1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA ja kampanjaehdot?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja taleppi, 22/2/03.

1. taleppi

Tykkäykset:
    0
    Elikkä asian laita on tämä:
    Minulla on 2 dna liittymää jotka ovat avattu joulukuun kampanjan aikana jolloin sai ilmaset kk-maksut sekä 10€/kk puheaikaa.

Olenkin nyt koittanut pitää laskua sitten sillain, että en puhu muutakuin tuon 10€/kk per liittymä kuukaudessa.
    No, oma dna sivultahan voi seurata laskun kertymistä mutta mitenkäs se on eli näyttääkö laskuri 0 niinkauan kunnes se 10€/kk on käytetty, eli käytännössä niinkauan kunnes lasku on n.11€?
    Vai rupeaako laskuri laskemaan heti nollista 1€,2€,3€ jne... Ymmärrättehän mitä tarkoitan?

Kysyin kyllä tätä asiaa myös dna:lta ja sanoivat, että alkaa näyttään vasta sitten kunnes se 10€ on käytetty?

Mutta ongelmana onkin nyt se, että vaikka eilen alotin liittymällä puhumisen (puhuttu n.20min) niin jo tänään dna sivu näytti saldoksi 2€ ja risat vaikka aspan täti sanoikin päinvastoin?
    Rupesikin epäilyttämään, että mitkä olivat kampanjaehdot, eli tuleeko se 10€ vasta kuukauden alusta käyttöön (eli 1.3) vai uuden laskutuskaudenalusta (joka alkoi minulla 18.2)?

Jos jollakin on noi joulukuun kampanjaehdot tallella niin voipi pistää tähän, jotta voin tarkistaa asian laidan ja pirauttaa sitten TAAS aspaan!

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Jaa? Luulisin ettei tuollainen nettisaldo osaa tulkita asiakkaan alennuspaketteja, mutta voihan tuossa olla tapahtunut kehitystäkin. Luulen silti, että laskuri näyttää koko summan josta sitten lopuksi vähennetään tuo puheaika.

Toinen vaihtoehto on, oletko varmasti saanut molempiin liittymiin puheajan? Jos puheaikaa on ollut rajoitetusti 1/asiakas ja olet puhunut liittymällä johon ei ole tullut puheaikaa, niin laskurihan toimii täysin odotetulla tavalla. Puheaika vain puuttuu.

Kyllä nuo puheajat alkavat vaikuttaa kuun alusta eikä laskutuskauden kesken: vaikka ei kai sillä niin väliä koska puheaika vähennetään tuon ajan jälkeen suoraan seuraavien laskujen loppusummasta.

3. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ellen nyt ihan väärin muista, niin puheaikaa sai vain yhteen samalle asiakkaalle kampanja-aikana avattuun liittymään.

Dna:n saldopalvelu ei osaa näyttää lainkaan ilmaista puheaikaa (toisin kuin esim. RL:n tai Soneran vastaava), joten saldoa alkaa nettipalvelun mukaan kertyä vasta sitten kun tulee todellista maksettavaa eli menee yli sen 10e/kk.

Ja vielä vastaus kolmanteen kysymykseen: Dna:lla puheaika tulee kalenterikuukausittain, ei laskutuskausittain kuten esim. Sonera ja RL. Näin ainakin minulle on sanottu aspassa ja muistaakseni myös myymälässä. Toisaalta nyt kun tarkistin, niin paperissa sanottiin, että hyvitetään "tammi-huhtikuun laskuilla 10 euroa/lasku", niin voisikohan se sitten kuitenkin tarkoittaa eri asiaa?

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt.
    Näyttääkö 2,86e (17,01mk)? Sen verran nimittäin mulla on näyttänyt alusta asti ja ihmettelinkin asiaa sekä täällä että aspaan. Aspa ei vissiin ymmärtänyt koko asiaa taannoisesta vastauksesta päätellen...
    Oma teoriani on, että tuo 2,86e on avausmaksu (hinnaston mukaan 2,9e), jolle ei tuolla oma dna:ssa ole omaa kohtaa ollenkaan.

5. taleppi

Tykkäykset:
    0
    No niin sain asiaan varmistuksen kun soitin aspaan, eli 10€ lähtee pyöriin vasta kunkin kuukauden alusta, joten vaikka laskutuskautesi (kuten minulla) alkaisi vaikkapa kuun 11 päivä puhut "omaanlaskuusi" sen loppukuukauden ja puheaikahyvitystä alat saamaan vasta kuun alusta.
    Tästähän voi päätellä sen, että tässä minun tapauksessani minun on käytettävä se 10€ hyvitys 11päivässä muuten se menee siltäkuukaudelta hukkaan.

Joten jos jollakin on samanlaiset tavotteet kuten minulla (puhua ainoastaan sitä ilmaistapuheaikaa) ja laskutusajankohtasi on jossakin keskellä kuukautta tai jopa aivan kuukauden alussa niin kannattaa muuttaa laskutusjaksosi kunkin kuun loppuun, jotta sinulla olisi koko kuukausi aikaa käyttää tuo puheaika.

Näin siis dna:lla.

Niin ja mitä siihen nettilaskuriin tulee, niin se näyttää ainoastaan "omalla rahalla maksettavat" puhelut.

6. MasaT

Tykkäykset:
    0
    Minulle on taas kerrottu niin että puheaika on kalenterikuukausikohtainen, siis puheaika voi jakautua kahdelle laskulle. Jos et puhu koko kymppiä alkukuusta niin loput voit puhua loppukuusta.

7. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Näin minäkin olen käsittänyt. Mikä puheaikahyvitys toimisi kuten taleppi epäili, niin silloin koko hommassa voisi sanoa jo haiskahtavan hieman kusetus. :p

8. Boeing

Tykkäykset:
    0
    Jaha taas yksi hölmöily lisää ko. firmalta. Tarjouksen ehdot eivät ole kyllä ollenkaan riittävän selkeät. Itsekkin otin denan puheaikakäytön + 50 Euron lahjakortin takia. Kaksi epäselvää laskuakin sieltä on jo tupsahtanut. Laskuista ei ota Erkkikään selvää mitä puheluita miltäkin ajalta on hyvitetty. Taitaa olla k*setusta koko homma. Täytyy varmaan laittaa kiinni heti kun lahjakortti on haettu.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Dna.n puheajan kampanjaehdot pähkinänkuoressa:

-Saldopalvelu näyttää saldoa vasta kun 10eur puheaika on täyttynyt.
    -Puheaika hyvitetään aina kuun ensimmäisestä päivästä alkaen, olipa laskutuskautesi mikä tahansa.

10. sorsa

Tykkäykset:
    0
    Kyselin asiaa sähköpostitse tammikuussa 27.12.2002 auenneen liitymäni osalta osoitteesta: laskutusneuvonta@cc.dnafinland.fi ja sain esimmäisenä vastauksena seuraavaa:

--- 1 vastaus alku ---
    Hyvitettavä ajanjakso riippuu siitä, millainen on liittymäsi laskutusryhmä ja milloin laskutus katkeaa. Laskutusryhmiä on hyvin monenlaisia.

Jotta voisin tarkistaa liittymäsi laskutusryhmän ja miltä ajalta hyvitettävä summa kertyy laskulle, tarvitsisin hieman lisätietoja. Voisitko ilmoittaa vielä syntymäaikasi, osoitteesi ja liittymäsi puhelinnumeron?
    --- 1 vastaus loppu ---

Ja vastattuani tähän sain seuraavanlaisen vastauksen:

--- 2 vastaus alku ---
    Laskutuskautesi katkeaa aina kuukauden 15. päivän tienoilla. Tammikuun laskulle 10 euron puheaikahyvitys lasketaan ajalla 27.12.2002 -15.1.2003 soittamistasi kotimaan puheluista.

Vastaavasti helmikuun laskulle puheaikahyvitys lasketaan ajalta 16.1 - 15.2.2003. Se lasketaan siis aina yhdeltä laskutuskaudelta, joka on sinulla noin kuukauden 16. päivästä seuraavan kuukauden 15. päivään. Poikkeuksen tekee tämä ensimmäinen laskutuskausi, joka ei ole ihan täyden kalenterikuukauden mittainen.

Toivottavasti tämä hiukan selvensi asiaa, mutta jos jotain epäselvyyttä vielä jäi, niin otathan meihin uudelleen yhteyttä.

DNA Finland Oy /Laskutusneuvonta

Puh. 044 144 011
    Fax. 044 044 1703
    www.dnafinland.fi
    laskutusneuvonta@cc.dnafinland.fi
    --- 2 vastaus loppu ---

11. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Hahaa - dna taas tuttuakin tutummin sekoilemassa ohjeistuksensa ja laskutuksensa kanssa! :D

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Dna:n organisaatio on aivan liian monimutkainen ja asiakaspalvelu ulkoistettu, joten ei siitä voi mitään hyvää seurata.

Jaa tämä viestiketju