1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA ja vakuusmaksu 170€/liittymä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja zap, 13/1/03.

1. zap

Tykkäykset:
    0
    DNA lähestyi kirjeellä, tässä alku:

" Hyvä asiakkaamme,
    Kiitämme mielenkiinnostasi dna-liittymää kohtaa!
    Toimitusehtojemme (2.8) mukaan dna voi vaatia asiakkaalta vakuusmaksua ennen liittymän avaamista. Sinulla on ennestään 2 dna-liittymää, ja ennen kuin voimme avata uuden liittymäsi, sinun on maksettava vakuusmaksu 170€/liittymä"

Jaahas.. Mulla on tällä hetkellä 4 dna:n liittymää, joten joutuisin siis maksamaan 340€ vakuusmaksua! En periaatteestakaan ala makuuttamaan sellaisia rahoja denan tilillä, kun eivät edes maksa korkoa!

Soittelin aspaan, josta sanottiin että kirje lähtee automaattisesti kaikille alle 25-vuotiaille, jotka avaavat kolmatta liittymää. Neidillä ei ollut valtuuksia tehdä asiaan muutoksia, vaikka kuinka todistelin maksukykyäni ;) Lopputuloksena luotonvalvontaan (tai joku vastaava) jätettiin soittopyyntö, ja toivon mukaan asia selviää sitä kautta.

Jos nyt joku epäilee maksuhäiriömerkintöjä tai muuta, niin sellaisia ei ole. Kuten dna:lta todettiin, kirje lähtee automaattisesti.

Eihän tässä muuta, harmittaa vain vietävästi jos jää lahjakortit saamatta :)

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Lohdutuksesksi, muillakin operaattoreilla on saman tyylisiä käytäntöjä.

3. Aero

Tykkäykset:
    0
    Re: DNA ja vakuusmaksu 170?/liittymä

Siis onko toi uusi liittymä viides liittymä? Jos tohon kirjeeseen on uskomista, etkä ole sitä mitenkään muokannut, niin oma laskupää kertoo valehtelematta että joutunet maksamaan 850e (eli 5x170e) etkä 340e, eikö?

4. Otus

Tykkäykset:
    0
    Avaat siis viidettä liittymää ja DNA:n mielestä sinulla on vasta kaksi. Toivoa sopii, että laskutus on yhdenmukainen ;)

5. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Onhan noita eri käytäntöjä operaattoreilla vaikka kuinka.
    Soneralla on ollut täälä olleen jutun mukaan niin että jos alle 25v niin lähtee jo toisesta liittymästä kirje. Itse sain auki joulun aikaan kaksi ja vasta kolmas jäi avaamatta, siitäkään ei ole kyllä tullut mitään kirjettä kotiin..tiedä sitten mikä on tuon liittymän tilanne.

6. Killeri_84

Tykkäykset:
    0
    mitä sitä monella liittymällä tekee? maksaa niistä avaus-ja kuukausi maksut.

7. Aero

Tykkäykset:
    0
    Yksi syy siihen että jos omistaa vaikka muutaman puhelimen, niin voi käyttää niitä siellä. Kk-maksut ovat usealla operaattorilla (esim DNA) kampanjan aikana ilmaiset ja avaus on vain 2,jotain e. Tämän lisäksi myös saa puheajat.

8. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla tuli aikoinaan heti toisesta Sonerasta tollanen kirje (asiasta keskusteltiin täälläkin joskus elokuussa). Mitään syitä ei kyllä oikein kunnolla selitetty missään vaiheessa, mutta ilmeisesti kohdallani johtui tuosta iästä. Sanomattakin kait aika selvää, että en maksanut mitään vakuuksia.

9. Villu

Tykkäykset:
    0
    Siis HALOOOOO
    Jengillä on puolen tusinaa puhelinta, muttei varaa maksaa puhelinlaskuja ---> pitää olla myös puolentusinaa liittymää "ku saa ilmast puheaikaa ja kk maksutkin ilmasiks"

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Minä tulin siihen tulokseen, että prepaid-liittymät ovat oivia kakkosliittymiä. Ei mene kuukausimaksuja eikä ongelmia liittymän avaamisessa, ja ainakin RL:n ja Telian prepaideissa on myös kohtuullinen hinnoittelu.

Puutteina tietysti roaming ja mahdolliset lisäpalvelut tyyliin GPRS.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Radiolinja Nopsan käyttäjä (kakkosliittymänä).

Puheaikakikkailuun en ole jaksanut oikeastaan koskaan sortua. Kerran olen DUO->DUO -vaihdon tehnyt kun alkoi ottamaan päähän se rahan jakaminen liittymäkikkailijoille.

11. Mini

Tykkäykset:
    0
    Re: DNA ja vakuusmaksu 170€/liittymä

Tuohon on aivan kelpo syy sillä 18-25 vuotiaat ovat kaikista suurin riskiryhmä --> luottotappiota syntyy eniten tästä ryhmästä. Otetaan hirveesti liittymiä, esim. kylkiäisten takia ja sitten kun lasku tulee postiluukusta niin *hups* ei pystykkään maksamaan. Tämä on tyypillistä arkipäivää 18-25 ikäisille(valitettavasti). Tilastokeskus on tehnyt paljon haastatteluja ja tilastot kertoo kaiken. Operaattorit ovat kaikki samoilla linjoilla, tosin pieniä eroja löytyy.

12. Rape

Tykkäykset:
    0
    Älä elättele liikaa toivoa, tuskin se asia siellä luotonvalvonnassa miksikään muuttuu, ei ainakaan mun tapauksessa joustoa löytynyt yhtään.

13. zap

Tykkäykset:
    0
    Eipä ole vielä dna:lta soitettu..

Muutama selvennys: kyseessä EI ole viides liittymä, vaan 3. tai 4. liittymästä lähtenyt kirje. Jos kerran kaksi liittymää saa olla ilman vakuusmaksuja, niin mun tapauksessa joutuisin maksamaan 340€. Tai sitten kaikista liittymistä eli 640€!

Liittymät on hankittu vain ja ainoastaan lahjakorttien takia. Yhdellä olen kokeillut soittaa, kaksi muuta ovat yhä koskematta paketeissa. Kuukausimaksut ovat ilmaisia, puheaikoja toki löytyisi mutta en jaksa vaihdella kortteja alituisesti.

Vakuusmaksuja en ala maksamaan, täytyy sitten tyytyä vain kahteen lahjakorttiin..

Ja miksikö sitten moista kikkailua? Ainoa kulu liittymistä oli avausmaksu 2,90. Ja jokaisesta liittymästä saan 50€ lahjakortin. Laskekaa itse kannattaako. Joku ostaa osakkeita, minä otin liittymiä..

14. taleppi

Tykkäykset:
    0
    Toi dna:n touhu tossa asiassa on kyllä vaihtelevaa, sillä edellisen lahjakorttienjakorallin aikana (kultajousi 100€/liittymä joskus elokuussa)
    otin noita liittymiä 5kpl ja kaikki aukesi ihan mukisematta?
    Liittymät suljin tietenkin heti kun 500€ oli taskussa 1.10 =)

No nytsitten joulunaikaan menin tietenkin taas avaamaan liittymiä lahjakorttienkiilto silmissä 5kpl mutta nyt ei auennutkaan kuin 2 lopuista kolmesta tuli tuo mainitsemasi 170€ "lasku"?

Niin ja ikää minulla on 19v

Ja jos joku väittää, että liittymiä ei kannata avata kylkiäistentakia niin kyllä paskaa puhuu, eriasia on tietenkin jaksaako niidenkanssa pelleillä.
    (Tälläkin hetkellä 500€ arvoinen kultajousesta ostettu suunto observen titaani kädessä)

15. Iso-Jorma

Tykkäykset:
    0
    Laitoin toisen ketjun noista dna:n kamppanjaehdoista, minä avasin toisen dna liittymänin jouluna ihan käyttöön, mutta nyt alkoi laskua tulemaan oikein urakalla. Oletko sinä sitten jotenkin kikkaillut että olet saanut ilmaiset kk maksut ym.???

16. zap

Tykkäykset:
    0
    En sen kummemmin, joulun alla Markantalossa oli liittymätarjous jossa sai 6kk kuukausimaksuja ilmaiseksi ja 50e lahjakortin.

17. Iso-Jorma

Tykkäykset:
    0
    Markantalosta otin minäkin, piti olla ilmaiset kk-maksut mutta laskua vaan tulee???

18. vlehto

Tykkäykset:
    0

Itse avasin joulun alla 3kpl Dna liittymiä ja kaikki omalle nimelle mut tietenkin eri käyttäjät.

ja saan kaikki lahjakortit ja edut...

ja ei ole tullut mitään 170€ kirjettä...

ja ikää on alle 21v.

Mut yks liittymä ei ole auennut vieläkään, koska ei ollut sopimuksessa laitettu et mikä liittymä... mut ei se haittaa ei mene avausmaksua ainakaan vielä....
    kai sitten vois avata tossa maaliskuun lopussa kun saa sen lahjakortin...

Katsooko markantalo et dna liittymä on sitten vielä auki?

19. zap

Tykkäykset:
    0
    Tarkista nyt ensin otitko liittymän kampanjan aikana. Ja sitten soitto denan asiakaspalveluun, niin asian pitäisi selvitä!

Ja eikös niissä kampanjaehdoissa sanottu, että liittymän pitää olla auki lahjakorttia hakiessa. Onko kellään kokemuksia, miten tämä tarkistetaan Markantaloissa?

20. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No eiköhän niillä ole sun puhelinnumero siellä ylhäällä. Ja tietty sulla pitänee olla se liittymä mukana. En tiedä mutta voin luvata että ne saa sen selville kyllä.

Jaa tämä viestiketju