1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna mms-asetukset ja Nokia 3510

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja merzy77, 6/11/02.

1. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Minä näin mainoksen dna:n sivuilla uudesta multimediaviestit-palvelusta. Rupesin tilaamaan asetuksia Nokia 3510:aan. Tuli kaksi tekstaria: ensin toivotettiin tervetulleeksi ja sitten tuli viesti "olet saanut palvelun asetukset erillisellä tekstiviestillä. Muista tallentaa ne" Ko. asetusviestiä ei koskaan ollut tullut. Sitten soitin dna:n aspaan ja kysyin neuvoa sieltä annettiin ohje: MMS ASETUKSET tekstarin lähettämisestä. Eivät tulleet sittenkään. No viimein kävin dna:n sivuilla etsimässä asetuksia ja tein ne käsin. En kuitenkaan keksi mistä saisin ko. kuvia lähetettäväksi omaan liittymään. Olisi jännä testata miten homma toimii, vai toimiiko ollenkaan.

Onko jollain samantyyppisiä kokemuksia? Voisitteko kertoa ja antaa vinkkejä minulle.

Olenko tehnyt jonkun töpin?? Onkohan siellä dna:n asetuspalveluissa ruuhkaa???

2. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tekstiviestejä tuli kolme ja ekalla kertaa ei tunnistanut tiedostomuotoa mutta kun kokeilin uudestaan niin asetukset asentui.
    Mulla ainakin alkoi toimimaan heti.Puhelimen 7650
    Koelähetykset ja vastaanottamiset suoritettu ja hyvin toimii.

3. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sama juttu minulla, ensimmäisellä yrityksellä 7650 antoi asetusviestistä virheilmoituksen ja toisella yrityksellä suostui jo avaamaan.

Olen parit MMS-viestit DNA:n kautta lähetellytkin ja hyvin toimi.

t. tero

4. merzy77

Tykkäykset:
    2
    3510

Haluaisin tietää niidenkin kokemuksia, joilla on Nokia 3510. Uskon kyllä, että 7650:ssä homma pelaa paremmin.

5. Simpleton

Tykkäykset:
    0
    Yhdyn kaiman viestiin. Onhan tuota palvelua jo jonkin aikaa odoteltukin. Nyt on ainakin sopiva hinta (8 senttiä) per viesti, itse asiassa halvempaa kuin tekstiviestin lähettäminen (itselläni on Vakio-palvelu). Ainoa ongelma on tietysti vielä jonkin aikaa se, ettei MMS-puhelimien valikoima on vielä rajattu (itselläni on 7650), mutta tähänkin asiaan tulee myöhemmin parannusta (dna-asiakkaat pystyvät tietysti tarkistamaan viestin oma dna:sta, jos ei ole MMS-puhelinta). No, ainahan voi sähköpostiin lähetellä viestejä, jos ei muuta.

6. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: 3510

Minulla onkin näemmä 3510 vielä lainassa Nokialta, joten sain kokeiltua silläkin DNA:n MMS-asetuksia.

Tilasin MMS-asetukset lähettämällä viestin MMS AVAA numeroon 14000 ja vastauksena tuli kolme viestiä. Asetusviestin kohdalla luki "Multimediaasetukset vastaanotettu" ja klikkasin siitä. Sen jälkeen valinta "Tallenna" toimi ja sain tallennettua asetukset.

Taisin muuten aiemmin vähän yliarvioida DNA:n MMS-keskuksen toiminnan tältä päivältä. Juttelin kaverin kanssa ja kertoi yrittäneesä neljä kertaa ennen kuin sai MMS-viestin tulemaan minulle. Minun hänelle lähettämä viesti ei ollut koskaan mennyt perille saakka, vaikka puhelimessa se näkyykin Lähteneet-kansiossa.

Hän lähetteli taas yhden ja odottelen josko tulee perille tähän 3510:aan. Aika hiljaista on ollut ainakin 15 minuutin ajan.

Edit: Seuraava päivä 7.11. klo 11.11. Ei koskaan saapunut MMS-viestiä. Lähettäjällä se näkyy kuitenkin 7650:ssa lähteneissä viesteissä. Sisältönä vain pieni kuva ja tekstiä. Ehkä sähköposti on sittenkin vähän luotettavampi siirtotapa vielä. ;)

t. tero

7. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Tähän voisi muten lisätä, että asian selvittely DNA Finlandin kautta selvensi ainakin miksei MMS-viesti tullut 3510:aan perille. Viesti oli DNA:n mukaan joko liian iso kuva- tai tiedostokooltaan.

Lokista löytyi merkintä: "has a limit of OK on received messages" tai jotain sinnepäin, kertoivat DNA:lta.

Voisi kai sanoa, että viesti jäi tulematta perille kahden Nokian luurin MMS-viestien yhteensopimattomuuden vuoksi.

Aika heikoissa kantimissa on vielä MMS-bisnes, kun viestit eivät kulje operaattoreiden välillä tai edes kaikkien Nokian MMS-luurien välillä.

t. tero

8. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Käsin asetukset 3510:aan

Hei selvittelin tuota mms-viestiasetushommaa ja sain kuulla, että Nokia 3510:aan saa dna:n sivulta ohjeet asetusten käsinsyötöstä puhelimeen. Tein ne, mutta siltikään kuvat eivät kulkeneet. Soitin aspaan ja tarkistutin, että asetukset todella ovat puhelimessa. Ovat kuulemma. Eivät osanneet sanoa miksei kuvat kulje. Kai tutkivat asiaa???

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363

No semmoseen aikaan on varmaan pitkä matka että kaikki mms viestit sellasenaan näykyisi toisessa koneessa. Ja mielestäni MMS"keskuksen" pitäisi hoitaa nämä ongelmat, eli jos liianisoa tavaraa on tulossa se pienennetään jne. Tieto tulevasta viestistä pitää ainakin saada.
    Aika harva nykyisistä luureista ottaa vastaan esim. liikkuvaa kuva (pois lukien GIF)

10. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Voikos noita mms-asetuksia olla useampia puhelimessa?
    Esim siis ladata puhelimeen valmiiksi soneran rällän ja dna:n mms-asetukset ja käyttää niitä sen mukaan mikä sim käytössä?

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Voi, tosin kannattaa aktivoida se oikea korttia vaihtaessa.

12. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulla on ollut 7650:ssa Denan tai Soneran asetukset "ensisijaisena" ja mmsbuddy.comin asetukset "toissijaisena". En ole vain keksinyt miten noita toissijaisia asetuksia voisi oikeasti hyödyntää. Lähettäminen ja vastaanottaminen tuntuu onnistuvan ensisijaisilla. Vai teenkö jotain väärin?

t. tero

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Eipä niillä paljon muuta voi tehdä kuin pitää "varastossa", tosin eiköstä mmsbuddy.com osannut hakea tulleen vaikka ei olis ollut ensisijaisena asetuksena.

Jaa tämä viestiketju