1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Dna laskutus hieman myöhässä....

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja mainio, 15/8/03.

1. mainio

Tykkäykset:
    0
    Tuli eilen lasku dna:ta. Ihmettelin että mikäs tämä nyt on kun ei ole dna:n liittymää ollut vuoteen.
    No sehän oli 19€ lasku vuodelta 2002.
    no reilun puolen tunnin odottelu asiakaspalveluun ja kertoivat että että heidän mukaan tosiaan on maksamatta. Vituttaa tommoinen ettei ole mitään muistutusta eikä loppulaskuun ollu lisätty. Kaipa se tarvii pankissa käydä kattomassa olenko maksanut ton.
    Vituttaa vaan että puolentoista vuoden päästä lähettävät laskun. Oli kuulemma niin pieni että noista yleensä lähetetä muistutusta.
    Huvittavaa oli että laskussa luki että ellei laskua makseta liittymä suljetaan xx.xx.2003 = )

2. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Tallessa oleva tiliote pelastaisi tuoltakin vaivalta.

Btw, suht hyvä maksuaika;)

3. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Toihan on automaattisesti tuollaisille laskuille tulostuva teksti. Tosin varmasti näyttää tuossa kyseisellä laskulla erittäin koomiselta.

Eli siis olit irtisanonut liittymän? Luulisi, että loppulaskuja kuitenkin karhutaan vähän intensiivisemmin kuin että "noin pienistä ei yleensä lähetetä muistutusta".

4. un1

Tykkäykset:
    0
    Ite tässä oon jo jonkun aikaa odotellu laskua dna:lta. Liittymä meni kiinni kesäkuun viimeinen päivä, eikä vielä ainakaan oo laskua tullut. Vai onkohan se joku yleinen käytäntö, että viimeinen lasku tulee vasta paljon myöhemmin (niin ettei enää voi muistaa/tarkistaa laskussa olevaa summaa oikeaksi)?

5. mainio

Tykkäykset:
    0
    Niin mä sitten kyselin kovasti että mikäs on kun olen loppulaskunkin maksanut. Ihmettelin että eikö siinä vaiheessa olisi voinut laittaa tuonkin laskun.
    No mä hiukan siinä innostuin ja kiusasin asiakaspalvelun tätiä.
    Sanoin laittavani reklamaation tästä, laitan siihen että maksan 1€ kuukaudessa niin tulee maksettua yhtä nopeasti kuin laskun tuleminenkin kesti. = )

6. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Sama juttu mullakin! Toissapäivänä pälähti lasku joka on jostain viime vuodelta! Siis sulettu jo silloin, mahtavaa että nyt karhuavat!!

7. mainio

Tykkäykset:
    0
    Mahtaakohan olla rahapula dna:lla....

8. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Ei, kun niillä on uusi parannettu laskutusjärjestelmä... ;)

9. un1

Tykkäykset:
    0
    Kyllä. Pätevältä vaikuttaa kun ei mun tarvii kerta yhtään mitään maksaa :p

10. joggey

Tykkäykset:
    4
    Täytyy nyt julkisesti kehua DNA:n laskutusta. Reilu vuosi sitten hain dna Cityn kanssa samalle kortille Perusliittymän ja laskutus on toiminut aivan oikein. Liittymällä on lähetetty yksi tekstiviesti ja hinnoitteluksi on vaihdettu Vakio, tosin kampanja-aikana. Yhtään laskua ei ole näkynyt, koska kuukausimaksu menee Lännen Puhelimen piikkiin. Joskus keväällä saldosta oli tekstiviestin kahdeksan senttiä kadonnut, mutta en pane pahakseni, jos karhuavat summaa hamassa tulevaisuudessa, sitten kun liittymä on suljettu.

11. dr650

Tykkäykset:
    0
    Mahtaako olla samaa hämminkiä.. mutta ainakin heinäkuun lasku on vielä matkalla. Aspan mukaan ensi viikolla saadaan viimeiset postiin.
    Tuo lasku on siinä mielessä kiinnosta, että juuri tuossa kuussa tuli tuo gprs-hinnoittelun muutos.

- dr

12. Ice Dee

Tykkäykset:
    0
    Tämä on käsittääkseni mahdollista kaikilla operaattoreilla että pienet laskut jotka ovat jääneet maksamatta tulevat vasta tosimyöhään. Muistaakseni eräs tuttu operaattorin aspasta sanoi ettei alle 30€??? laskuja lähdetä perimään vaan nämä jäävät roikkumaan järjestelmään ja tyyliin kerran vuodessa nämä ajetaan eräajona pihalle laskutusjärjestelmistä taijotainvastaavaa??? (ei varmaa tietoa vain mutuilua).

Ainakin serkkulikalle kävi pari vuotta sitten samalla tavalla radiolinjan kanssa eli lasku tuli noin vuoden myöhässä.

13. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Alle 30 euroa kyllä laskutetaan. Pienimpiä laskuja mitä olen nähnyt vähän yli viisi euroa, joten olisiko se raha 5 euroa?

14. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuulostaa itse asiassa aika järkeenkäyvältä, näinhän operaattori säästää jonkun verran laskutuksen kuluissa.

15. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    pöh. Minulle on tullut Radiolinjalta 0.78e lasku! Tuokin oli kuvatun mukainen tilanne, liittymä suljettu ja vahvistus sekä loppulasku jo maksettu. Sen jälkeen tuli tuo lasku joka oli päivätty loppulaskun jälkeiselle ajalle.

Soitin ASPA:n ja neuvottelun jälkeen pyyhkivät tuon pois - alkoi lähinnä naurattaa tuo. Taisi mennä enemmän rahaa laskun lähettämiseen kuin tuosta olisi saanut.

16. koutsa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note valkoinen
    mulle kävi viime vuonna samanlailla. maaliskuussa tuli lasku joskus syyskuussa vahingossa maksamatta jääneestä laskusta ja just noi tekstit et "jos et maksa xx.xx.xx mennessä, suljemme liittymänne..."

no, soitin sit laskutukseen ja sielt tuli tyypilliset dna-selitys-jeesustelut. niitä aikani kuunneltuani pyysin tyttöä että nyt annappa puhelinnumero esimiehelles.

sieltä soitti sit joku esimiesnainen =) ja annoin vähän "palautetta", että mikäs se tämä on ku yleensä tulee muilla operaattoreilla muistutus, ni dna ei muistuta ku vaatimattomalla 6kk viiveellä... se sopers jotain että "olen pahoillani, mutta meillä oli nyt vasta (joku) laskutusajo..."

yritin vaatia laskua hyvitettäväksi, mutta eivät suostuneet. sanoin että kyllä tästä nyt p*rkele on jotain saatava tälläsestä töppäilystä hyvitystä, niin laskutus-aspa-pomo sanoi ettei pysty rahallisesti tätä kuittaamaan, no hyvityksenä lähettivät DNA-LIPPIKSEN ja DNA-SATEENVARJON !!! (MEGA-VAU!!! =)

eikä tässä vielä kaikki, tekivät tämän laskutustöppäyksen toisenkin kerran, silloin oli tosin viivettä VAIN 4kk.

nimim. "nykyisin olen sangen tyytyväinen radiolinjan käyttäjä"

EDIT: huomasin ton ICE DEEn kirjoituksen, ja se selitti tietysti jotain, mutta kun tuon dna:n töppäilyt eivät jääneet tuohon niin siksi tuon em. mokan takia 5tutuskerroin nousi dna:maisiin lukemiin =)

17. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Kumma kun saa samoihin kysymyksiin samoja vastauksia. Voisikohan ne pitää paikkansa? Omituinen sanavalintakin, sillä olen valmis lyömään vetoa, että olet saanut täysin asiallisen vastauksen kysymykseesi.
    Niin, jospa se tosiaan olisikin niin että sen sijaan että lähettelee viikon välein karhukirjeitä (jolloin itku olisi että karhu tuli vaikka maksoin) niin tuossa on ollut sullakin 6kk aikaa hoitaa maksu! Eikä silti onnistu!
    Yritit vaatia laskua hyvitettäväksi? Olit varmaan varustautunut todella hyvillä perusteillä? Jos ei maksa laskua puoleen vuoteen niin sitten ei tarvitse maksaa ollenkaan? Vau, missä olet töissä tilaan teiltä heti parilla tonnilla tavaraa, ihan mitä tahansa. ;)

Mitä muuta tuossa olisi sulle pitänyt jonkun lähettää? Muutama tuhat euroa puheaikaa? Uusi auto? Pulmahan kuitenkin on alkanut siitä, että sinä et ole maksanut laskuasi...

Ei, en ole dna:n laskutuksessa töissä enkä missään muuallakaan edes dna:han liittyvässä paikassa, mutta kyllä kuulosti taas vain niin tyhjänpäiväisen typerältä ja perusteettomalta urputukselta, ettei mitään rajaa. Arvaa miksi on asiakaspalvelut tukossa? Dorka vaatii täysin perusteltuja laskuja hyvitettäväksi ja juoksuttaa sitten asiakkaan oikeudellaan koko laskutuksen osaston osallistumista hänen hyvittelyynsä... Luonnollisesti varmaan kirjautit asiasta vielä reklamaation että myös palauteosasto saataisiin aikaa myöden tukkoon? No, tulipa nyt avauduttua...

18. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Ei mulle ainakaan tule tiliotetta. Kai sen saisi jos siitä erikseen joka kk maksaisi.

19. koutsa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    asuinkaupungissasi olevassa keskussairaalassa työskentelen, joten tervetuloa vaan =) ... hankippa itsellesi esim. neurologinen vaiva niin pääset parilla tonnilla hoidettavaks x) ja lasku tästä firmasta tulee ennenkun kerkeät edes osastolta kotiutua, se on koettu fakta.

ja juu, auto esim. ois ollu fantsu. puheaikaa... nääh... en ois dna-puheaikaa hyväksyny 8)

en ollut maksanut laskuani juu, se oli mun moka. mutta kyllä mun mielestä tuommonen 6kk "muistutusviive" on joka tapauksessa liian pitkä.
    se oli mun pointtini. ja jos asiakas eli minä sallin monet mokailut dna:lta sinä aikana kun olin heidän asiakkaansa, miksei dna olisi voinut sallia eli hyvittää yhtä minun mokaani? kunhan pohdiskelen... ei vedetä herneitä nenään eiköstäei.

ja jussi - nyt vedetään henkeä, ja otetaan raaaaaaaauhaaaaalllliseeesti =)

hyviä tuulia ja kireitä siimoja toivotellen, hoitomies eli mieshoito.

EDIT: ja eikä tule minullekkaan tiliotetta, eikä verkkopankista näe noin kauaksi... eipä sitä viitsi tilata maksullista tiliotetta vaan sen takia jos joskus inhimillisen unohduserehdyksen seurauksena unohtaa maksaa laskun ja siitä tuleekin muistutus vasta 6kk päästä. ei sellasen takia viitsi maksaa edes sitä puupenniä...

20. koutsa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    sori vielä tuosta... melkoisen off-topiciks menee.

ja vielä moderaattori-jussin toiminnasta huomauttaen... ei ole kyllä mielestäni asianmukaista mennä tuollaisiin henkilökohtaisuuksiin (vrt. em "dorka" -nimitys), vieläpä kun kirjoitukseni dna:sta ei kohdistunut sinuun millään tavalla loukkaavasti, vaan arvostelin dna:ta eli yritystä.

olisiko riittänyt privaattiviesti moisen palautteen minulle antamiseen? vai tarviko em. "dorka" -arvonimi antaa nimenomaan julkisesti? jos jussi saa tämäntasoiset kilarit tuosta minun kirjoituksestani, luulisi että esim. hapankaalin verkostomarkkinointi-threadista saa vähintään sydänkohtauksen tjsp.

en kirjoittanut reklamaatiota, en siis kuormittanut palauteosastoa =) he säästyivät tällä kertaa x)

edelleen - sitä rauhaa...

Jaa tämä viestiketju