1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

dna gprs yhteyden reititys ongelmat ja kuka auttava osapuoli

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja tuppe, 23/8/02.

  1. tuppe

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    157
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 / Lumia 900
    pelailen tossa yhtä peliä jonka serveri on ranskassa.
    keskiviikkona meni yhteys poikki kyseiseen peliserveriin, samoin monella muulla suomessa, ruotsissa, norjassa jne jne.
    pingausten tuloksena huomattiin että ruotsissa, tukholmassa sijaitseva alter.netin reititin ei välittänyt tietoa kunnollla eteenpäin.
    no aikani mietittyä asiaa ja joidenkin onnistuttua luomaan yhteys, huomasivat että reitti meni yhtäkkiä telia.net kautta ruotsissa, otin yhteyttä dan:n aspaan, siellä olivat pihalla kuin lumiukot reiteistä ja sen sellaisista, neuvoivat soittamaan dna internettiin, erillinen yhtiö joka hoitaa internet puolen, tuntui loogiselle minunkin mielestä.
    siellä eivät osanneet sanoa mitään gprs internet yhteydestä kun eivät palvelua tarjoa ja ei ole saatavilla tietoja siitä, rupesi tuskastuttamaan tämän päivän osalta.
    rupesin miettimään että kuka kummitus ne yhteydet siihen gprs:n oikein tarjoaa?
    molemmat ei osanneet neuvoa sen enempää, ei tietoa vastuullisista.
    hiukan ihmeellistä touhua.
    muuten toimii netti ihan ok, joka paikkaan pääsee ja ei muutosta alkuaikoihin.
    softalla ei puhelimessa ole mitään tekemistä tämän kanssa, oletan.
    yhteys saatiin osittain joskus luotua kun sai internet yhteyden uudelleen avaamalla ja sulkemalla, ekan ip osoitteen muuttumaan, jolloin kohde osoite muuttui samalla.
    mutta kenelle valittaa?
     
  2. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    GPRS yhteydet tarjoaa verkko-operaattori. Dna internet tarjoaa ihan koti-internetyhteyksiä (esim. adsl).

    Erilaisissa asiakaspalveluissa on melko tyypillistä, että jos esität kaltaisesi hankalan ongelman, niin sormi menee suuhun ja mielellään ohjataan soittamaan jonnekkin muualle. Tuossa tilanteessa itse kysyisin aspasta, että voisiko joku kääntää sinut jollekin teknisellä puolella työskentelevälle henkilölle. Yleensä he ovat aika paljon paremmin perillä asioista. Etenkin reiteistä ja muista kansainvälisistä sopimuksista sekä käytettävistä verkoista.

    Toinen vaihtoehto on jättää aspaan vikailmoitus, jota sitten aspa välittää eteempäin jollekulle joka välittää sen eteenpäin jollekulle joka välittää sen eteenpäin jne. kunnes kahden kuukauden kuluttua saa mahdollisesti jonkinlaisen vastauksen.
     

Jaa tämä viestiketju