1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna:lta 340 eur lasku gprs-roamingista!

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Kotkis, 24/8/03.

1. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Noniin. Nyt se siis alkoi omaltakin osaltani. Siis ongelmat dna:n kanssa.
    Pitkään odotettu dna:n lasku nimittäin odotti kuin odottikin kotona. Bonusyllärinä laskun summa on miltei 400 euroa, josta yhden rivin osuus on 336,46 euroa... Roaming/GPRS on tämän laskutuksen aihe.

Kysyin tuosta gprs-roamaamisen hinnoittelusta keväällä, seuraavassa 22.5. saamani vastaus:
    Tarkistin juuri kaikki oman logiikkani mukaiset dna:n www-sivut, joissa gprs-roamaamisen hinnoista voisi olla mainintaa: missään ei ole sanallakaan mainittu roamaamisen maksullisuudesta. Nämä sivut on nyt varmuuden vuoksi tallessa omalla koneella.

Jahka verenpaine vähän tasaantuu, kirjoittelen sähköpostin laskutukseen.

Oikeastaan pohjimmaisin kysymys jää edelleen jäljelle: Onko elämäni todellakin niin tylsää, että ehdoin tahdoin haen itselleni tällaista jännitystä? Dna-nimiseen operaattoriin ei näemmä todellakaan pitäisi koskea pitkälläkään tikulla.

2. Killerwhale

Tykkäykset:
    0
    Onhan noista vääristä laskuista koskien GPRS:ää saanut lukea koskien muitakin operaattoreita ihan yhtä lailla. Kun sinulla tuollainen sähköposti Teknisestä tuesta on olemassa ja www-sivuilta ei muuta eriävää tietoa löydy, niin mielestäni tuossa ei ole mitään epäselvää. Laskutuksessa tullut valitettavasti vain jokin kämmi, uskoisin että tuo sinulle hyvitetään laskussa. Mielestäni kiihtyminen virhelaskun suhteen ei ole tarpeen, tuleehan noita kaikilla operaattoreilla kuten aikaisemmin mainitsin. Eri asia olisi tilanne, jolloin tuo olisi pakko maksaa.

3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Samaa sanoi yksi operaattoria vaihtanut perheenisä, kun vaihtoi koko perheen neljä liittymää toiseen operaattoriin..

Olet kuitenkin vahvoilla, jos sinulla on esittää selvä vastaus kysymykseen GPRS:n käytöstä ulkomailla. Kannattaa tosiaan pistää se sähköpostilla menemään ja vedota siihen laskun mitätöimiseksi.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kuten jo julkinen valitukseni Dna:lle osoitti, heillä ei ole mitään aikomustakaan päivittää ulkomaanhinnastojaan, jossa myös tieto GPRS:n käytöstä ulkomailla pitäisi olla.

5. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Hyvi sanottu :b

6. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Kärsiikö kysyä missä matkailit kun olit roamingissa?

7. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Viro ja Saksa.

8. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Ai s**tana. Nyt oli paha, paha tieto tämä. Luo näemmä tuskaa...

9. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Homma etenee:
    Tänään oli laskun eräpäivä ja maksoin virheettömän osuuden. Laskutuksesta ei ole sähköpostiini vastattu, mutta eräs foorumilla kirjoittava dna-myyjä on puolestani ystävällisesti ollut yhteydessä myyjätukeen ja alustava kanta kuulemma oli, ettei tuota gprs-osuutta tarvitse maksaa. Laskutuksesta kuulemma pitäisi jonkun ottaa yhteyttä minuun mahd. pian.
    Naputtelenpa vielä uuden sähköpostin laskutukseen, että olen maksanut mitä pitääkin. Tärkeää on mielestäni pitää oma pesä puhtaana.

Maanantaina on lähtö ulkomaille vähäksi aikaa - saa nähdä, saako homman setvittyä ennen sitä...
    ...taidanpa jättää dna:n kortin tällä kertaa visusti koti-Suomeen - varmuuden vuoksi... ;)

10. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minäkin maksoin laskun "kiistattoman" osan jonka eräpäivä oli 22.08.2003, kaksi päivää sitten tuli karhu jossa muistutettiin että liittymä laitetaan kiini jos ei maksa...

Noh,kävin minäkin DNA liikkeessä jossa ystävälliset myyjät soittivat aspaan(jonotus n.20min) päästiin aspaan,josta siirto laskutustukeen....sieltä sitten ei vastattu puhelimeen...että semmoista...mitähän tekis?

11. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Tänään iltapäivällä tuli soitto dna:n laskutuksesta. Gprs-roamingista kertyneitä maksuja ei tarvitse maksaa, "koska minulle oli sähköpostissa luvattu niin".

Tuosta sai vähän sellaisen kuvan, että tällaisia laskuja olisi muillekin tulossa/tullut ja se, täytyykö ne maksaa riippuu siitä onko asiasta tiedustellut etukäteen..?!
    En alkanut kyselemään, onko gprs:n roaming-hinnoittelupolitiikka muuttunut tätänykyä, sillä asia ei minua enää tästä päivästä alkaen kosketa: irtisanoin gprs:n ja käytän toistaiseksi ulkomailla Soneran ilmaista yhteyttä. Kotimaahan palattuani täytyy sitten avata pro-gprs joko Soneralta tai Radiolinjalta.

Harmittamaan jäi se, etten saanut asiakaspalvelijan nimeä ylös, koska ajoin autoa samalla. Jos asiasta syntyy vielä jatkossa kädenvääntöä, olisi nimi hyvä olla muistissa.

Nyt näyttäisi siis siltä, että asia hoitui osaltani mallikkaasti [kop,kop]. Mutta varoitan ja ennustan, että vastaavia laskutusyrityksiä gprs-roamingista ulkomailla tulee todennäköisesti vielä muillekin (tuskin olen ainoa, joka on roamannut ulkomailla - vai olenko??)

12. Killerwhale

Tykkäykset:
    0
    Tietokantaan jää kyllä merkintä kenen kanssa olet ollut tekemisissä. Ja hyvä, että kerkesivät soittaa ennen maanantaita ;)

13. Tinde

Tykkäykset:
    0
    dna tosiaan laskuttaa nykyään gprs-roamingista. Eli toki siitä muillekkin laskua tulee. Tosi ikävää, ettei siitä ole tiedotettu tarpeeksi.

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Tarpeeksi?!? Missä siitä on tiedotettu ylipäänsä ollenkaan??

15. dr650

Tykkäykset:
    0
    Kyllä kai tuosta pitää joku tiedote löytyä? Hinnastokaan ei olisi pahitteksi.
    Kevättalvella dna:n aspa ei ainakaan tiennyt gprs:n hinnoittelusta tai toimivuudesta ulkomailla yhtään mitään. Laskujen lähettäminen jälkikäteen on juuri sitä meininkiä, jolla ärsytetään asiakkaita.

- dr

16. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Valitettavasti et:(

17. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kuten tuossa julkisessa valituksessani olen todennut, dna ei päivitä ulkomaanhinnastojaan. Maanantaina laitan kuluttajaneuvontaan asiasta tutkintapyynnön.

18. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Hetkinen...ei kai tässä nyt yritetä vähätellä asiaa vetoamalla "pikkulasten" tavoin <älkää minua syyttäkö, muutkin näin tekevät>. Se ei todellakaan ole hyväksyttävä selitys, jos saman virheen tekee joku toinen. Milloinka saatte hinnastot päivitettyä ? Itse olen DNA:n käyttäjä ollut pitkään ja mitään ongelmia ei ole ollut, mutta jos tälläistä saa lukea, niin luonnollisesti operaattorin vaihto tulee eteen.
    Minun mielestäni kiihtyminen virhelaskun suhteen on aina paikallaan, vai miten esim. DNA hyvittää asiakkaalle aiheutuneen vaivan asian oikomisen suhteen ? Vastaan itse: "Ei mitenkään" !

19. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Oikein. Ainakaan minä en ole niin rikas, että voisin ohittaa olankohautuksella asian, jos operaattori lähettäisi minulle parin tuhannen mummon markan suuruisen laskun palvelusta, jota operaattori on asiaa kysyttäessä väittänyt ilmaiseksi...

20. dr650

Tykkäykset:
    0
    Tuo sama on käynyt täälläkin mielessä.
    Laita tänne juttua kuinka asia etenee.

- dr

Jaa tämä viestiketju