1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA dna Mainio, osittain mainosrahoitteinen liittymä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja jukra, 25/11/08.

1. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    dna meni sitten Saunan ja blykin perässä eli nykyään heiltäkin saa (osittain) mainosrahoitteisen liittymän.

Tiedotteesta pätkiä:
    Muuten hinnasto vaikuttaa normaalilta dna:n hinnastolta, lisäpalveluja saa kytkeä normaalisti ja mistään kummallisista erikoisehdoista en ainakaan pikaisesti löytänyt mainintaa.

Tietokone -lehti osaa kertoa että mainoksia tulisi 1-3 päivässä, alkuun ei tuotakaan sillä sopimuksia vielä mainostamisesta ei ole tehty. Lisäksi mainosten lähettämisissä on mahdollista käyttää hyväksi matkapuhelinverkon paikkatietoja, eli lähi pizzeriasta voisi periaatteessa tulla mainosviesti "nyt dna:n asiakkaille pizzat -10%"..

Seuraavaksi varmaan tulee vastaava TS konsernin puolelta.

2. Lehto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuulostaa lähes painajaiselta. Mulla itsellä menee kipukynnys jossain 1-3 mainosta kuukaudessa. Ja nekin saisi olla pelkästään tarjousviestejä kuten Edukkaassa on ollut (tähän asti).

Jos alkaa tulemaan vaippamainoksia jne tuota tahtia niin menee kyllä äkkiä vaihtoon tämä Edukaskin.

3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kalliiimpi kopio Edukkaasta. Ja nythän Edukas on vieläkin edullisempi, kun helmikuun loppuun on tekstarit ja multimediaviestit vain 4,9 senttiä kappale ja puhelut ja videopuhelut vain 4,9 senttiä minuutti. Loistavaa!

4. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    miten niin kalliimpi? ja sama kamppishan tuossakin on kuin edukkaassa?

et jos haluaa mainoksia niin halvemmalla pääsee ku ei tarvii laskusta maksaa ;)

5. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    6,7 snt/min/kpl > 6,6 snt/min/kpl. Matematiikka on ihmeellistä.

Sinänsä hupaisaa, että tämän keskustelusäikeen otsikossa ei mainita spämmiä... Mitä tulee Saunalahteen, niin Saunalahden tarkoituksena ei ole tarkoitus spämmätä käyttäjiä esim. 3 viestillä per päivä. Etumme tulevat olemaan kohdistettu käyttäjille siten, että ne tuottavat aitoa lisäarvoa ja kiinnostavat käyttäjien tarpeita. Olemme kehittäneet useita eri tapoja kertoa eduistamme käyttäjille, joista käyttäjät voivat valita itselleen parhaan tavan. Tulemme julkistamaan asiasta lisätietoja lähiaikoina.

/ Panu.

P.s. Verkoissakin on eroa:)

6. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Siirsin OT-keskustelut kuuluvuudesta tänne.

7. kimmo Vieras

Olen itse katsellut pitemmän aikaa tuota Edukkaan lanseerauksesta kertovaa otsikkoa, eikä se mielestäni ole asiallinen vaikka "spämmi" onkin sitaateissa. Vaihdoin otsikon vastaavaksi tämän ketjun kanssa.
    Tähän sitten voisin jotain sanoa, mutta olen vissiin jo muutamaan kertaan ennenkin maininnut, joten annetaan olla.

8. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kimmolle taas pisteet!

9. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    dna mainio

Onkos kellään tuota liittymää? Tilasin viime viikolla (ke) ja eiköhän tuo kohta kytketä päälle. Sim-kortti saapui jo perjantaina. Millaisia kokemuksia on ollut? Ainakin edulliselta vaikuttaa käyttää, varsinkin kun 4 tyttären äitinä olen useammin juuri se, joka vastaa luuriin...itse soittelen/tekstailen vähemmän. Mielenkiintoista nähdä meneekö hermo noiden mainosten kanssa sitten. Saahan sen sitten vaihdettua, jos näin käy.

Nyt käy luuri kuumana kun nähtävästi yritetään soitella Elisalta, jotain tarjouksen tapaista 0800-numerosta siis. Entinen liittymäni oli Kolumbus ja se nyt alkaa olla valitettavasti jo historiaa. Asetuksia sai venata uuteen kännykkään kauan ja kun yritin tilata musaa, niin tuli viesti, että operaattorinne ei tue palvelua...elikkä se siitä sitten.

10. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Eipä soittele operaattorit 0800-alkuisista numeroista.

Mikäköhän puhelin oli kyseessä? Musiikkia koitit tilata mistä? Ei kai liittymässä ollut estoja päällä joka olisi tilauksen estänyt?

11. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    trollilta haisoo.... ei nimittäin yksikään operaattori soittele 0800-*** . Sitten operaattori ei määrittele ettei jokin soittoääni tule perille. Myyn kännyköitä ja testailen niitä myös. Nuo asetukset ainakin Elisalla tulee niin vikkelästi jottaa ottaa päähän. 1 Nopea testisoitto koneella ja siellä on jo 1 viesti missä kerrotaan jotta kohta tuleesitten toinen asetukset ja kolmantena esim dna:lla vielä perään jotta sait äsken se siitä...

12. Lehto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    1-3 mainosta kuulemma pitäisi pukata per päivä. Kuulostaa ihan oikealta spämmiltä. Olisit ottanut ennemmin saunalahti edukkaan jossa on samat hinnat mutta mainoksia ei tule.

13. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Jotain vastauksia...ed. tekstini tiimoilta!

Elikkä rekisteröidyin Elisan Jukeboksin asiakkaaksi ja kun olin sitä kautta musaa ostamassa homma tökki pahasti. Tekstari tuli, jossa siis käyttäjätunnus ja salasana. Sitten kun ed. painut ostosta tekemään nettiin tietokoneella, niin kännykkään siis tulee linkki, jonka kautta sun pitäisi se biisi saada puhelimeen. Vaan onnistuuko? Siis ei. Kun olet siellä Elisan jukeboksin sivulla kännykkällä siis sen linkin ohjaamana...siinä lukee, että operaattorisi ei tue palvelua!! Tässä yhteen kyselyyn vastaus.

Kuten ehkäpä alkuperäisestä viestistäni voi päätellä en siis vastannut näihin eilen massiiviisesti tuleviin 0800-puheluihin. Jotain 5-6 puhelua tuli ja viimein oli kai klo 19 maissa illalla. Voihan tuo olla joku lehdenmyyjäkin, vaan viimeksi kun olin vaihtamassa liittymää, niin se oli kyllä melkoista pommitusta ja tarjousten tyrkyttämistä silloiselta operaattorilta!! No, mistä mä päättelin, että 0800 olisi ollut Kolumbus/Elisa? No, kun se on yritysmyyntinumeroiden alku ja ajankohta enempi kun sopiva!

Elisan asetukset sitten ja niiden saantinopeus. No, minulla on siis Kolumbuksen tämä pian vanhaksi jäävä liittymä. Kolumbuksen nettisivuilta ohjataan Elisan sivuille. Kun asetuksia haluaa siis tilata, ne eivät siis asentuneet automaattisesti kun tökkäsit sim-kortin sisään. No, kun tilaat siellä olevalla numerolla kännykkään S-E W890i merkkiseen puhelimeen ne ihan perusasetukset, tulee tekstari, että "valitetettavasti emme voi toimittaa palveluasetuksia automaattisesti käyttämääsi puhelinmalliin. Voit määritellä asetukset internetsivuiltamme löytyvien ohjeiden mukaisesti." No, löytyykös sieltä helekutin internetsivuilta niitä ohjeita, eipä löydy. No, kyllä ne sitten lopulta tulivat...kesti koko ilta odotella kun puhelimella rimpautti. Vaan sitten laitoin s-postia kun sähköpostiasetuksetkin olisivat kivat, jonka jälkeen tuli ohjeet jollekkin W800i puhelimelle 3 päivän päästä. Elikkä kehoitettiin niistä itte soveltamaan. No, mähän hokasin, että mulla on nyt kännykässä Elisa MMS, Kolumbus MMS ja Kolumbus WAP asetukset...ei ELISA internet kuten olisi pitänyt ohjeen mukaan olla...siis mä väsyin! No, mä olenkin pian 45-vuotias mamma!!

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Siis se kokonumero oli jokin tuntemasi yritysmyyntinumero ?
    0800 alkuiset numerot eivät ole mitään puhelinmyyntisoittokeskuspalveluiden numeroita , jos sitä ajoit takaa, vaan ns. "ilmaisia" palvelunumeroita , joissa sitten kukin taho tarjoaa mitä palvelua nyt haluaakin (voi toki tarjota tilauspalvelua), Esim DNAlla on mm 0800 300 500 häiriöilmoitusten vastaanottoa varten ja 0800 41 2582 latausliittymien käyttöpalvelua varten. Elisalta löytyy mm. 0800 95050 numero jne. Eli ei tuo 0800 alku kerro edes operaattoria.

Luurit sun muut kannattaa ostaa esim. liikkeestä niin että asetukset on valmiiksi iskussa + pieni perus pohjustus laitteesta ja sellaisesta paikkaa jossa voi myöhemminkin käydä vinkkejä kyselemässä. olis sitten minkäikäinen vai.

15. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Unohtui...

Joku suositteli Saunalahden edukas-liittymää. No, mä käsitin kun lueskelin kyseisestä liittymästä, että se on myös mainosrahoitteinen ainakin osaksi, elikkä ne pukkaa sulle myös tekstaria, multimediaviestiä ja s-postia ihan kiitettävästi. Miksi mä nyt sitten päädyin dna:n vastaavaan oli se, että parilla perillisellä on myös dna:n liittymä ja ajattelin asiasta (ehkäpä ) olevan joskus jotain hyötyä. Sitten dna:n logo on kivan lyhyt tuossa näytössä...Nää on näitä naisellisia hömpötyksiä!!

Kuten jo ap. viestissä kirjuutin, ainahan liittymästä pääsee eroon, jos ei oo tyytyväinen, paitsi jos on tehnyt määräaikaisen sopimuksen ja siitähän ei oo kysymys. Katsotaan nyt ja ihmetellään...toivottavasti mä säästyn nyt mahdottomalta asetusrumbalta!

16. Lehto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Otin edukas liittymän heti kun se tuli markkinoille ~4kk sitten ja ainuttakaan mainosta ei ole vielä tullut kännykkään eikä s-postiinkaan joten en nyt sanoisi että ihan kiitettävästi tulee. Siksi suosittelinkin liittymää.

Kenellä on tuo mainio liittymä niin voisi todellakin valaista tuleeko sitä spämmiä luvatut 1-3 viestiä päivässä vai jotain ihan muuta. Kiinnostaisi itseänikin tuo tieto. Luulisi nyt että joku olisi ottanut tuon liittymän.

17. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Ei hyvä!

Siis tämä ei oo oikeastaan hyvä uutinen, että niitä mainoksia ei oo ainakaan sulle tullut. Se tarkoittaa, että eivät oo saaneet mainosrahojakaan elikkä miten käy liittymän, jonka pitäisi taata asiakkaalle edulliset puhelut, kuukausimaksut jne., jos ei tuu mainosrahaa??? Huonosti tietty!!

18. Lehto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Muutaman päivän päästähän nuo loppuu joka tapauksessa halvat puhelut, tekstarit, multsarit jne kun kampanja-aika päättyy sekä mainiossa että edukkaassa. Halpoja ne ovat sen jälkeenkin ja koska edukkaassa tietää ettei mainoksia tule niin valinta on helppo ainakin omalla kohdallani. Kerropa sinä sitten kun liittymä aukeaa paljonko niitä mainoksia tulee..

19. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Sä kun olet tuollainen nuori "tytönhupakko" niin voisin kertoa seuraavaa. Käsittelen päivittäin useita =montapuhelinta. Kaikkiin tulee poikkeuksetta asetukset heti. Toisekseen ei ole olemassa erilaisia asetuksia tuolla operaattorilla. Minullakin on koneessani (N96) kolumbus internet asetukset vaikka on Elisan liittymä.

20. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Juttu jatkuu...

Otetaan tuo "tytönhupakko" tällä kertaa ihan kohteliaisuutena;). Tämä juttu menee nyt sairaasti ohi topicin. Poistakoon siis viestin moderaattori, jos siltä tuntuu. Siis kun lykkäsin tuon sim-kortin uuteen kännykkään, niin se "kitisi" alkuhösseleiden jälkeen, että "asetukset eivät asentuneet automaattisesti, ota yhteyttä operaattoriisi". Enhän mä heti antanut periksi vaan kokeilin vieläpä puhelimen ns. ohjattua asennusta. No, ei sekään onnistunut. Sitten myös yritin tilata Sony-Erkin sivuilta niitä asetuksia, Elisalta nrosta tekstarilla, elisan nettisivuilta. Lopulta onnistui Sony-Erkilta Elisa MMS ja monen tunnin venaamisen jälkeen Elisa laitoi nuo Kolumbus WAP ja MMS. Olen vahvasti sitä mieltä, että suomalaiset operaatorit suosivat noita Nokian puhelinmalleja. Niihin asetukset ainakin meidän perheessä ovatkin tulleet ihan ok. Vaan kovasti saa vaivata itteään, että homma onnistuu tähän mun suosimaan merkkiin elikkä S-E:n. Siis meillä on perheellä käytössä 8 puhelinta ja 3 eri merkkiä ja tämä on mun käsitys.

Jaa tämä viestiketju