1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

dna laskutussekoilut osa n+1

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja kiuze, 10/11/02.

  1. kiuze

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    369
    Tykkäykset:
    0
  2. joggey

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    447
    Tykkäykset:
    4
    Aateekoo osaa tehdä tarvittaessa vaikka mitä ihmeitä, joten tarina saattaa olla totta.

    Hävinneet tiliotteet vähän kummastuttavat. Ja toisaalta parin viikon yhteydenoton odottelu kun kyseessä on kuitenkin yli 300 euroa, joka on menossa perintään, koulussa päivisin oleminen on hiukan heikko syy olla yrittämättä hoitaa asiaa tehokkaasti. Liittymän tiedot luultavasti löytyvät aika helposti numeron perusteella, vaikka nimi olisikin tietokannassa väärin.

    Jos tarina on tosi, tarjoan helppona mutu-ratkaisuna nettimaksua: kaikki laskut on maksettu ensimmäisen laskun viitenumerolla ja DNA:n laskutusjärjestelmä ei ole tajunnut laskuja maksetuiksi. Maksuhuomautusten lähettäminen "pikkuisen" viipeellä on silti aika käsittämätön juttu.

    Liittymän sulkeminen ilman varoitusta ei ihmetytä, nyysseissä oli loppukesällä juttua sulkemisesta, joka johtui kahden laskun päivän tai kahden myöhästymisestä.
     
  3. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Valitettavasti täytyy sanoa, että itsellenikin tuo Dna:n sählääminen on tuttua niin omasta kokemuksesta kuin valittavien asiakkaiden kautta.

    Huonon yrityksen tunnusmerkki numero 1: Asiakaspalvelu on ulkoistettu.
     
  4. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Voi tuo olla totta. Mulla tapahtu eräänlainen tapaus Soneran ADSL-yhteyden kanssa, että ne oli pyytäny liikaa vuoden ajan rahaa laskussaan ja huomasin sen vsta nyt, niin sain ne takaisin koko vuoden ajalta. Ja ystävällisiä oltiin Soneralla ja varmistettiin monta kertaa onko rahat tullu takaisin. Todella hyvää palvelua oli tuo Soneralta. Takaisin tuli siis vanhoissa markoissa noin 1200 markkaa.
     
  5. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Todellakin ihmettyttää kadonneet tiliotteet ja maksettujen laskujen kuitit. Mikäli lasku on maksettu ensimmäisen laskun viitteellä, niin homma menee pieleen. Vikaa en ihmettele sattuneesta syystä, enempää en halua kertoa, mutta vastaavanlainen kokemus, mutta ei dna:lta. Samoin myös tuo muutaman päivän viive voi johtaa liittymän sulkeutumiseen, niin onko tuokaan totta? Eipäilen vahvasti että takana on kuitenkin joitakin aiempia maksuhäiriömerkintöjä, laskujen pääasiallinen koostumus palvelumaksuista; logot, soittoäänet ja chat. Sattuneesta syystä tiedän liittymän jonka maksut ovat olleet muutaman kerran hivenen myöhässä, eikä vielä se ole ollut kiinni. Ennen ensimmäistä viivästystä soitettiin kyllä laskutukseen ja sovittiin asiasta. Kuitenkin hyvien tapojen mukaan 14 kalenteripäivää on vielä sallittu, jonka jälkeen sitten lähtee karhu ja siitä 14 kalenteripäivää ja liitymä kiinni, mikäli maksamatonta on yli 50 euroa. Mahdollisesti myös se, että asiakas ja operaattorit ovat molemmat pihalla kuin lumiukko maksuliikenteestä. Mahtaakohan nykyään nuoriso luulla, että kerran kuukaudessa tuleva lasku on se virheellinen muistutus edellisestä laskusta? ;p

    Säilyttäkää laskut ja siihen liittyvät maksutositteet. Samoin tiliotteet kannawttaa säilyttää, niin on helpompi näyttää että karhuaja on väärässä, muuten olet todella heikoilla jäillä.

    Katsoiko muuten tuon kirjoittajan yhteystiedot. Työnumero taisi olla tarkoituksella väärin, joten luottamusta ei tule valituksen suhteen.
     
  6. kiuze

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    369
    Tykkäykset:
    0
    Kun laskut maksaa nettinpankissa niin kuitteja ei edes saa. Itselleni ei tule edes tiliotteita, turhaa paperisaastetta ovat, ja Suomen Postin palvelutason tuntien osa menee aivan varmasti väärään osoitteeseen. Allekirjoittaneelle on jopa tullut pari kertaa väärien henkilöiden tiliotteita (asuessani kahdessa ei kaupungissa eli ei yksittäisen jakajan/lajittelijan huolimattomuutta), tuosta syystä otin tiliotteiden lähetyksen pois.

    Itse kyllä luulen että tuo juttu on täyttä totta, omalla kohdallanikin dna:n laskutus on sekoillut pahasti, yli puolen vuoden katkos laskutuksessa ja sitten koko ajan laskut yhdessä parin päivän maksuajalla liittymään tehdyn muutoksen vuoksi jne.
    Ulkoistettu asiakaspalvelu(haluttomuus) on kyllä HUONO asia, kun eivät pääse edes asiakkaan tietoihin käsiksi vaan kaikki muutokeset on tehtävä työpyyntöintä "tekniseen palveluun". Ei ihme että aiheuttaa sekoilua ja tietokatkoksia.
     
  7. mike99

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    73
    Tykkäykset:
    0
    Omalta osaltani täytyy todeta, että KUN aspaan pääsee läpi, niin palvelu on yleensä ollut hyvää. Ja samaa tuntuvat toteavan aika monet muutkin tällä palstalla kirjoittelevat.

    Eli välttämättä asiakaspalvelun ulkoistaminen ei tarkoita sitä, että saa huonoa asiakaspalvelua. Toki yritys voi olla muutenkin huono kuin tarjoamalla huonoa asiakaspalvelua...
     
  8. Canis lupus

    Canis lupus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/7/02
    Viestit:
    2945
    Tykkäykset:
    0
    Ainakin Osuuspankin nettipankissa voi tulostaa kuitin jälkikäteen.
    Juuri hain 3 kuukautta vanhan laskun ja tulostin.
     
  9. nhk_ Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2682
    Tykkäykset:
    0
    Käsittääkseni valtaosa pankkeista tarjoaa tuon mahdollisuuden netin kautta, mutta eikös tuon tiedon esille saaminen maksa jotain? Vai oliko se niin, että pelkästään tilattu kuitti maksaa...? Onneksi ei ole tullut ainakaan tähän mennessä moiselle tarvetta. *koputtaa puuta*
     
  10. Ville_A Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1672
    Tykkäykset:
    0
    Maksaa sen tulosteen verran. Kuitin tilaamisesta joutuu sitten pankille maksamaan. Tilitiedoista ainakin Nordealla näkyy vanhat maksut, sieltä vain tulostelemaan.
     
  11. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Ainakin Osuuspankki tarjoaa mahdollisuuden tuloastaa kuitin heti maksun jälkeen. Jos taas laskut on laitettu suoraveloitukseen käsipelin täytyy kuitin tiedot kaivaa myöhemmin tiliotteen kautta esille. Nordea taas tarjoaa mahdollisuuden tulostaa kuitit maksun jälkeen, koska Solossa laskut laitetaan maksuun yksitellen ja lopuksi kaikki laskut hyväksytään koodilla. Tämän jälkeen haluamistaan laskuista voi onkia kuitin näytölle ja tulostaa sen. Ainakaan vielä kuittien itsetulostamisesta ei ole peritty ylimäärästä. Käsittääkseni erikseen pankista tilattava kuitti ainoastaan maksaa. Muiden vastaavista ei ole tarkkaa tietoa, mutta samalla tavoin kait kaikki toimii.
     
  12. nhk_ Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2682
    Tykkäykset:
    0
    OK... Lähinnä ajattelin tuota vanhojen tietojen kaivelua, jotta veloittavatko siitä erikseen... =) Itse tulostushan ei maksa kuin sen tulostuksen verran, eli muste ja paperi käytännössä.
     
  13. ebo Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    27/6/02
    Viestit:
    1500
    Tykkäykset:
    0
    Olen todennut tämän muuallakin, mutta menkööt vielä tässä.

    Miksiköhän laskujen saaja ei ole toimittanut DNA:lle ja perintätoimistoon esmes viimeisimpiä 2-3 laskun kuitteja (tulostaen tiedot verkkopankista), joiden osalta tiedot luultavasti näkyvät edelleen verkkopankissa? Jos näistä näkyy, että laskuja on maksettu, ymmärtäisivät perintätoimisto ja operaattori heti, että jotain häikkää tässä perittävässä yli 300 euron laskussa on.

    Tämä on hyvä esimerkki tapauksesta, jossa asiakas ei osaa itse hoitaa asiaa järkevästi ja näin vaikeuttaa sitä tarpeettomasti. Ihmeellisen paljon säätämistä käyttivät jo siihen, ettei hänen täytyisi itse soittaa ja hoitaa asioitaan.

    t. tero
     
  14. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Niin tämä sama keskustelu on jo toisessa ketjussa täällä matkapuhelin foorumissa. Alkaa pikkasen maistumaan että nyt vaan mussutetaan omaa saamattomuuttaan ja koetetaan saada laskut anteeksi. Olihan tuossa kirjoittelussakin selkeä uhkaus että: jos ette anna laskuja anteeksi, niin levitän juttua keskustelupalstoille.
     
  15. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Eritoten nuo vanhempien tietojen kaivaminen tuottaakin työtä ja hintaa. Hinnat löytyvät toivon mukaan siitten jostain konttorin uumenista. Edulisempaa luonostaan on se, että pitää mahdolliset tiliotteet tallessa tai sitten ne kuitit, jotka jaksaa tulostaa.


    Tuohon päätekstiin vielä:
    Hoksasin vasta nyt, että laskut on maksettu Sololla. Solo on vähän monimutkaisempi käyttää kuin Kultaraha vaikka silläkin olen missannut muutaman laskun. Solossa aluksi kirjataan laskut lähtevien joukkoon, joka on tehty. Tämän jälkeen laskut täytyy vahvistaa erillisen valikon kautta. Tällöin järjestelmä kysyy vielä erillisen vahvistuskoodin. Tämä vahvistus on mahdollisesti jäännyt tekemättä. Anninnan kannattaisi vielä katsoa onko niitä lähteviä laskuja. Maksamiseen ei Solossa riitä pelkkä laskujen kirjaaminen järjestelmään.
     
  16. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Totta tuokin, mutta muistaakseni solo ilmoittaa että vahvistamattomia laskuja x kpl. Vaikka kirjautuisit myöhemminkin sinne ja ne voi silloinkin vahvistaa.
     
  17. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Tarkoitin vaan että vahvistusta ei ole vieläkään tehty.
    Joten tuo teksti kannattaa tarkistaa. Pahimmassa tapauksessa siellä voi olla todella järkyttävä luku.
     
  18. ebo Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    27/6/02
    Viestit:
    1500
    Tykkäykset:
    0
    Toisaalta tuo tarkoittaisi sitä, että henkilö ei ole vuoden aikana vahvistanut mitään muitakaan laskuja, jos kaikki DNA:n laskut ovat jääneet maksamatta. Luulisi, että tämän olisi jo huomannut? Ei oikein kuulosta todennäköiseltä selitykseltä.

    t. tero
     
  19. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Noi väärät tiliotteet on ihan jokapäiväistä kauraa. Samoin laskut täälä päin. Samassa postinjakelupiirissä kun asuu toinenkin nimiseni tyyppi. Toisella puolella kuntaa vain, ei ihan n+10 kertaa riitä kun olen takaisin laatikkoon postia kuskannut.
    Itse olen myös ottanut tiliotteet pois päältä kun en mitään hyötyä siitä paperisaasteesta nähnyt. Tämä tarina pisti kyllä miettimään vaikka ei totta olisikkaan, voisi pistää tiliotteet takaisin päälle.
    Osuuspankista kun ei saa ilmaiseksi kuin max. 3kk tiliotteet verkkopankista näytölle..maksullisesti 2v. Lisäksi jos itsetulostettu versio ei syystä tai toisesta kelpaisi täytyy tiliotteen erillisestä toimituksesta maksaa.
    Tässä olisi kyllä vertailun paikka. Mitkä pankit antaa ja mitä palveluita ilmaiseksi..kuinka kauan saa esim ilmaiseksi verkkopankista tiliotteet.
     
  20. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Aivan, niinkuin tästäkin esimerkistä huomataan...??!!
    Koska (käsittääkseni) missään pankissa paperitiliotteiden poisjättämisestä ei saa minkäänlaista rahallista hyötyä, ts. ne ovat ilmaisia - kannattaa ne tietysti tilata. Eipähän tarvitse omalla rahalla tulostella kuitteja yms. Ja uskoisin, että mahdollisessa riitatilanteessa pankin printterillä tulostettu tiliote on pitävämpi todiste kuin omalla kuplamusteella tuhrittu kuitti... ;)
    Sanonpa nyt tässäkin sen saman, minkä tuolla toisessa viestiketjussa: Kyllä toi tapaus menee melko pitkälti asiakkaan tyhmyyden piikkiin. Dna:n päässä on ilmeisesti ollut (kovaakin) kämmiä, mutta jos ne tiliotteet olis tallessa, asia olisi jo hoidettu ja unohdettu.
    Tuo viitenumeron kanssa kämmäys tuntuis mustakin ihan mahdolliselta syyltä epäselvyyksiin, mutta solo-pankin laskujen vahvistuksen piikkiin en asiaa laittaisi. Kukaan ei oikeasti voi olla niin tyhmä, ettei huomaa kun pankki ilmoittaa tullessa ja mennessä, että "Vahvistamattomia maksuja". No joka tapauksessa tuolloin on asiakkaan mokasta kyse (palveluilla on käyttöohjeet.)

    Homman opetus on, että tiliotteet kannattaa ottaa (ilmaiseksi), tutustua ja säilyttää useampi vuosi. Tiedän kavereita, joille ne tulee, mutta nakkaavat avaamattomina roskiin... ...Tietäähän toki kaikki, että pankkikorttia voi vinguttaa ilman fyysistä korttiakin...?
     

Jaa tämä viestiketju