautui kesällä, kun lisäpalveluja yms. ei voinut kytkeä -> asiakkaat soittelivat ja valittivat. En tiedä, kuinka moni huomasi, mutta sen jälkeen aspan ruuhkat saatiin kokonaan pois muutamaksi viikoksi puheluiden uudelleen ohjaamisen takia (esim. laskutuksen väki otti myös normiaspan puheluita). Ennen kuin sitten alkoivat numeron siirto-ongelmat, joita on tainnut olla kaikilla operaattoreilla. En nyt kovin paljoa ole lukenut, onko dna:ta näillä palstoilla numsi-ongelmista syytetty. Itseäni kiukuttaa lähinnä se, että ainakin aspaan tuli kiukkuisia puheluita, jossa numsin jälkeen kaikki puhelut eivät ohjautuneet uuteen dna:n liittymään. Tällöin syynä taisi 95%:sti olla luovuttava operaattori, eli todella usein Sonera. Eli ei kannata haukkua dna:ta ihan kaikesta. :)

    Nytpä en enää muuta keksi tähän hätään. Kirjoittelen myöhemmin lisää, jos mun tekee vielä mieli puolustella dna:ta. :)
     
  20. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Olihan Ladankin mainoslause aikoinaan (vai onko jopa yhä?) "Lujaa laatua Lada", vaikka taisi olla kaikkein heikkolaatuisimpia autoja, mitä Suomessa myynnissä oli.. ;)
     

Jaa tämä viestiketju