1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA (laskutus) sekoilee jälleen, osa n+2^5...

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja kiuze, 8/7/03.

1. kiuze

Tykkäykset:
    0
    DNA lähestyi allekirjoittanutta tänään ystävällisesti kirjeellä, jossa todetaan: "Olemme vastaanottaneet muutospyynnön dna-liittymääsi. Kirjanpitomme mukaan liittymäsi lasku on maksamatta. Teemme muutoksen vasta, kun liittymäsi lasku on maksettu. Ilmoitathan Asiakaspalveluumme maksettuasi laskun: <aspan yhteystiedot>"

Okei. Ensin piti miettiä mistähän muutoksesta on kyse, oletettavasti pari viikkoa sitten kautta oma dna:ssa aktivoimastani wap-gprs palvelusta. Palvelu on päällä ja toimii, vaikka sen kytkeytymisestä ei tullutkaan viestiä kuten olisi pitänyt (?).

Soitinpa sitten laskutukseen. Ensin asiakaspalveluhenkilö sanoi että on lasku avoinna, ja sitten näpytteli konetta lisää ja sanoi ettei olekkaan.

Kyseinen lasku, joka oli avoinna, on maksettu jo kesäkuun alussa.

Onneksi numeron siirrettävyys tulee, paluu Soneran leiriin on väistämätön.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Aika jännä juttu että joillekin aina sattuu, toisille ei koskaan. Edelleenkin en voi kuin ihmetellä. Tosin tekevälle sattuu. Itse antaisin anteeksi moisen mokan, ei tuo nyt maata kaada ellei olla ulosottomiehellä uhkaamassa. Varsinkin nyt kun sitä laskutusjärjestelmää ollaan uusimassa. Luin aiemmasta ketjusta että Dnalla on käytössä jonkun firman X tekemä laskutusohjelma joka kuuleman mukaan on niin peestä kuin olla voi ja että se olisi syypää noihin sekaannuksiin.

Tosin vaikka sattuis jotain niin mullistavaa niin Soneraan en koskisi edes pitkällä tikulla. Ah, elämä on ihanaa ilman Soneraa. :)

3. kiuze

Tykkäykset:
    0
    Tässä onkin se ongelma, kun tuo ei ollut eka kerta, joskus alkuaikoina laskutukseen tuli yli puolen vuoden viive kun tein jonkun pienen muutoksen, olisko ollu liittymätyypin vaihto tai jotain...

Ja jotenkin on sellainen epäilys että joku kaunis heti tuo liittymä menee kiinni, kun joku dna:n järjestelmä luulee että lasku on maksamatta ja päättää sitten pistää sen kiinni. Huonolla säkää tulee vielä luottohäiriömerkintä...

Sonera on ainut johon olen ollu tyytyväinen. Radiolinja ei kuulu missään ja DNA sekoilee.

4. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Silloin, kun ollaan uusimassa pitäisi tietää, että virheitä pääsee syntymään ja olla erityisen huolellinen, etteivät ne näy asiakkaalle asti.

5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Ja aina löytyy jonkun toisen kokemiin ongelmiin viisaampi kommentoija, jonka mielestä kokemukset eivät voi olla tosia, koska niitä ei ole saattunut tälle itselleen. "Mun operaattorini on kunkku, sun ei toimi ollenkaan" jne.

PS: Suomen kieli olikin yllättäen vaikeaa...

6. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Aika iso bugi pitää laskutusohjelmassa olla jos se pystyy hankkimaan käräjäoikeuden päätöksen ulosmittausta varten niin että Sinä et siitä kuule lainkaan... Muutenhan ei luottohäiriömerkintää puhelinlaskusta voi saada.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Johtuiskohan tuo epäily siitä että niin paljon potaskaa, silkkaa puppua on kerrottu Dnasta, suoranaista mustamaalausta. Ainakin joissakin foorumeissa. Kirjoittajat ovat haukkuneet Dnata vaikka todellisuudessa heillä ei ole edes ollut kokemuksia ko. operaattorista, siis valheellista propagandaa ja turhaa provosointia. Heidät on myöhemmin paljastettu provoilijoiksi. Ja sitten tapaus Valtsu....se kaveri jätti, tai hänen tyttöystävänsä jätti, tahallaan laskut maksamatta, siitä sitten syyttivät Dnata kun tuli karhulaskuja, syyttivät viimeiseen asti eivätkä Valtsu ja tyttöystävänsä suostuneet myöntämään omia virheitään.

Ja mikä tuo kommentti Suomen kielestä? Oliko sulla jotain kommenttia mun kirjoituksista???

8. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Kommentti suomen kielestä oli itse itseäni kommentoiden. Sitä edeltävä tekstini taas oli kommentointia DNA-ruusunpuna-lasit -kirjoitukseesi siitä, ettei DNA:n käyttäjillä voi olla ongelmia. Toki olen käyttänyt niin paljon eri operaattoreita, että tiedän ongelmia olevan vaihtelevasti muillakin.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    En ole sanonut etteikö voisi olla jotain häikkää, kaikille sattuu joskus mokia. Tarkoitin vaan että suhtaudun *erittäin suurella* varauksella kaikkeen negatiiviseen mitä Dnasta sanotaan, ja syynkin kerroin. Koska jotkut ihmiset harrastavat jonkinlaista mustamaalausta niin siksi en varauksetta niele kaikkea mitä Dnasta sanotaan. En tiedä onko mikään operaattori niin haukuttu kuin Dna, osa haukuista varmaankin sitten totta, mutta takuulla suuri osa silkkaa valetta ja propagandaa. Ymmärrättekö?

10. kaikas

Tykkäykset:
    0
    Itselläni oli aikoinaan DNA kakkosliittymänä, jota käytin halvempien tekstareiden kirjoitteluun (kuukausimaksut, kun silloin sai ilmaiseksi tarjouksesta). Liittymän sitten lopetin, kun yllättäen alkoi tulla puhelinlaskuja, vaikka en ollut liittymää käyttänytkään. Itse asiassa liittymän korttikin oli ollut minulla hyllyssä, ei edes puhelimessa. No asiakaspalvelu korjasi kyllä asian pariin kertaan, kunnes sitten kyllästyin jonottamaan asiakaspalveluun ja vaihdoin liittymää. (oli muuten kuulemma minun puhelinvastaaja, jota en ollut edes koskaan käyttänyt soitellut kyseiset puhelut, siis ainakin asiakaspalvelun mukaan???)

11. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Radiolinja, Sonera, Telia, Saunalahti...ne ovat kaikki varmasti saaneet osansa. Käytä foorumin hakua tai lue muuten vaan, niin näet.

Tuota en todellakaan ymmärrä, saati sitten suostu uskomaan. Ei savua ilman tulta. Ymmärrän ainoastaan mielipiteesi siitä, että DNA on hyvä, turhaan haukuttu operaattori.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Juu, kyllä varmasti haukuttu kaikkia mutta ei ehkä niin paljoa kuin Dnata.

Mitä tulee tuohon toiseen väittämääni, niin usko pois vaan. Jos joskus olet käynyt Suomi24:ssä niin saatpa huomata miten paljon siellä on ollut aikoinaan provoilua Dnasta!!! Ja ilman savuakin, tulesta puhumattakaan. Tosin Suomi24:llä provoillaan kyllä muistakin asioista, vääristellään ja valehdellaan minkä ehditään. Ja mitä tulee tapaus Valtsuun niin tosiasiahan on että he lopuksi myönsivät että laskut on heiltä jääneet maksamatta mutta *silti* he edelleen haukkuivat Dnata. Olisiko Dnan pitänyt ehkä kertoa heille että laskut on tarkoitus maksaakin ja ajallaan mieluiten? Joten ymmärrätkö nyt miksi olen varpaillani aina kun jotain kirjoitetaan ko. yhtiöstä?

13. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä tämän foorumin perusteella näyttää selvästi siltä, että Dna on Suomen paskin liittymä: varmaan puolet (tai jopa yli?) tämän operaattorit-alueen ongelmakirjoituksista koskee Dna:ta.

Henk. koht mielipide tukee myös erittäin vahvasti käsitystä Dna:sta Suomen paskimpana liittymänä; kolme liittymää ollut (yksi tällä hetkellä) ja kaikkien kanssa reippaasti ongelmaa: ylimääräisiä ja täysin aiheettomia laskuja, itsestäni riippumaton sim-korttisekoilu jonka johdosta liittymän aukeaminen kesti viikkokausia, puolen tunnin jonotuksia aspaan, soittopyyntöjä yms, joita ei pidetä, paikoin ala-arvoista kuuluvuutta jne.

JK: Telia on muuten toinen, jota olen oppinut pitämään paskaliittymänä (laskutussekoilua ja vi*tumainen minuutin minimivelotus nyt päällimmäisenä mielessä), hyvältä näyttää kun yhdistyy Denaan. ;D

14. Senior_TG

Tykkäykset:
    0
    Kyllä itseäkin ihmetyttää tuo kaikkien tuntema ison "huudon" aikaan saanut tapaus, ihmetyttää kyllä että pitää laittaa julkisesti esille se kuinka itse on töpeksinyt ;) mutta noita ihmisiä kyllä riittää jokaiselle operaattorille.... ;)

15. kiuze

Tykkäykset:
    0
    Ja jatkoa sekoilulle:
    Puhelin alkoi valittamaan SIM kortti hylätty, ja tätä ei esiintynyt toisella kortilla, joten marssin Mediapuhelimeen korttia vaihtamaan puhelimen huollon sijasta. Myyjä soitti DNAlle tehdäkseen kortin vaihdon, ja hetken juteltuaan ojensi luurin minulle. Asiakaspalvelu sanoi että ei voi tehdä kortin vaihtoa kun on maksamaton lasku! Tälläkertaa kyse oli 16,65 euron laskusta (oletettavasti GPRS kuukausimaksu), kun aikaisemmin "maksamattoman" laskun summa oli reilusti suurempi.

No, pienen selvittelyn jälkeen asiakaspalveluhenkilö otti välipuhelun laskutukseen ja minä kuuntelin sitten hiljaisuutta muutaman minuutin, jonka jälkeen aspahenkilö totesi että maksamatonta laskua ei olekkaan ja myönsi että laskutusjärjestelmä sekoilee.

Mainiota. Tietysti mun säkällä kesken lomamatkan dna päättää että en ole maksanut laskua ja sulkee liittymän.

Huoh.

16. kiuze

Tykkäykset:
    0
    No aika iso bugi on se että järjestelmä luulee että on maksamattomia laskuja vaikka niitä ei ole; en yhtään ihmettelisi mikäli vielä ulosottovirastolta postia saisinkin.

17. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    No aika tehokas laskutusjärjestelmä saa ollakin jos käyttää perintätoimiin ulosottovirastoa eikä mitään perintätoimistoa. ;)
    Olosottoviranomaisiin turvaudutaan puhelinlaskujen osalta äärimmäisen harvoin, sillä perinnän hoitaa perintätoimistot jotka valvovat päämiestensä saatavia.

18. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Kiitos en edelleenkään.

Pysyn mieluummin täällä, en ole koskaan ollut halukas työntämään kättäni vapaaehtoisesti paskaan. Varmaan olet tietyssä mielessä oikeassakin.

Tuosta olen kyllä samaa mieltä, se oli niin suurelta osin itseaiheutettua.

19. djmake

Tykkäykset:
    0
    Joopa, dnata haukutaan tosiaan täälläkin aika rajusti, mutta ainakin omasta mielestäni on ihan todellista aihetta. Omallekohdalleni ei kait ole vielä osunut kuin pieni osa, kun olen vasta keväästä saakka dnata gprsää varten toisessa luurissa pitänyt. Mutta niitä ongelmia...
    *GPRSn avaus vaikeaa (pari avausviestia, pari soittoa aspaan ja pari viikkoa)
    *aspaan aina järjetön jono
    *järjestemäpäivitykset / kehitykset sillä seurauksella, ettei mitään palvelumuutoksia pystytä tekemään.
    *GPRS-ongelmia noin n+1 kertaa
    *yritysliittymän avaus kesti n. 2,5 viikkoa
    *liittymän vaihtaminen suoraan firman nimiin todella vaikeaa
    *laskut todella "selkeitä" pelkästä GPRSn käytöstä ja kytkentämaksusta saa neljä sivua
    *seuraavasta laskusta / laskuista ei tiedä kukaan mitään. Ei ole näkynyt, ei kuulunut, mutta eiköhän ulosottouhkaus pian tipahda laatikkoon

jnejnejne, kyllähän noita riittäisi vaikka kuinka ja paljon ja nuo tosiaan muutamalta kuukaudelta.

Tosin tuohon liittymän / numeron vaihtamiseen senverran, että yrityspuolen aspa loppuviimeksi hoisi yksityisliittymän irtisanomisen ja numeron vaihtamisen yritysliittymään kiitettävän nopeasti. Tosin sitä en tiedä, että millainen lasku mahtaa olla luvassa. Mutta aika hyvin sai silti alkuun rautalankaa käyttää ja loppuviimeksi vielä faksiakin, ennenkuin homma hoitui.

20. Tinde

Tykkäykset:
    0
    djmake:

mutta toisaalta, tiesitkö, että nuo kaikki ongelmat johtuvat nimenomaan laskutuksen kehittämisestä ja uuden järjestelmän käyttöönotosta? Hankalaa tehdä mitään lisäpalvelujen kytkemisiä tms. jos ei ole järjestelmää käytössä millä ne tehdään. Ja eiköhän ne aspan jonotkin johdu just tosta. Onhan se ikävää asiakkaille, jos haluaa tehdä muutoksia omaan liittymäänsä just järjestelmän vaihdoksen aikaan, mutta toisaalta tollaset uudet järjestelmän yms. kehittämiset on pakollisia, jotta operaattori pystyisi palvelemaan asiakkaita paremmin.

Ootko koittanut viime aikoina soitella aspaan, olen kuullut, että jonoja ei ole enää juuri yhtään?

Jaa tämä viestiketju