1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

dna gprs

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Taker, 9/1/04.

1. Taker

Taker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    44
    Puhelinmalli:
    Galaxy s5, Sony xperia z2 Tablet
    kuulin että dna asiakkaat saa mms palvelun kanssa wap-gprs palvelun ilman avaus/kuukausi maksuja en itse onnistunut siinä mutta jos joku saa tempun toimimaan niin viitsisikö kertoa tänne

2. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    ;) Tuskin on mahdollista... Dna:n laskutus taitaa silloin kyllä kämmätä - ja pahasti... ;)

3. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Kyllä tuo pitää paikkaansa. Tosin tuo vaatii mms:ää tukevan puhelimen. Eli tilaat mms-palvelun dna:lta puhelimeesi ja muistaakseni tilausviesti oli maksuton, kytkentä on maksuton, eikä kk-maksuja, toki jos lähetät mms-viestejä niin sinun täytyy niistä maksaa.. :) Toiminta siis perustuu siihen että mms-viestit lähetetään gprs:ää käyttäen.

Pelkkä mms-palvelun tilaus tosin ei vielä riitä, vaan sinun täytyy asettaa itse wap-gprs asetukset puhelimeesi. Muistaakseni asetuksissa valittiin wap-gprs profiiliksi mms-gprs tai jotain sensuuntaista. Koitin huvikseni tuota myös Nokian 6310:n ja tässä ei toimi, mutta tämähän ei siis olekkaan mms puhelin joten syy siinä.

Dna:n asiakaspalvelussa vahvistettiin tämä toimivuus kun aikoinani soitin asiasta ja sanottiin jotenkin että kk-maksullinen wap-gprs on tarkoitettu vanhempiin puhelimiin ja uudemmissa sen siis saa käyttöön maksuttakin. Tästä ei tietenkään suuresti huudella sivuilla, sillä voinkin kuvitella miten moni maksaa turhasta.. ;) Wap-gprs asetukset puhelimeesi ja mms-palvelun tilausohjeet löydät dna:n sivuilta.

Tässä itse Siemens M55:lla juuri wap.sunpoint.net osoitteessa ja tämä siis juuri edelläkuvatun tyylisesti asetettu kk-maksuton wap-gprs, toki täytyy muistaa että tämähän ei sovellu gprs modeemikäyttöön, mutta sen varmaan tiesitkin. :)

4. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Siis hä!? Ilmatteeks surffailemaan? ;)

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Siis WAP-sivuilla. Tuskin se dnan MMS-gateway HTML-sivuja lävitseen päästää.

6. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Mä olen sitten maksanut turhaan, prkl!

7. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Juu wap-sivuillapa hyvinkin, mutta tuskinpa se kk-maksullinenkaan wap-gprs päästää html sivuja lävitseen, vai päästääkö? Nimen perusteella veikkaisin että ei. wap.4mobile.net osoitteessa oli parikin palvelua www=>wap mutta mitä nyt pikaisesti koitin toista niistä niin tekstinhän tuo toi näkyviin osalta sivuista, muttei linkkejä ainakaan kokeilemistani, tosin en tiedä pystyykö niitä edes tuon avulla. Eipä tuota wap:ia tuu paljoa käytettyä, mutta eipähän maksakkaan paljoa.. :D

8. Sammy81

Sammy81

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 & Sonera
    Eli pitää paikkansa, mutta ei tosiaan voi käyttää netti käytössä, jotenkin estetty se toiminto. Ei muutakun mms palvelu päälle ja toistaiseks voi surffata ilmattee. Kunhan saa asetukset manuaalisesti vaan laitettua...

9. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Näyttäisi toimivan - eli tilasin MMS asetukset, ja nyt avasin wap-selaimen. Jonnekin se näyttäisi menevän :)

10. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    No eipä tuo mua paljolti haittaa, kun joillakin on tää pappa betalar-systeemi vielä käytössä, enkä wappia paljolti käyttele... ;)

11. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Siis mitä? Että GPRS-wap ilmaiseksi. No kyllä nyt kelpaa, mutta meinaako se että wapin käyttö ei todella maksa mitään?

Laitoin asetukset kohdalleen, ja minä ainakin pystyn selaamaan itse tekemääni xHTML-sivua lähes täydellisesti; kaikki kuvat, linkit ja taustat näkyy, niin kuin pitääkin. Puhelin on M55. Pystyisiköhän sähköpostia lähettämään GPRS-wap asetusten avulla?

12. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Lyhyt vastaus: ei toimi luurin sähköpostiohjelmalla.

13. Senior_TG

Tykkäykset:
    0
    kyllä siis wap-gprs voi käyttää ilman kuukausimaksua, veloituksena käytöstä kuitenkin menee muistaakseni 0,13e minuutilta.
    Mutta kyllä minuutissa kerkeää wapista hakemaan soittoäänen ja taustakuvan joten tulee paljon halvemmaksi kuin tilailla niitä maksullisista palveluista....ja wap-gprs asetuksetkin saa tekstiviestitse tilaamalla, itse tein juuri näin, en nyt tosin enää muista minkälainen viesti piti lähettää numeroon 14000, muistaakseni jotain WAP ASETUKSET jne...

14. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Epäilen tätä kyllä hieman, mistä lähtien GPRS-yhteys on laskutettu datapuhelun hinnalla? Kyllä se GPRS-laskutetaan Suomessa kiinteästi tai siirretyn datamäärän mukaan.

15. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Hmm kun itse aspasta kysyin taannoin (joskus marraskuun kieppeillä) niin yritin udella kaikki mahdolliset kulut mitä tuosta voisi aiheutua. Dataveloitusta epäilin itse, mutta vakuuttivat ettei sitäkään mene (kuten ei mene kk-maksullisesta wap-gprs käytöstäkään), mutta toisaalta eipähän tuota dataa niin kauheita määriä liiku wapin kautta. Minuuttihinnoittelusta taas en itse ole gprs puolella kuullut ja todella aspa vakuutti käyttöä ilmaiseksi, tuosta tosin on aikaa eli jos jolloin on päivittyneemmät tiedot niin.. Ai juu ja vielä että laskutusongelmien takia en ole saanut vielä laskua jonka aikana olisi ollut tämä kytkettynä..

Edit: oisko tuo 0,13€/min kuitenkin datapuheluyhteydestä ..
    dna wap
    DNA perusliittymän hinnasto, jossa datapuheluhintana juuri tuo 0,13€/min

Eli näitten mukaan näyttäisi tuo mainintasi liittyvän dna WAP:iin, ei wap-GPRS:n

16. Taker

Taker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    44
    Puhelinmalli:
    Galaxy s5, Sony xperia z2 Tablet
    hei huomasin että tällähän pääsee "perus"nettisivuille ainaskin altavistan sivu ja www.hekkuli.org toimivat kunnolla ja atomin netti saittikin toimii mutta koska puhelimena on 3510i niin testit olivat melko rajoitettuja

ja voisikos joku testata että pystyykö 3650 puhelimella hakemaan midejä dna liitymällä"huijaus"gprs yhteydellä täältä www.vgmusic.com ei väliä onko opera,doris tai perus selain jos toimii niin saisiko kokemuksia ja mahdollisesti kuvia kiitos kumarrus ja niiaus:)

17. t65

Tykkäykset:
    13
  18. Tee

Tykkäykset:
    1
    Olisikos jollakin nuo wap-gprs -asetukset? Hakua olen käyttänyt sekä Nokian ja dna:n sivuilta katsonut, mutta eipä vaan toimi. Puhelimena 6600.

19. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Täällä on toinen topicci jossa on keskusteltu just tuosta asiasta, eli 6600 ja DNA. Saivat toimimaan, mutta en muista miten.

20. Tee

Tykkäykset:
    1
    Eikä aiheuta muitakaan kuluja vai? Jos tuo olisi täysin ilmainen, niin miksei kaikki tätä keinoa käyttäisi?

Jaa tämä viestiketju