1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA korvaus 60h/3 vrk kuulumattomuudesta TÖRKEÄÄ

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja mave, 2/2/06.

  1. mave

    Liittynyt:
    6/5/04
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Perheemme kaikki ainoat yhteydet DNA liittymät poikki Lahdessa 26.1-30.1 välisen ajan. Yhteensä 5 liittymää. Puhelun kun soitti niin kuuli vastapuolen äänen mutta hän ei sinua ja kun tuli puhelu kuulin soittajan äänen mutta hän ei sinua. Näin nämä puhelut jatkuivat ja odotan tietoa
    paljonko turhia puheluita tuli ennenkuin huomasin vahingossa käydä kilometrin päässä soittamassa tarvittavat puhelut missä verkko toimi ja asiakaspalvelu ei osannut kertoa mistä vika johtui.
    Lisäksi nämä naurettavat korvaukset kun minulla jo entuudestaan ilmaiset kk maksut kampanjat päällä.

    Enpä muuta voi sanoa kuin HYVÄSTI DNA kun näin pidätte
    arvossa asiakkaitanne!!!!!
    TODELLA ALIARVOISTA TOIMINTAA OLISITTE VOINEET VAIKKA
    TEKSTIVIESTILLÄ ILMOITTAA RAJATUN ALUEEN LIITTYMÄN OMISTAJILLE
    KYSEISESTÄ VIASTA.

    Tässä teknisen tuen henkilön ilmoitus jälkikäteen:
    (tyhjän saa pyytämättäkin)

    Hei!
    Kiitos yhteydenotostasi ja palautteestasi.
    26.1 havaittiin Jalkarannan Vuorisenkadulla sijaitsevassa tukiasemassa vika. Vikaa tutkittiin DNA Verkoilla ja sieltä vahvistettiin 30.1, että vika oli saatu korjattua vaihtamalla yksi tukiaseman antenneista.

    DNA:n toimitusehdoista pomittu ote kohdasta DNA:n velvollisuudet (7.6):

    "Jos teleliittymää ei voida käyttää yleisen televerkon rakennus- ja kunnossapitotyön
    tai televerkossa olevan vian vuoksi kalenterikuukaudessa yli 48 tunnin aikana, DNA
    hyvittää asiakkaalle tämän pyynnöstä teleliittymän perusmaksun yhden kuukauden
    ajalta. DNA:lla ei ole kuitenkaan hyvitysvelvollisuutta, kun vian on aiheuttanut
    ylivoimainen este, jos DNA lisäksi osoittaa, ettei se ole kohtuullisin toimenpitein
    voinut korjata vikaa 48 tunnin kuluessa tai vian on aiheuttanut asiakkaan tai muun
    teleliittymää tai telepalvelua käyttäneen henkilön tuottamus. DNA:lla ei ole
    hyvitysvelvollisuutta silloin kun teleliittymää ei ole voitu käyttää päätelaitteen tai
    sisäjohtoverkon vian vuoksi."

    Pahoittelemme pitkään kestänyttä verkkovikaa. Olen pyytänyt laskutusta lisäämään perheesi liittymille kuuden (6) kuukauden ilmaiset kuukausimaksut.

    Pahoittelemme vielä teille tästä koitunutta mielipahaa.


    Ystävällisin terveisin


    poistettu nimi lainatusta viestistä/Esa
    palveluneuvoja
    Tekninen tuki
    DNA Finland Oy

    www.dnafinland.fi
     
  2. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    Mitä sitten odotit korvaukseksi? Teillehän korvattiin sopimuksen mukaan, jos oikein ymmärrän. Laiterikkoja sattuu aina välillä, vaikka verkkolaitteet ovatkin aika luotettavaa rautaa. Luultavasti asiakaspalveluun valittaminen voi kantaa korvauksena ehkäpä oikein puheaikaakin. Tänne valittamalla et saa kuin hyvän mielen.
     
  3. hiphei Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/1/04
    Viestit:
    1994
    Tykkäykset:
    0
    DNA on siis korvannut kuusinkertaisesti sen, mihin oisi toimitusehtojensa mukaan velvollinen. Hyvältähän tuon pitäisi kuulostaa.
     
  4. Rasbelin

    Rasbelin

    Liittynyt:
    17/8/03
    Viestit:
    493
    Tykkäykset:
    20
    Minusta tämä kuulostaa osittain provolta, vaikka varmasti aito tapaus kyseessä. No, joka tapauksessa olisin itse hyvinkin positiivisesti yllättynyt jos operaattorini antaisi minulle 6 kuukauden ilmaiset kuukausimaksut jonkin teknisen vian vuoksi. Minusta sangen antelias korvaus DNA:lta, kuten Hiphei hieman jo totesikin. Lähinnä ihmetyttää, että oletatko kaikkien GSM-verkkojen olevan ns. pomminvarmoja? Jos kyllä, suosittelen harhakuvitelman unohtamista.
     
  5. Panda Vieras

    Niin, nämä on näitä ketkä menee kuristamaan Gigantin myyjän kun leivänpaahdin poltti leivät ja poistuu vasta kun saa plasma-tv:n hyvitykseksi. Surullista.
     
  6. MoonMan

    MoonMan

    Liittynyt:
    30/9/02
    Viestit:
    897
    Tykkäykset:
    23
    Hauskaa miten ihminen vimmoissaan rekisteröityy tänne että voi puida asiaa. Harvemmin kukaan rekisteröityy kirjoittaakseen yhden kiitosviestin. Sellasia me ihmiset ollaan. :)
     
  7. caarlo

    Liittynyt:
    14/12/04
    Viestit:
    523
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    MPF:n sääennustaja v. 2005
    Niin. Paitsi tuosta rekisteröitymisestä näkyy olevan jo 20kk aikaa :)
     
  8. jannyman Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    16/8/04
    Viestit:
    2700
    Tykkäykset:
    0
    Juu kuulostaa todella ruhtinaalliselta korvaukselta.Varsinkin kun koko perheellä on todennäköisesti dna lahja liittymät minkä perusmaksu on 13,90/kk niin dna tietenkin reiluna operaattorina ei halunnut jättää pahaa makua suuhun vaan päätti korvata peräti kuuden (6) kk perusmaksun kaikille.Eli yhteensä 417 euroa.

    Varmaankaan perheellä ei ole halvinta dna onni liittymää (0,66) eihän? :D

    Varmaankin korvaukset lähtevät juoksemaan kun kampanjasi loppuu.Eihän tuossa muuten mitään järkeä ole.
     
  9. jogilius

    Liittynyt:
    15/8/03
    Viestit:
    694
    Tykkäykset:
    0
    Onhan toi 6 kk:n kuukausimaksut aika naurettavan pieni korvaus, jos kuukausimaksu on 0,66 euroa, mutta toisaalta ei sitä tollasesta hirveempiä voi odottaa. Paska säkä.
     
  10. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Karumpi tulkinta voisi vielä olla, että verkossa on ainoastaan ollut häiriöitä tuon 60 tunnin aikana eikä suinkaan kokonaan pois käytöstä...

    Kyllä operaattori tässä tapauksessa mielestäni toimi ihan asiallisesti.
     
  11. Panda Vieras

    Niin. Mutta kun niissä toimitusehdoissa mitkä liittymäsopimuksen allekirjoittamalla hyväksyy, sanotaan että korvaus on 1kk. Niin mikä sen kuusinkertaistamisessa oikein sitten on vikana?!?

    Ei sillä että itse haluaisin enää dna:n liittymää ikinä mutta kun on mustaa valkoisella niin en ymmärrä moista avautumista.
     
  12. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Ilmeisesti kohtuullista olisi ollut,

    a) koko perheelle tuliterät 3G puhelimet

    b) niihin 100% ilmainen 6kk:n käyttö, myös dataliikenteen osalta

    c) julkinen anteeksipyyntö kaikissa maan suurimmissa päivälehdissä


    Kuten sanottua, operaattori hoiti asian jo nyt paremmin kuin olisi tarvinnut, joten en minäkään käsitä mistä tämä avautuminen johtuu.
     
  13. jannyman Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    16/8/04
    Viestit:
    2700
    Tykkäykset:
    0
    Juu niinhän se on mutta toisaalta onhan se vähän surkuhupaisaa jos sattuu kuviteltu tilanne missä puhelut eivät pelaa esim. 30 vuorokauteen niin operaattorilla ei ole velvollisuus korvata kuin yhden kk:n perusmaksu hyvityksenä kuluttajalle.Jos sattuu omistamaan esim. dna onni liittymän niin korvaus on ruhtinaalliset 0,66 egee..

    Hyvin on dna laatinut sopimusehdot kyllä omaksi edukseen.Ja toisekseen kuinkahan moni jättää liittymän lunastamatta kun/jos yleensä vaivautuu sopimusehtoja tarkastelemaan.Pelkkä muodollisuushan toi korvaus on.Mutta minkäs teet kun allekirjoitat sopimuksen niin sen vanki sitten olet.

    Tuskinpa muilla operaattoreilla on sen paremmat ehdot.Vai onko?
     
  14. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Ulkomuistista...ei ole.
     
  15. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Onko palstalla joku, joka vielä 30 vuorokauden jälkeen odottelisi alkuperäisellä operaattorilla vian korjautumista...?

    Täytyy myös ajatella, mihin operaattorilla on ylipäänsä mahdollisuuksia ilman järjettömän mittakaavan riskejä. Isoille asiakkaille, suurille firmoille ja yhteisöille varmasti korvaillaan jonkin verran välillisestikin syntyneutä kustannuksia mutta yksittäisen kuluttaja-asiakkaan lienee aika turhaa marista tuhansien eurojen henkisistä kärsimyksistä ja taloudellisista menetyksistä. Lisäksi tavallisen tallaajan voi olla hyvin vaikea osoittaa todeksi esim. vapaa-aikana syntyneitä menetyksiä joiden perusteella vahingonkorvauksia sitten operaattorin pitäisi olla jakamassa. Palvelun korvaaminen väliaikaisella jollain muullakin palvelulla voi olla yht'äkkisessä tilanteessa sula mahdottomuus tilapäisjärjestelyiden vaatiman ajan vuoksi, tai sitten mittasuhteiltaan jotain mahdotonta. Pitäisikö operaattorin tarjota kilpailijan liittymä käyttöön siksi aikaa kun oma tukiasema on pimeänä määrittelemättömän ajanjakson ajan? Vai lähettää asiakkaalle ennakkoonmaksettuja kirjekuoria, kynä ja paperia, vai millaista "korvausta" tässä oikein haetaan?

    Toisaalta en edes operaattorina uskaltautuisi lähteä siihen että välilliset vahingot korvataan täysmääräisinä, kun asiakkaana saattaa olla jotain satakertaisella liikevaihdolla kauppaa tekeviä asiakkaita. Yksittäisestä viasta saattaisi poikia sellaiset korvausvaatimukset tällaisen politiikan yleistymisen myötä, ettei operaattorista ole enää toimijaksi tämän jälkeen.
     
  16. jannyman Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    16/8/04
    Viestit:
    2700
    Tykkäykset:
    0
    Saattaapi vain ollakin,esim joku vannoutunut operaattorifani tai määräaikaisen sopimuksen omaava.

    Mutta pitää tietenkin pitää mielessä kun tukiasema pimenee niin siitä kärsii aina useampi kuin yksi ihminen ja ei tietenkään voida kuvitella että jokaiselle alettaisiin korvaamaan etelänmatkoja ja 3G kännyköitä kun ei puhelut pelaa.Juuri siksihän noi sopimusehdot on laadittu sisäänpäin lämpeneviksi.Eli loppupeleissä kuluttaja on aina se joka maksaa.Jos sinä joutuisit odottelemaan useita päiviä puhelin mykkänä niin taatusti et olisi tyytyväinen 66 sentin korvaukseen..
     
  17. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Todennäköisesti jutun juoni piilee siinä, että tuskin "useiden päivien" jälkeen olisin enää asiakkaan ominaisuudessa odottelemassa mitään korvauksia - enkä suosittele kenellekään muullekaan. Tuskin olisin paljoa menettänytkään, sillä olisin todennäköisesti hoitanut tarpeelliset asiani toisen liittymän kautta. Niitähän saa muutamissa minuuteissa käyttöön vaikka R-kioskilta, joten vetoaminen siihen että liittymä ei ole pelannut ei minusta edes ole mikään kovin varteenotettava perustelu isoille hyvityksille. Jos todella tarvetta on, niin kyllä se asiakas seisoo tukka putkella siellä ärrällä tai toisen operaattorin myyntikojussa, eikä rähjää asiakaspalveluun neljättä päivää putkeen. Täytyy osata erotella näin sivullisen silminkin arvostellessa, onko asiakas lopulta toimivan liittymän vai ylimitoitettujen hyvitysten perässä.
     
  18. jannyman Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    16/8/04
    Viestit:
    2700
    Tykkäykset:
    0
    Ei se nyt aivan noin yksinkertaista ole.Ajatellaan jotain vanhusta joka asuu 40km päässä lähimmästä ärräkioskista ja tuttu ja luotettava liittymä lakkaakin yhtäkkiä toimimasta.Pitää olla joko puhelin mykkänä tai ottaa taksi alleen ja lähteä hakemaan prepaidia lähimmästä pisteestä.Puheliaita kun tuppaavat monet yksinäiset vanhukset olemaan..

    Ja operaattorihan ei tietenkään korvaa tuon vanhuksen ylimääräisiä kuluja vaikka pari viikkoakin olisi tukiasema pimeänä..

    Tämä nyt tälläisenä räikeänä esimerkkinä mutta kaikilla nyt ei kuitenkaan ole useampia liittymiä heti saatavilla.

    Edit: Mitenkähän muuten mahtaa olla jos sulla on liittymä jossa ei kk maksua ole lainkaan? Silloin et saa senttiäkään korvauksia vaikka puhelin olisi mykkänä viikkokausia?
     
  19. jontteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    4/2/04
    Viestit:
    1065
    Tykkäykset:
    0
    Hoh hoijaa .

    Aikoinaan puhelut pätkivät radiolinjan verkossa todella pahasti 3 vrk.
    Soitin asiakaspalveluun koska puhelin ei enää pysynyt verkossa ollenkaan. Silloin huomattiin että yksi masto on täysin pimeänä.

    Korvauksena radiolinjalta asiakaspalvelijan kiitos vikailmoituksesta samassa puhelussa....

    Vika korjattiin seuraavana päivänä. Eli 4 pv lähes kaikki kylän radiolinjalaiset kärsivät pimennosta...
     
  20. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    Aikoinaan mun NMT Ringo ei tahtonut kuulua vaan pätki ja rätisi pahasti.

    Ja kukaan ei koskaan ole maksanut minkäänlaisia korvauksia! Törkeää!
     

Jaa tämä viestiketju